no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت قالب بندی های تونلی -بسیار کامل و جامع


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت قالب بندی های تونلی -بسیار کامل و جامع


PPT
دانلود پاورپوینت قالب بندی های تونلی -بسیار کامل و جامع
ppt
30 f 2019


دانلود پاورپوینت قالب بندی های تونلی

پاورپوینت قالب بندی های تونلی پرروژه ای بسیار کامل و جامع میباشد که در 74 اسلاید تهیه شده است که در ادامه میتواندی پروژه معماری قالب بندی تونلی را دریافت کنید.

دانلود پاورپوینت قالب بندی های تونلی

دانلود پاورپوینت قالب بندی های تونلی

توضیحات:پاورپوینت قالب بندی های تونلی  بسیار تحلیل شده تعداد صفحات پاورپوینت:78

فهرست:

قالب بنـــدی تونلی

روشها اجراي

واژه هاي کليدي:

مقدمه:

طرح مساله:

معرفي” سيستم قالب تونلي کلاسيک”  TRTF

مزاياي سيستم تونلي

8-1 بطور کلي مقايسه هزينه ساختمان با قالب تونلي و اسکلت بتني متداول به شرح ذيل است:

هزينه مصالح ، اجراي ديوارها، سقفها و سفيد کاري

هزينه مصالح ، اجراي ديوارها ، سقف کاري و سفيد کاري

-2 مقاومت بسيار مناسب در برابرزلزله

3- سهولت در اجرا و نظارت سازه

4- عايق بندي حرارتي و صوتي ساختمان

تاييديه وزارت مسکن و شهرسازي مرکز تحقيقات ساختمان ومسکن جمهوري اسلامي ايران

الزامات طراحي و اجراي ساختمان هاي بتن آرمه با شيوه قالب تونلي

اجرای قالب بندی تونلی از ابتداد تا انتها پروژه ساختمانی

………………………………………………………

مطالب مرتبط:

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  :  home_plan98@

  • همچنين کشور ايران به عنوان يکي از کشور هاي زلزله خيز در جهان در طي ساليان گذشته همواره در معرض زلزله هاي ويران کننده قرار داشته است که اين شرايط باعث مي گردد مساله ايمن سازي ساختمان ها در مقابل زلزله در اولويت ويژه انبوه سازان قرار گيرد. به همين منظور استفاده از روشهاي جديد صنعتي با تکنولوژي جديد با رعايت آخرين استاندارد هاي فني و مقررات ملي ساختماني ايران و پيروي از سياست هاي دولت و وزارت محترم مسکن و شهر سازي در رعايت الگوي ساخت و ساز در دستور کار متوليان امر مسکن مي باشد.
  • يکي از اين روشها اجراي ساختمان بتني به شيوه قالب تونلي و پانلي است که ضمن افزايش سرعت اجرا، عملکرد سازه در برابر زلزله بسيار بهبود يافته و هزينه تمام شده نيز کاهش مي يابد.
  • واژه های کليدی:
  • قالب تونلي کلاسيک TRTF، قالب تونلي مدولار، نمودارپيشرفت کار و زمان بندي

مقدمه:

  • يکي از روشهاي صنعتي که هم اکنون توسط تعداد زيادي از انبوه سازان بزرگ کشور هاي مجاور نظير ترکيه و حتي کشورعزيزمان ايران مورد استفاده قرار مي گيرد،  اجراي اسکلت بتني با استفاده از قالبهاي تونلي است. از اين سيستم براي ساخت بناهاي تمام بتن، با ساخت همزمان سقف و ديوارها اعم از اصلي و فرعي و همچنين تعبيه کليه بازشوهاي درب و پنجره و لوله هاي توکار، جعبه هاي کليد و پريز و برق و ديگر تاسيسات ساختماني لازم، استفاده مي شود که در اين خصوص ذيلاَ به معرفي سيستم کلاسيک و ذکر بخشي از مزايا و دستورالعملهاي اجرايي آن مي پردازيم. (سيستم قالب تونلي مدولار مدل جديد قالب هاي تونلي بودهکه موجب سهولت و سرعت در اجرا و داراي قابليت هاي متعددي نسبت به سيستم کلاسيک ميباشد).

طرح مساله:

  • هدف از نوشتار حاضر توجه به يکي از راهکارهاي نوين و مناسب در ساخت و ساز انبوه مي باشد؛تا بتوان با بهره گيري از آن ضمن افزايش سرعت پيشرفت فيزيکي ، کاهش نيروي انساني و امنيت بيشتر سازه، در نهايت بازگشت سرمايه و سود متعارف را در فاصله زماني کوتاه تر امکان پذير نمود.

 معرفی” سيستم قالب تونلی کلاسيک”  TRTF 

  • در اين روش سازه اي قالب تونلي از نوعي قالب فلزي به شکل تونل جهت قالب بندي يکپارچه ديوار و سقف بتني هرطبقه استفاده مي گردد. بطوري که اسکلت بتني ساختمان فقط شامل ديوار هاي بتني برشي وسقف هاي دال بتني بوده و فاقد هرگونه اعضاي سازه اي معمول نظير تير و ستون است که پس از يک مرحله بتن ريزي (در يک روز) با گذشت 2 روز، با قرار دادن شمع در طبقه مذکور، امکان قالب برداري و انتقال به طبقه بالاتر وجود داشته و اسکلت يک طبقه به طور کامل به دست مي آيد
  • سيستم قالب تونلي که در سازه ها به کار برده مي شود موجب استفاده بهينه از مساحت مفيد زير بنا مي گردد. همچنين اين سيستم مقاومترين سيستم سازه اي در برابر زلزله مي باشد. به دليل اينکه ديوارهاي بتني برشي و سقفهاي بتني ونيز بتن ريزي بدون وقفه اين دو عضو قائم و افقي يکپارچگي سازه را به وجود مي آورد لذا اين روش ساخت مناسبترين سيستم براي مناطق زلزله خيز مي باشد. از ديگر مزيتهاي اين روش مقاومت ديوارها و سقفهاي بتني در برابر آتش سوزي است.
  • در سيستم قالب تونلي اجراي ديوارها و سقف در يک مرحله با هم انجام و بر اين اساس سازه به صورت يکپارچه ساخته مي شود. اين سيستم مزاياي زيادي در مقايسه با ديگر روشهاي متداول ساخت دارد از جمله اين که موجب کاهش هزينه و کوتاه نمودن دوره ساخت نسبت به روشهاي متداول مي شود. زمان کمتر در دوران ساخت از به هدر رفتن نيروي کار و درگير بودن سرمايه در دوره زماني طولاني جلوگيري مي نمايد و نهايتاَ باعث کاهش هزينه ها ميشود.
  • قابليت استفاده از قالبها براي چند صد مرتبه نصب و بتن ريزي موجب سرشکن شدن وکاهش سرمايه گذاري و پائين آوردن هزينه هاي ساخت مي گردد. به گونه اي که يک گروه متشکل از 8 يا 9 نفر در يک روز کاري ضمن نصب قالب و بتن ريزي يک واحد آپارتمان ينسبتاَ بزرگ را به سهولت به انجام برسانند.

مزايای سيستم تونلی

  • 1- سرعت در اجرا و صرفه جويي در هزينه تمام شده
  • نمودارهاي پيشرفت کار و زمان بندي اجراي اسکلت و عمليات تکميلي در سازه هاي تونلي مؤيد سرعت بسيار زياد عمليات ساخت درمقايسه با سازه هاي معمولي مي باشد. اين سرعت اجرا معلول عوامل مختلفي است که اهم آنها به شرح زير مي باشد
  •  1-1 با توجه به مشخص بودن تعداد ست هاي قالب تونلي و دوره زماني دقيق و سيستماتيک عمليات آرماتور گذاري، امکان قالب بندي وبتن ريزي وجود داشته و تاخيرات زماني خصوصاَ در بخش اسکلت به حداقل ممکن مي رسد و اين روش در مقايسه با عمليات قالب بندي، آرماتور بندي، بتن ريزي و قالب برداري ستونها، تير ها و سقف ها در ساختمان هاي بتني معمول بسيار سريع تر است.
  •  2-1 در سيستم قالب تونلي هم زمان باآرماتور بندي ديوارها و سقف ها، بخش عمده اي (در حدود 70 درصد) از لوله و قوطيگذاري هاي برقي و غلاف هاي تاسيساتي صورت گرفته و در نتيجه عمليات شيار زني روي سقف و ديوار، (در ساختهاي سنتي) جهت جاگذاري لوله و قوطي برق حذف مي گردد که اين خود باعث کاهش زمان و هزينه هاي بعدي مي شود
  •  3-1 به دليل يکپارچه بودن ديوارها و سقفها و وجود ديوارهاي برشي فراوان در اين نوع از سازه ها عليرغم مقاومت بسيار بالا درمقابل نيروي زلزله ميزان آرماتور مصرفي در مقايسه با سازه هاي بتني معمولي، 20 الي 30درصد کمتر مي باشد که صرفه جويي قابل توجهي در هزينه تمام شده خواهد بود. (باتوجه به بالا رفتن قيمت جهاني فولاد در سالهاي اخير، کاهش فولاد مصرفي تعيين کننده است.(
  •  4-1ازآنجايي که ديوارهاي بتني در سازه هاي بتني قالب تونلي علاوه بر نقش باربري به عنوان ديوارهاي جداکننده اصلي و حتي جداکننده هاي داخلي نيز عملکرد دارند لذا ديوارچيني و تيغه بندي ساختمان در حدود 60درصد تقليل يافته و به تبع آن در مدت زمان اجراي تيغه ها و هزينه هاي مربوطه صرفه جويي قابل ملاحظه اي مي شود.
  • 5-1 عليرغم سرمايه گذاري اوليه درساخت و تامين قالبهاي تونلي، به دليل سهولت در قالب بندي و قالب برداري با استفاده از جرثقيلهاي برجي و امکان استفاده از آنها در پروژه هاي متعدد (دوام و طول عمرزياد قالبها)، کاهش چشمگيري در هزينه هاي قالب بندي و هزينه هاي بالا سري و نهايتاَ هزينه هاي تمام شده صورت مي گيرد.
  • 6-1 با توجه به عبور لوله هاي برق در ضخامت سقف (در حدود 15 سانتيمتر)  در صورت امکان استفاده از لوله هاي تک لايه ياچند لايه پليمري در ضخامت کف سازي ها (حدود 5 تا 6 سانتيمتر) کاهش چشمگيري در وزن ساختمان و هزينه تمام شده صورت مي گيرد
  • 7-1 به دليل ايجاد سطوح صاف و صيقلي ديوارها و سقفهاي بتني در اين سيستم، عمليات نازک کاري شامل گچ و خاک و سفيدکاري روي ديوارها و سقفهاي بتني کاملاَ حذف گرديده و ميتوان مستقيماَ روي آنها را نقاشي نمود که اين قابليت صرفه جويي فراواني در هزينه هاي تمام شده و زمان اجراي کار درپي دارد.

8-1 بطور کلي مقايسه هزينه ساختمان با قالب تونلي و اسکلت بتني متداول به شرح ذيل است:

  • الف: هزينه مصالح مصرفي:
  •  اين سيستم نسبت به سيستم رايج 15% هزينه کمتري دارد.

 

ب: دستمزد و اجرا:

  • با توجه به پيچيده تر بودن اين سيستم ونياز به آموزش تخصصي نيروي انساني، دستمزد اجراي اين روش 11% بيشتر است.
  • ج: هزينه ماشين آلات :
    روش قالب تونلي ، اجراي همزمان ديوار و سقف مي باشد که با توجه به حجم بتن ريزي و قالب هاي وسيع مورد استفاده در يک مرحله بتن ريزي ، نياز به ماشين آلات بيشتري را مي طلبد . در ارزيابي داخلي انجام شده ، براي ساختمان 4 يا 5 طبقه ، اين هزينه حدود 12% و براي ساختمان 10 طبقه حدود 9% بيشتر از هزينه ماشين آلات در اسکلت بتني مي باشد
  • هزينه مصالح ، اجراي ديوارها، سقفها و سفيد کاري
  • با توجه به اين که بسياري از ديواهاي ساختمان در زمان اجراي اسکلت قالب تونلي تأمين مي گردد هزينه آن به مراتب پايين تر از سيستم اسکلت بتني ااست ) حدود 68% کمتر از سيستم بتني 5 طبقه و حدود 45% کمتر از سيستم بتني 10 طبقه مي باشد).

و دیگر توضیحات…………………………..

تعداد صفحات پروژه:78
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما