no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی


دانلود پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی
zip
29 f 2014


دانلود پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی

دانلود پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی

دانلود پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی

پاورپوینت معماری ساختمان های خورشیدی

مقدمه:

طبقه بندی مطالب :

žمقدمه

žتاریخچه

ž انواع انرژی

žکاربرد انرزی خورشیدی در ساختمانها

žنمونه ای از ساختمانهای خورشیدی

žمزایای استفاده از سیستم خورشیدی

žبیشترین استفاده از انرژی خورشیدی

žمعماری زیست محیطی

žمعماری پایدار

ž

ž…………………..

žمقدمه:

از دوران قدیم تامین انرژی مسئله بسیار مهمی برای جوامع بشری بوده است در عصرحاضر با توجه به پیشرفتهای صنعتی و تکنولوژیک که جایگاه بسیار مهمی را درزندگی روزمره انسانهادارد،اهمیت مسئله به نحو بارزتری تجلی می نماید.اما منابع رایج تولید انرژی که اکثرا تجدیدناپذیر می باشند.
برخى انرژیهاى تجدید پذیر را تنها امید بقاى کره زمیندانسته‌اند، در حالى که عده‌اى آنرا منبعى حاشیه‌اى با ظرفیت محدود به حساب مى‌آورند. از سویى منابع سوخت فسیلى پایان پذیر و تجدیدناپذیر است و باید از انرژیهاى تجدید پذیر که به رغم منابع فسیلى ، منافع زیست محیطى فراوانى در بر دارد بیشتر بهره جست..

 

موقعيت كشور ايران از نظر ميزان دريافت انرژی خورشيدی

كشور ايران در بين مدارهای 25 تا 40 درجه عرض شمالی قرار گرفته است و در منطقه‌ای واقع شده كه به لحاظ دريافت انرژی خورشيدی در بين نقاط جهان در بالاترين رده‌ها قرار دارد. ميزان تابش خورشيدی در ايران بين 1800 تا 2200 كيلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمين زده شده است كه البته بالاتر از ميزان متوسط جهانی است. در ايران به طور متوسط ساليانه بيش از 280 روز آفتابی گزارش شده است كه بسيار قابل توجه است.
تاریخچه

شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای منظورهای مختلف به زمان ماقبل تاریخ باز می‌گردد. شاید به دوران سفالگری، در آن هنگام روحانیون معابد به کمک جامهای بزرگ طلائی صیقل داده شده و اشعه خورشید، آتشدانهای محرابها را روشن می‌کردند. یکی از فراعنه مصر معبدی ساخته بود که با طلوع خورشید درب آن باز و با غروب خورشید درب بسته می‌شد.

با وجود آنکه انرژی خورشید و مزایای آن در قرون گذشته به خوبی شناخته شده بود ولی بالا بودن هزینه اولیه چنین سیستمهایی از یک طرف و عرضه نفت وگاز ارزان از طرف دیگر سد راه پیشرفت این سیستمها شده بود تا اینکه افزایش قیمت نفت در سال ۱۹۷۳باعث شد که کشورهای پیشرفته صنعتی مجبور شدند به مسئله تولد انرژی از راههای دیگر (غیر از استفاده سوختهای فسیلی) توجه جدی‌تری نمایند.

 

 

معماری خورشیدی
در معماری خورشیدی ساختار یک ساختمان شامل یک سیستم گردآوری انرژی خورشید و یک سیستم ذخیره و توزیع انرژی که در نتیجه برای ساکنین ساختمان آسایش حرارتی و روشنائی طبیعی تامین می نماید، می گردد.

1. گرمایش فضای درونی ساختمان از طریق ورود انرژی خورشیدی از پنجرها -بام یا نمای ساختمان یکپارچه هستند بدست می آید.

  1. سرمایش فضای درونی بوسیله سایبان ها، تجهیزات تهویه و خنک کننده های تبخیری، تابشی یا جریان هوای خنک – تازه سطحی انجام می گیرد.

3.روشنائی طبیعی با استفاده از هدایت نور خورشید از طریق کانال های ویژه به عمق ساختمان انجام می گیرد.

كاربرد انرژي خورشيدي درساختمان ها

منظوراز كاربرد انرژي خورشيدي درساختمانها بهره گيري هرچه بهترازنورخورشد درجهت تأمين نيازهاي گرمايي وسرمايي و در صورت لزوم تأمين الكتريسيته ساختمانها مي باشد . در مرحله اول با بكارگيري طراحي معماري خورشيدي كه تشابه بسياري با معماري سنتي كشورمان دارد نيازهاي گرمائي و سرمايي ساختمانها به حداقل رسانده مي شود . دراين طراحي مسائلي ازقبيل: جهت ساختمان ، عايقكاري حرارتي ، تعيين سطح مناسب پنجره ها ، دو جداره كردن پنجره ها در برخي مناطق  واستفاده از بعضي سيستم هاي غيرفعال خورشيدي از قبيل ديوارترومب درنظرگرفته مي شوند كه با اعمال اين پارامترها ، انرژي مورد نياز اين نوع ساختمانها نسبت به يك ساختمان معمولي ( با زير بناي يكسان ) درصد قابل توجهي كمتربوده و ميزان اين درصد بستگي به بكارگيري ميزان اين پارامتر ها وشرايط اقليمي هر منطقه دارد .

از آنجائيكه ايران كشوري است با حوزه اقليمي مختلف ، بنابراين امكانات انرژي خورشدي نيز تابعي ازاين حوزه هاي مختلف اقليمي است . براين اساس براي كاهش انرژي مورد نياز يك ساختمان مي بايست طراحي آن مطابق با اقليم آن منطقه باشد. دركليه مناطق مختلف آب وهوايي ساختمانهايي كه برطبق اصول طراحي اقليمي ساخته شده اند ضرورت گرمايش و سرمايش مكانيكي را به حداقل كاهش مي دهند .

 

 

اطلاعات مورد نياز براي دستيابي به اهداف فوق را مي توان به پنج بخش تقسيم نمود:

1-بررسي خصوصيات تابش خورشيدي

2- بررسي وضعيت دما

3- بررسي خصوصيات ميزان بارش و رطوبت

4- بررسي ميزان وشرايط وزش باد

5- بررسي خصوصيات عايق كاري

ذكراين نكته ضروريست كه استفاده ازانرژي خورشيدي بدون توجه به طراحي اقليمي ساختمان نه تنها به صرفه نبوده بلكه هزينه هاي اضافي نيزدربرخواهد داشت

كاربرد انرژي خورشيدي درساختمان ها به طریق مختلف ذيل صورت مي گيرد :

1- تآمين آب گرم مصرفي

2-تأمين سرماي مورد نياز

3- تأمين روشنايي

4- تأمين گرماي مورد نياز

مکانی است برای کلیه امور اجتماعی شهر:(city hall) تالار شهر یا
(طراح و معمار نور من فاستر)
موضوع اصلی در طراحی پوشش این ساختمان محدود کردن بارهای سرمایش و گرمایش بود. هندسه نامتعارف سازه GLA طوری طراحی شده که هر دیواره شیشه ای با زاویه متفاوتی نسبت به دیگری قرار گیرد. این دیواره ها با استفاده از تحلیل های نورپردازی سه بعدی و روش شبیه سازی نور روز طراحی شدند. هدف این بود که بیشترین جذب گرمای خورشیدی درنما وجود داشته باشد.
هوای تازه از طریق دریچه های مشبک جاسازی شده در کف سطوح اداری تأمین می شود. در زمستان یک چرخه حرارتی رطوبت پذیر برای رطوبت دهی به هوای مکیده شده استفاده میگردد. در تابستان وقتی دمای هوای خارج از هوای داخل زیادتر است، همان چرخه حرارتی هوای تازه ورودی را از قبل خنک می سازد. تهویه کننده های بازشویی در محیط اداره ها نیز تهویه طبیعی را به عهده دارند. دیوار های عایق بندی شده هم نقشی مناسب خود ایفا می کنند.

 

آب گرم این ساختمان توسط دو گرم کننده گازی با کارایی بالا تأمین می شود. آب گرم با روش همرفت بخش های اداری، اتاق های جلسات و لابی ورودی را گرم می کنند.
در تابستان علاوه بر چیلر برقی، درجه حرارت توسط تیرهای سرد خنک نگه داشته میشود. این تیرها در سقف قسمت اداری قرار دارند. آب اصلی خنک شده از اعماق چاه ها توسط دو پمپ زیر آبی تأمین میگردد و بعد از خنک سازی ساختمان در فلاش تانک های سرویس بهداشتی و آبیاری فضای سبز بیرون به کار می رود. آب مازاد به درون رود تایمز تخلیه می گردد

 

ساختمان در جهت شمالی و جنوبی متقارن است. انحنای این ساختمان در جهت شمالی جنوبی به گونه ای است که حداقل سطح را در ضلع جنوبی در معرض تابش مستقیم خورشید داشته باشد. همچنین در این ضلع، حالت پله ای طبقات موجب میشود هر طبقه روی طبقه زیری خود سایه بیندازد و تابش مستقیم تعدیل شود.

 

و دیگر توضیحات ……………….

تعداد صفحات :50

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما