پاورپوینت معماری مدارسی در سوئیس، بورکینافاسو و ابوظبی
PPTppt 18 f 2015
پاورپوینت معماری مدارسی در سوئیس، بورکینافاسو و ابوظبی
پاورپوینت معماری مدارسی در سوئیس
توضیحات:پاورپوینت معماری مدارسی در سوئیس، بورکینافاسو و ابوظبی تعداد صفحات:29
معماری مدارسی در سوئیس، بورکینافاسو و ابوظبی
مدرسه فقط یک فضای فیزیکی نیست. یکی از نهادهای اصلی تکوین شخصیت آدمی در هستی، مدرسه است. یادگیری، تغییر در نگرش، روش، بینش و رفتار بر اساس تجربه میباشد که این تجربه در مدرسه به دست می آید.
طراحی با اندیشه های کهن و قدیمی نمی تواند پاسخ گوی نیازهای امروز مخاطبین در محیط های یادگیری باشد و اینجا هنر معمار پیشرو است که با دانش روز و با حفظ هویت بتواند به ساختاری جدید دست یابد که با ارزش ها و اصالت های جامعه انطباق کافی داشته باشد.
سوئد: مدرسه ی بدون دیوار
مدرسه ای که در آن به جای کلاس های درسِ معمولی، یک مجموعه فضاهای یادگیری ویژه طراحی شده است. به کمک این معماری، کودکان با نحوۀ جدیدی از آموزش آشنا می شوند، از طریق تجربه و آزمایش، و این امر موجب افزایش خلاقیت آنها هم هست.
فضاهای مختلفی برای استراحت، تماشای فیلم و فعالیت های هنری و برای بسیاری از موارد آموزشی دیگر، آماده شده اند. با این امکانات و محیط زیبا، دیگر هیچ یک از شاگردان حاضر به تغییر مدرسه نیستند.
طراحی این مدرسه یک برنامه جالب برای معماران بود تا مدرسه ای را ایجاد کنند که از مدارس دیگر متمایز باشد، جایی که پایه واساس آن توسعه فردی در زندگی، کار فرهنگی و به چالش کشیدن محیط های آموزشی است. معماران از طریق مرحله طراحی شماتیک به یک راه حل خلاق دست یافتند.
در اصل، معماران یک مدرسه که در آن فضای فیزیکی مدرسه مهم ترین ابزار در .توسعه آموزشی است را طراحی کردند
مطالب مرتبط:
دانلود نقشه اتوکد مدرسه
دانلود پاورپوینت مطالعات طرحی مدرسه ابتدایی
دانلود پاورپوینت مدرسه تحلیل نمونه های ایرانی
بورکینافاسو: مدرسه ای با هوای خوب
مصالح پايدار منطقه در قالب ساختماني سنتي
در حالي كه فرانسيس كره مشغول به تحصيل معماري در دانشگاه فني برلين بود، متوجه شد كه مدرسه ي ابتدايي كوچك در زادگاهش در گاندو ، بوركينافاسو- روستايي در حدود 2500 سكنه- در حال تخريب است. در واكنش به آن بلوك هاي ساختماني مدرسه گاندو را شروع كرد .تشكيلاتي كه به ايجاد يك مدرسه بهتر اختصاص داده شده است. فرانسيس كره ساختمانی سنتي با آجرهاي خشتي نپخته ، مواد به راحتي در دسترس و بسيار پايدار در منطقه طراحي كرد ، اما يكي از اين مواد ناديده گرفته شده بود. براي افزايش دوام آنها كره قدرت نيروي انساني را براي فشرده سازي آجر معرفي كرد و بام آويزان بزرگ براي محافظت از ديوارها در برابر باران و گرما طراحي شد ، و فضاي ما بين سقف و پشت بام براي افزايش گردش هوا و ايجاد فضاي دلپذير داخلي را رها نمود. اعضاي اجتماع در ساختمان مدرسه و تبديل شدن به آموزش فرايند ساخت وساز همكاري كردند. عناصر آجر به صورت دستي در محل فراهم شده ، و ساختار بدون ماشين آلات سنگين پيوسته شده بود.
در حالي كه فرانسيس كره مشغول به تحصيل معماري در دانشگاه فني برلين بود، متوجه شد كه مدرسه ي ابتدايي كوچك در زادگاهش در گاندو ، بوركينافاسو- روستايي در حدود 2500 سكنه- در حال تخريب است. در واكنش به آن بلوك هاي ساختماني مدرسه گاندو را شروع كرد .تشكيلاتي كه به ايجاد يك مدرسه بهتر اختصاص داده شده است. فرانسيس كره ساختمانی سنتي با آجرهاي خشتي نپخته ، مواد به راحتي در دسترس و بسيار پايدار در منطقه طراحي كرد ، اما يكي از اين مواد ناديده گرفته شده بود. براي افزايش دوام آنها كره قدرت نيروي انساني را براي فشرده سازي آجر معرفي كرد و بام آويزان بزرگ براي محافظت از ديوارها در برابر باران و گرما طراحي شد ، و فضاي ما بين سقف و پشت بام براي افزايش گردش هوا و ايجاد فضاي دلپذير داخلي را رها نمود. اعضاي اجتماع در ساختمان مدرسه و تبديل شدن به آموزش فرايند ساخت وساز همكاري كردند. عناصر آجر به صورت دستي در محل فراهم شده ، و ساختار بدون ماشين آلات سنگين پيوسته شده بود.
این ساختمان جایزه بنیاد آقاخان را دریافت کرد. آﻗﺎﺧﺎن از ﺷﯿﻌﯿﺎن اﺳﻤﺎﻋﯿﻠﯿﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮاي اوﻟﯿﻦ ﺑﺎر در ﺟﮫﺎن اﻳﻦ ﺟﺎﻳﺰه را ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬاري ﻧﻤﻮده و ﺗﺎﻛﻨﻮن ﺑﺎﺑﻠﯿﻮ ﺗﻜﺎ در اﺳﻜﻨﺪرﻳﻪ ﻣﺼﺮ، ﻣﺪرﺳﻪ ﮔﺎﻧﺪو در ﺑﻮرﻛﯿﻨﺎﻓﺎﺳﻮ، رﺳﺘﻮران اﻟﻌﺒﺎس در اﺳﻨﺎف ﻳﻤﻦ و ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﺎزﺳﺎزي ﺷﺪه در اورﺷﻠﯿﻢ ﻓﻠﺴﻄﯿﻦ اﺷﻐﺎﻟﻲ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ درﻳﺎﻓﺖ اﻳﻦ ﺟﺎﻳﺰه ﺷﺪه اﻧﺪ. ﺟﺎﻳﺰه آﻗﺎﺧﺎن ھﺮ ﺳﻪ ﺳﺎل ﻳﻜﺒﺎر ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ اﺛﺮ ﻣﻌﻤﺎري ﺟﮫﺎن اﻗﺪام ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. اﻳﻦ ﺟﺎﻳﺰه از ﺳﺎل 1997 ﺗﺎ ﻛﻨﻮن اﻋﻄﺎ ﺷﺪه اﺳﺖ.
منظره ي هوايي گاندو
نمای غربی مدرسه های گاندو
برش و پلان طبقات
گسترده ي آكسونومتريك
كلاس
ساخت بام
جزئيات بام
سايت پلان
برش مربوط به آب و هوا
ابوظبی: به فکر معماری سبز باشیم
مدرسۀ ابتدایی محمد بن مبارک با محیط زیست سازگار است، و برای بخش آموزشی ساخته شده است. معمارانی که این مدرسه را طراحی کردند، می خواستند کاری کنند که کودکان با طبیعت و محیط زیست ارتباط قوی داشته باشند. در حالی که سیستم مدارس معمولاَ بسته و به داخل توجه می کند، آنها می خواستند تمرکز را به دنیای خارج هم منتقل کنند.
دیدگاه ها