no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت معماری موزه ونگوگ


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت معماری موزه ونگوگ


PPT
پاورپوینت معماری موزه ونگوگ
ppt
16 f 2015


پاورپوینت معماری موزه ونگوگ

پاورپوینت معماری موزه ونگوگ در 61 صفحه اسلاید توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه شده است.در ادامه میتواندی پروژه معماری موزه ونگوگ را در یافت کنید.

معناي لغوي و اصطلاحي موزه:

نام موزه از لغت فرانسوي “Musee ” گرفته شده و به معناي مكاني است كه مجموعه بزرگي از آثار باستاني و صنعتي و چيزهاي گرانبها را در آن به معرض نمايش مي گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده مي كنند. كلمه موزه را فرانسويان از لغت يوناني گرفته اند. موزه نام تپه اي در آتن بوده است كه در آن عبادتگاهي براي موزه ها ساخته شده بود.

پاورپوینت معماری موزه ونگوگ

پاورپوینت معماری موزه ونگوگ

توضیحات:پاورپوینت معماری موزه ونگوگ تعداد صفحات:61.

مقدمه:

تعريف موزه:

بر مبناي تعريفي كه “ايكوم” از موزه مي دهد، موزه مكان گردآوري، نگهداري، مطالعه و بررسي كردن و نيز به نمايش گذاشتن نعمتهاي فرهنگي يا طبيعي به منظور آموزش،  پژوهش و ارزش دادن به اين مجموعه ها و لذت بردن از آنهاست.

 

معناي لغوي و اصطلاحي موزه:

نام موزه از لغت فرانسوي “Musee ” گرفته شده و به معناي مكاني است كه مجموعه بزرگي از آثار باستاني و صنعتي و چيزهاي گرانبها را در آن به معرض نمايش مي گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده مي كنند. كلمه موزه را فرانسويان از لغت يوناني گرفته اند. موزه نام تپه اي در آتن بوده است كه در آن عبادتگاهي براي موزه ها ساخته شده بود.

امروزه در كشورهاي گوناگون جهان موزه ها، آثار باستاني، مردم شناسي، طبيعي، حيوانات و وحوش و مجموعه تاريخي آن كشورها را به نمايش مي گذارد. فرهنگ تمدن هر قوم و ملتي از طريق اشيا و وسايلي كه در آن موزه ها جمع آوري شده است شناخته مي شود. يكي از راههاي شناخت اقوام گذشته و نحوه زندگاني آنها بازديد از موزه هاست كه جنبه آموزشي نيز دارد.

معماري موزه :
كليات :
هر زمان كه تصميم به ساختن موزه اي گرفته مي شود- كوچك يا بزرگ – مساله اساسي ومقدماتي كه بايد به آن پرداخت ، انتخاب محل است ، جايي كه امكانات مختلفي را دارا بوده كه هر يك به سهم خود بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد .
حال بايد ديد كه آيا اين محجل در وسط شهر يا خارج از آن باشد . تا 20 يا 30 سال پيش به خاطر تسحيلات رفت و آمد ، مركز شهر ترجيح داده مي شد . اما با افزايش تدريجي سرعت و استفاده از وسايط نقليه خصوصي و عمومي وسهولت رسيدن از نقطه اي به نفطه ديگري از شهر ، چنين تشخيص داده شد كه استقرار موزه در مركز شهر ديگر چندان اهمييتي در بر نخواهد داشت .

همين امر سبب گزينشي برتر در يافتن زميني – با قيمت ارزان – به دور از همهمه ناشي از ترافيك – مساله واقعي و رو به افزايش و هوايي با آلودگي كمتر از گرد و غبار وگازهايي كه ، اگر چه سمي هم نباشند ، وجودشان هيچ خوشايند نيست ، خواهد بود.
موزه بايد هميشه از همه نقاط شهر با وسايط حمل و نقل همگاني ، قابل دسترسي باشد ودر صورت امكان بتوان پياده به آن رسيد و حدالمقدور در جوار مدارس ، كالجها ، دانشگاهها و كتابخانه ها باشد.

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت موزه های معروف دنیا

دانلود پاورپوینت موزه نور و عکاسی

دانلود پاورپوینت موزه هنر دنور

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

حقيقت امر اين است كه همه موسسات گرفتار مسايلي مشابه هستند و از نظر طرح و نقشه نيازهاي يكسانتي دارند . صلاح در اين است كه كليه مسايل در طرح جامع شهر مورد توجه قرار گيرد تا اينكه هر كدام به طور جداگانه بررسي شوند .
امروزه موزه ها بيش از پيش به عنوان ( مراكز فرهنگي ) تلقي مي گردند . اما بايد ياد آور شد كه تنها دانشجويان از آنها بازديد نمي كنند ، بلكه افرادي با زمينه هاي مختلف به بازديد از آنها روي مي آورند و البته اين در صورتي است كه موزه كاملا در دسترس و در فاصله نزديك بوده و آمدن اين افراد به موزه حتي به عنوان گذراندن كمترين زمان از اوقات خويش نوعي تفريح آموزشي خواهند بود .
اگر چه هنوز پيش داوري در مخالفت با برپايي موزه ها در پاركها و باغهاي عمومي وجود دارد – به بهانه اين كه اين امر سبب پيدايش مشكلات بيشتري در دسترشي به آنها و مختل ساختن آرامش چنين مكانهايي مي گردد – ، اين پاركها با موزه هاي جديد مردم پسند تر مي شوند . مكانهاي ياد شده امتيازات قابل ملاحظه اي را دارا مي باشند .

كاهش خطر آتش سوزي مقابله نسبي در برابر گرد و غبار ، سروصدا ، لرزش ها ، تصاعد گازها از اتومبيل ها و كارخانه ها ، دود دودكش خانه ها و گرمخانه هاي شهر داري و گازهاي گوگردي آنها كه همواره براي آثار هنري زيانبار مي باشند .

 

شاخه درختان در اطراف بناي موزه به عنوان يك صافي موثر طبيعي گرد و غبار ومواد شيميايي كه مسبب آلودگي هواي شهر هاي مدرن صنعتي مي باشند به كار مي روند ، همچنين در تنظيم رطوبت هوا كه نقاشي ها وآثار چوبي به آن حساسيت دارند ، موثرند . اما بايد به اين نكته اشاره كرد ، درختاني كه بيش از اندازه به بناي موزه نزديك مي باشند مانع و يا سبب منحرف شدن نور طبيعي مي گردند كه نتيجه آن رنگ پريدگي و يا تغيير آثار است . ليكن اين عامل كم اهميت به شمار مي آيد و ميتوان ان را از ميان برداشت .
زمين اطراف موزه را ميتوان به عنوان يك بخش ضميمه به كار گرفت و در فاصله مناسبي از موزه بخشهاي تجهيزاتي و خدماتي (توليد گرما و برق ، كارگاه مرمت ، گاراژ و غيره )يا انبار ملزومات ( چوب ، پارچه ، بنزين ، روغن وغيره ) كه به دلايل بسيار وجودشان در ساختمان اصلي موزه نامناسب و خطر ناك مي باشد ، در آن بنا كرد .
از اين گذشته ، فضا – لا اقل از نظر تئوري – بايد همواره براي گسترش در آينده هم از جهت تكميل ساختمان اصلي و هم به منظور ساختن بناهاي ضميمه مناسب باشد . اينكه اگر طرح اوليه به دلايلي چند ، كه اجتناب ناپذيرند و به احتمال زياد رفع شدني هستند ، در مقياسي محدود باشد از اهميت ويژه اي برخوردار است .

 

زيبايي يك موزه ، چنان چه با باغ وچمن احاطه شده باشد دو صد چندان خواهد شد .و اگر آب و هوايي مساعد در كار باشد، مي توان از اين امتياز براي اراية پاره اي از انواع نمايشگاه مانند پيكره هاي باستاني يا مدرن ، باستان شناسي يا بخشهاي معماري وغيره استفاده نمود .
قسمتي از زمينهاي اطراف موزه را نيز مي توان به پارك اتومبيل اختصاص داد . اجراي طرح يك موزه نه تنها نمونة بارزي از لزوم قراردادهاي مقدماتي و ويژه بين آرشيتكت و كارفرما است بلكه مو.يد همكاري نزديك ومستمر آنان مي باشد .
بايد گفت كه چيزي بعنوان طرح يك موزة مطلق كه براي هر حالت وجرياني مناسب باشد وجود ندارد .برعكس هر حالت وموقعيت ، شرايط ، تجهيزات ، ويژگيها ، اهداف ومسايل مربوط به خود را دارا مي باشد كه ارز يابي و تشخيص هر يك نخستين وظيفة مدير موزه خواهد بود . همچنين برعهدة اوست كه شرحي دقيق از نتيجة نهايي طرح را در اختيار آرشيتكت بگذارد ودر اجراي مراحل پي در پي كار با او به مشاركت بپردازد – بدان خاطر كه مبادا ساختمان موزه بدون رعايت مجموعه هاي فني وحرفه اي مورد نياز موزه هاي مدرن به اتمام برسد .

 

نكتة ديگري كه بايد بدان اشاره كرد اين است كه ساختمان جديد براي بر پايي يك موزة كاملا تازه مورد استفاده قرار خواهد گرفت ( كه محتويات آن بايد بتدريج گرد آوري شود ) يا اينكه محلي براي استقرار دايمي يك مجموعه موجود آماده خواهد شد .
در صورت اول امتيازاتي براي حل مسايل خواهيم داشت ومي توانيم در مورد يك شكل ايده آل از موزه تصميم بگيريم اما توجه به نارسايي شروع كار در طرح يك موزة مطلق كه بر پايه اي كاملا مبهم و فرضيه هايي تئوري قرار گرفته بايد گفت به احتمال بسيار زياد پيشرفت هاي آيندهبراي آن مفهومي نخواهد داشت . در حالت دوم بايد دقت كنيم با طرح يك بناي كاملا منطبق بركيفيت و كميت آثار هنري و مجموعه هاي تشكيل دهنده هستة مركزي موزه ،كار را به افراط نكشانيم و نياز هاي آينده و امكانات پيشرفت را بايد همواره پيش بيني و مقدمات آنرا آماده كنيم .هم چنين بايد توجهي اساسي به ويژگي موزة جديد در رابطه با مجموعه هايش مبذول داشت البته اين مجموعه ها ممكن است از انواع مختلف ( هنري ، باستان شناسي ،فني و … ) و متاثر از نيازهاي گوناگون باشد .طبيعتا هر گونه مجموعه و هر وضعيتي نياز هاي كلي ويژة خود را دارا مي باشد و بطور چشمگيري ساختمان ، شكل ، ابعاد و سالنهاي نمايش و بخشهاي خدماتي تحت تاثير قرار ميدهد بطور مثال يك گالري نقاشي نمي تواند چنان طراحي گردد كه بگونه اي برابر در اراية نقاشيهاي قديمي و مدرن مورد استفاده قرار گيرد .

 

. چراكه جدا از عاملي كه زيبايي در بكار گرفتن زمينه هاي مختلف براي هر دو گروه بكار مي گيرد ، بديهي است كه يك گالري ويژة نقاشيهاي قديمي بطور نسبي ( ثابت ) مي باشد ، در صورتي كه ظاهر يك گالري مدرن بخاطر سهولت بيشتري كه در افزودن آثار ، تغييرات و تزيينات مجددش وجود دارد ( متحرك) بنظر مي رسد . در حالت اخير ، نه تنها معماري نماي ساختمان، بلكه كل ساختمان بايد از نظر سهولت وسرعت جابجايي و تعويض نمايشگاه طرح ريزي شود . حمل ونقل پيكره هاي سنگين ، تطابق جا و منابع روشنايي در نهايت تناسب با آثار هنري بايد تا حد ممكن هم براي نمايش فردي و هم جمعي ، بنا بر اهميت وتاكيدي كه بر آنها ميشود ، سخت مورد توجه قرار گيرد .
يك موزه نه تنها هماهنگ با اهداف ، كيفيت ونوع آثار نمايشي ، بلكه بايد با توجه به پاره اي از ملاحظات اقتصادي واجتماعي طرح ريزي گردد. براي نمونه چنانچه در شهري تنها يك موسسه باشد كه براي برخي از مقاصد فرهنگي ( اجراي تئاتر ، سخنراني ، كنسرت ، نمايشگاه ، اجتماعات ، دوره هاي آموزشي و غيره ) قابل استفاده تشخيص داده شود ، بي مناسبت نيست كه در برآورد هاي اوليه منابع مالي كه مي توان بر آن تكيه داشت روي طبيعت ساكنين محلي، تمايل پيشرفت آنها برطبق آمار، سهم هر گروهي كه جذب هر يك از فعاليت هاي موزه اي شده اند ، حساب كرد .

 

تاريخچه موزه:

پژوهشگران و متخصصان موزه داري، به دنبال ريشه يابي واژه موزه به مبدأ “هلني” بسنده كرده و تاريخ موزه و تاريخگذاري اين پديده را اين گونه تعريف كرده اند:

“معبد خدايان هنر شعر و موسيقي كه بر فراز تپه اي در آتن قرار داشت، نخستين موزه اي است كه در تاريخ موزه ها نام برده مي شود و موزه “آشمولين” در شهر آكسفورد نخستين موزه اي است كه آثار مشرق زمين را در خود محفوظ داشته است. نخستين موزه در قاره آسيا موزه “هارميتاژ” يا “هرميتاژ” در لنينگراد روسيه است و اولين موزه ايران در سال 1295 هـ .ش به نام “موزه ملي ايران” پايه گذاري و گشايش يافته است. سال 1746 ميلادي را در تاريخ تحول و تكامل موزه ها بايد نقطه عطفي به شمار آورد.

زيرا در اين سال نويسنده فرانسوي، “لاخون دوسن ين” عقايد و انديشه هاي نويني را درباره موزه مطرح كرد كه موجب تحرك و تسريع در بنيادگيري موزه ها شد. چهار سال پس از آن به سال 1750 ميلادي اولين موزه واقعي جهان در قصر لوكزامبورگ برپا شد.

اهداف موزه :

  1. 1. گردآوري، حفظ و نمايش آثار هنري و گسترش سطح شناخت جامعه
  2. 2. شناساندن هنرهاي معاصر اصفهان، ساير استانهاي ايران و هنر معاصر بين الملل

3.عرضه و نمايش دائمي هنرهاي معاصر و ساير كشورها

4.آشنا نمودن مردم و خصوصاً هنرمندان با هنرهاي معاصر

5.برقراري ارتباط با موزه ها و مراكز حفظ، آموزش و اشاعه هنر معاصر در ايران و ساير كشورها

6.برنامه ريزي و ارائه طرح هاي لازم براي تشويق، تحقيق و پژوهش در زمينه هنرهاي معاصر

7.ايجاد برنامه هاي آموزشي جهت آشناسازي جامعه و خصوصاً هنرمندان با هنر معاصر از طريق برگزاري جلسات سخنراني، برنامه بازديد، گردهمايي، انتشار كتاب و مجله، امور سمعي و بصري، مرمت آثار و انجام خدمات فني

8.ايجاد بانك اطلاعات هنرمندان معاصر

ترويج و تبليغ:

موزه، به هرحال، وظيفه عمومي كردن دانش را هم دارد. مردم طالب آموختن و شناختن را حتي اگر دانش اوليه لازم را هم ندارند، مي توان و بايد در موزه ها پذيرا بود. اما نوع استقبال از اين بازديد كننده ها با ديگران متفاوت است. فضاي موزه، براي چنين مخاطبيني بايد فضايي باز و كمتر رسمي باشد و امكان تمدد ناخوايته براي آنها فراهم باشد. نمايش هاي ديجيتالي و تركيبي با استفاده از جاذبه هاي تصويري از اينگونه نياز هاست. موزه بايد به سالن ها و كنج هاي كوچك و جمع وجور نمايش فيلم واسلايد مجهز باشند و سيركولاسيون فضايي چنان بايد باشد كه مخاطب زود رنج و غير حرفه اي درمسير اين امكانات قرارگيرد و از ساخته هاي تصويري سهل الهضم در باره موضوعات موزه بهره بگيرد. امروزه وسايل مدرن نمايش از الزامات اوليه موزه هاست.

۱. موزه هاي هنري            ۲. موزه‌هاي تاريخي            ۳.موزه‌هاي تخصصي          ۴.موزه‌هاي علمي           ۵. موزه هاي فني و صنعتي

اما گونه بندي اولیه‌ای كه در بسياري از کشورها هنوز متداول است و همچنان در اسامي كميته‌هاي تخصصي ايكوم دیده می‌شود، تمايز بين موزه‌هاي صنایع دستی، هنرهاي كاربردي، تاريخ، مردم شناسي، علوم طبيعي، دانش و فناوري، موزه‌هاي منطقه اي، محلي و موزه‌هاي تخصصي است. در عين حال سير تحول موزه‌ها از جنگ دوم جهاني به اين سو، بتدريج مرزهاي بين رشته‌ها و مجموعه‌ها را از ميان برداشته است. اكنون موجه‌تر به نظر مي‌رسد كه موزه‌ها را به انواع زير تقسيم كنيم:

موزه ها را به شكلهاي گوناگون طبقه بندي كرده اند، موزه هاي تاريخ و باستان شناسي، موزه هاي فضاي باز، موزه هاي مردم شناسي، كاخ موزه ها، موزه هاي علوم و تاريخي طبيعي، موزه هاي منطقه اي ( محلي )، موزه هاي سيار ( گردشي ) ، پارك موزه ها، موزه هاي سلاح ( نظامي )، موزه هاي انديشمندان ( خانه هنرمندان )

انواع موزه:

 

لیست فضاهای را که می توان در موزه دید عبارتند از:
1-فضاهای عمومی
2-فضاهای نمایشگاهی
3-فضاهای سرویس دهی
فضاهای عمومی عبارتند از:
1-ورودی
2-پذیرش
3-اطلاعات
4-رستوران
5-سرویس بهداشتی
6-اتاق مطالعه
7-سالن سخنرانی
8-سالن اجتماعات

و دیگر بخش ها و توضیحات……………………….

تعداد صفحات:61
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما