no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه


PPT
پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه
ppt
21 f 2015


پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه

پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه

پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه

توضیحات:پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه تعداد صفحات:53

مقدمه:

دوره معماری مدرن متاخر را می توان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هفتاد محسوب کرد . دراین زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماری اولیه ومتعالی همچون رایت ، لوکوربوزیه، گروپیوس ومیس وندروهه بودند آنها کماکان فعال بوده ونقش بسزایی درشکل گیری معماری آوانگارد داشتند.
رایت دراین دوره همچنان به عنوان معروفترین ومهم ترین معمار آمریکا شناخته       می شد وپیروان بسیاری در آمریکاو اروپا داشت . اوتنها معماری است که درهر سه دوره معماری مدرن ساختمانهایی با شهرت جهانی ساخت است . آموزش معماری رایت ازشیوه قراردادی ورسمی فاصله داشت ، اوکارخود را با تحصیل دررشته مهندسی دردانشگاه وسیکانسین درسال 1885 شروع کرد اما این رشته را ادامه نداد وبه جای آن به شیگاگو رفت ودرآنجا برای جوزف لیمن طراح خانه های حومه نشین کارکرد.

   وی دردو دفتر طراحی خود به نام های تلیسین شرق درایالت وسیکانسین وتلیسین غرب درایالت آریزونا به تدریس دانشجویان معماری وتبین وطراحی معماری ارگانیک مشغول بود. وی آخرین شاهکار خود یعنی موزه گوگنهایم (59- 1943) را درنیویورک درآخرین سالهای عمرخود به صورت تندیسی دوارطراحی نمود ویک باردیگر توجه جهانیان را به سمت خلاقیت ونو آوری درکارهای خود جلب کرد.

 

درپایان جنگ وی تقریبا هفتاد سال داشت ومشغول طراحی موزه گوگنهام بود این ساختمان درمقابل پارک مرکزی درمانهاتان ساخته می شد. واکنش اولیه رایت نسبت به این طرح پیشنهادنوعی «مرکزهنری» بودکه کارگاههای الحاقی راهم شامل می شد. ساختمان دوریک شیبراهه مارپیچی گسترده که اطراف فضایی مرکزی درمیان راههایی با عرضهای فزاینده بالامی رود، قرار گرفته است .

اولین بارمعماری دراینجا به صورت هنری تجسمی ظاهرمی شود به جای روی هم گذاشتن لایه های چینه چینه به طور معمول که بابرش واتصال لب به لب با ساختار تیروستون به هم متصل شده است . طبقه ای درطبقه دیگر پویایی می یابد .

تمامی ساختمان با بتون ریزی کامل درقالبی درنهایت بساطت بیشتر به پوسته تخم مرغ شبیه است .

لوکوربوزیه به عنوان استاد مسلم ونظریه پرداز اصلی معماری مدرن ، دراین دوره از عقاید دهه 20 و30 خود درمعماری فاصله گرفت وی به جای تکیه بریک معماری انتزاعی صرف وطراحی مکعب های مدرن ، به سمت تندیس های احساس گرایانه گرایش پیداکرد

.این موضوع را می توان درکارهای آخراو همچون کلیسای رونشان (54-1950)و ساختمان های ساخته شده در چندیگار هند( 64-1951) و بالاخره مرکز هنری کارپنتر( 64-1961)دردانشگاه ها وارد آمریکا ملاحظه کرد.

کلیسای نوتردام رونشان – لوکوربوزیه :

قدم اول سایت کلیسا می باشد که لوکوربوزیه به شناخت نیروهای داخل سایت شروع به طراحی کرده است . کلیسا برروی مرکزیک تپه که دور تا دور آن را درختان گرفته اند قرار دارد مسیر رسیدن به کلیسا از روی شیب پائین کلیسا شروع شده وبه ورودی کلیسا می رسد این مرکزیت وارتفاع نسبتا بلند این امکان را می دهد که کلیسا همواره درنقطه دید وکانون توجه مخاطبان قرار گیرد . این نیروی سایت با طراحی عنصر عمودی درحجم بیشتر خود نمایی می کند .

درمورد حجم کلیسا باید گفت که از احجام وخطوط متضاد (منحنی وشکسته ) تشکیل شده است . سازه کلیسا از جنس بتن انتخاب شده تالوکوربوزیه آزادی بیشتری برای طراحی سطوح منحنی داشته باشند نورکلیسا نیزاز سقف ودیوارهای اطراف سالن کلیساو دوبرج استوانه ای شکل تامین می شوند که هر کدام مفاهیم جداگانه ای را برای مخاطب خود خواهند داشت .

نوری که از دوبرج تامین می شود درسالن پخش شده وتنها وظیفه روشنایی یکنواخت فضارا دارد .وتامین نورطبیعی درهنگام روز.

سقف کلیسا تنها به وسیله پایه های بتنی با دیواردرتماس است . (اتصال سازه ها) وفاصله مابین ستونها باشیشه پرشده این کارعلاوه برتامین نوراحساس سبکی سقف را در مخاطب ایجاد می کند وبیننده سقفی سنگین وبتنی را درکلیسا حس نخواهد کرد . سقف کلیسا الهام گرفته از پوست بدن خرچنگ است .

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه

نکته قابل توجه درنورهایی است که ازدیوار جنوبی تامین می شود این نورها از پنجره هایی با ابعاد مختلف تامین می شوند . نور درهر ساعت از روز از هر پنجره حالتی خاص به خود می گیرد وبه صورت نقطه ای به چشم مخاطب می رسد .

تعدادی از معماران جوانتر دراین دوره نیز به سمت معماران تندیس گرایی تمایل پیدا کردند . از جمله می توان از روسرینن معمار فنلاندی تبار آمریکایی درطرح ترمینال T.W.A( 1962- 1956) درفرودگاه نیویورک وهمچنین طرح ترمینال فرودگاه دالاس ( 1963- 1958) درشهر واشینگتن نام برد.

ترمینال T.W.A

ترمینال T.W.A درمقیاس غول پیکر، شباهت بسیار زیادی به یک عقاب درحال نشستن دارد این تصویر خارق العاده که ازبتن ، تراشیده شده ترمینال را به یکی از به یاد ماندنی ترین ترمینال های جهان تبدیل کرده .

این سازه شگفت آور، متشکل ازیک پوسته ی ضخیم وداری 4 سقف مدور عظیم الجثه است که ناگهان روبه بالا چرخیده اند . قوس های تشکیل شده از این چهار سقف برروی دیوارهای قوس داری قرارگرفته اند که بازوایه به سمت بیرون متمایل شده اند این سقف های مدور که توسط پنجره های سقفی از هم جداگشته وبرروی چهار ستون Y شکل قرار گرفته درداخل فضایی باروح روشن به ارتقاع 17 متر وطول 115 متر به وجود آورده اند.

 

ورود به این سیستم همانند قدم زدن درداخل مجسمه ای است که درون آن توسط فرم خارجی آن نوید داده شده باشد . شکل های خمیده وقالب بندی شده از قبیل سقف راه پله ، رامپ ها ، وپیشخوان ها درهمه جا مشاهده می شوند. اروسرینن متوجه این واقعیت بود که برخی روح ساختمان را بایک پرنده درحال پرواز مطابقت می دهند او می گوید . « این آخرین چیزی بود که مورد توجه ما قرار گرفت هدف اصلی ما طراحی سا ختمانی بود که درآن معماری خود بیان کننده ی هیجان والتهاب سفر و گویای تحول وحرکت باشد .»

او ادامه می دهد «اشکال وفرم ها از عمد طوری انتخاب شده اند که برصعود وبلند پروازی ونیز کیفیت خطوط ، تاکید شود چرا که ما خواستار یک مکان عروج دهنده بودیم ».

 

فرودگاه بین المللی دالاس درحومه شهر واشینگتن درآمریکا سال 63 – 1958 منبع الهام سرینن دراین طرح حرکت – سرعت وپرواز بوده که بصورت استادانه ای دراین تندیس به نمایش گذارده است .

یورن اتسن معمار معاصر دانمارکی نیز برای طرح ساختمان اپرای سیدنی 731- 1956) تندیسی بسیار زیبا همچون صدف های دریایی طراحی کرد .

 

اپرای سیدنی

بندرسیدنی به عنوان نقطه عطف شهرجایی که دونشانه شهری باشهرت جهانی درمقابل هم قرار می گیرند جایی که سرزندگی وهیاهوی شهری به وضوح به چشم می خورد. پل طراحی شده توسط سررالف فریمن) 1932-1926 (که زینت بخش اکثر کارت پستالهاست .

 

lبنای مهم دیگر که شانس دیدنش هست برج مسکونی تجاری معروف Aurora   place بودکه توسط رنزوپیانو درسال 2000 همزمان با بازیهای المپیک طراحی شد .

lازمیان 222 طرح ارائه شده برای ساختمان اپرای سیدنی طرح معمار دانمارکی( یورن اتسن ) مورد تصویب قرار گرفت جنبه های اقتصادی ، خلاقیت طرح موجب پیروز شدن طراح شد وهمین جنبه های طرح ساختمان اپرای سیدنی را به یکی شاخص ترین کارهای معماری دنیا تبدیل کردند. ایده (اتسن) این بود که ساختمانی بسازد که آیینه تمام نمای بادبانهای کشتی ها ، امواج اقیانوس ونماد واضحی از صدف های دریایی باشد.

 

اپرای سیدنی پس از 14 سال عملیات اجرایی ساخته شد ساختمان اپرای سیدنی مشکل اکوستیک هم داشت. اپراهاوس شامل 5 سالن تئاتر ، 5 سالن تمرین نمایش 2 سالن اصلی ، 4 رستوران ، 6 بار وتعداد زیادی فروشگاه است . گفتنی است که پوسته حلزونی شکل اپراهاوس شامل یک میلیون و 56 هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است .

از دیگرمعمارانی که می توان دراین زمینه نام برد کنزوتانگه اولین معمار ژاپنی با معروفیت جهانی است که برای استادیوم ورزشی توکیو درالمپیک 1964 بامی به شکل چادر ازبتون وکابل فلزی احداث کرد .دنیای معماری درسال 2005 وی را درسن 91 سالگی از دست داد .

 

lمجموعه المپیک توکیو

این مجموعه برای بازیهای المپیک ژاپن درشهر توکیو بنا گردیده است . معماراین مجموعه کنزوتانگه است المان های اصلی مجموعه عبارتنداز : سالن استخر وسالن ورزش ها .

lدراین سایت ورودی اصلی از مسیر خیابان ومسیرهای متروها گرفته شده است وارتباط مستقیم بین ورودی های سایت وورودی های بنای اصلی برقرار می شود مسیر پیاده ها از کنار پارکینگ ها آغازو به سالن استخر منتهی شده در ضمن این دوالمان رابه هم متصل می کند همچنین ورودی از سمت پارکینگ اصلی به سمت سالن استخر نیزبسیار مشخص وتعیین کننده است .

نکته حائزاهمیت درمورداین ساختمانهای تندیس گونه این است که همه آنها بلااستثنا بابتن احداث شده اند . دراین بناها بتن همچون خمیر مجسمه سازی ماده ای بسیار مناسب برای پدید آوردن اجسام بدیع ونوظهور بود .دربسیاری از این ساختمان ها سطح بتن به صورت نمایان ظاهر شده وسبکی براین اساس به نام بروتالیسم رایج شد که منظور نمایش بتن وسطح خشن آن است علاوه برنمایش بتن ، دراین سبک اجسام وسازه ساختمان خصوصا تیرها به صورت اغراق آمیز همانند یک قلعه مدرن نمایش داده می شود.

و دیگر توضیحات……………………….

تعداد صفحات:53

درگاه پرداخت شماره یک

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما