no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی


PPT
پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی
ppt
04 f 2015


پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی

پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی در 19 اسلاید به دست مهندسین سایت بروزکد تهیه شده است در ادامه میتوانید آن را دریافت کنید.

پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی

توضیحات:پاورپوینت تناسب،تعادل،تباین،حرکت و ریتم وفضا در هنر تجسمی تعداد صفحات:19

مقدمه:

تناسب:

تناسب مفهومی ریاضی است که هر هنر تجسمی بر کیفیت رابطه ی مناسب میان اجزای اثر با یکدیگر و با کل اثر دلالت دارد.کاربرد تناسبات به دلیل ایجاد زیبایی بصری در هنرهای تجسمی از اهمیتی ویژه برخوردار است.تقریبا همه ی اثار هنری بر اساس نوعی تناسب به وجود آمده اند.

از این جهت تناسب یکی از اصول اولیه ی اثر هنری است که رابطه ی بصری هماهنگ میان اجزای آن را بیان می کند.یکی از دلایل زیبای یک اثر تجسمی وجود تناسب میان رنگ ها،خط ها ،سایه-روشن و شکلهای آن است.

می توان در تابلوی نقاشی روابط متناسبی ممیان خطوط سیال خیال انگیز،رنگ ها و وسعت سطوح بر قرار کرد و یا در یک اثر حجمی روابط مناسبی میان فرورفتگی ها و برجستگی ها،فضای منفی و فضای مثبت،بافت ها و سطوح مختلف ایجاد کرد.

همان طور که در گوش یک نوازنده بلافاصله وجود یک نت خارج را تشخیص می دهد،یک دیده ی حساس و کارآزموده به سرعت عدم تناسب را در رنگها و شکل های یک اثر می بیند.

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت فرم در معماری

پاورپوینت فرم و فضا در معماری

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

تناسب طلایی:

معمولا تشخیص تناسب و ایجاد روابط مناسب میان اجزای یک اثر هنری و میان اجزاء با کل اثر بر اساس تجربه ،مهارت و ذوق زیبایی شناختی هنرمند است.مثل ایجاد تناسب میان رنگها و سایه رنگ های یک تابلو ی نقاشی. در عین حال تناسب در اندازه ها از قوانین خاصی پیروی می کند که به آنها اصول و قواعد تقسیمات طلایی و یا تناسبات طلایی گفته می شود.

بر اساس تناسبات طلایی یک پاره خط را می توان طوری به دو قسمت تقسیم کرد که نسبت قسمت کوچکتر به قسمت بزرگتر مساوی با نسبت قسمت بزرگتر با کل پاره خط باشد.این نوع تقسیم از نظر بصری و همین طور از نظر منطقی نسبت های زیبایی را میان اجزاء با یکدیگر و با کل پدید می آورد که هم در معماری و هم در هنرهای بصری از آن استفاده ی بسیار شده است.

 

تعادل:

همه چیز در زندگی دگرگون میشود و به هم می ریزد.مثل جاری شدن سیل یا آمدن زلزله که برای مدتی چرخه متعادل زندگی را به هم می زند و انسان در این وضعیت احساس سردرگمی و پریشانی می کند.

وقتی هر چیز در جای خود قرار دارد و هر رویدادی به موقع خود رخ می دهد تعادل میان چرخه حیات برقرار است و انسان به شکل متعادلی رفتار و زندگی خود را سامان می بخشد.و چنانچه با یک رویداد غیر منتظره رو به رو شود این تعادل به هم می خورد.

در طبيعت همه چيز به شكل متعادلي جاري است. از جمله آمدن شب و روز از پي يكديگر، تغييرات فصل ها و بسياري از پديده هاي ديگر.

 

ایجاد تعادل بصری:

بوجود آوردن تعادل در یک اثر تجسمی بستگی به چگونگی ایجاد هماهنگی میان عناصر واجرای آن اثر دارد . چشمهای مخاطبان به طور طبیعی در جستجوی تعادل بصری است . در صورت عدم سازماندهی صحیح نیزوهای بصری و خدشه دار شدن هماهنگی میان اجرای یک ترکیب انرزی بصری عناصر یکدیگررا خنثی می سازند در حالیکه می توان در سطح یک اثر تجسمی عناصر بصری را نسبت به محور افقی و عمودی آن اثر سازماندهی کرد. برای مثال یک سطح سفید به خودی خود هیچ گونه واکنشی را باعث نمی شود اما به محض ایجاد یک لکه یا یک خط به روی آن معنادار خواهد شد .

این موضوع حاکی از… .

 

بطوریکه دو نوع تعادل در آثار تجسمی وجود دارد

الف)تعادل متقارن :

به کار گرفتن تعادل قرینه ساده ترین روش برای ایجاد تعادل بصری است زیرا همه چیز نسبت به محورهای افقی و عمودی که از اثر عبور می کنند سنجیده می شود .

ب)تعادل غیر متقارن:

در این روش ایجاد تعادل بر اساس فاصله ی شکلها و عناصر نسبت به محورهای افقی و عمودی وسط کادر تعیین نمی شود بلکه انرژی بصری شکل ها بر اساس اندازه جهت تیرگی – روشنی رنگ بافت و شکل جای آن ها را نسبت به یکدیگر و نسبت به کادر تصویر مشخص می کند . بر همین اساس انرژی بصری پر تحرک ترین پویایی ترین در ترکیب هایی که از تعادل غیر متقارن استفاده کرده اند احساس می شود .
در تعادل غیر متقارن سطح بصری اثر به صورتی فعال و پیچیده با مخاطبان ارتباط بر قرار می کند هر چه تجربه هنر مند در شناخت و کار با عناصر بصری بیشتر باشد به شکل پخته تری می تواند عناصر بصری را بصورتی متعادل اما غیر متقارن در ترکیب خود استفاده کند و ترکیبهای موفق تری بوجود آورد .

و دیگر توضیحات……………………………………

تعداد صفحات:19
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما