no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

تحقیق پاورپوینت ساختمان بتنی با زمینی به مساحت 290 متر مربع


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

تحقیق پاورپوینت ساختمان بتنی با زمینی به مساحت 290 متر مربع


PPT
تحقیق پاورپوینت ساختمان بتنی با زمینی به مساحت 290 متر مربع
ppt
26 f 2015


تحقیق پاورپوینت ساختمان بتنی با زمینی به مساحت 290 متر مربع

پروژه پاورپوینت ساختمان بتنی

پروژه پاورپوینت ساختمان بتنی

توضیحات:پاورپوینت بررسی و تحلیل ساختمان بتنی

تحلیل یک ساختمان بتنی

فهرست:

سازه های بتنی

مقدمه

تاریخچه بتن

انواع اعضای بتنی ساختمان

فونداسیون و شناژ

انواع شالوده ها

ستون و عملکرد آن

انواع ستون ها از نظر شکل مقطع

تیر

دال

انواع دال

دیوار برشی

پله

انواع روش های طراحی:

انواع خطا ها در طراحی

انواع خم میلگرد

معرفی پروژه

سایت پلان

پلان پیلوت

پلان طبقه اول

پلان تیپ طبقات

پلان شیب بندی بام

نمای شمالی

A-Aبرش

B-Bبرش

پلان فنداسیون

برش مقطع از فنداسیون

جدول میلگرد مصرفی فنداسیون

برش نما ستون

پلان تیرریزی پیلوت و همکف

پلان تیرریزی تیپ طبقات

جزییات تیر قاب

برش قاب 1 تا 3

برش قاب 4

A &D برش قاب

B&C برش قاب

جزئیات اتصال تیر به ستون

جزئیات اتصال تیر به ستون کناری

برش مقطع تیر

جدول میلگرد مصرفی ستون و تیر

آرماتور گذاری دیوار برشی

جدول میلگرد مصرفی دیوار برشی

برش مقطع پله

دتایل پله

جزئیات اتصال پله به پی

جدول میلگرد مصرفی پله

جدول تیپ بندی تیر چه

یادآوری های عمومی

منابع

………………………………………

مقدمه

بتن یکی از پر مصرف ترین فراورده های ساختمانی در جهان به شمار می آید.

ویژگی های بسیار خوب بتن عبارتند از: اقتصادی بودن،سهولت دسترسی به اجزای تشکیل دهنده آن در اکثر مناطق،دارا بودن فرم پذیری و پایائی نسبتا بالا.این ویژگی های بتن باعث توجه روز افزون به کاربرد آن شده است

در ساختمان سازه بتنی لازم است نسبت اجزای بتن طراحی شود.بر خلاف فولاد،در مورد بتن نمی توان به مشخصات عرضه شده ی تولید کنندگان اکتفا کرد.

به علت عدم آشنایی عدم شناخت کامل بعضد از اجرا کنندگان کار های عمرانی با ویژگی ها و کارایی بتن و آشنا نبودن با شیوه های صحیح اختلاط اجزای آن برای دست یابی به مخلوط مناسب و مناسب در وضعیت اقلیمی مختلف در سال های اخیر گسیختگی و خرابی های بسیاری در تعدادی از سازه های بتنی مشاهده شده است

تاریخچه بتن

استفاده از مواد شیمیایی در ساختمان از زمان های بسیار قدیم متداول بوده است.مصریان قدیم گچ تکلیس شده ی ناخالص را در ساختمان بکار می بردند. یونانیان و رومی ها سنگ آهگ تکلیس شده را مصرف می کردند و بعد ها آموختند که به مخلوط آهک و آب، سنگ خرد شده و یا آجر و سفال های شکسته شده اضافه کنند و این اولین نوع بتن در تاریخ بود.

بتن مساح نیز حاصل کشف و اختراع ناگهانی یک نفر نیست بلکه نتیجه ی کار،تلاش،آزمایش و تجربه ی تعدادی از مهندسان و معماران قرن نوزدهم است.با این حال در سال 1848 میلادی بود که “لمبوت” با ساختن یک قایق پارویی که با شبکه ای از میله های به شکل مربع مستطیل مسلح شده بود،

تا اوایل قرن بیستم هیچ روش تئوریک معتبری که مورد قبول همگان برای طرح قطعات بتن مسلح باشد وجود نداشت،اما در همان قرن،با پیشرفت تحقیقات،تحولی اساسی در شناخت و بررسی رفتار بتن مسلح بوجود آمد.

امروزه استفاده روز افزون از بتن مسلح سبب شده است که در اغلب کشورها مؤسساتی برای تحقیق در مورد بتن مسلح و فرمول بندی روش ها و طراحی و تدوین آئین نامه ها ایجاد شود.نتیجه ی موفقیت آمیز بیش از نیم قرن آزمایش،مطالعه و بررسی این مؤسسات را می توان در تکامل روش های طراحی و در تعدادی از سازه های ساخته شده از بتن مسلح در تمام نقاط جهان مشاهده کرداولین سازه بتن مسلح را به صورتی که ما امروزه می شناسیم به وجود آورد

انواع اعضای بتنی ساختمان

(1 فونداسیون شناژ

(2شالوده

(3ستون

(4تیر

(5دال

(6پله

(7دیوار برشی

فونداسیون و شناژ

شالوده و فونداسیون قسمتی از سازه است که غالبا پایین تر از سطح زمین قرار می گیرد و نیرو های وارده به سازه را به خاک یا بستر سنگی منتقل می کند.

تقریبا تمامی خاکها تحت تاثیر نیروی فشاری، به مقدار نسبتا زیادی فشرده می شوند که این کار باعث نشست سازه ی استوار بر آن می گردد.فونداسیون،نیروهای فوق را در سطح وسیع تری به خاک اعمال کرده و بدین وسیله باعث می شود که نشست کلی سازه به مقداری قابل قبول و جزئی محدود گردد.فونداسیون باید به گونه ای طرح شود که قسمت های مختلف سازه تا حد امکان نشست های نامساوی نداشته باشد.به فونداسیون نیز پی گفته می شود.

žانواع شالوده ها

شالوده ها در حالت کلی به شالوده های دیوار و ستون تقسیم بندی می شوند.شالوده ی دیوار یک نوار از بتن مسلح با عرضی بزرگتر از ضخامت دیوار است که بار دیوار را در سطح گسترده تری منتقل می کند(شالوده ی نواری).شالوده ی ستون معمولا به صورت منفرد یا مرکب است. سطح مقطع شالوده های منفرد غالبا به شکل مربع یا مستطیل است.

البته بعضی از شالوده ها ممکن است مقطعی به شکل ذوزنقه نیز داشته باشند.شالوده های مرکب،برای انتقال بار دو یا چند ستون ساخته می شوند.هر گاه مقاومت زمین در حد متعارف باشد از شالوده های ساده و مرکب استفاده می شود زمانیکه زمین مقاومت کافی ندارد،از شالوده های گسترده یا صفحه ای استفاده خواهد شد.ضمنا شالوده ی مرکب هنگامی که یک فونداسیون در کنار زمین واقع می شود نیز به کار می رود.

شالوده ی گسترده یک صفحه بتن مسلح یکپارچه است که در تمام سطح زمین زیر ساختمان گسترده شده و تمامی ستون ها بر روی آن قرار گرفته اند.

و دیگر توضیحات………………………….

تعداد صفحات:60
فرمت فایل:پاورپوینت
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
  • برای دیدن سایر تحقیق های عمرانی اینجا کلیک کنید.


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما