no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي


پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي
zip
14 f 2015


پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي

پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي

پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي

توضیحات:پاورپوینت اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي

فهرست:

اجراي ساختمانهاي بتن آرمه به روش قالب تونلي

چکيده

مقدمه:

معرفي” سيستم قالب تونلي کلاسيک”  TRTF

سيستم قالب تونلي

مزاياي سيستم قالب تونلي:

سهولت در اجرا و نظارت سازه

عايق بندي حرارتي و صوتي ساختمان

الزامات طراحي و اجراي ساختمان هاي بتن آرمه با شيوه قالب تونلي:

و تصاویر پروژه اجرایی

……………………………………

چکيده:
اهميــت و اولــويــت مــوضــوع مسکــن و صنعـــت ساختمان در برنامه هاي توسعه کشور، ضرورت بکارگيـري تکنـولـوژي هـاي جـديـد درزمينـه ارتقـاء کيفي و کمي بخش مسکن را متذکرمي شود. بديـن منظـور مطـالعــه و بــررســي شيــوه هــاي طــرح و سـاخـت در دنيـا بـا هـدف بکـارگيــري سيستمهــاي نـويـن ساخت مــي تــوانــد جــوابگــوي بخشــي از نيازهاي موجود بازار مسکن در کشور باشد.
همچنين کشور ايران به عنوان يکي از کشور هاي زلزله خيز در جهان در طي ساليان گذشته همواره در معرض زلزله هاي ويران کننده قرار داشته است که اين شرايط باعث مي گردد مساله ايمن سازي ساختمان ها در مقابل زلزله در اولويت ويژه انبوه سازان قرار گيرد. به همين منظور استفاده از روشهاي جديد صنعتي با تکنولوژي جديد با رعايت آخرين استاندارد هاي فني و مقررات ملي ساختماني ايران و پيروي از سياست هاي دولت و وزارت محترم مسکن و شهر سازي در رعايت الگوي ساخت و ساز در دستور کار متوليان امر مسکن مي باشد. يکي از اين روشها اجراي ساختمان بتني به شيوه قالب تونلي و پانلي است که ضمن افزايش سرعت اجرا، عملکرد سازه در برابر زلزله بسيار بهبود يافته و هزينه تمام شده نيز کاهش مي يابد.

مقدمه:

يکي از روشهاي صنعتي که هم اکنون توسط تعداد زيادي از انبوه سازان بزرگ کشور هاي مجاور نظير ترکيه و حتي کشورعزيزمان ايران مورد استفاده قرار مي گيرد،  اجراي اسکلت بتني با استفاده از قالبهاي تونلي است. از اين سيستم براي ساخت بناهاي تمام بتن، با ساخت همزمان سقف و ديوارها اعم از اصلي و فرعي و همچنين تعبيه کليه بازشوهاي درب و پنجره و لوله هاي توکار، جعبه هاي کليد و پريز و برق و ديگر تاسيسات ساختماني لازم، استفاده مي شود که در اين خصوص ذيلاَ به معرفي سيستم کلاسيک و ذکر بخشي از مزايا و دستورالعملهاي اجرايي آن مي پردازيم. (سيستم قالب تونلي مدولار مدل جديد قالب هاي تونلي بودهکه موجب سهولت و سرعت در اجرا و داراي قابليت هاي متعددي نسبت به سيستم کلاسيک ميباشد).

معرفي” سيستم قالب تونلي کلاسيک”  TRTF

در اين روش سازه اي قالب تونلي از نوعي قالب فلزي به شکل تونل جهت قالب بندي يکپارچه ديوار و سقف بتني هرطبقه استفاده مي گردد. بطوري که اسکلت بتني ساختمان فقط شامل ديوار هاي بتني برشي وسقف هاي دال بتني بوده و فاقد هرگونه اعضاي سازه اي معمول نظير تير و ستون است که پس از يک مرحله بتن ريزي (در يک روز) با گذشت 2 روز، با قرار دادن شمع در طبقه مذکور، امکان قالب برداري و انتقال به طبقه بالاتر وجود داشته و اسکلت يک طبقه به طور کامل به دست مي آيد. سيستم قالب تونلي که در سازه ها به کار برده مي شود موجب استفاده بهينه از مساحت مفيد زير بنا مي گردد..

 

همچنين اين سيستم مقاومترين سيستم سازه اي در برابر زلزله مي باشد. به دليل اينکه ديوارهاي بتني برشي و سقفهاي بتني ونيز بتن ريزي بدون وقفه اين دو عضو قائم و افقي يکپارچگي سازه را به وجود مي آورد لذا اين روش ساخت مناسبترين سيستم براي مناطق زلزله خيز مي باشد. از ديگر مزيتهاي اين روش مقاومت ديوارها و سقفهاي بتني در برابر آتش سوزي است

مزاياي سيستم قالب تونلي:

-1سرعت در اجرا و صرفه جويي در هزينه تمام شده

نمودارهاي پيشرفت کار و زمان بندي اجراي اسکلت و عمليات تکميلي در سازه هاي تونلي مؤيد سرعت بسيار زياد عمليات ساخت درمقايسه با سازه هاي معمولي مي باشد.

در روش تونلي به دليل اتصال مستقيم دال سقفها به ديوارهاي اطراف و سطح گسترده اتصال آنها عملاَ حالت تمرکز تنشدر محل اتصال تيرها و ستونها نظير سازه هاي بتني معمولي وجود نداشته و سازه به صورت کاملاَ يکپارچه در مقابل نيروي جانبي زلزله مقاوت مي کند و خطرات آسيبهاي سازه اي در مقاطع بحراني اطراف گره ها نظيرساختمانهاي بتني معمولي وجود ندارد.

-2 مقاومت بسيار مناسب در برابرزلزله

و دیگر توضیحات……………………………..

تعداد صفحات پروژه:26

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما