no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت موزه کودکان


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت موزه کودکان


دانلود پاورپوینت موزه کودکان
zip
22 f 2014


دانلود پاورپوینت موزه کودکان

پاورپوینت موزه کودکان

پاورپوینت موزه کودکان

توضیحات:دانلود پاورپوینت موزه کودکان

مقدمه:

موزه اي براي آموزش و تفريح
نگاهي به ساختمان موزه كودكانdupage

نخستين چيزي كه شما از موزه كودكان depage(dcm) ميبينيد يك در قرمزرنگ به ارتفاع 35 فوت استsusanboadمدير اجرايي موزه در اين خصوص مي گويد:“اين در نشانه اي است از آنچه ما بدان اعتقاد داريم.از ديدگاه ما چون در اين موزه به روي كودكان باز مي شود پس بايد متناسب با حال و هواي انان باشد.“

 

—موزه كودكان dupageكه در سال 1987 به منظور آموزش خانواده ها وكودكان تاسيس شده است.در ابتدا فاقد يك مكان مشخص بود بطوري كه از شهري به شهر ديگر نقل مكان ميكرد. و در اين اواخر نيز به دو مكان موقتي منتقل شده بود. اما در حال حاضر مكان جديد اين موسسه غيرانتفاعي، ساختمان پيشين صنايع چوب Moser در نزديكي مركز شهر Naperville در ايلي نويز، با زيربنايي بالغ بر 44000 فوت مربع است. اين مؤسسه با جذب تعداد زيادي از خانواده ها، هم از نظر بزرگي و هم از نظر اهداف ومأموريت ها توسعه پيدا كرده و بخاطر نمايشگاه بديع و بي سابقه خود و برنامه اهي پيشرفته اش مورد توجه زيادي قرارداد گرفته است. Broad مي گويد: «مااز احياء و قابل استفاده ساختن فضا بوسيله كودكان استقبال مي كنيم و به همين جهت به ايده بازيابي و احياء يك ساختمان موجود و تبديل آن به موزه اي براي كودكان علاقمند بوديم. »

—

 

—تبديل ساختمان صنايع چوب به يك موزه فكر شده و كارآمد براي كودكان كار آساني نبود، ليكن تلفيق استعداد لازم و دانش تخصصي مورد نياز اينكار، در سايه همكاري ميان Peter J . Exley معمار عضو شركت archicetureisfun و Nagle (NHDKM)Hartry Danker Kagan Mckay Architects Planners Ltd. آن را عملي ساخت. Peter Exleyمعمار طراح پروژه مي گويد: «ما مي خواستيم هويتي براي اين ساختمان خلق كنيم كه آنرا از يك ساختمان صنايع چوب به ساختماني تبديل كند كه نقش مهمي در شهر ايفا نمايد و كودكان و بزرگترهايشان آن را متعلق به خود بدانند.»

—

شركتهاي دست اندركار اين پروژه دريك پروسه كاملاً ساده و خودجوش تعيين شدند. Exley قبلاً چندكار مشاوره براي DCM انجام داده بود، از اين رو وقتي موزه اقدام به خريد ساختمانكرد،مديرانموزه طبعاً او را به عنوان يكي از نامزدهاي طراحي اين ساختمان درنظر گرفتند. NHDKM نيز يك شركت قديمي تر و بزرگ تر بود كه با انجام پروژه هاي مشابه، دانش تخصصي و تجربه مورد نياز اين كار را كسب كرده بود. Exleyو Howard kagan، يكي از مديران NHDKM، سال اي زيادي بود كه همديگر رامي شناختند و روابط شخصي و حرفه اي متقابلي كه داشتند، آنها را به انجام كار گروهي و مشترك بر روي پروژه DCM سوق داد. موفقيت همكاري اين دو شركت، تا اندازه زيادي مديون وجدان هاي آزادانديشي بود كه اجازه مي داد هم شركتي بجاي فكركردن به جاه طلبي هاي طراحانه خود، تنا به خير و صلاح موزه فكر كند. همچنين اشخاص برجسته تيم طراحي Exley/NHDKM كاملاً با كارمندان موزه در بخش طراحي، به يك زبان مشترك رسيده بودند و همين امر كار بر روي اين پروژه را به يك كار بسيار مفرح و دلچسب تبديل مي كرد. در كل، اين شيوه كاري نقش بسيار زيادي در نزديك ساختن تيم طراحي به طبيعت و حال و هواي يك موزه كودكان داشت.پاورپوینت موزه کودکان

 

 

تيم طراحي، در يك ارتباط كاري نزديك با كارمندان موزه و پس از بررسي كامل شهر Naperville ، طراح جامع مبسوطي تهيه كرد كه در آن رشد آتي موزه، ارتباط آن با شبكه راه هاي اصلي و نيز نحوه دسترسي كامل معلولان پيش بيني شده بود. محدوديت هاي مربوط به بودجه و نيز مشكلات مختلف مربوط به بخش اداري ايجاب مي كرد كه پروژه ، جهت دست يابي به اهداف دراز مدت موزه ، فازبندي شود. فاز يك پروژه كه اجراي آن، در يك دوره زماني پنج ساله پس ازتملك سايت، اخيراً به پايان رسيد، شامل طراحي و ايجاد تغييرات لازم در ساختمان موجود، براي تبديل آن به يك محيط جذاب و سالم بود.

پاورپوینت موزه کودکان

پلان مـــوزه

 

 

—براي تيم طراحي، شروع معماري وطراحي پس از حصول معرفت نسبت به افرادي كه ازآن استفاده خواهند كرد، از اهميت زيادي برخوردار بود. بر اين اساس، گفتگوهاي رودررو با كودكان و بزرگترهايشان زمينه شكل گيري طرح اوليه پروژه را فراهم نمود. در ابتدا كودكان موزه جديد را آن گونه كه در روياهاي خويش مي پروراندند، نقاشي كردند. نقاشي‌هاي كودكان با برجسته ساختن موضوعات مهم مورد توجه آنان، كمك قابل ملاحظه اي به روشن شدن چارچوب كلي برنامه ريزي موزه و نيز شناخت برخي جزئيات طراحي كرد. همچنين تيم طراحي ملاقات هايي با كارمندان موزه و مشاوران هنري، آموزشي و علمي بيرون از موزه ترتيب داد كه exley از آنها با عنوان «مشاوره مطلق» ياد مي كند. در نهايت پس از بررسي ها و مطالعات اوليه، آلترناتيوهاي طراحي براي هر طبقه از ساختمان، با توجه كامل به نيازهاي آتي موزه در زمينه هاي مختلف برنامه ريزي ، بهره برداري ، زيبايي شناسي و طراحي، تهيه شدند.

—

 

در مراحل مختلف فاز يك پروژه از عناصر موجود در ساختمان ازقبيل سقف هاي بلند و اسكلت بتوني بهره گرفته شده است. همچنين طراحي معماري و طراحي نمايشگاهي موزه بطور همزمان صورت گرفته است تا با استفاده از رنگ هاي متعدد و ايجاد تنوع هاي فضايي جالب توجه كه امكان مشاهده موضوعات از پرسپكتيوهاي مختلف را فراهم مي آورد، نوعي داخلي جديد هم كه به منظور تقويت سيستم سازه اي به ساختمان اضافه شده اند، تمثيلي از دست‌هاي به سمت بالا دراز شده كودكان هستند، گويي كودكان با دست هاي خود ساختمان را نگه داشته اند.

 

 

آنچه مسلم است ، معماري مؤسسه اي كه حس كنجكاوي و خلاقيت را بر مي انگيزد، بايستي ايجاد كننده شور وهيجان باشد. همان طور كه مي دانيم، طراحي فضاها و سطح هايي كه آدمي را غافلگير مي سازند و بر مي انگيزانند و در كل ايجاد تحرك و شور و هيجان در يك ساختمان بزرگ با بودجه اي بسيار محدود، از طريق ابزارهاي مشخصي همچون مصالح، فرم، و بافت امكان پذير است. از اين رو طرح با وجود كودكانه بودن، از نوعي پيچيدگي نيز برخوردار است و دربردارنده 20 رنگ مختلف، نورهاي رنگي آويزان در طرح هاي متنوع و مهيج ، و يك ديوار لمس كردني مي باشد كه حتي كودكان خردسال را نيز به خود جذب مي كند.پاورپوینت موزه کودکان

 

چون كودكان به عنوان كاربران اصلي اين ساختمان، داراي روحيه سركش و سرسختي هستند، مصالح مورد استفاده در اين پروژه با توجه به دوام آنها و نيز طيف رنگي مورد علاقه كودكان انتخاب شده اند. به منظور هويت بخشي به به موزه جديد كه از نظر رنگي پويا و جزئيات طراحي غيرمتداول در آن استفاده شده است. رنگ هاي چشم گير و متنوع بكاررفته در اين موزه، فرم و مفهوم جديدي طراحي غيرمتداول در آن استفاده شده است. رنگ هاي چشم گير و متنوع بكاررفته در اين موزه، فرم و مفهوم جديدي به فضاهاي اختصاص يافته براي فعاليت هاي عملي كودكان، در رشته هاي مختلف هنر، رياضيات و علوم ، مي بخشند. البته بايستي توجه داشت كه به دليل محدوديت بودجه، ايجاد يك محيط رنگارنگ و شاد، به هيچ وجه نبايستي بودجه اختصاص يافته به اين پروژه را تحت تأثير قرار مي داد.

 

 

كودكان در اين موزه راهشان را به آساني از منطقه اي به منطقه ديگر پيدا مي كنند، در عين حال ديدهاي وسيع و فراگيري به قسمت هاي مختلف موزه وجود دارد كه اين امكان را براي والدين به وجود مي‌آورد كه دورادور مراقب كودكان خود باشند. در ورودي ساختمان، كف پوش راه راهي وجود دارد كه توجه كودكان را به فضاهاي ويژه فعاليت و تفريح جلب مي كند. هر در قرمز رنگ در ساختمان دري براي خوش آمد گويي است؛ مثل يك انبار با فضاي مخصوص كارمندان، وجود داشته باشد. حتي در پانل هايي كه اسامي با پيام هاي خيرين بر روي آنها حك شده، جزئيات ابتكاري و كم هزينه اي مورد استفاده قرار گرفته است. اين پانل ها كه از تايل هاي سراميكي داراي رنگ هايروشن ساخته شده اند، رنگارنگي و درخشندگي خاصي به كريدور ورودي ، مي بخشند.

 

بازي ها و سرگرمي هايي كه نيازي به كنترل و راهنمايي ندارند، از برنامه هاي مورد علاقه موزه به شمار مي آيند. بسياري از آيتم هاي نمايشگاهي برطرفدار در مكان پيشين موزه، با شكل و شمايلي نو مجدداً در محل جديد احياء شده اند و چند آيتم ويژه و منتخب جديد نيز به بخش هاي قبلي افزوده شده است.

پاورپوینت موزه کودکان

و دیگر توضیحات پروژه………………………………….

تعداد صفحات پروژه:40

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما