no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو بسیار کامل و جامع


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو بسیار کامل و جامع


PPT
دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو بسیار کامل و جامع
ppt
23 f 2020


دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو

پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو بسیار کامل و جامع  در 57 اسلاید توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه شده است ،در ادامه میتوانید پروژه معماری هوگو آلوار هنريك آلتو  و پروژه های مشابه آن را نیز دریافت نمایید.

دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو

دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو

توضیحات:دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو

پاورپوینت آلوارآلتو

فهرست:

  • فهرست موضوعي :
  • زندگینامه
  • شخصيت خصوصي آلتو
  • روانی و آزادی فرم
  • وحدت بین زندگی و معماری
  • معماری فنلاند قبل از ۱۹۳۰
  • نخستین بناهایی که «آلتو» ساخت
  • دیوارهای موجی شکل
  • رابطه بین سطوح افقی
  • شهرسازی
  • کارهای معماری آلتو
  • کارهای معماری آلتو
  • کلوپ کارگران (۱۹۲۴-۱۹۲۵)
  • کتابخانه شهری (۱۹۲۷-۱۹۳۵) در ویبوری ، روسیه
  • آسایشگاه مسلولین (۱۹۲۸ تا ۱۹۳۳) پامید – فنلاند
  • مؤسسه آرتک (۱۹۳۵)
  • ساختمان مسکونی و اتاق کار (۱۹۳۵- ۱۹۳۶) : در ریهیتی ، هلسینکی ، فنلاند
  • کارخانه کاغذ و فضای مسکونی (۱۹۳۶-۱۹۵۴) سانیلا – کوتکا – فنلاند
  • ویلای میرآ : (۱۹۳۹- ۱۹۳۸) : نورمارکیو – فنلاند
  • (پاویون فنلاندی : ۱۹۳۸- ۱۹۳۹) نمایشگاه جهانی کوئینز
  • (خانه بیکر ۱۹۴۹- ۱۹۴۷) خوابگاه دانشجویان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست کمبریج
  • تالار شهر سانیاستالو (۱۹۵۲-۱۹۴۹) : جیواسکیلا، فنلاند
  • مؤسسه تکنولوژی (۱۹۷۴-۱۹۴۹) : اسپو – فنلاند
  • دانشگاه آموزشی (۱۹۵۹- ۱۹۵۱) جیواسکیلا – فنلاند
  • مرکز شهر (۱۹۸۷- ۱۹۵۱) سینجوکی ، فنلاند
  • خانه آزمایشی تابستانی : ۱۹۵۴- ۱۹۵۲ موراتسالو – فنلاند
  • «خانه فرهنگ» (۱۹۵۸- ۱۹۵۲) استرونکاتو – هلسینکی ، فنلاند
  • کلیسای دارای سه تالار : (۱۹۵۸- ۱۹۵۵) وکسینسکا – ایماترا – فنلاند
  • (تالار فنلاندی ۱۹۷۵- ۱۹۶۲) هلسینکی ، فنلاند)
  • و منابع

…………………………………………….

زندگینامه :

در 3 فوريه 1898 در دهکده کورتان در جنوب شرقی بوسنی متولد شد ، پدری نقشه بردار داشت ، انضباط را از او و خلاقیت و سرزندگی را از مادرش به ارث برد .

در خانواده ای که عاشق طبیعت و جنگل و دشت بودند . آنها زندگی را در مرکز چشم انداز دریاچه ای در فنلاند شروع کردند به نام «آتن فنلاند» . آلتو جوانی خلاق بود و نقاش قابلی محسوب می شد او پرتره هایی از اعضای خانواده می کشید و متن های کوتاه می نوشت و به تئاتر و سینما علاقه داشت

پس از تعلیمات نقاشی به آموختن پیانو پرداخت و تحصیلات کلاسیک خود را در مدرسه گرامر فرا گرفت .

پس از اتمام تحصیلاتش به کارآموزی زیر نظر معماری به نام سالرو (Salervo) پرداخت و بعداز قبولی در دانشگاه به مؤسسه تکنولوژی هلسینکی رفت .

 

دو معلم آلتو به نام های یوسکونیستروم(Usko Nystrom) و آرماس لینگرن (Armas Lingren) پایه های اصلی تحصیل او را بنا نهادند :

یوسکو در دیدگاه او در زمینه معماری قدیمی و قرون وسطی و لینگرن در زمینه معماری مدرن و فرضیه ساختمان و ساخت وساز او را همراهی کردند .

در سال ۱۹۲۳ دفتر معماری خود را با نام « دفتر آلوارآلتو برای هنر معماری و بناهای یادبود » تأسیس کرد .

او پس از آشنایی با آسپلوند ، اسون مارکلیوس شروع به کشیدن طرحی برای ساختمان روزنامه ترن ساناموت نمود .

آسایشگاه مسلولین پایمیو (Paimio) بنای مهمی است که باعث شد آلتو در میان معماران زمان خود ، به « کارکرد گرا » معروف شود .

در سال های ۱۹۲۸ به بعد با لوکوربوزیه ، فرناندلگر ، زیگفریدگیدئون ، و البته گروپیوس و کارل موزر آشنا شد .

او همچنين استاد عضو آکادمی فنلاند بود.

آلتو در کنار طراحی بناهای خود در مسابقه های اثاثیه ساختمان هم شرکت می کرد در طراحی مبلمان اتوکورنهن به طراحی ۴ پایه ای با سه پایه ی L شکل پرداخت این ۴ پایه به میلیون ها نفر فروخته شد .

در ۱۵ اکتبر ۱۹۳۵ به تأسیس شرکت آرتک پرداخت . کارکرد اساسی این شرکت تولید مبلمان و اثاثیه بود . آلتو علاوه بر اینها به طراحی لباس و طراحی لوازم برقی نیز پرداخت . آلتو در کارهایش با تغییر موضوع از فولاد به چوب و نیز شیشه دست به ابتکارات جدیدی در طراحی وسایل منزل زد .

او در نمایشگاههای جهانی نیویورک دو جایزه دریافت کرد نظریه های او در زمینه سقف خمیده (منحنی شکل) سالن سخنرانی کتابخانه و دیوار موجدار نمایشگاه جزو ایده های برتر محسوب می شد. او سپس به طراحی شکلی از دیوار به صورت پرده ای نازک با نورپردازی پرداخت . آلتو طرفدار منطق گرایی انسان و تأثیر بیولوژیکی آن بر محیط بود . از مصالح مورد علاقه آلتو ، آجرهای قرمز و دیوارهایی با این متریال بود . اولین ساختمان رسمی آلتو در هلسینکی ، و روی به سمت فرودگاه در خیابان ارتوجا است .

کارهای مشهور او با آجرهای قرمز ، مسی براق و پوشیده شده از مرمر می باشد . او سمت استادی را برای اولین بار در مساچوست تجربه کرد ، طراحی خوابگاه دانشجویان در MIT و کلیسایی در ریولای ایتالیا و کسب مدالهای طلای بی شمار در زمینه دکوراسیون و مبلمان از جمله اقدامات و افتخارات او محسوب می شود.

در سال ۱۹۲۷ طی سخنرانی خود گفت : شکلهای جدید وقتی جدید نیست ، توسعه نمی یابند

در سال ۱۹۳۵ به عقیده اصلی و رای کارکردگرایی حمله کرد و هشدار داد : معماری احاطه ی محیط زندگی انسان نیست ، معماری بعدها در محیط هایی در همان زمان توسعه می یابد و نتایج یک جانبه و مصنوعی به دست نمی آید.

معماری منظم شاهکار او ویلای مایرآ بود : شکل رمزی که تعریف را دربرمی گیرد . او معتقد بود : ساختمانهای عمودی در جامعه باید مثل اندام های حیاتی در بدن انسان باشند «وکنِه» احساسی دارم که موقعیتهای زیادی در زندگی وجود دارد که در آن سازماندهی خیلی بی رحم است . وظیفه معمار زندگی دادن به ساختارهای حساس تر است .

شخصيت خصوصي آلتو

درباره شخصيت معماري آلتو بي آنكه از شخصيت خصوصي وي ياد شود ، نمي توان به كمال صحبت داشت . بشريت دست كم به اندازه معماري براي آلتو اهميت داشت . آلتو براي خواست ها و عقائد همه مردم از هر طبقه و اهل هر كجا كه باشند احترام قائل بود . وي مانند جيمز جويس  (نويسنده ايرلندي ) از آشنايي با مردم مختلف با مشاغل گوناگون تجربه مي آموخت و اين تجربه به كارهايش مايه مي داد گاه همين كه پا از خانه بيرون مي گذاشت خود را با گفتگو و ماجراهاي مردم و خيابان مشغول مي كرد و همانگونه كه در استفاده از ماده آلي مانند چوب صريح وبي پروا بود در آشنايي با مردم و آغاز سخن با آنان به خود ترديد راه نمي داد .

به سال 1929 در كنگره CIAM در فرانكفورت وقتي آلتو براي نخستين بار وارد جمع شد قبل از آنكه از ساختمان هاي خود صبحت كند ، با ذكر واقعه اي كه صبح همان روز بين ايستگاه راه آهن و هتل محل اقامتش برايش اتفاق افتاده بود آغاز صبحت كرد . به سال 1933 هنگامي كه از فنلاند براي شركت كنگره معماران در آتن كه براي تنظيم شارت داتن تشكيل يافته بود با هواپيما ، ترن و اتومبيل به اين شهر آمده بود با علاقه و خوشحالي از گفتگوي خود در راه با مسافران ديگر ياد مي كرد . تازه همسفر خود او مادربزرگش بود كه قسمتي از بدنش را گچ گرفته بودند و آلتو از ترني به ترن ديگر او را ياري مي كرد .

به سال 1939 آلتو براي نخستين بار به آمريكا آمد تا ساختمان پاويون فنلاندي را كه خود طراحي كرده بود در نمايشگاه جهاني آن سال در نيويورك نظارت كند با آن كه به زبان انگليسي تسلط چنداني نداشت براي مستمعيني كه در موزه هنرهاي جديد در نيويورك گرد آمده بودند و جلب توجه آنان ممكن نبود سخن راند . وضع و قيافه آلتو در مقابل مستمعين و بيان مطلب با همان انگليسي ناقص و چند OKEY كه چاشني جملات خود كرد ، آنان را از آغاز محسور گفتار وي نمود.

احراز مقام استادي در دانشگاه فني ماساچوست نيز نتيجه طبيعي شخصيت آلتو ، موفقيت پاويون فنلاند و قبولي طرح هاي او براي ميز و صندلي ، در ( آمريكا بود . ( بدين ترتيب آلتو و گروپيوس در يك شهر به اشتغال پرداختند

كار برخي از معماران صرفا از معماري مايه مي گيرد اما برعكس در طرح هاي آلتو هر خط از وابستگي و علاقه وي به زندگي سخن مي گويد و شايد يكي از دلايل آن كه كارهاي وي نسبت به همكارانش كمتر با مقاومت عمومي مواجه مي شود همين باشد .

      در ذكر احوال خصوصي آلتو بايد از همسر وي كه به سال 1949 وفات يافت و در كارهاي وي موثر بوده است نيز ياد كرد . تا آن سال تمام كارهاي آلتو به نام خود او و همسرش آينو امضا مي شد و اين كار تظاهر به شواليه بودن از جانب آلتو نبود .زندگي زناشويي آلتو نيز مانند همه امور مربوط به وي خصوصيات خاص را داشت . ثبات آن از اين حقيقت مايه مي گرفت كه هر دو در تمام دوران زناشويي كه از روزگاران دانشجويي آنان آغاز شده بود شريك يكديگر در تجارب تلخ و شيرين زندگي بودند .

آلتو ناآرام و سرزنده بود و نمي شد كارهايش را پيش بيني كرد . آيتو دقيق ، ملايم ، كم سخن و با ثبات بو د .

اگرچه آينو آلتو در 13 ژانويه 1949 بدرود حيات گفت اما نام وي همواره با كارهاي آلتو قرين بود . چنانكه گذشت كارهاي آلتو تا سال 1949 به نام خود و همسرش كه او نيز معمار بود امضا مي شد ، ولي آينو همواره مي گفت : ” من مبتكر نيستم ، همه ابتكار از آلتو است “. براي آلتو معماري جدا از زندگي نبود و اين خود مي رساند چرا همكار نزديك وي هميشه همسر او بوده است . نخست آينو و سپس همسر دوم آلتو ، اليسا كه چندين سال از آلتو جوان تر بود و قبلا در دفتر وي كار مي كرد . اليسا دختر ژنرالي كه به سال 1939 مانع جدايي فنلاند از سوئد شد بود ، او خلق و خوئي كاملا متفاوت با آينو داشت و تركيبي از ظرافت زنانه و خونگرمي بود . تاثير اليسا در كارهاي آلتو بندرت ظاهر مي شود ، جز در يك مورد كه وي مسئوليت امور طرح و اجراي خانه اي را براي لوئي كاره به عهده گرفت . اما در عوض وي به روحيه آلتو خوب آشنا بود و همه جا او را از مصاحبت خود برخوردار مي كرد و هر جا كه آلتو سفر مي كرد همراه او بود.

روانی و آزادی فرم

از نظر تنوع در کار و نوآوری و ابتکار باید وی را معماری طراز اول به شمار آورد و موثر بر جریان مدرنیسم دانست . پاره ای از دلایل محبوبیت آلتو را در میان معماران نسل جوان باید به این نکته استناد داد .

اگر یکی از مشخصات پست مدرنیسم آزادی فرم و آزادی در عدول از اصول مدرنیسم باشد ، آلتو را به حقیقت باید معماری پست مدرنیست خواند . البته وی در استفاده از آزادی فرم تا بدانجا پیش نرفت که همانند برخی از پست مدرنیستهای کنونی به اقتباس از فرمهای گذشته نیز بپردازد . وی نیز مانند سایر مدرنیستها ، اقتباس فرمها و سبکهای گذشته را گناهی نابخشودنی می دانست ؛ ولی در پی همین آزادی ، آلتو گاه پاره ای از اصول مدرنیستها را زیر پا گذاشت و روی هم رفته پاره ای از آثار وی ، علی رغم نوآوری ، سنگینی آثار قبل از مدرن را به ذهن القاء می کند.

در استفاده از محصولات صنعتی در معماری ، به شیوه ای هنرمندانه و آزاد « آلوارآلتو» زبردست ترین معمار معاصر است . درچند ده سال اخیر توجه معماری معاصر معطوف به این شده که وحدتی بین معماری و زندگی به وجود آورد . «آلوار آلتو» از جوانترین معماران معاصر بود که به این امر توجه خاص مبذول داشت.

وحدت بین زندگی و معماری

پس از سال ۱۹۳۰، قدر چوب که از دیر زمان استفاده از آن معمول بود و در دوران اخیر فقط در صنعت بکار می رفت دوباره شناخته گشت و همراه آهن و بتن از مصالح اصلی معماری شد .

جنگل های فنلاند و فراواني چوب در این کشور موجب شد که «آلتو» با چشمی بینا امکانات این ماده را کشف کند و چون شیمیستی که به خواص چوب وارد باشد ، آن را به روش هنرمندانه ای در معماری به کار برد ؛ به قسمی که اکنون هرجا استفاده از چوب در معماری مطرح شود نام «آلتو» به یاد می آید . همچنان که روح اسپانیا در کارهای «پیکاسو» و یا روح ایرلند در «جیمزجویس» مصور است ، تأثیر فنلاند همه جا در کارهای «آلتو» مرئی است و قدرتی که طرح های وی از آن برخوردار است از این کشور مایه می گیرد .

و دیگر توضیحات……………………

تعداد اسلاید ها:57
فرمت فایل:پاورپوینت
قابلیت پرداخت با کلیه کارت های بانکی
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
برای دیدن سایر تحقیق های معماری اینجا کلیک کنید.

دانلود پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو,پاورپوینت هوگو آلوار هنريك آلتو,



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما