no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر


پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر
zip
20 f 2015


پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر

پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر

پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر

توضیحات:پاورپوینت مدرنیته معماری معاصر تعداد صفحات:51

مقدمه:

معماری معاصر

مدرنیته

1 . مقدمه

2 . معماری قبل از مدرن

3 . مدرنیته

مدرنیته:

1 _ رنسانس

2 _ دین پیرایی

3 _ علم مداری

4_ عصر روشنگری

5_ انقلاب صنعتی

6_ اولین ساختمان های مدرن

فرانسیس ولتر:

دنیس دیدرو:

امانوئل کانت:

هگل:

5 _انقلاب صنعتی:

نمونه های مشابه مدرنیته

پل ساندرلند

پل رودخانه سورن

قصر بلورین: (Crystal Palace):

برج ایفل:

………………………

مدرنیته

بدین معنی که جزئی از طبایع ما است. و بازگشت به زمانهای گذشته تنها برای بازرسی آن نیست و یا یافتن نمومه ای که برای همه آیندگان یکی باشد.

یکی از وظایف تاریخ این است که به ما کمک می کند. در فضای وسیع تری از بینش و حواس زندگی کنیم. معنایش این نیست که باید همانند قرن نوزدهم دوره های گذشته را تقلید کنیم. اما باید زندگی را در زمینه ای تاریخی و وسیع تر پیش ببریم.

معماری قبل از مدرن

در هنر، دوره ها بوسیله ( سبک ها ) که در هر مرحله ای از بسط و گسترش ثابت و معین باقی می ماند، از یکدیگر متمایز می شوند.

معماری رنسانس:

بعد از گوتیک به یک دوره خیلی مهم به نام رنسانس می رسیم .خواستگاه رنسانس شهر فلورانس است و از نظر لغوی به معنای تجدید حیات و تولد دوباره می باشد .اولین بار لفظ رنسانس را فرانسویها در قرن 16 به کاربردند .علت اینکه به این دوره رنسانس می گویند این است که رنسانس بازگشت به تفکرات یونان و روم باستان است .یعنی تفکرات دوران کلاسیک .

 

دوره رنسانس دوره خردگرایی -ریاضیات -منطق -انسان مداری است در این دوره کلیسا و تفکرات مذهبی کنار می رود و یک جنبش دموکراتیک به وجود می آید و مثل روم و یونان باستان پیشرفت علمی مطرح می شود و تاثیر آن از قرون وسطی است چون مسلمانان مسیحیان را شکست داده علم آنها وارد اروپا شده و دانشمندانی از شرق به غرب می آیند و باعث شکوفایی علمی شده و رنسانس به وجود می آید.

از معماران دوره رنسانس مانند برونلسکی که در معماری دوره رنسانس تأثیرگذار بود و به عنوان پدر و بنیان‌گذار معماری رنسانس تلقی می‌شد؛ هنوز تحت تأثیر سبک گوتیک بوده و خود را از سیطره این شیوه رها نکرده و سبک او شیوه‌ای ترکیبی و آمیخته از عناصر گوتیک و رنسانس محسوب می‌گشت؛ اما به هر ترتیب، دوره سبک گوتیک به پایان رسیده بود و در معماری، افرادی همانند برونلسکی و برامانته از جمله مؤثرترین معماران سبک جدید بودند. این گروه از معماران تلاش می‌کردند تا شیوه‌های کلاسیک معماری روم و یونان را که در تاریخ هنر از شکوه و عظمت هنری برخوردار بود، با پاره‌ای از خلاقیت‌ها و ابداعات، بار دیگر احیا کنند .

آثار برجسته معماری دوره رنسانس.

گنبد کلیسای سنتا ماریا دل فیوره

( کلیسای جامع فلورانس )

طرحی از فیلیپو برونلسکی

معماری قبل از مدرن

معماری باروک

معماری باروک از ایتالیا شروع گردید و در فرانسه به اوج رسید.

در این دوره در مقابله با ضوابط کلاسیک حق اولویت از عقل گرفته و به احساس سپرده شد. معماری باروک ماهیت اصلی آفریده ها عبارتند از : ایجاد هماهنگی و هنجار در میان عناصر و مضامینی گوناگون و در هم آمیخته، طراحی فراخ، در مقیاس بزرگ و در فضایی شکوهمند و ابهت آمیز. هدف اصلی باروک تعبیه فضایی کلی در مرکز و منظم کردن فضاهای فرعی و نمای ورودی و سر انجام

به خدمت گرفتن عناصر اصلی پیکر تراشی و نقاشی و سایر هنرهای تزئینی برای ایجاد اثری کامل است.

نخستین اثر معماری این دوره کلیسای ( ایل جزو ) بود. این کلیسا را معمار دوره باروک جامو کو دا وینیولا طراحی کرد و ساخت.

 

ریشه آن در واژه مدرن (modern) نهفته است. از نظر لغوی واژه ی مدرن برگفته از مدو modo))لاتین، به معنای لحظه ای است که گذشت، یا «همین الان». مدو در زبان لاتین دارای دو معنی است:

1) معرف لحظه ی اکنون است. 2) فقط یک لحظه ی گذرا است که در خود معنی ندارد مگر به خاطر پیوستگی به لحظات گذشته یعنی بر اساس فهم گذشته، برای طرح ریزی آینده است که معنا پیدا می کند. معنای درست تر این واژه در زبان فارسی (امروزگی) به روز و به نوعی (فرزند زمان خود بودن) است. استنباط دیگر به معنای زمان

 

مدرنیته را میتوان از دو زاویه تاریخی و فلسفی بررسی کرد:

(1نگرش تاریخی که تا شروع فلسفه مدرن، از زمان رنه دکارت به بعد همتراز با آن شروع علم مدرنی که مفاهیم جدیدی را شکل می داد آغاز می شود.

2) مدرنیته ای که صرفاًٍ تاریخی نیست و مدرنیته در این دیدگاه نوعی نگاه و رویکرد به جهان است در این نگاه عنصر خرد باوری و طرح اندازی جهان براساس عقل محوری و بر فهم بشر از جهان استوار است .

 

مدرنیته :

1 _ رنسانس

2 _ دین پیرایی

3 _ علم مداری

4_ عصر روشنگری

5_ انقلاب صنعتی

6_ اولین ساختمان های مدرن

1_ رنسانس:

به جنبش فکر و عقلانی اطلاق می شود که بین قرون چهاردهم تا شانزدهم از شهرهای شمالی ایتالیا شروع شد و نقطه عطفی در تمدن غرب محسوب میشود، زیرا با وقوع آن باور های ذهنی قرون وسطا و جهان سنت مورد شک و تردید قرار گرفت.

رنسانس به معنای زندگی دوباره و تجدید حیات اصول و نمادهای روم باستان است. خصوصیات اصلی عصر رنسانس را می توان در انسان گرایی، واقع گرایی و خرد گرایی خلاصه کرد.

رنسانس آغاز انسان گرایی و اعتقاد به انسان و توانایی های اوست.

فرد و فرد گرایی در این عصر اهمیت پیدا کرد (انسان گرایی).

مدرنیته

از نظر اندیشمندان این عصر، جهان به گونه ای که هست باید نظاره و مشاهده شود (واقع گرایی).

در این دوره با گسترش مدارس غیر مذهبی، فلسفه، ادبیات، هنرهای آزاد، فنون جنگی و تاریخ و تاریخ عصر کلاسیک تدریس می شد. در هنر و معماری احجام اولیه مانند مکعب، استوانه، کره و هرم اهمیت پیدا کرد (خرد گرایی).

 

2_ دین پیرایی:

در زمینه دینی و مذهبی اروپای غربی شاهد دگرگونی های زیر بنایی بود. درطی قرون وسطا بالاخصه قرون چهارده و پانزده میلادی اوج اقتدار کلیسا و حکومت مذهبی در غرب بود. در طی این دوران هر تفکر و اندیشه ای که خلاف اعتقادات و رسوم کلیسا بود، با شدت هر چه تمام تر توسط کلیسا و دادگاه های تفتیش عقاید پاسخ داده می شد.

و دیگر توضیحات……………………………………..

تعداد صفحات:51

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما