no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت موزه که برانلی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت موزه که برانلی


PPT
پاورپوینت موزه که برانلی
ppt
23 f 2015


پاورپوینت موزه که برانلی

پاورپوینت موزه که برانلی به صورت پاورپوینت دارای 52 اسلاید میباشد در ادامه میتوانید پروژه معماری موزه که برانلی را دریافت کنید.

پاورپوینت موزه که برانلی

پاورپوینت موزه که برانلی

توضیحات:پاورپوینت موزه که برانلی تعداد صفحات:52.

مقدمه:

موزه که برانلی

معمار : ژان نوول

سبک : معماری سبز

موقعیت بنا: پاریس

زمان ساخت :2006

 

تعرف موزه

ریشه واژه موزه <موزین > < MousEiN> به معنای مقرر زندگی موز < MOUSE > الهه هنر و وضایع در اساطیر یونان باستان اقتباس شده است . و در زبان انگلیسی میوزیم <MUSEE> را به خود گرفته است . در حوالی دهه ی 1290 ه.ق تلفظ فرانسه < موزه > به زبان فارسی نیز راه یافت ، پیشینه ی آن باز می گردد به سفرهای ناصرالدین شاه قاجار به اروپا و دیدن موزه های آن دیار موزه های آن دیار و تصمیم او به ایجاد مشابه آن در ارگ سلطنتی تهران و انتخاب نام < موزه > برای آن .

ایکوم شورای بین المللی موزه وابسته به سازمان فرهنگی ، علمی و تربیتی سازمان ملل متحد یونسکو : در تعریف موزه چنین می گوید : < موزه موسسه ای است دائمی و بدون هدف مادی ، که در دمای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می کند . هدف موزه ها تحقیق در آثار و شواهد بر جای مانده انسان و محیط زیست او ، گرد آوری ، حفظ و بهره وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار ، بویژه به نمایش گذاردن آن ها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است .

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت موزه های معروف دنیا

دانلود پاورپوینت موزه نور و عکاسی

دانلود پاورپوینت موزه هنر دنور

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

نهادینه شدن موزه ها : در سال 1683 م . موزه آشمولین نخستین موزه ملی بر مبنای یک مجموعه ی خصوصی در شهر آکسفورد انگلستان گشایش یافت . در سال 1750 م . در کاخ لوکزامبرگ در شهر پاریس بخشی از مجموعه سلطنتی در معرض بازدید مردم قرار گرفت و در نخستین سال انقلاب کبیر فرانسه موزه لوور افتتاح گردید.

 

طبقه بندی موزه ها : مناسبترین شیوه برای طبقه بندی موزه ها براساس مجموعه موزه می باشد .
به طور کلی موزه ها را در سه گروه می توان قرار داد . الف > تاریخ ، ب> هنر – ج> علوم
موزه های تاریخی : تمام موزه هایی که مجموعه آن ها با دید تاریخی تنظیم و گرد آمدی شده و در یک دورنمای تاریخی در معرض نمایش قرار گرفته است . موزه تاریخی به شمار می آید.
موزه های تاریخی وسیعترین گروه موزه ها را تشکیل می دهند و دارای زیر موه جموعه های متعددی می باشند
1-موزه های باستان شناسی
2- موزه های اماکن باستانی
3- موزه های انسان شناسی < مردم شناسی > . که در حال حاضر این نوع موزه ها را در اکثر کشورها موزه های تاریخ فرهنگی می نامند.
موزه های هنری : موزه های هنری موزه هایی هستند که مجموعه ی آن ها صرفاً به دلیل ارزش زیبایی شدن جمع آوری شده و در معرض نمایش قرار گرفته است . با توجه به این که هنر دارای جلموه های بی شمار است موضوع مجموعه های هنری نیز بسیار گسترده است .آثار نقاشی ، پیکره سازی – و هنرهای گرافیک و فیلم ، موسیقی و در مجموعه خود گنجانده است.

 

موزه های علمی: این گروه موزه ها فعالترین و دارای بیشترین بازدید کننده در جهان صنعتی هستند و بی شک دارای پیشرفت های حیاتی و اساسی در زمینه ی موزه شناسی ، و موزه نگاری ، فنون و نحوه ارائه و نمایش آثار بوده اند . و به دو دسته

کلی : موزه های علوم طبیعی و موزه های علوم فنون تقسیم شده که هر یک خود دارای زیر مجموعه های متعددی هستند.

ساختار و عملکرد موزه :موزه در ساده ترین شکل خود ساختمانی است که مجموعه ای از آثار طبیعی و یا بازمانده های انسانی را به منظور بازدید و مطالعه در خود جای داده است . این آثار ممکن است از ژرفای زمین و دریا آمده باشد و یا قطعه سر ستون سنگی یک بنای باستانی و یا فسیل جانوران منقرض هزاره های گذشته ، همچنین ممکن است به دوران معاصر یا عهد باستان تعلق داشته باشد.

موزه علاوه بر نگهداری اشیاء هویت آن ها را نیز شناسایی می کند و این سر آغاز شناخت یک شئ و برقراری ارتباط با آن است.

یکی از مهمترین کارهای موزه به نمایش گذاشتن داستان انسان گذشته در برابر جهان انسان معاصر است .

فضای فیزیکی موزه : موزه خواه در یک بنای تاریخی تأسیس گردد یا آنکه یک بنای موزه در نظر گرفته و تغییراتی در آن داده شود و یا آنکه ساختمان جدیدی مخصوص موزه بنا گردد، راهکار اصلی < عملکرد > موزه است که < شکل و طرح > آن را معین می کند . بنابراین در درجه اول باید مشخصات فیزیکی هر موزه که جنبه عمومی دارد رعایت شود و آن گاه طبق اهداف ، فعالیت ها و مجموعه آثار موزه ساختمان و تزیینات داخلی آن انتخاب شود.

تالار ورودی: درهای ورودی تالار باید به حدی باشد که محافظت و کنترل آن ها برای نگهبانان آسان و میسر باشد وضع مطلوب آن است که موزه فقط یک در ورودی عمومی اصلی و وسسیع داشته باشد و توسط چراغ یا علامت های دیگر کاملاً مشخص باشد. این در باید به سرسرا یا اتاق ورودی موزه منتهی شود. اتاق ورودی موزه باید به گونه ای ساخته و تزیین شود که نظر مردم را جلب نماید و معرف موزه نیز باشد زیرا این اتاق نخستین بخش موزه است که بازدید کننده به آن وارد می شود.

نور در تالار نمایش : نور در تالار نمایش دو گونه است : طبیعی و الکتریکی

نور خورشید می تواند از سقف تالار و از طریق نورگیر های سقفی تالار را روشن کند. و این نور از آنجایی که به طور یکسان در تالار می تابد بسیار مناسب است. در ساختمان هایی که به مناسبت شرایط آن نتوان تالار را با پنجره در تالارهای موزه نظریات موافق و مخالف ابراز شده است.

موافقان معتقدند که استفاده از نور طبیعی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و از طرف دیگر نور طبیعی ، اشیاء سفالی را که با بهره گیری از گرمای خورشید ساخته شده اند واضحتر نشان می دهد.

مخالفان نصب پنجره در تالارهای نمایش می گویند که پنجره از لحاظ ایمن مشکل آفرین است ، بخصوص اگر در سطح پایین واقع شود. همچنین معتقدند که ویترین های اشیاء را نمی توان در دیوار مقابل پنجره قرارداد زیرا اگر این اشیاء داخل ویترین ، نور را منعکس کنند ، این انعکاس با تابش آفتاب تداخل یافته مانع دیدن دیگر اشیاء در تالار می شود. از سوی دیگر وجود پنجره در تالار نمایش نه تنها سبب بهره گیری از نور خورشید می شود بلکه میان بازدید . کنندگان و فضای خارج موزه نیز ارتباط برقرار می کند.

 

نور طبیعی

نور طبیعی از عناصر اصلی موزه هاست و باعث صرفه جویی در نیروی برق می گردد. نور مورد نیاز را می توان از سقف تالار و از طریق نورگیرهای سقفی آن تامین کرد. چنانچه نتوان از نور سقفی استفاده کرد. می توان به نصف پنجره ی ثابت یا بازشو اقدام نمودکه باید آنها را در سطحی از دیوار تالار نصب نمود تا بازدید کنندگان بتوانند بیرون موزه را ببینند.

در مورد تعبیه ی پنجره نظریات مخالف و موافق ابراز شده است. محققان معتقدندکه استفاده از نور طبیعی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و از طرفی نور طبیعی اشیاء سفالی و گلی باستانی را که با بهره گیری از گرمای خورشید ساخته شده اند. واضح تر نشان می دهد مخالفان نصب پنجره در تالارهای نمایش می گویند که پنجره از لحاظ ایمنی مشکل افرین است. به خصوص اگر درسطح پایین نصب شده باشد. همچنین معتقدند که ویترین ها را نمی توان در دیوار مقابل پنجره ها قرار دارد. زیرا اگر اشیاء داخل ویترین نور را منعکس کنند، با تابش آفتاب تداخل کرده، مانع دیدن دیگر اشیاء می شود باید توجه داشت که پنجره طوری تعبیه نشود که توجه بازدید کننده را چنان به فضای خارج جلب کند که از توجه به مجموعه منحرف گردد. مهم ترین حس نورپردازی با نور روز صرفه جویی در هزینه است.

کنندگان و فضای خارج موزه نیز ارتباط برقرار می کند.

نور اکتریکی

برای روشنایی موزه نور خورشید به تنهایی کافی نیست و باید از برق نیز کمک گرفت ، یک چراغ ثابت و پر قدرت در سقف هر تالار ضروری است . چراغ های کوچک درون ویترین ها ، چراغ های متمرکز بر روی اشیاء و نورافکن ها نیز به منظور روشن نمودن بیشتر اشیاء مورد نیازی باشند. ترجیحاً بهتر است که از چراغ های مهتابی در تمامی قسمت های موزه مانند : قسمت های خارجی سالن سخنرانی ، راهروها و زیرزمین استفاده کرد.

دیوار و کفپوش تالارها:ر نگ و جنس دیوار و کفپوش ها در تالرهای نمایش موزه بسیار اهمیت دارند.در گذشته رنگ سفید را برای دیوارها انتخاب می کردند ، زیرا معتقد بودند که در برابر رنگ سفید اشیاء ماهیت خود را بهتر نشان می دهد . ولی امروزه کارشناسان عقیده دارند در برابر رنگ سفید آثار تیره تر جلوه می کند. انتخاب کفپوش مناسب نیز از نکات قابل توجه در معماری موزه است ، زیرا بازدید کننده تمام مدت در حال حرکت است و پوشش زمین می تواند درخسته شدن یا اشتیاق او به ادامه ی بازدید موثر باشد. جنس کفپوش نیز مانند سایر موادی که در ساختمان موزه به کار می رود باید با شرایط اقلیمی سازگار باشد.مانند سنگ.

  • مراکز جنبی موزه : تالارها ی نمایشگاه موقت و سخنرانی ، این تالارها امروزه از الزامات موزه های جدید می باشد.

کتابخانه و مراکز اسناد: کتابخانه و مرکز اسناد نیز از بخش های الزامی موزه است ابعاد آن بستگی به تعداد کتابها و مواد چاپی ، وسعت موزه و حجم مجموعه آثار آن دارد.

انبار و مخزن : در تمامی موزه ها ایجاد مخزن و انبار نیز ضروری است انبار اشیاء را می توان در زیرزمین یا در طبقات فوقانی موزه و یا در محوطه ای خارج از ساختمان موزه قرار دارد.

کارگاه : در موزه ها وجود یک کارگاه مجهز به وسایل بخاری – مکانیکی و برقی برای تعمیرات لازم و ضروری است توجه مشود که آن ها را در مکان مناسبی که محل فضای نمایشی موزه نباشد قرار داد.

آزمایشگاه : در موزه ها همچنین باید به تأسیس آزمایشگاه هایی که کار بازسازی ، ترمیم و حفاظت آثار را به عهده گیرد اقدام نمود .فالیت این آزمایشگاه ها بر حسب احتیاجات مجموعه موزه می باشد ، مانند آزمایشگاههای شیمی ، فیزیک و… نور کافی عاری از رطوبت دارای سیستم تهویه مناسب مجهز به وسایل ضد سرقت و ضد حریق.

چایخانه و کافه تریا : امروزه به هنگام تأسیس موزه ها همواره سعی می شود فضایی برای ایجاد یک چایخانه و یا کافه تریا در نزدیکی سالن سخنرانی در نظر گرفته شود . چای خانه توسط یک در به محوطه خارج موزه متصل باشد مناسبتر است.

بخش امور اداری ، فنی ، خدماتی و تأسیساتی :

بخش اداری :فضایی که به واحدهای امور اداری در موزه اختصاص داده می شود. بستگی به وسعت میزان فعالیت و تعداد کارکنان موزه دارد . قسمت اداری موزه باید از سایر قسمت های نمایشی مجزا باشد و تاحد امکان سعی شود که سر و صدا به این قسمت نفوذ نکند و همچنین دارای یک ورودی مخصوص به خود نیز باشد.

تجهیزات فنی و تأسیسات موزه : تجهیزات فنی و تأسیسات موزه را به طور کلی مهندسان متخصص انجام می دهند.

سیستم برق : علاوه بر سیستم برق اصلی ، تعبیه ی یک سیستم برق اضطراری نیز ضروری است.

سیستم تهویه : سیستم تهویه ی موزه نیز از اهمیت بسیار برخوردار است ، زیرا تهویه نامناسب زیانهای جبران ناپذیری به اشیاء موزه وارد می کند و محیط را نیز برای بازدید کننده غیر قابل تحمل می سازد . در موزه رادیاتورهای مولد هوا باید در نقاطی نصب شوند که فضای مفید موزه را اشغال نکنند . بررسی ها نشان داده که سیستم فن کوئل از سایر سیستم ها مناسبتر است . تهویه طبیعی نیز در موزه قابل توجه است با تعبیر دریچه ، پاسیو و وجود پنکه می توان ساختمان موزه را به آسانی تهویه نمود.

آشنایی با طراحی موزه و گالری

موزه ها و گالری های آثار هنری کاربردهای مشابهی داشته و مثل انواع مختلف ساختمانها دارای ویژگی های یکسان فراوانی هستند . بطور کلی مهمترین وظایف موزه ها و گالری آثار هنری ، جمع آوری ، ثبت ،حفاظت ،تحقیق ،توضیح و نمایش برخی مدارک مهم است . بهمین دلیل افراد زیادی با مهارت های مختلف مورد نیاز می باشد . بهرحال ، نه تنها بین موزه و گالری آثارهنری تفاوتهایی وجود دارد بلکه بین انواع مختلفی از موزه ها و گالری ها اختلافاتی دیده می شود . برخی از سازمانها مثل سازمان میراث فرهنگی ، تفریحی و بعضی موسسات فرهنگی نیز جزو موزها محسوب می شوند . برای نمایش آثار هنری و اشیاء با اهمیت از نظر علمی و فرهنگی ، سازمان باید از آنها در برابر آسیب ، خطر سرقت ، رطوبت ، خشکی نور خورشید و گرد و غوبار مراقبت کرده و آنها را در بهترین نور و نما ، نشان دهد . این امر زمانی حاصل می شود که مجموعه به الف) اشیاء تحت مطالعه و بررسی ب) اشیاء نمایشی تقسیم می شود .

نمایشگاه ها باید به نحوی برگزار شوند که عموم مردم بتوانند آثار را بدون هیچ مشکلی تماشا کنند. این امر نیازمند یکسری برنامه ی به دقت تعین شده و گسترش یافته در فضاهایی با شکل مناسب و تزئین منطقی و جذاب بویژه در موزه ها است.

در گالری ها هر گروه از تصاویر باید در یک اتاق جداگانه قرار گیرد و هر تصویر باید روی یک دیوار مجزا باشد یعنی در هر گالری باید چند اتاق کوچک وجود داشته باشد. این شیوه نسبت به فضاهای بزرگ که برای تصاویر بزرگ بکار می روند فضای بیشتری را نسبت به مساحت زیر بنا را بدست می دهد.

زاویه ی دید انسان از 27 درجه بالاتر از سطح بنایی آغاز می شود. برای یک فرد بینده در حالت ایستاده 90/4 متر بالاتر از سطح چشم و سطح پایین ان ها تقریباً بیش از 70 سانتی متر از چشم نباشد بهترین شرایط آویزان کردن تصاویر کوچکتر ، از نقطه ی ثابت ( سطح افق در تصویر) روی سطح چشم است. در نظر گرفتن مساحت 5/3 متر مربع برای آویزان کردن هر تصویر ، مساحت 6 الی 10 متر مربع از زمین برای هر مجسمه و 1 متر مربع فضا در قفسه برای هر

 

موزه که برانلی

پس از (موسسه دنیای عرب )و( بنیاد کارتیه )، موزه (که برانلی) سومین شاهکار خلاقانه ( ژان نوول) در مرکز فرهنگ و هنر اروپا یعنی (پاریس ) می باشد ، موزه هنر و تمدن های آفریقا، آسیا ، اقیانوسیه و آمریکا که در مجاورت رود سن ، در قلب شهر پاریس و به فاصله اندکی از (برج ایفل) و (موزه لوور) در سایتی به مساحت 5/2 هکتار وبا زیربنایی معادل 000/30 متر مربع ساخته شده است و توسط دیواره ای شیشه ای و مرتفع که بر روی آن اطلاع رسانی رویدادهای درون موزه نیزصورت می گیرد از شهر جدا می شود . طراحی و ساخت این موزه نیز صورت می گیرد از شهر جدا می شود . طراحی و ساخت این موزه نیز همچون بسیاری از موزه های معاصر به مسابقه گذاشته شده و در رقابت میان معمارانی نظیر (رنزو پیانو) ، ( تادو آندو)و (نورمن فاستر) سرانجام (ژان نوول) با طرحی خلاقانه نظر اکثریت داوران را جلب نمود طرحی که در آن اهداف و ایده های برجسته ای به چشم می خورد . نکاتی نظیر توجه به تکنولوژی روز معماری راز آلود و معما گونهای که شاخصه آثار او می باشد و همچنین توجه به مبانی معماری سبز نظیر تلفیق بنا با فضای سبزی پارک مانند و استفاده از دیوارهای گیاه پوش.

موزه در درون باغی وسیع قرار گرفته است که تمامی مسیرهای حرکتی در آن ارگانیک بوده و مجموعه ای از تپه های کوچک ، حوضچه ها ، نشیمن ها ، درختان بلوط و افرا در آن دیده می شود . بنا ازچهار ساختمان نیمه مجزا تشکیل شده است . شمالی ترین ساختمان با دیواره ای گیاه پوش مشخص می شود و در آن قسمت های اداری موزه قرار دارد که شامل سخنرانی و مخزنی به گنجایش هفتصد هزار عکس و سند صوتی می باشد. ساختمان اصلی موزه حجم سیالی است به طول 210 متر و زیربنای 4750 متر مربع که در آن بیش از 3500 اثر هنری معرفی شده است . این بنا به صورتی معلق در احاطه درختان قرار گرفته و با بلند شدن از روی زمین به ارتفاع 10 متر و تکیه بر ستون های متعدد ، جریان باغ و حرکت پیاده را از ورودی خیابان تا انتهای سایت مسیر می سازد. در این پیلوت کافه ای به گنجایش هشتاد

نفر مشرف به فضای سبز مجموعه قرار دارد. انحنای خفیفی در مسیر حرکت رودخانه (سن) در محل سایت وجود دارد که تأیر آن توسط انحنایی در حجم بنا دیده می شود . بر روی بام این ساختمان وسیع ترین تراس – بام شهر ه مساحت 3000 متر مربع طراحی شده است که در آن رستوران و مدیاتک نیز قرار دارد.

آنچه در نماهای خارجی و در جداره شمالی بنا جلب توجه می کند 29 مکعب معلق با رنگ های تندی است که از نمای شمالی حجم اصلی بیرون زده اند . این مکعب ها در واقع فضاهای نمایشگاهی کوچکی هستند که در طول مسیرحرکت بازدید کنندگان داخل موزه طراحی شده و در هر یک از آنها چندین اثر هنری از قاره های مختلف نمایش داده شده است نکته جالب دیگر دیواره گیاه پوشی است که در آن مساحتی معادل هشتصد متر مربع توسط 15000 گیاه از 150 گونه متفاوت پوشانده شده است که با تغییر فصول سال رنگ و پوشش دیوارها نیز تعییر می کند ورود به فضای داخلی موزه از زیر پیلوت ممکن می باشد . پس از ورود به لابی موزه و برای رسیدن به سطوح گالری ها پس از ورود به لابی موزه و برای رسیدن به سطوح گالری ها در ساختمان اصلی می بایست از رامپی نسبتاً طولانی گذر کرد که با حرکتی پیچ و خم دار بازدیدکنندگان را بالا برده و به مثابه پیش در آمدی آنها را برای بازدید آماده می کند . در این صعود به تدریج و با تغییر کیفیت فضایی ، حس و حال مخاطبین نیز تغییر کرده و با دور شدن از فضای شهری ، آماده بازدید شده و به دنیای رازآلودی قدم می گذارند که از هنر بدوی اقوام سایر قاره ها با آنها سخن می گوید. فضایی نیمه تاریک که منابع نور مخفی ، تغییر رنگ کف ها و دیوارها ، پیچیدگی مسیرهای دسترسی ، نیم طبقات و اختلاف سطوح نامتعارف رازآلود آن را دو چندان می کنند.

موزه ای که در محیط پیرامون خود چندان به چشم نمی آید ، برای یک پروژه ی رده بالا که در بهترین منطقه از املاک پاریس و توسط یک آرشیتک مشهور و جهانی طراحی شده، هدف مناسبی به نظر نمی رسد . اما معمار پرآوازه ژان نوول در نامه ای به ضمیمه ی سند برد مسابقه ی طراحی مؤسسه ی جدیدی ویژهی نمایش هنر غیر غربی ، طرح خود را به نام « جنگل مقدس » می خواند، جایی که با کمرنگ شدن شکل مادی بنا، حسی از یک محراب بدون دیواره های فیزیکی را به دست می دهد .

سایت پلان های موزه

نما های مختلف و برش ها

و دیگر بخش ها و توضیحات……………………………………

تعداد صفحات:52
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما