no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک (بسیار تحلیل شده)


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک (بسیار تحلیل شده)


PPT
پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک (بسیار تحلیل شده)
ppt
30 f 2019


پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک

پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک بسیار کامل و جامل است ، که توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه شده است پروژه معماری تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک در 65 اسلاید تدوین شده است، در ادامه میتوانید آن را دریافت کنید.

پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک

پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک

توضیحات:پاورپوینت تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک

تعداد صفحات:65

تحلیل مدرسه البرز , چهارباغ عباسی , جده کوچک

دبیرستان البرز

این دبیرستان که از نخستين نمادهای آموزشی در ايران است در شمال‌غربی چهار راه کالج، کوچه البرز قرار دارد. دبيرستان البرز بعد از دارالفنون به عنوان يكی از نهادهای آموزشی پرافتخار مطرح است. این دبیرستان به خاطر نمای رشته کوه البرز در پس، البرز نام گرفته‌است.
قدمت آموزشی این دبیرستان به سال ۱۲۷۶ خورشیدی و تاسیس کالج آمریکایی‌ها که بعدها به کالج البرز و سپس دبیرستان البرز تغییر نام یافت، باز می‌گردد. این دبیرستان در سال ۱۳۰۱ خورشیدی به مکان کنونی خود در چهارراه کالج انتقال یافت. مساحت کل دبیرستان که بخشی از آن به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص یافته ۴۵ هزار متر مربع است. این دبیرستان ۱۱ هزار مترمربع زیربنا و ۱۰ هزار متر مربع فضای سبز دارد. بنای اصلی این دبیرستان از نخستین آثار نیکلای مارکف، معمار تفلیسی است که آثار ماندگار زیادی در ایران دارد. ساختمان مرکزی البرز و ساختمان علوم این دبیرستان جزو آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند دبیرستان البرز به دلیل قدمت تاریخی و سوابق درخشان علمی،آموزشی و فرهنگی در تاریخ16/12/1385 توسط شورای عالی آموزش و پرورش جزو مدارس ماندگار ایران شناخته شد. در حال حاضر این دبیرستان از طریق آزمون ورودی دانش‌آموزان مستعد را پذیرش می‌کند.

مطالب مرتبط:

پاورپوینت تحلیل مدرسه سپهسالار-مدرسه MELT -مدرسه البرز -بسیار کامل

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  :  home_plan98@

نحوه ی تاسیس دبیرستان البرز

در سال ۱۸۷۳ میلادی (۱۲۵۱ خورشیدی) گروهی از مبلغین مذهبی آمریکایی یک مدرسه ابتدایی در حوالی دروازه قزوین تهران تأسیس کردند که بعدها سنگ بنای کالج آمریکایی‌ها و سپس دبیرستان البرز شد.  فعالیت این مدرسه که با مخالفت شدید ولی بی‌فایده ارمنیان مواجه شد، در سال نخست با تعداد ۱۰ نفر دانش آموز آغاز شد و به تدریج روند پذیرش دانش آموز در آن شکل صعودی به خود گرفت به گونه‌ای که تعداد آن در سال ۱۳۰۴ هجری قمری به ۱۰۰ دانش آموز رسید.  در این سال ساموئل وارد جهت تصدی فعالیت فرهنگی می‌سیون آمریکایی وارد تهران شد و عمارت مجللی را در اراضی بهجت آباد ساخت که کلنگ احداث آن را ناصرالدین شاه بر زمین زدبا تاسیس این مدرسه که به صورت شبانه روزی اداره می‌شد، دانش آموزان مدرسه دروازه قزوین به مکان جدید انتقال یافته و به تدریج با رونق فعالیت آن، دانش آموزان مسلمان نیز به مدرسه راه یافتند. این مدرسه کتابخانه بزرگی داشت که در حدود ۲۵۰۰۰ جلد کتاب در آن نگاهداری می‌شداین کالج که توسط امریکایی‌ها ساخته شد، قرار بود به روش آمریکایی اداره شود، اما پیش از افتتاح کالج‌ با ترور سفیر آمریکا جلوی ساختمان آن، اداره دبیرستان به دست فرانسوی‌ها افتاد.

دوران مدیریت دکتر جردن

در سال ۱۸۹۸ میلادی (۱۲۷۶ خورشیدی)، با ورود دکتر ساموئل مارتین جردن به ایران و قرار گرفتن او به عنوان مدیر، مدرسه شاهد تحولی شگرف بود. وی با اصلاحات اساسی در اصول اولیه مدرسه و افزودن دروس دبیرستانی و پیش دانشگاهی توانست در مدت ۴۰ سال حضور خود در ایران، نام نیکی از خود به جای بگذارد. در این زمان دبیرستان البرز به کالج آمریکایی‌ها معروف بود. محل آن در سال ۱۳۰۱ خورشیدی به محل فعلی، درچهارراه کالج، انتقال یافت. در سال ۱۳۰۳ خورشیدی یک آمریکایی به نام آقای رولستون (Rollestone) مخارج ساختمان اصلی دبیرستان را پرداخت و یک سال بعد که این بنا آماده شد، دو ساختمان اصلی کلاه فرنگی دبیرستان البرز توسط نیکلای مارکف، معمار گرجستانی ساخته شد و کلاس های متوسطه از محل سابق خود به این ساختمان منتقل گردید. در سال ۱۳۰۸ این مدرسه به سطح کالج ارتقا یافت. نام چهار راه کالج در تقاطع خیابان حافظ و انقلاب یاد آور روزهای شکوفایی این موسسه آموزشی است. در سال ۱۳۱۲ خورشیدی، آمریکایی دیگری به نام خانم هری مور (Harrymore) به ایران آمد و ساختمان دیگری برای شبانه روزی به نام تالار لینکلن و یک ساختمان کوچک بیمارستان، که ضمیمه ساختمان اصلی بود ساخته شد.
دوران دکتر جردن در دبیرستان البرز دورانی مملو از توسعه فعالیت‌ها و گسترش امکانات آموزشی است. در دوره او بود که اولین بار آموزش ورزش‌هایی چون فوتبال، بسکتبال و والیبال به کلاس‌های دبیرستان اضافه شد و پنج سال بعد از افتتاح دبیرستان، اولین ساختمان شبانه‌روزی کالج آمریکایی هم تحت عنوان مک کورمیک‌ هال (Maccormick Hall) در محوطه کالج بنا شد و از آن پس هزاران شاگرد زندگی خود را در این مدرسه گذراندند.

مدیریت دکتر مجتهدی، دوره درخشش دبیرستان البرز (۱۳۲۳ – ۱۳۵۷)
 
در سال ۱۳۲۳ خورشیدی دکتر محمدعلی مجتهدی‌گیلانی، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و بنیان گذار دانشگاه صنعتی شریف به مدیریت دبیرستان البرز منصوب شد. در مدت ۳۴ سال مدیریت او دبیرستان البرز شاهد درخشان‌ترین دوره حیات خود بود.
دبیرستان البرز نخستین مرکزی بود که از میان دانش آموزان با استعداد شهرستانها، دانش آموز می‌پذیرفت. سطح آموزش در این دوره بتدریج به‌حدی رسید که در دوره کوتاهی قبل از انقلاب، دانشگاه صنعتی اصفهان با انجام مصاحبه و بدون شرکت در کنکور سراسری از میان فارغ التحصیلان البرز اقدام به پذیرش دانشجو می‌کرد.

در سال 1337 و در پی تصمیم دولت به تاسیس دانشگاه پلی تکنیک تدریجا نزدیک به یکصد هزار مترمربع از زمین‌های این دبیرستان و حتی خانه دکتر جردن به آن دانشگاه واگذار شد. با این وجود در دوران ریاست دکتر مجتهدی ساختمان‌های متعددی ساخته و به مجموعه ساختمان‌های البرز اضافه شد که سالن سرپوشیده ورزش (۱۳۳۸)، ساختمان سفید (۱۳۳۹) و ساختمان جدید از آن جمله هستند. در آن زمان البرز به خوابگاه دانش آموزی نیز مجهز بود و مدرسه برای دانش آموزان با بضاعت مالی پایین، کمک هزینه تحصیلی می پرداخت و نمونه‌ای از یک مدرسه دولتی با کیفیت عالی بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و کنار گذاشته شدن دکتر مجتهدی، دبیرستان البرز روی به افول گذاشت. دو ساختمان سفید و شبانه‌روزی پس از انقلاب به تربیت معلم شهید شرافت واگذار شد و از مجموعه البرز جدا گشت. در ابتدای دههٔ ۷۰، در دوره مدیریت باقر دزفولیان، بار دیگر البرز اوج گرفت و شاهد درخشش دانش آموزانش در مقاطعی چون آزمون سراسری دانشگاهها ، جشنواره ها و المپیاد های علمی بود.
در سال 1376 با همت دکتر حسین امینی پور از فارغ التحصیلان البرز و در زمان وزارت مصطفی میر سلیم که وی نیز فارغ التحصیل البرز است، ساختمان مرکزی و ساختمان علوم ( در شرق دبیرستان) با شماره ثبت 2000 جزو آثار ملی گردید. پس از لغو << نمونه مردمی>> بودن مدارس در سال 1377 این دبیرستان نیز مانند سایر مدارس دولتی بدون ازمون ورودی به ثبت نام دانش اموزان پرداخت و به سمت تبدیل شدن به یک دبیرستان عادی میل نمود، اما این دبیرستان از سال 1385 تبدیل به دبیرستان ماندگار شد و در پی این ماندگاری ورورد دانش اموزان با شرط معدل و ازمون ورودی انجام می گیرد .

 

مشخصات ساختمان دبیرستان

دبیرستان البرز، با حیاط و باغی بزرگ، شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌های قدیمی و جدید است که تحت نظارت مدیریت دبیرستان بوده و کاربری‌های متفاوتی دارند. از قدیمی‌ترین آن‌ها می‌توان به ساختمان ساختمان علوم اشاره کرد. ساختمان علوم در سال ۱۲۹۷ در جنوب منزل دکتر جردن بنا شد که به نام ساختمان «مکرمیک هال» معروف شد. منزل دکتر جردن بعدها تخریب و به جای آن ساختمانی برای اسکان کارمندان مجموعه بنا شد. در سال ۱۳۰۳ ساختمان مرکزی دبیرستان البرز را که در آن زمان ساختمان مرکزی «رولستن» نامیده می شد، در مکان فعلی ساختند که درست ۵ سال بعد از ساختمان علوم بنا شد. بنای ساختمان مرکزی دارای نماهای متقارن است و علاوه بر تكرار ريتم پنجره ها ،نمای شمالی و جنوبی ورودی اصلی ساختمان با ايوانی بلند در نما ،حجمی ويژه يافته است.نمای شمالی و جنوبی نيز كاملا يكسان هستند و با هفت دهانه نورگير و ستون‌هاي آجری نما و كاشی‌كاری‌های بالای قوس پنجره ها تزيين شده‌اند. ورودی مدرسه با ۹ پله در سطح بالاتری قرار دارد و در دو سوی آن، دو برج در دو سوی ايوان ، ورودی را مشخص تر می‌سازد. ازاره‌های سنگی دور تا دور بنا را فراگرفته و تمامی بنا از آجر است.

بناي آجری دبيرستان البرز بسيار دقيق ساخته شده و هنوز بعد از گذشت سال‌ها، استحكام و پايداری خود را حفظ كرده است. حدود ۹۰ درصد از مصالح به كار رفته در بنا از جنس آجر است و ازاره‌های سنگی دور تا دور بنا را در بر گرفته و كتيبه‌های كاشی‌كاری شده فيروزه‌ای رنگ در قسمت‌های خاص به زيبايي بنا افزوده است. ستون‌های سراسری مركزی بنا، دارای بدنه سنگی و كف فضاهای داخلی نيز سنگفرش شده است.

برخی از دانش اموختگان این دبیرستان

شهید مصطفی چمران، دانش آموخته برکلی و وزیر دفاع
لطفی زاده بنیان‌گذار منطق فازی و استاد دانشگاه برکلی
داریوش اشوری، نویسنده و مترجم معاصر ایرانی
محمد علی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، مترجم و پژوهشگر برجستهٔ ایران
همایون خرم، نوازندهٔ نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز ایرانی
حسین امانات طراح و معمار برج ازادی تهران
عبدالله انوار، مترجم ایرانی و از پیش‌کسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران
مهدی بهادری‌نژاد، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، برگزیده همایش چهرهٔ ماندگار، معاون
پژوهشی فرهنگستان علوم و دارندهٔ نشان درجه یک دانش

علی جوان، فیزیکدان و مخترع ایرانی
ارتشبد خاتم، فرمانده نیروی هوایی شاهنشاهی ایران ،همسر فاطمه پهلوی
هاراطون داویدیان، بنیان گذاران روانپزشکی در ایران
صادق چوبک، نویسنده ایرانی و از پیشگامان داستان نویسی مدرن ایران
عادل فردوسی پور، گزارشگر فوتبال ایران
بهرام مبشر، مدیر ارشد ناساوپژوهشگر تلسکوپ هابل
حسین محجوبی، نقاش صاحب نام معاصر ایران و از چهره‌های بین‌المللی هنر نقاشی
جمشید مشایخی، بازیگر صاحب سبک سینما و تلویزیون ایران و چهره ماندگار در سینما

 

محمدعلی همایون کاتوزیان، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، کاوشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی
مصطفی میرسلیم، وزیر سابق ارشاد و عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر
طهماسب مظاهری، وزیر امور اقتصادی و دارایی کابینه سید محمد خاتمی و رئیس سابق بانک مرکزی
فرزاد ناظم، کارآفرین ایرانی-آمریکایی و مدیر فنی شرکت یاهو
کامران وفا، فیزیک‌دان و استاد ایرانی-آمریکایی فیزیک در دانشگاه هاروارد
فیروز پرتوی، اولین رییس دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اریا مهر
مهدی ضرغامی، پنجمین نایب‌التولیه (رییس) دانشگاه صنعتی آریامهر
منوچهر ستوده، ایرانشناس، جغرافیدان و پژوهشگر ایرانی
بهزاد عبدی، آهنگساز ایرانی
سیاوش قمیشی ، خواننده، آهنگ ساز، ترانه سرا

مدرسه ی جده ی کوچک

مدرسه جده كوچك در بازار بزرگ اصفهان واقع شده است. اين محل به نام (بازار قهوه كاشي ها) معروف است. همانگونه كه از نام اين مدرسه مشخص مي شود جده كوچك شاه عباس دوم باني آن بوده است. كتيبه بزرگي كه بر يك لوح سنگ مرمر بر ديوار يكي از غرفه هاي شمالي مدرسه نصب شده است و با خط ثلث برجسته تاريخ ۱۰۵۷ هجري قمري را نشان مي دهد؛ بيانگر اين مطلب است كه جده شاه عباس دوم به نام (دلارام خانم) باني ساختمان اين مدرسه بوده است. عمارت مدرسه جده كوچك دو طبقه است و حجره ها مخصوص اقامت طلاب علوم ديني است.
نماي اطراف سردر اين ساختمان تزئينات كاشيكاري دارد. كتيبه اي كه به خط ثلث سفيد معرق بر زمينه كاشيكاري لاجوردي رنگ به تاريخ ۱۰۵۶ هجري قمري نوشته شده به نام شاه عباس دوم و پدر او شاه صفي اشاره كرده است. اين كتيبه را محمدرضا امامي خوشنويس مشهور عصر صفوي نوشته است. مدرسه جده كوچك از مدارس بسيار نفيس اصفهان است

مدرسه ی چهار باغ عباسی

و دیگر توضیحات……………………………………………

تعداد صفحات:65
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما