no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس –


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس –


پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس –
zip
31 f 2015


پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس –

پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس -

پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس –

توضیحات:پاورپوینت سایش مصالح سنگی- آزمايش لوس آنجلس -تعداد صفحات:20

مقدمه:

آزمايش لوس آنجلس

(تعيين درصد سايش مصالح سنگی)

Los Angeles AbrasionTest

آزمايش معروف و پر كاربرد ی وجود دارد كه ما قصد داريم آن را بررسي كنيم و آن آزمايش تعيين مقاومت سايشي مصالح است ، ممكن است پرسيده شود كه مقاومت سايشي به چه درد ما مي خورد ، پاسخ اين است كه در جاهايي كه بتن در معرض سايش قرار دارد مقاومت سايشي از اهمّيّت زيادي برخوردار خواهد بود ، مثل ترمينال ها و فرودگاه ها .

وسايل لازم براي انجام آزمايش لوس آنجلس :

1 – دستگاه لوس آنجلس : اين دستگاه شامل يك استوانه است كه از بالا با 4 پيچ بسته و باز مي شود ، شامل يك موتور است كه با الكتريسيته كار مي كند و همچنين شامل يك سيني قابل جابجايي در كف دستگاه است . سرعت چرخش اين استوانه 30 الي 33 دور در دقيقه است و استوانه حدود 500 دور بايد بچرخد .

2– الك هاي ¾ اينچ ، ½ اينچ و سه هشتم اينچ

3 – سيني فولادي .

 

هدف اين آزمايش  بررسي مرغوبيت مصالح سنگي در مقابل سايش بمنظور مصرف در راهسازي و آسفالت وبتن و راه آهن مي باشد .
اين روش براي تعيين مقاومت مصالح سنگي در مقابل سايش همراه با ضربه به کار مي رود .در اين روش مقدار افت وزني سنگ بر اثر ضربه وسايش در دستگاه لوس آنجلس پس از تعداد مشخصي دوران به دست مي آيد . در صورت نياز بر روي مصالح مصرفي در بتن نيز انجام مي شود.

در این آزمون ذرات دارای ابعاد مشخص سنگ مورد نظر به همراه تعدادی گوی فولادی استاندارد (معمولا 12 عدد) در داخل یک استوانه فولادی ریخته شده و سپس از تعداد مشخصی چرخش استوانه (500 تا 2000 دور) مقدار افت وزنی ذرات به صورت درصد محاسبه می‌شود. هر چه مقدار افت حاصل کوچکتر باشد نشانه دوام بیشتر سنگ در برابر سایش است. حداکثر افت وزنی قابل قبول برای اسفالت 40 درصد و برای بتن 50 درصد است.

در سطح داخلی استوانه و در امتداد محور آن یک برجستگی وجود دارد. این برجستگی باعث می‌شود که در هر چرخش ، مصالح داخل استوانه از بالا به پایین سقوط کنند. از اینرو در واقع این آزمون مقاومت در برابر سایش را تعیین نکرده بلکه مقاومت در برابر ضربه را می‌سنجد. در نتیجه سنگها درشت بلور،بسیاری از سنگهای دگرگونی و گرانیتها)         )

به دلیل خاصیت شکنندگیشان نتایج ضعیفی در آزمون سایش با دستگاه لوس آنجلس بدست می‌دهند. در صورتی که همین مصالح در کاربردهای مهندسی بازده خوبی دارند.

روش انجام آزمايش لوس آنجلس :

پيش از هر چيز بهتر است با روش هاي مختلف انجام آزمايش لوس آنجلس آشنا شويم ، چهار روش براي انجام آزمايش لوس آنجلس وجود دارد كه مي توانيد آنها را در جدول زير مشاهده فرماييد. به عنوان مثال در روش B كه ما قصد داريم آن را شرح بدهيم كلّ نمونه اي كه ما درون دستگاه لوس آنجلس خواهيم گذاشت 5000 گرم است ، امّا همانطور كه در جدول مي بينيد اين 5000 گرم به دو قسمت 2500 گرمي تقسيم مي شود ، 2500 گرم اوّل بدين ترتيب به دست مي آيد.

 

كه سنگدانه را از الك سه چهارم اينچ عبور مي دهيم و سنگدانه عبوري را از الك يك دوم اينچ عبور مي دهيم و آنچه از الك سه چهارم اينچ رد شده و بر روي الك يك دوم اينچ مانده سنگدانه مورد نظر ماست ، چون سطح الك ها محدود است براي به دست آوردن 2500 گرم سنگدانه مناسب ناگزيريم كه چندين بار غربال كنيم.

2500 گرم دوّم هم با توجّه به جدول به دست مي آيد ، يا به عنوان مثال در روش D همه 5000 گرم سنگدانه نمونه ، سنگدانه اي است كه از الك نمره 4 عبور كرده و روي الك نمره 8 باقي بماند .

 ودیگر توضیحات…………………….

تعداد صفحات:20

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما