no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه


PPT
دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه
ppt
25 f 2015


دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه

دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه

دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه

توضیحات:دانلود پاورپوینت معماری مدرن اولیه تعداد صفحات:96.

معماری مدرن اولیه از پروژه های خاص و تحلیل شده سایت در عرصه مدرن میباشد.دوستان عزیز برای دانلود پاورپوینت معماری حتما فهرست را کاملا مطالعه نمایید.

مقدمه:

معماری مدرن اولیه

مکتب شیکاگو

نهضت هنر نو

انتقاد شدید از اشیاء و مکتب های تقلیدی

جدایی از گذشته

ابداع فرم های جدید

هنر مناسب زمان

استفاده از تولیدات مدرن (فلز) برای اسکلت ساختمان و تزئینات

lستفاده از تزئینات و فرم های طبیعی درمانتیک

ویکتور ارتا

اتو واگنر

برج امپایراستیت

جنبش فوتوریسم

منابع و مأخذ:

…………………………………….

معماری مدرن اولیه

با آغاز انسان گرائي در عهد رنسانس در اروپا ، احجام افلاطوني و پلانها و نمادهايي قابل تشخيص براي ذهن انسان و منطق گرائي متداول گرديد. در عصر روشنگري اين موارد مورد تاكيد مجدد قرار گرفت و ساختمان هاي دوره كلاسيك يونان و روم باستان كه همواره نمادي از منطق گرائي و خردمند ورزي بود به صورت الگو براي معماري در آمد . ولي با وقوع انقلاب صنعتي و تحولات شگرفي كه اين انقلاب در تكنولوژي و توليدات صنعتي بوجود آورد، زمينه تغييرات زير بنائي در معماري حاصل گرديد.

lاز اواخر هجدهم ميلادي ، به تدريج توليدات جديد صنعتي وارد امور ساختماني گرديد . در ابتدا اين توليدات جهت احداث پلها ، كارخانجات ، بناهاي عمومي و سپس ساير امور ساختماني مورد استفاده قرار گرفت .

lدر نمايشگاه بين الملي لندن در هايد پارك در سال 1851 ، ساختمان كاخ بلورين (   Crystal  ( Palace توسط جوزف پگزتون ( Josep pa xton ) ) جهت نمايش گل و گيه احداث گرديد. اين ساختمان كه توسط آهن و شيشه ساخته شده بود ، با بيش از هفت هكتار زير بنا ، بزرگترين ساختما ن ساخته شده تا آن عصر بود .

مطالب مرتبط:

پاورپوینت معماری مدرن متاخر با نمونه های مشابه

در پاريس به مناسب يكصدمين سالگرد انقلاب كبير فرانسه ، نمايشگاهي در سال 1889 برگذار گرديد . دو بناي مهم به نامهاي برج ايفل ( Eiffel Tower ) و تالار بزرگ ماشين در اين نمايشگاه جلب توجه مي كرد . برج ايفل توسط مهندسي به همين نام ساخته شده بود اين برج تمام فولادي با 330 متر ارتفاع بلندترين ساختمان در آن دوره محسوب مي گرديد. برج ايفل به صورت سمبلي از صنعت و تكنولوژي جديد و نويد دهنده شكوفائي عصر مدرن در آمد

ساختمان تالار ماشين نيز در نوع خود بي نظير بود . اين ساختمان جهت نمايش آخرين دستاوردهاي صنعتي طراحي شده بود . مصالح بكار رفته در ساختمان شيشه و فولاد و 115 متر عرض دهانه وسط آن بود

مکتب شیکاگو

شیکاگو در اواخر قرن نوزده مرکز خطوط راه آهن و ارتباط بین شرق و غرب آمریکا بود. همچنین این شهر مرکز تجاری مهمی به شمار می آمد و از سال 1885 میلادی فعالیت شدید اقتصادی و به تبع آن اجرای ساختمان های تجاری و اداری آغاز شده بود. با توجه به این که آتش سوزی سال 1871 بیشتر قسمت های این شهر را از بین برده لذا زمینه برای تحولات جدید آماده بود. در طی دو دهه آخر قرن نوزدهم اولین نمونه های ساختمان های مدرن به دور از هر گونه تاریخ گرایی و تزئینات در شهر شیکاگو ساخته شد.

 

در طی این مدت ساختمان های بلند مرتبه بااسکلت فولادی دیوار غیر باربر و پنجره های پیچ برای اولین بار احداث گردید. در این زمان در شیکاگو تعدادی مهندسان سازه معمار جوان وجود داشتند که عمدتا تحصیل کرده اروپا و شهرهای شرق آمریکا همچون برستون و نیویورک بودند. اولین مهندس مطرح در این مکتب ویلیام لی بوردن جنی تحصیل کرده مدرسه هنر و تولیدات در فرانسه بود. وی به عنوان مهندس سازه دفتر مهندسی و معماری خود را در سال 1868 در شیکاگو تاسیس کرد. او در سال 1869 کتابی به نام اصول و عمل در معماری به رشته تحریر در آورد.

 

به جز شرکت جنی، سه شرکت مهم ساختمان دیگر در شیکاگو بودند که ساختمان های بلند مرتبه مدرن در این شهر و سایر شهرهای آمریکا احداث نمودند. نام هر یک از این سه شرکت به اسم دو مهندس اصلی آن شرکت نامیده می شد. شرکت مولابرد وراچ ساختمان دوازده طبقه تاکوما را در سال 1887 اجرا کردند. این اولین برج تمام فولادی بود. مولابرد قبل از تاسیس شرکت باراچ، مدتی به عنوان مهندس در دفتر جنی کار کرده بود.

 

شرکت برنهم وردت ساختمان 16 طبقه بلوک مانوندناک را بین سالهای 91/1889 ساختند. دیوار خارجی این برج ، دیوار باربر و سازه داخلی آن ، اسکلت فلزی بود این برج فاقد هر گونه تزئینات و یا تاریخ گرایی در بنای آن بود این شرکت ساختمانی 22 طبقه معبد مسونیک را در سال 1892 ساخت. این ساختمان تخریب شده دارای اسکلت تمام فولادی بود و بلندترین ساختمان در آن زمان در جهان بود

شرکت آدلر و سالیوان دیگر شرکت مهم در مکتب شیکاگو محسوب می شد لویی سالیوان معروفتنرین معمار این سبک ، یکی از مدیران این شرکت بود. وی مدتی محدود و به صورت ناتمام در دانشگاه در بوستون و مدرسه هنرهای زیبایی پاریس تحصیل کرد و در این بین مدتی در دفتر جن کار کرد. سالیوان ساختمان های بلند مرتبه متعددی در شیکاگو نیویورک، سنت لوئیس و بوفالو در چارچوب مکتب شیکاگو طراحی نمود. وی برای اولین بار شعار فرم تابع عملکرد را که از شعارهای محوری معماری مدرن است مطرح کرد.

و دیگرتوضیحات……………………….

تعدادصفحات:93

درگاه پرداخت شماره یک

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما