no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود نقشه و مطالعات هتل


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود نقشه و مطالعات هتل


ZIP
دانلود نقشه و مطالعات هتل
zip
26 f 2015


دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

توضیحات: نقشه و مطالعات هتل همراه مطالعات هتل و یک تحلیل نمونه های مشابه آن……

مقدمه

انسان قبل از اختراع هر وسیله ای برای جابه جایی سریع و مؤثر سفر را تجربه کرده است. زیرا سفر زاده نیازهای مختلف روانی، اقتصادی و اجتماعی انسان است. پدیده مسافرت از محلی به محلی و از کشوری به کشور دیگر بدون اینکه قصد مهاجرت و یا اقامت مستمر، و یا اشتغال به کاری در بین باشد به عنوان توریسم خوانده می شود. توریسم پدیده ای قدیمی است که از سالها قبل در جوامع انسانی وجود داشته و به تدریج با طی مراحل تاریخی مختلف به موضع فنی ما اقتصادی و اجتماعی کنونی خود رسیده است توریسم بر بنیاد عامل اصلی سفر و جابه جایی قرار دارد و دگرگونی های آن تابع تغییرات مختلفی از قبیل دگرگونیهای ناشی از سفر و وسیله حمل و نقل می باشد. ارکان صنعت توریسم ترکیباتی از فعالیت ها، خدمات و صنایع
می باشد. کمیت وکیفیت این عوامل نقش تعیین کننده ای در موفقیت و یا عدم موفقیت جهانگردی در هر منطقه ایفا می کند.

مطالب مرتبط:

دانلود نقشه اتوکد هتل

دانلود نقشه اتوکد هتل دو ستاره

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

ارکان صنعت توریسم

1- منابع طبیعی : این گروه شامل منابع طبیعی است که به صورت متفاوت در هر منطقه وجود دارد و برای جلب نظر جهانگردان از آن بهره برداری می شود. منابع طبیعی موجود در دنیا هم چون، آب و هوا، جنگل، سواحل دریا، حیوانات خاص هر منطقه، گل ها و گیاهان و… می باشند.

2- عوامل زیر بنایی: مانند شاهراه ها، فرودگاه ها، خطوط راه آهن، جاده ها، پارکینگ ها، پارک ها،
هتل ها، امکانات روشنایی، تسهیلات دریایی و بندری، اتوبوس و ایستگاه راه آهن، رستوران ها، مراکزها، اماکن تفریحی، موزه ها و مغازه ها و… می باشند. هم چنین سیستم های تصفیه آب، ارتباطات سیستم های سوخت رسانی، سیستم های بهداشتی از جمله عوامل زیر بنایی مهم در امر جهانگردی به شمار می آیند.

3- تجهیزات حمل و نقل : شامل کشتی، هواپیما، قطار، اتوبوس،خودروی سواری، تاکسی ها، قطار هوایی، تسهیلات مشابه از جمله تجهیزات حمل و نقل مسافران می باشند.

4- منابع فرهنگی و روحیه مهمان نوازی : شامل آثار فرهنگی است که موجب نظر بسیاری از جهانگردان
می گردد. روحیه مهمان نوازی را می توان از نحوه خوش آمدگویی کارکنان یک سازمان علاقه مند، تمایل به ارائه خدمات قابل قبول و سایر رفتارهای گرم و دوستانه از سوی آنان درک کرد. منابع فرهنگی هر منطقه نیز شامل : هنرهای دستی، ادیبات، تاریخ، موسیقی، هنرهای نمایشی، رقص و ورزش ها و… است.

جاذبه های جهانگردی موفقی را می توان از ترکیب منابع فرهنگی به دست آورد به عنوان مثال وقایع و مسابقات ورزشی، جشنواره های ملی و سنتی، بازی ها و مسابقه ها از زمره این ترکیبات می باشند.

توریست

توریست کسی است که به طور موقت مسافرت می کند و در کشور مورد علاقه خود حداقل 24 ساعت اقامت می نماید. در ضمن هدف وی ممکن است استفاده از تعطیلات، تأمین سلامتی، مطالعه و تحقیق، موارد مذهبی و ورزشی، تجارت و امور بازرگانی، مسائل خانوادگی، مأموریت یا شرکت دركنفرانس باشد. جهانگردی داخلی به کلیه مسافرت ها اطلاق می گردد که در چارچوب تعریف جهانگردی در داخل کشور صورت می گیرد.

فواید سیاحت

سیاحت و فرهنگ : هر فرهنگ درباره رشدآنچه انسان ها حق دارند از یکدیگرانتظار داشته باشند و درباره خیر و شر، پیش فرض های خود را دارد برخی از این پیش فرض ها آشکار است. این مفاهیم بیان نشده درشیوه زیست انسان ها چندان ریشه گرفته که بر کندن یا درستکاری آنها با هیچ موعظه ای میسر نیست. تغییر دادن این مفاهیم به معنای غنی تر کردن فرهنگ و منطقی تر نمودن شیوه زیست است و اجرای این وظیفه بر عهده سیاحت و جهانگردی است.

سیاحت و جامعه شناسی : متأسفانه در صنعت توریسم عصر حاضر ترتیبی برای آشنایی جهانگردان، با فرهنگ جامعه میزبان اندیشیده نشده و گاهی اوقات مؤسساتی که این امر بدان ها محول شده به جهانگردی صرفاً به عنوان صنعتی پول ساز می نگرندکه باید اوقات فراغت جهانگردان را پر کند.

سیاحت و سلامت : جهانگردی با پدید آوردن تفاهم متقابل میان ملت ها به پیشبرد و استقرار صلح جهانی کمک های شایسته می کند البته، باید بدانیم که روابط بین المللی در دنیای امروز بسیار پیچیده تر از آن است که شکل بخشیدن به آنرا تنها به عهده یک عامل بتوان گذارد.

سیاحت و اقتصاد : جهانگردی به عنوان یک عامل اقتصادی عمده و بسیار مؤثر در سال های اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته و به این علت سعی فراوان می شود که حتی الامکان از عوامل مؤثر در کاهش جریان جهانگردی جلوگیری کند در حقیقت جهانگردی به نحوی صادرات نامرئی کالاها و خدمات است.

سیاحت و فراغت : اگر کارهای یکنواخت در سازمان های صنعتی و اداری و حتی کارهای فکری در سازمان های پژوهشی وآموزشی، در زمان طولانی و بی وقفه ادامه یابند توانایی های روانی و عاطفی انسان را کاهش می دهند و بهره گیری از زمان های فراغت این آسیب های احتمالی را کاهش می دهد. فراهم آوردن زمینه بهره گیری از فراغت، یک مسئولیت بزرگ سازمان های جهانگردی است.

جاذبه های توریستی ایران

الف)جاذبه های طبیعی :

آب و هوا : که از مهمترین عوامل جلب نظر جهانگردی می باشد، زیرا جهانگردی که نیاز به آب و هوای گرم دارد، می تواند به جنوب ایران و آن هایی که مایل باشند در مناطق سرد بسر ببرند به نقطه شمال غربی و شمال شرقی و کسانی که خواهان آب وهوای معتدلند به مناطق شمالی بروند.

دریا : به دلیل سه دریای خزر وعمان و خلیج فارس که از شمال و جنوب ایران را محدود کرده است دریاهای جنوب با سواحل مسطح و شنی وآب تمیز و شفاف عامل بسیار مؤثری برای استراحت و استفاده از تعطیلات است.

شکار و صید ماهی : صید ماهی های متنوع در دریای خزر و خلیج فارس و بعضی رودخانه ها وسیله خوبی برای تفریح وگذراندن تعطیلات است.

جنگل ها : جنگل های شمال وغرب ایران با تنوع زیستی و گیاهی فراوان، اقلیم مطبوع وچشم اندازهای بدیع از جمله جاذبه های مهم طبیعی برای گردشگری ییلاقی در فصل تابستان هستند.
دریاچه ها : مانند دریاچه ی گهر در لرستان، لار در تهران، نئور در اردبیل، دریاچه ی شور در ارومیه با جزایر و حیات وحش فراوان به همراه تالاب انزلی و در سواحل دریای خزر و دریاچه های زیبای زریوار در مریوان کردستان، مهارلو، پریشان و …از مجموعه زیباییهای طبیعت ایرانند.
غارها : مانند غار علیصدر در همدان با محیط دریاچه ای.
آب های معدنی : در ایران آب های معدنی گرم و سرد که برای درمان امراض مؤثر است مانند آب گرم محلات، آب گرم سگزی و آب گرم مهارلو.
کوهنوردی : برای ورزشی های زمستانی در اطراف تهران (( تپه کوه های ابهرودماوند )).
اسکی : به فاصله ی یک ساعت از تهران سه پیست اسکی وجود دارد ( پیست آبعلی، پیست شمشک و پیست گاجره ) که علاقه مندان را به خود جذب می کند.
دشت های ایران : دشت کویر با بزرگترین بیابان نمکی ایران و دشت لوت از جمله سرزمین های
شگفت آور طبیعی این سرزمین محسوب می شوند.

ب)جاذبه های فرهنگی و اجتماعی :

زندگی عشایر چادرنشین به شیوه معاش و زیست آنان یادگار قرن ها تلاش برای سازگاری با محیط تلقی
می شود، از زیباترین جاذبه های فرهنگی و اجتماعی ایران است. نظام های سنتی آبیاری تعاونی کشت، همیاری، آداب و سنن، ازدواج و عروسی، جشن ها و مراسم ملی، سوگواری، همبستگی های خویشاوندی و حتی تعصبات خانوادگی از ویژگی های آنها است.

ج) جاذبه های زیارتی :

در ایران بارگاه امام رضا (ع) و در تهران حرم حضرت شاه عبد العظیم، امامزاده داوود و امامزاده قاسم از جاذبه های زیارتی تهران هستند، که زائران زیادی را هر ساله جذب می کنند. از جاذبه های زیارتی دیگر آن می توان حرم امام خمینی( قدس سره ) را نام برد.

د) موزه :

یکی دیگر از جاذبه های ایران است که در شهرهای مختلف ایران موزه هایی وجود دارد، از جمله تهران با موزه های متنوعی که دارد، مانند موزه فرش، موزه پول، کاخ سعد آباد و موزه هنرهای معاصر، موزه ایران باستان و … می تواند توریست های زیادی را جذب کند. که دارای آثار جالب و تاریخی زیبایی هستند.

بسط موضوع طرح[2]

انواع مهمانسراها

هتل که به معنای کاخ و مهمانخانه می باشد در شهرها یا اماکنی که دارای عوامل جذب کننده توریست
می باشند، احداث می شود و دارای اتاق های متعدد، سالن جشن ها، رستوران، استخر و تریا و فروشگاه و نمایندگی فروش بلیط و… می باشند و انواع مختلف دارد از جمله :

 

1- متل : در خارج از شهر و معمولاً دور از شهر قرار می گیرد و علاوه بر کلیه وسایل موجود یک هتل دارای پمپ بنزین، فضای سبز وسیع، ساندویچ فروشی و سوپر مارکت نیز می باشد و ساختمان آن بیشتر یک طبقه و دیدنی است و در اتاق ها، حمام و آشپزخانه کوچکی وجود دارد و در بعضی از متل ها، مسافران از آشپزخانه مشترک و عمومی استفاده می کنند و قسمتی از متل برای کسانی که چادر به همراه دارند اختصاص داده شده است. در متلها علاوه بر ساندویچ فروشی، رستورانی هم با نرخ مناسب و ارزان دایر می کنند. متلها به علت دور بودن از شهر و وسعت محیط اطراف آن و لزوم ایاب و ذهاب مکررمتحمل هزینه های بیشتری می شوند و باید انبارهای متعدد برای انبار ماد غذایی و مایحتاج دیگر داشته باشند چون هر اتاق آشپزخانه مخصوص به خود دارد .

2- هتل پانسیون : این نوع هتلها در شهر واقع شده در شهر واقع شده اند و تعدادی اتاق و سالن غذاخوری به اندازه ای که بتواند غذای ساکنین اتاقها را تأمین نماید کتابخانه و سالن مطالعه و پذیرائی و اتاق تلویزیون در آن پیش بینی و آماده شده است. پانسیون، معمولاً اتاقها را به صورت ماهانه اجاره می دهد و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد روی این اصل است که سالن غذاخوری آن تنها به اندازه احتیاج اتاقها در نظرگرفته می شود .

3- رسورت هتل : به هتلهایی اطلاق می شود که نزدیک چشمه های مواد معدنی قرار دارند ( هتلهای مخصوص استراحت ).

4- هتلهای کوچک : غالباً دارای 20 تا 70 تخت می باشند و بیشتر به وسیله افرادی اداره می شوند که با سرمایه کمتر به شغل هتل داری اشتغال ورزیده اند .

5- هتلهای جوانان : در این هتلها جنبه های رفاهی و متنوع و دیگراحتیاجات طبقات مختلف مسافرین ومهمانان مورد اعمال نظر قرارمی گیرد. این گروه به همراه والدین خود در مسافرتند این هتل ها دارای همه نوع امکانات و وسایل بازی و ورزش و تفنن سالم را دارا می باشند و علاوه بر وسایل و تجهیزات یک هتل عادی به وسایل نوجوانان نیز مجهزند اتاق خواب جوانان متناسب با رعایت تناسب سنی آنها می باشد.

6- هتل روی چرخ : این هتل ها روی چرخ هایی قرار دارند که دارای 18 متر طول و 5/2 متر عرض و 4 متر ارتفاع می باشند و ظرفیت هر یک از هتل ها عبارتست از : 8 آپارتمان دونفره که چهارتا از آن آپارتمان ها نسبتاً بزرگ و چهارتای دیگر اندکی کوچکتر است، وهر کدام دارای حمام آب سرد وگرم و توالت، وسایل نشیمن برای چهارنفر، دو یا سه تخت برای خواب، رادیو، تلویزیون، کمدجالباسی، تهویه مطبوع و میزی در وسط می باشد. قسمت مجزائی هم دارد که چنانچه مسافری در آپارتمان خود صبحانه یا غذا خورده باشد از این قسمت با داشتن صندلی های راحت استفاده کند، سقف این قسمت شیشه ای است و می تواند به
منزله بیمارستان سیار برای کمک به آسیب دیدگان وقایع و اتفاقات استفاده شود.

بخش اول

مطالعات

1- یوسفی، پرنیان، هتل بین المللی 5 ستاره تهران، دانشکده معماری، دانشگاه شهید بهشتی، خرداد 1371

 

1- همان مأخذ

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

فصل دوم: تهیه، شناخت و تحلیل اطلاعات

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

دانلود نقشه و مطالعات هتل

و دیگر توضیحات…………………………….
تعداد صفحات مطالعات:71
 1لینک خرید نقشه ها بدون مطالعات
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
2لینک خرید مطالعات بدون نقشه ها
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
3لینک خرید نقشه ها همراه با مطالعات
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
خرید نقشه ها همراه با مطالعات از درگاه پرداخت شماره دو

 1لینک خرید نقشه ها بدون مطالعات از درگاه پرداخت شماره دو

2لینک خرید مطالعات بدون نقشه ها از درگاه پرداخت شماره دو



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما