no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا بسیار کامل


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا بسیار کامل


PPT
دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا بسیار کامل
ppt
15 f 2020


دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا

پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا در 29 اسلاید کامل توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه و تدوین شده است .

دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا

دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا

توضیحات:دانلود پاورپوینت معبد لوتوس اثر فریبرز صهبا تعداد صفحات:29.

مقدمه:

فریبرز صهبا

متولد مشهد

تحصیلات در دانشگاه هنرهای زیبا

متولد 1948 میلادی (1327 شمسی ) تهران

– مرکز تولیدات و صنایع دستی و کارگاه های هنری         تهران-ایران

– سفارت ایران در چین                                                     بیجینگ- چین

– شهر جدید مشهد                                                           جنوب غربی- ایران

– مرکز فرهنگی پهلوی                                                       سنندج- ایران

– مدرسه هنر                                                                     سنندج- ایران

 

معروفترین بناهای مدرن هند به‌شمار می‌آید و به عنوان مادر معابد شبه قاره هند شناخته شده‌است.

این گل زیبا در هندوستان نشانه پاکی و روحانیتی است که همواره با عبادت و دیانت توأم بوده‌است

مطالب مرتبط:

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

دانلود پروژه معماری برج خیار شور اثر نورمن فاستر

دانلود پاورپوینت کالج مصدر ابوظبی اثر نورمن فاستر

برای دیدن و دانلود نقشه اتوکدکلیک کنید.

برای دیدن و دانلود پروژه معماری کلیک کنید.

برای دیدن و دانلود رساله معماری میتوانید کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  : home_plan98@

دلیل انتخاب گل نیلوفر

، نیلوفر، از دو جز تشکیل شده. بخش نخست نیل/نیلو : “نهر- آب- رود” میباشد . وجه نخست باز نسبت بارز این گل با آب را نشان میدهد. بخش دوم:فَر که شکوه و بزرگی میباشد جنبه ای مقدس به این واژه میدهد. بنابراین نیلوفر را میتوان گل مقدس آبی یا گل مقدسی که در آب روییده معنی کرد. همچنین ما رنگ نیلی را برای آب بکار میبریم

 

گل نیلوفر در باور آریایی(شامل ایرانیان و هندوان) نماد تجلی و ظهور میباشد و گلبرگ های آن نشان دهنده ی طبقات عالم است. گل نیلوفر در اندیشه و معماری ایرانی همواره جایگاهی مقدس دارد. در تخت جمشید نیز گل نیلوفر را در دست شاهنشاه هخامنشی و جانشینش میبینیم.همچنین در بیشتر دیواره ها و زیر پا و بالا سر سربازان گاردجاویدان هخامنشی شاهد این گل هستیم. گرچه نخستین بار مصریان گل نیلوفر را در معماری سدها سال پیش از هخامنشیان بکار بردند ولی اندیشه ایرانیان پیرامون نیلوفر به هیچ وجه متاثر از باور های مصری نمیباشد

 

در فرهنگ دهخدا ذیل واژه “نیلوفر” آمده است: “…نیلوفر معمولی یا نیلوفر آبی، نزدیک به تیره آلاله‌هاست… این گیاه آبزی است و در مناطق گرم و معتدل می‌روید… برگهایش قلبی شکل و مسطح است… این گیاه را غالبا به عنوان یک گیاه زینتی در استخرها و حوضچه‌ها می‌کارند…”
نیلوفر با خورشید در ارتباط است: با طلوع خورشید باز و با غروب آن بسته می‌شود.
خورشید خود منبع الهی حیات است و از این رو گل نیلوفر مظهر تجدید حیات شمسی به شمار می‌رفت. پس مظهر همه روشنگری‌ها، آفرینش، باروری، تجدید حیات و بی‌مرگی است.
نیلوفر، نماد کمال است. زیرا برگ‌ها، گل‌ها و میوه‌اش دایره‌ای شکلند و دایره خود از این جهت که کامل‌ترین شکل است، نماد کمال به شمار می‌آید.
نیلوفر یعنی شکفتن معنوی. زیرا ریشه‌هایش در لجن است و با این حال به سمت بالا و آسمان می‌روید، از آب‌های تیره خارج می‌شود و گل‌هایش زیر نور خورشید و روشنایی آسمان رشد می‌کنند. 

نیلوفر نماد زیبایی نیز به شمار می‌رود

از نكات جالب ديگر يكي مربوط به خادمان معبد است :همه خوش لباس ،خوش چهره ،مودب و با لهجه ي كاملا انگليسي (چرا كه همه غير از چند دربان ،اروپايي هستند.) نكته بعدي مربوط به عبادت در معبد است كه بر خلاف همه ي مساجد و معابد در سكوت و آرامش حاكم بر معبد كه البته بيشتر شبيه يك تالار بزرگ و مرتفع و مفروش با سنگ مرمر ،انجام مي گيرد.قبل از ورود،راهنماي معبد به زبان انگليسي و بعد هندي همه را به خاموش كردن موبايل و دوربين و البته صداي بچه ها به هر وسليه ي ممكن دعوت مي كند و از همه مي خواهد دقايقي بر نيمكت هاي سنگي و خنك ( به دليل سيستم خنك كننده ي طبيعي يعني آب موجود در استخرهاي زير و اطراف معبد به شكل گلبرگ هاي نيلوفر ) بنشينند و بدون آنكه مزاحم تمركز و عبادت ديگران شوند به هر زبان ،هر چيزي كه دوست دارند اما در سكوت زمزمه كنند.

از دو جنبه داراي اهميت جهاني است :
يك جنبه ي اهميت آن از نظر هنر معماري است٬چرا كه از نظر هنر معماري جوايز بين‌المللي فراواني را به خود اختصاص داده است ، از جمله جايزه ي معماري مهندسي ساختمان و مهندسي طراحي نور و جايزه ي انجمن ساختمانهاي بتوني آمريكا در سال 1990 به عنوان ظريفترين ساختمان بتوني جهان .
اين معبد را سمبل معماري هند بعد از استقلال اين كشور مي‌دانند و روزنامه ي تايمز آن را «تاج محل قرن بيستم» ناميده است و دولت هند عكس آن را بر روي يك تمبر يادگاري در كنار سه بناي مهم ديگر هندوستان نقش كرده است .

این معبد که جوایز متعددی در زمینه معماری برده‌است در سال ۱۹۸۶ تکمیل شد.

مشخصات معبد نیلوفر

این ساختمان شامل ۲۷ گلبرگ است که از بتُن سفید ساخته شده و با سنگ مرمر سفید پوشیده شده این سنگ‌ها از یونان خریداری و در ایتالیا برش داده شده‌اند. هر یک از نُه طرف ساختمان سه گلبرگ دارد و نُه در بزرگ به تالار مرکزی به‌ظرفیّت ۱۳۰۰ نفر باز می‌شود. ارتفاع بنا از کف تا بالای ساختمان ۲۷/۳۴ متر و قطر ساختمان ۷۰ متر است و در زمینی به‌مساحت ۶۴/۱۰ هکتار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری هندوستان نشسته‌است.

نظارت و اجرای ساختمان

وقتي طرح اين معبد در سال 1978 در مسابقه‌ ي بين‌المللي معبد لوتوس هند كه طراحان هندي و غيرهندي در آن شركت داشتند برنده شد، متخصصين آن را به علت پيچيدگي و ظرافت بيش از حد غيرقابل اجرا دانستند، بنابراين طراح آن، مهندس فريبرز صهبا كه ساكن انگلستان بود، تصميم گرفت خود نظارت آن را به عهده بگيرد و به اين منظور هشت سال در هندوستان اقامت نمود

مراحل ساخت

از همه مهمتر اين كه اين بنا بدون امكانات معماري مدرن ساخته شده است، زيرا به علت ممنوعيت واردات اجناس خارجي در دولت خانم گاندي، اين ساختمان با وسايل ابتدايي موجود در هند، حتي بدون بولدوزر يا مته برقي، ساخته شد.

 

ظرافت

ضخامت گلبرگها كه از جنس بتون سفيدند حداكثر 30 سانتيمتر و حداقل 5 سانتيمتر است كه معجزه‌اي در معماري به شمار مي‌رود، به طوري كه آرتور اريكسون كانادايي، از مشاهير معماري جهان، پس از بازديد از ساختمان گفت اين ساختمان نشانه‌ ي آن است كه هنوز در اين قرن امكان معجزه وجود دارد. (براي مقايسه مي‌توان به ساختمان اپراي شهر سيدني اشاره كرد كه ضخامت گلبرگهاي آن گاهي به دو مترهم مي‌رسد.).

بادگیر

در لندن در موسسه ی SMOKE TEST

ساختمان را با پلاستیک آکلریک روشن ساخته می شود و بازشوها را در نظر می گیرند و در داخل ساختمان دود رنگی تزریق می کنند و بعد در این تونل ها می گذارند در نهابت چگونگی حرکت هوا دیده می شود .

 

و دیگر توضیحات  و بخش ها…………………..

تعداد صفحات:29
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما