دانلود پاورپوینت بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی ایرانی و خارجی -بسیار کامل
PPTppt 13 f 2020
دانلود پاورپوینت بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی ایرانی و خارجی
بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی در 44 اسلاید به صورت کاملا تحلیل شده توسط مهندسین سایت بروزکد تخیخ شده است در ادامه پروژه معماری بررسی نمونه دبستان ابتدای ایرانی و خارجی را دریافت کنید.
توضیحات:پاورپوینت بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی ایرانی و خارجی
فهرست:
فهرست مطالب
مقایسه نظام آموزش ایران و سوئیس
مقدمه (آموزش و پرورش ایران )
تاریخ تحول آموزش و پرورش ایران
سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش
انواع مدارس و مراکز آموزشی موجود:
تاریخچه سازمان مدارس به سبک جدید در ایران
آموزش و پرورش در ایران (آموزش در ایران باستان)
نخستین دانشگاه
آموزش در دوران قاجار
بنیانگذاری دارالفنون
آموزش و پرورش نوین
آموزش ابتدايي در ايران
سياستها ، استراتژي ها و اولويت هاي مقطع آموزش ابتدايي
مشكلات اصلي آموزش ابتدايي
مقدمه ( کشور سوئیس )
آموزش پايه
دياگرام ساده سيستم تعليم و تربيت رسمي سوئيس
انواع مدارس (مدارس هتلداري )
مدارس شبانه روزي
مدارس زبان
ويژگيها و مشخصه هاي آموزشي
مزاياي تحصيلي
آموزش ابتدائی سوئیس
ساختار آموزشي
برنامه هاي آموزشي
ارزيابي تحصيلي
مقایسه دو کشور ایران و سوئیس
انيشتين
چند راهکار برای بهبود آموزش و پرورش ایران
مرکز آموزش رولکس Rolex Learning Center
ضوابط و استانداردهای کلی طراحی معماری فضاهای آموزشی
ضوابط و استانداردهای کلی فضاها
آیین کار ایمنی درهای مدارس
آیین کار ایمنی پنجره های مدارس
آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس
ضوابط طراحی ایمنی پلکان
اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش
آتش
آیین کار اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش
………………………………………………………………
مطالب مرتبط:
دانلود پاورپوینت تحلیل مدرسه ی هدایت ارومیه
پاورپوینت تحلیل مدرسه سپهسالار-مدرسه MELT -مدرسه البرز
پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک
دانلود پاورپوینت نقد مدرسه نادر اصغري اردبیل
دانلود پاورپوینت مدرسه تحلیل نمونه های ایرانی
دانلود پاورپوینت مدرسه هنر سنگاپور
پاورپوینت تحلیل مدرسه سپهسالار-مدرسه MELT -مدرسه البرز -بسیار کامل
برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.
برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.
برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.
پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.
ای دی پیج : home_plan98@
مقایسه نظام آموزش
ایران و سوئیس
چکیده
آموزش و پرورش كليد فتح آينده است و ازدير باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده كه انسان هاي فردا را تربيت كند و نسل امروز را براي زندگي در جامعه ي فردا آماده سازد. بنابر اين ضرورت دارد برنامه ريزان و سياست گذاران آموزشي،معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضيات زندگي فردا را بشناسند تا بتوانند دانش و بينش لازم را در كودكان و جوانان براي فعاليت در جامعه ي فردا را پرورش دهند.
در راستاي اين سياست، شناسايي ويژگي هاي آموزش و پرورش كارا و اثر بخش از اهميت خاصي برخوردار است. مقاله حاضر در صدد شناخت ابعاد آموزش و پروزش كشور ايران با ديگر كشور هاي اروپايي(سوئيس) نگاشته شده كه پس از ذكر مقدمه مطالبي پيرامون سير تحول و آموزش و پرورش كنوني 2 كشور مذكور و سپس مقايسه ي آن ها و ارائه ي راهكارهايي واقع بينانه و عملي جهت بهبود آموزش و پرورش كشورمان شده است.
واژه هاي كليدي:آموزش و پرورش – معلمان – مقايسه – ارتباط – تحول- دانش آموزان – پيشرفت
مقدمه (آموزش و پرورش ایران )
آموزش و پرورش مدرن و معاصر در ايرانـ به قدمتي تقريباً يكصد ساله، بخش مهمي از منابع اين دوره از تاريخ كشورمان را به خود اختصاص داده است علي رغم اينكه در اين نظام يكي از اصيل ترين و وسيع ترين قشر فرهنگي تاريخ ، يعني معلمان ،شركت داشته اند و همه نهادها ،گروهها و آحاد جامعه به نوعي در تحقق اهداف آن مشاركت دارند،با اين وجود اكنون بغرنج ترين مشكلات و چالش ها مواجه مي باشد،به گونه اي كه بسياري از محققان و انديشمندان جامعه،ريشه اغلب مشكلات، نا به ساماني ها و نا رسايي ها را در سيستم و فرايند آموزشي جستجو مي كنند.بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی
آموزش و پرورش يكي از نهادهاي اصلي جامعه است كه تعليم و تربيت و ساختن انسان مطلوب و مؤثر را در جامعه بر عهده دارد،براي پرورش افراد مطلوب،نياز به يك نظام آموزشي كار آمد است كه اجزا و عناصر آن اعم از مواد درسي، دانش آموز، معلم، وسايل آموزشي، فضاو … با يكديگردر ارتباط اند تا اهداف مورد نظر تحقق يابد. از طرف ديگر،تدريس و آموزش از نظر ماهيت و نظام ارتباطي متقابل است ودر مدرسه به سان گرئه پويايي، در صدد آماده كردن افراد براي ورود به جامعه در سطح بسيار گسترده تري است.كلاس درس نيز به عنوان يك گروه اجتماعي و كوچكترين خرده سيستم اجتماعي در نظام آموزشي داراي خصوصيات و ويژگيهاي منحصر به فردي است كه آن از ساير سازمانها و نهادهاي اجتماعي متمايز مي كند.
بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی
تاریخ تحول آموزش و پرورش ایران
سوابق تعلیم وتربیت آدمی نشان میدهد که به علت ناچیز بودن مجموعهی میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش وپرورش به وسیله خانوادهها و بیشتر به صورت غیرعمدی انجام گردیده است. با گسترده شدن دامنه دانشها و مهارتهای بشری و توسعه فرهنگ و تمدنهای مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ وتمدن به کودک و نوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیرعمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبق ضوابطی به تدریج سازمانهای متعددی را ایجاد کردند. بهترین سازمانها از صدر اسلام تا کنون عبارتند از خانواده. مسجد. مکتب و مدرسه.
بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی
سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش
- در سال 1232 هجری شمسی و به دنبال تاسیس دارلفنون اولین بار وزارتخانهای به نام وزارت علوم تأسیس گردید.
- در سال 1288 هجری شمسی نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنایع مستظرفه تغییر یافت.
- در سال 1317 هجری شمسی وزارت مذکور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد.
- در سال 1343 هجری شمسی بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پیشدانشگاهی و دانشگاهی به وزارت آموزش و پرورش محول گردید.
- در سال 1346 هجری شمسی به موجب قانون کلیه امور مربوط به دورههای تحصیلی مربوط به دورههای تحصیلی پیشدانشگاهی به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد.
- درسال 1366 قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش در4 فصل 13 ماده و 9 تبصره تصویب گردید.
انواع مدارس و مراکز آموزشی موجود:
1- مدارس دولتی 2- مدارس غیرانتفاعی 3- مدارس استثنایی4- مدارس آموزشگاههای آزاد 5- مدارس وابسته به وزارتخانهها 6- مدارس خارجی 7- مدارس تطبیقی 8- مدارس اقلیتهای مذهبی 9- مدارس شاهد ومدارس نمونه 10- مدارس شبانه 11- مؤسسات تربیت معلم 12- دورههای كارداني کارشناسی وکوتاهمدت
تاریخچه سازمان مدارس به سبک جدید در ایران
- تاسیس دارالفنون درسال 1228 (ه .ش ) و آغاز معرفی نظام مدارس در ایران
- در قانون فرهنگ مصوب 1290 (ه .ش) آمده است که مدارس و مکاتب چهار نوع است: الف. مدارس ابتدایی روستایی ب. مدارس ابتدایی شهری ج. مدارس متوسطه د.مدارس عالی
- در سال 1313 دورههای تحصیلی ایران شامل دوره ابتدایی (6سال)، اول متوسطه (3سال)، دوم متوسطه (3سال) بوده است.
- در قانون سال 1322(ه .ش ) دورهای تحصیلی عبارت بوده است از:
- بررسی چند نمونه دبستان ابتدایی
الف – آموزش ابتدایی(6سال)
ب- دوره متوسطه (دو دوره سه ساله که دوره اول عمومی و دوره دوم به بخش نظری وفنی وحرفه ای تقسیم شده است)
- از سال 1345 لغایت 1370 شامل دورههای کودکستان (3-2 سال) دبستان (5 سال) راهنمایی تحصیلی (3 سال)، دوره متوسطه (4 سال) و تحصیلات عالی بر حسب مورد (7-2 سال)
- از سال 1370 (ه . ش ) تاکنون دوره متوسطه عمومس، فنی و حرفهای به مدت 3 سال و دوره پیشدانشگاهی به مدت یک سال مصوب گردیده است.
آموزش و پرورش در ایران (آموزش در ایران باستان)
در فلات ایران، دست کم از پانزده هزار سال پیش، انسان زندگی میکرده است. درباره چگونگی آموزش و پروش مردمانی که پیش از آریاییها در این سرزمین زندگی میکردند آگاهی چندانی در دست نیست.
نزدیک به چهار هزار سال پیش، آریاییها و از آن جمله مادها، پارسیها و پارتیها به سرزمین ایران مهاجرت کردند. مادها در غرب و پارسیها در جنوب و پارتیها در شرق فلات ایران ماندگار شدند و حکومتهایی تشکیل دادند. مادها در حدود هفصد سال پیش از میلاد در سرزمینهای غرب ایران چیره شدند و دولت ماد را بنیان گداشتند. در دوره مادها، کودکان و نوجوانان راه و رسم زندگانی و کار و جنگاوری را در خانه و ایل میآموختند. آموزش رسمی مخصوص روحانیان بود. روحانیان، گذشته از خواندن و نوشتن، اصول و مراسم دینی، اختر شناسی و شیوههای پیشگویی سرنوشت دیگران را در مراکز دینی فرا میگرفتند. مردم دیگر از خواندن و نوشتن بیبهره بودند. مادها خطی شبیه خط میخی داشتند. در دوران هخامنشی، آموزش رسمی ویژهٔ روحانیان زرتشتی (موبدان)، شاهزادگان و دولتمردان بود. اما چون در آیین زرتشت آموزش و پرورش به مانند زندگی مهم شمرده شده بود، مردم ایران به پیروی از گفتار حکیمانه زرتشت، یعنی پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک، اخلاق و مهارتهای سودمند را به فرزندان خود آموزش میدادند. در آن زمان آتشکدهها جایگاه رسمی آموزش بودند و موبدان علاوه بر درسها مذهبی، پزشکی، ریاضی و اخترشناسی نیز درس میدادند.
نخستین دانشگاه
در دوره ساسانی فرهنگ و تمدن ایرانی به شرق و غرب گسترش یافت. اما هنوز هم آموزش به گروهی خاص محدود میشد. در این دوران مهمترین مرکز علمی و آموزشی دوران باستان، دانشگاه جندیشاپور، در شهر گندی شاپور به وجود آمد. این شهر را شاپور ساسانی بنیان نهاد و تا حدود قرن چهارم پس از اسلام آباد بود. در دانشگاه گندی شاپور دانشمندان ایرانی در کنار دانشمندان هندی، یونانی و رومی به فعالیت علمی و بحث و گفت و گو مشغول بودند. وقتی مدرسه آتن در سال ۵۲۹ میلادی بسته شد، بسیاری از دانشمندان یونانی به گندی شاپور مهاجرت کردند. در زمان خسرو انوشیروان بیمارستانی در این شهر ساخته شد و آموزش طب ایرانی، یونانی و هندی رونق گرفت.
آموزش در دوران قاجار
در دوران قاجار جنگهای ایران و روس رخ داد که با شکست ایرانیان و از دست رفتن بخشهای زیادی از ایران همراه بود. البته آن شکست دردناک باعث شد که دولتمردان دلسوز و فرهیختگان جامعه آن روز به علت شکست ایرانیان آگاه شوند که همانا بیخبری از دانش و فن آن روزگار بود. از این رو، در سال ۱۲۳۱ هجری قمری، ۵ نفر دانشجو به انگلیس فرستاده شد؛ نخستین چاپخانه سربی در ۱۲۲۷ هجری قمری در تبریز به کار افتاد؛ نخستین روزنامه را میرزا صالح، از دانشجویان فرستاده شده به انگلیس، به نام کاغذ اخبار در ۱۲۵۳ هجری قمری منتشر کرد؛ و نخستین مدرسه به شیوه امروزی با همت میرزا حسن خان رشدیه در ۱۲۵۴ هجری قمری در ارومیه و در سال بعد در تبریز کار خود را آغاز کرد.
دیدگاه ها