no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت آرامگاه دانای علی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت آرامگاه دانای علی


دانلود پاورپوینت آرامگاه دانای علی
zip
06 f 2015


دانلود پاورپوینت آرامگاه دانای علی

دانلود پاورپوینت آرامگاه دانای علی

دانلود پاورپوینت آرامگاه دانای علی

توضیحات: پاورپوینت آرامگاه دانای علی { تحلیل کلی آرامگاه و پلان ها و نما ها و….}

آرامگاه دانای علی

معرفی رشت

.جمعیت :   161,551 نفر

ارتفاع از سطح دریا : 7 متر

زبان های گفتاری : گیلکی و فارسی

میانگین بارش سالیانه: 1359

میانگین دمای سالیانه : 15.9

 

  • شهر رشت در دوره پیش از اسلام و دست کم در دوره ساسانیان وجود داشته است . در زمانی که حکومت ساسانی رو به فروپاشی میرفت، حکمرانی مستقل این دیار را گیلانشاه مینامیدند.
    پس از غلبه مسلمانان بر ایران ، اولین بار که نامی از رشت به میان آمد ، سال 61 هجری قمری بود . در زمان صفویه و بویژه در دوره شاه اسماعیل صفوی ، سرزمین گیلان به دو بخش : « بیه پس » به مرکزیت رشت و « بیه پیش » به مرکزیت لاهیجان تقسیم می شد . حکومت بیه پیش از 943 هجری قمری به خان احمد گیلانی رسید و شاه طهماسب اول صفوی ، حکومت بیه پس را نیز بدو سپرد . سرانجام شاه عباس اول صفوی گیلان را تسخیر کرد.

نظریات مختلفی در مورد دلیل نام گذاری رشت وجود دارد .

رشت از بن ریسیدن است وبرخی دلیل این نام گذاری را مطرح

بودن این شهر در تولید

رشته های ابریشمی میداند

همچنین گفته میشود رشت

در ابتدا به صورت روستایی

بزرگ در میان یک فضای

جنگلی بوده واز آبادی های

کهن ایران به شمار می رفته

که نامش در کتاب حدودالعالم در سال 372 ه.ق با صفت ناحیه ی بزرگ آمده

است . از جمله نام های دیگر می توان به دارلمرز به معنی سرزمین پست

وگود (جلگه) اشاره اشاره کرد یا به نظر علی اکبر دهخدا چون ساخت اصلی

شهردر سال 900 هجری بوده وکلمه رشت در حساب ابجد 900 است

این نام انتخاب کرده اند.

  • رشت، ابتدا قصبه ای بود كه در ميان دو رودخانه گوهررود و سياهرود قرار داشت و از اين جهت نيز قدمت ديرينه دارد. ولی از جهت سابقه شهری، اولين بار حمدا… مستوفی، در قرن هشتم هجری، از اين شهر نام برده است. نام قديمی رشت دارالمرز يا دارالامان بوده كه قبل از اين دو، به آن بيه می گفته اند.
    بيه در لغت نامه ها، رود و يا مصب بين دو رودخانه معنی شده است و چنين به نظر می رسد كه دليل اين نامگذاری، قرار گرفتن آن در ميان دو رودخانه است كه به مثابه حفاظ و ديوار شهر محسوب می گرديد.
    وجه تسميه رشت، در فرهنگ دساتير، به معنی گچی كه بنّايان، سنگ و آجر را به آن محكم نمايند و در لغت نامه های انجمن آراء، آنندراج، فرس اسدی، لغت محلی شوشتری، برهان، ناظم الاطبا و لغت نامه جهانگيری:
    چيزی كه از هم فرو ريزد ـ هر چيزی كه از هم فرو ريزد و فروپاشد ـ ديوار مشرف بر افتادن. گچ را نيز گويند كه بدان خانه سفيد كنند ـ لجن و خاكروبه ـ خاک و گرد ـ خاک را گويند ـ رنگ كرده نيز معنی شده است.
  • نام قديمی محلات شهر رشت، كه اكثراً بيانگر پيشه ساكنين آن است، در سفرنامه ها نيز آمده و جز دو سه مورد از آنها بقيه به همان نامهای قديمی خود مشهور و معروف هستند كه عمده ترين آنها عبارتند از:
    ساغريسازان ـ رودبارتان ـ خميران زاهدان ـ دباغيان ـ كوزه گران ـ خميران چهل تن ـ چله خانه ـ چمارسرا ـ استادسرا ـ پاسكياب ـ سرخبنده ـ آتشگاه بيستون ـ صيقلان ـ زرجوب ـ كياب ـ سبزه ميدان ـ دو برادران (چهار برادران) كه از جمله محلات قديمی شهر رشت محسوب ميشود.
    اين بافت قديمی، ضمن آنكه جزئی از ميراث فرهنگی است و آثار و بقايا و سنن وآداب و رسوم دوران قديم را تداعی می كند، می تواند از معضلات قابل توجه در بافت شهری اين شهر نيز محسوب شود.
    رشت كه به شهر بارانهای نقره ای معروف است. مركز استان گيلان ميباشد و برای اولين بار نام آن در كتاب حدود العالم كه به سال ۳۷۲ هـ.ق نگارش يافته با صفت ناحيه بزرگ آمده است
  • ملگونف، جهانگرد روس كه در سال ۱۲۷۵ هجری قمری به رشت سفر كرده بود، در خاطرات خود نوشته است كه اين شهر در آن روزگار دارای ۵۴۶۳ خانه ۱۰۲۱ مغازه و ۲۷۳۱۴ نفر جمعيت بوده است. در نظر او رشت شهری بود بسيار خوش وضع با خانه های زيبای رو به دريا كه بازرگانان از هند، بخارا، روم و عثمانی به سودای ابريشم به آن سفر می كردند.
    در دوران مشروطه و بعد از آن، گيلان به يكی از كانونهای تحولات سياسی، اجتماعی و اقتصادی ايران تبديل شد. نهضت استقلال طلبانه جنگل، گسترش شهرها، تاسيس آموزشگاه های متعدد و ارتقای سطح فرهنگ شهروندان رشت، اين شهر را در زمره پيشروترين شهرهای كشور قرار داد.
    هم اكنون، شهر رشت با ۱۳۶ كيلومتر مربع مساحت، دارای بيش از ۵۱۳ هزار نفر جمعيت است

تصاویری از رشت قدیم

  • يكی از بقعه های معروف شهر رشت بقعه دانای علی ميباشد. ايشان در سال ۱۲۱۲ هجری قمری در خانواده ای مذهبی در روستای سياه اسطلخ در حومه رشت بدنيا آمد.
  • از پدر و مادر و خانواده دانای علی و تحصيلات وی اطلاعی در دست نيست و آنچه از لابلای روايات بر می آيد اين است كه وی عارفی وارسته و مردی متقی و پرهيزگار بوده كه به مقام «ابدالی» رسيده بود، كه در عرفان به معنای انسان كامل ميباشد، كه در اين راستا لقب دانا كه مترادف «انسان كامل» است را به خود اختصاص داد. از كرامات اين بزرگوار طير الارض و آگاهی كامل به  اسما اعظم بوده است

آرامگاه دانای علی در شهر رشت واقع در خیابان طالقانی

(بیستون) می باشد به طوری که خیابان از دو طرف آن

می گذرد و روستای

سیاه اسطلخ به دلیل

گسترش شهر اکنون

بخشی از حاشیه غربی

رشت شده است

  • آرامگاه داناي علي از اول به شکل يک قبرستان بوده ومردم براي رفتن بر مزارع اقوام وزيارت داناي علي از راهي که هم اکنون پل چمارسرا نام دارد به آنجا ميرفتند وفقط همان يک راه بود وبه دليل علاقه زیاد مردم شيعه به اقدامات الهي رفت وآمد در آن مکان براي زيارت آقا زياد شد ودر دوران رضاشاه به دليل شلوغي بيش از اندازه ومصدود شدن راه تصميم بر اين شد که آن مکان را خراب کنند به اين ترتيب مغازه هاي اطراف وقبر ها تخريب شدند

ولی دانای علی خراب نشد ، در زمان پهلوی دوم شهردار

رشت (کاووس) اسرار بیشتری ورزید اما موفق نشد وبا

اعتراض مردم مواجه شد و به این ترتیب دانای علی در وسط خیابان قرار گرفت

و دیگر توضیحات………………………….

تعداد صفحات :33

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما