no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو آنتونی گوادی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو آنتونی گوادی


دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو آنتونی گوادی
zip
28 f 2014


دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو آنتونی گوادی

دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو آنتونی گوادی

دانلود پاورپوینت نهضت هنر نو آنتونی گوادی

نهضت هنر نو آنتونی گوادی

مقدمه:

نهضت هنر نو ( art nouveau)

 

نهضت هنر نو ( art nouveau) نام سبكي در اروپا بود كه ابتدا در هنرهاي تزييني مانند طراحي پارچه, توليد كتاب و مبلمان از دهه 1880 آغاز گرديد.سپس اين سبك در زمينه هاي ديگر هنر هاي تزييني همچون گرافيك , نقاشي , طراحي داخلي و پيكر تراشي و حتي عكاسي ظهور نمود.در معماري اين سبك , از اوايل دهه 1890 آغاز و تا سال 1910 ادامه داشت.

هنر نو نام مغازه اي بود كه طراحي داخلي آن توسط معمار بلژيكي وان دوولد انجام شده بود و در سال 1885 در پاريس گشايش يافت . در اين مغازه اشياء مدرن و نو ظهور فروخته مي شد. نام اين مغازه به سبكي تعلق گرفت كه به جاي تقليد از گذشته در پي ابداع احجام و فرم هاي جديد بود.

 

 

lبايد توجه داشت كه سبكهاي مختلف معماري از قبيل نئو كلاسيك و رمانتيك در قرن نوزده تقليد دقيق از گذشته را سر لوحه كار خود قرار داده بودند.

lولي پيروان نهضت هنر نو براي اولين بار بينش جديدي را در معماري اروپا پايه ريزي كردند كه به جاي الهام از گذشته توجه به آينده و تكنولوژي و ابداعات جديد داشت . معماران اين سبك از مصالح مدرن مانند چدن , آهن ,فولاد و بتن استفاده مي كردند, ولي ظاهر كلي و جزئيات ساختمان را با تزيينات فرم هاي طبيعي و گياهي شكل مي دادند.

lزمينه هاي فكري اين سبك را مي توان در سبك هنرها و صنايع دستي در نيمه قرن نوزدهم در انگلستان يافت.لازم به يادآوري است كه اگر چه سبك هنرها و صنايع دستي شعار خود را ابداع به جاي تقليد از گذشته قرار داده بود,ولي بنيان گذاران اين سبك توليد صنعتي را رد مي كردند وخواهان بازگشت به معماري روستايي و محلي بودند. اما در مقابل ,معماران نهضت هنر نو از توليدات صنعتي به صورت گسترده استفاده مي كردند و معماري روستايي براي آنها الگوي مناسبي نبود.

 

 

lاين سبك در انگلستان به نام سبك مدرن , در فرانسه به نام هنر نو و يا سبك گيومارد,در آلمان به نام سبك جوان(Jungedstil )

lبه لحاظ مجله اي به نام نشريه جوان كه مبلغ اين سبك در آلمان بود , در ايتاليا به نام سبك آزاد (Stile Liberty ) در اسپانيا مدرنيسم (Modernismo ) و در اتريش سبك جدايي (Sezessionstil )- به دليل جدايي معماران تاريخ گرا در اتريش – خوانده مي شد.

lاصول فكري پيروان اين نهضت را مي توان در موارد ذيل خلاصه نمود:

lانتقاد شديد از اشياء و مكتب هاي تقليدي :

lجدايي از گذشته :

lابداع فرم هاي جديد :

lهنر مناسب زمان :

lاستفاده از توليدات مدرن (فلز) براي اسكلت ساختمان و تزيينات :

lاستفاده از تزيينات و فرم هاي طبيعي و رمانتيك:

 

 

lويكتورارتا اولين معمار معروف اين سبك محسوب مي شد. اما شايد به جرات بتوان بيان نمودكه خلاق ترين معمار در اين سبك فردي به آنتوني گائودي در شهر بارسلون اسپانيا بود.پدر و اجداد گائودي مسگر بودند و او علاوه بر معماري , كارهاي بسيار زيبا و بديع در طراحي مبلمان و آهنگري انجام داده است . گائودي معتقد بود كه (( در طبيعت هيچ خط مستقيمي وجود ندارد)) و تقريبا در كليه كارهاي مختلف و متنوع او , هيچ گاه خط مستقيمي چه در طرح كلي و چه در جزئيات آن ديده نمي شد .

 

 

lاگر چه گائودي جزو معماران سبك هنر نو محسوب مي شود , ولي كارهاي او فراتر از اين سبك است. وي از سبك هاي گوتيك,مراكشي و موريش نيز الهام گرفته است.گائودي با وجودي كه تاريخ گرا بود و از منابع و اشكال تاريخي در طرحهاي خود استفاده مي كرد ,ولي كارهاي او هيچ گاه تقليد صرف از گذشته نبود, بلكه همواره گذشته را به صورت جديد و بديع و با طرح ها و جزئيات نو ظهور اجرا مي كرد. به همين دليل وي پدر معماري پست مدرن محسوب مي شود و كارهاي او منبع الهام معماران پست مدرن است.

lبايد توجه داشت كه نهضت هنر نو در اوج اقتدار سبكهاي تاريخ گرايي همچون نئو كلاسيك , رومانتيك در اروپا ظاهر گرديد . اين نهضت روش و طريقي را براي اولين بار در اروپا پايه ريزي كرد كه پس از چندين قرن, به جاي نگاه به گذشته به عنوان منبع الهام , عنايت به تكنولوژي زمان و آينده نگري را مورد توجه قرار داده بود.به همين دليل نهضت هنر نو جزو يكي از زير مجموعه هاي معماري مدرن محسوب مي شود, اگر چه در سبك هنر نو از تزيينات به افراط استفاده مي شد.

lدر ايران بهترين نمونه طرح هاي هنر نو را مي توان در ساختما ن هاي طراحي شده توسط وارطان آوانسيان, معمار ارمني تبار دوره پهلوي اول و دوم , در تهران مشاهده نمود.

 

زندگینامه

 

گائودي در سال 1852 ميلادي در ناحيه توراگونا در ايالت كاتالونياي اسپانيا متولد شد هر چند محل تولد گائودي به روشني مشخص نيست و در اين مورد ميان مورخان اختلاف نظر وجود دارد , اما مسلم است كه او يك روز پس از تولد در كليساي رئوس غسل تعميد يافت . پدر گائودي آهنگر بود و او كوچكترين فرزند در ميان پنج فرزند خانواده بود. گائودي از همان نخستين سالهاي كودكي به خاطر ابتلاء به بيماري رماتيسم قادر به بازي با ديگر كودكان همسالان خود نبود و به خاطر درد شديد پاهايش , هر بار كه قصد خروج از خانه را داشت بايد از قاطر استفاده مي كرد . اين بيماري همچنين موجب مي شد تا او قادر به حضور در بسياري از كلاسهايش نباشد و گائودي به اين ترتيب از همان نخستين سالهاي كودكي فرصت مشاهده و تعمق در طبيعت و طراحي هاي طبيعت را پيدا كرد . به گمان كارشناسان تاريخ هنر , بر خورد نزديك گائودي با طبيعت در اين سالها به شكل گيري دو ويژگي مهم او كه بعدها نقش كليدي در آثارش ايفا كرد- يعني مشاهده و تحليل طبيعت – كمك فراواني كرد .نهضت هنر نو آنتونی گوادی

 

lآنتوني گائودي , معمار مشهور اهل ناحيه كاتالونياي كشور اسپانيا , از جمله بزرگترين معماران جهان در اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم است.از جمله آثار معماري فراواني كه گائودي در طول زندگي خويش خلق كرد , هفت اثر كه همگي در بارسلون يا حومه آن قرار دارند , تحت عنوان واحد (( آثار آنتوني گائودي )) از سال 1984 در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده اند..نهضت هنر نو آنتونی گوادی

lنخستين آثار معماري گائودي به سبك گوتيك و شيوه هاي معماري سنتي كاتالونيايي ساخته شدند ,اما او خيلي زود سبك شخصي و متمايز خاص خود را در معماري پيدا كرد .گائودي بسياري از طاق قوسي هاي آثار خود را بر عكس طراحي كرده است و براي حفظ تعادل آنها از وزنه هاي فراواني كه به شبكه به هم متصلي از ريسمانهاي آويخته شده است.نهضت هنر نو آنتونی گوادی

 

 

lهر چند گائودي چون يك نابغه مورد تحسين و ستايش هنر دوستان سراسر جهان قرار گرفته است , اما آثار او منتقداني دارد كه معتقدند گائودي كورنگ بوده است و بهترين آثار خود را تنها در سايه همكاري با ژوزف ماريا خويول , معمار جوان و با استعدادي كه دستياري گائودي را بر عهده داشت خلق كرده است .

 

 

lدر اواخر دوره زندگی اش او مدعی بود کهخطوط مستقیم متعلق به انسان و خطوط منحنی در ارتباط با خداست. به فاصله کوتاهی قبل از مرگ روشی ابداع کرد که نسبتا از اهمیت جهانی برخوردار شد و بر اساس شکل های شلجمی و هذلولی به وجود آمده بود.اگر چه او در طرح هایش از هندسه ناب استفاده نمی کرد.ساختمان های او همواره ارتباط تنگاتنگ و اسرار آمیزی با شیوه زندگی و چهره فامیلی او داشت.
او عمدتا فرد گرا بود,بنابراین معماری او اساسا نتوانست به مثابه یک مکتب یا یک روند متداوم به شکوفایی مدرنیسم در نیمه اول قرن پای بند بماند.ارزش کار های او بعدها مشخص شد.بطوریکه هم اکنون کلیسای ساگراد فیمیلیا در زمره شاخص ترین نمونه های ازلی باروک جنوبی به شمار می رود و در سال 1957 گائودی به عنوان نابغه ای خارق العاده در مکتب آرت نوو معرفی شد.

 

و دیگر توضیحات ………………………………………………..

تعداد صفحات :150

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما