تجزيه و تحليل بخشهای تشكيل دهنده ی دانشكده معماری
DOCdoc 11 f 2016
تجزيه و تحليل بخشهای تشكيل دهنده ی دانشكده معماری
توضیحات:تجزيه و تحليل بخشهای تشكيل دهنده ی دانشكده معماری
فهرست:
تجزيه و تحليل بخشهاي تشكيل
دهنده ي دانشكده معماري:
الگوهاي استقرار دروني فضاهاي دانشكده:
بخش كمك آمو زشي دانشكده :
بخش اداري دانشكده :
بخش خدمات پشتيباني:
بخش رفاهي و فوق برنامه:
روش دپار تماني:
فضا ها شامل چهار روش مي باشند:
فضاهاي يك دانشكده:
الف)فضاي آموزش نظري:
ب)فضاي آموزش عملي:
ج)سرويسهاي بهداشتي
و)فضاهاي اداري هر دانشكده:
د)فضاهاي فرهنگي:
ه)فضاهاي رفاهي:
ي)فضاهاي خدمات پشتوانه اي(خدماتي):
ع)خدمات وابسته آموزش(خدمات اداري و مركزي):
ن)فضاهاي مسكوني:
اجزائ دانشكده معماري:
بررسي جزئ فضا ها:
هدف
مشخصات فضا هاي آمو زشي :
آتليه طرا حي داراي فضا هاي زير است :
سالن اصلي آتليه طراحي داراي مشخصات زيراست :
اجزائ تشكيل دهنده دانشكده معماري:
ب)فضاهاي عملكردي:
2)كارگاه عملي:
3)گروه آموزشي:
ج)بخش كمك آموزشي:
2)مركز اسناد:
3)مركز رايانه:
4)آمفي تئاتر:
5)سالن قضاوت:
6)نمايشگاه:
7)انتشارات:
8)بخش اداري:
2-8)معاونت دانشجوي:
3-8)معاونت پژوهش:
4-8)معاونت اداري-مالي:
5-8)معاونت دانشجويي:
6-8)امور فني
3-1)آشپزخانه:
2)بوفه و تريا:
3)فضاي استراحت و اسكان موقت:
4)فروشگاه:
دانشكده هنر هاي زيبا:(دانشگاه تهران)
بررسي دانشكده هاي معماري
دانشكده معماري دانشگاه ملي:
ساختمان مدرسه معماري باهاس-در(دسا)
اهميت باهاس از نظر جنس و فن سا ختمان :
دانشكده معماري ويكتوريا :
دانشكده معماري پورتو(پر تغال):
دانشكده هنر و معماري سين سيناتي (ايالت اوهايو):
………………………………….
سایر مطالب پر بازدید:
برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.
برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.
برای دانلود پروژه معماری کلیک کنید.
الگوهاي استقرار دروني فضاهاي دانشكده:
با توجه به ايده فضايي و سيستم آموزشي فضاهاي طرح ريزي شده براي هر دانشكده به شرح زير است:
الف)فضاي آموزشي نظري
ب)فضاي كمك آموزشي و آموزش عملي و پژوهشي
ج)فضاي اداري و هيئت علمي
د)فضاي رفاهي و فوق برنامه و خدماتي
عملكرد فضا هاي چهار گانه در هر دپار تمان نياز به شرايط كالبدي ويژه اي را در طراحي مي طلبد كه ناشي از تفا وت در تعداد جمعيت و مبلمان و تجهيزات فني و تا سيسات مكا نيكي مي باشد.
بخش كمك آموزشي دانشكده :
ب)سالن كنفرانس و اجتما عات
الف )كتا بخانه و مركز منا بع آمو زشي
ج) واحد كا مپيو تر
د) واحد سمعي و بصري
بخش اداري دانشكده :
الف)مديريت دانشكده
ب) امور اداري و خدماتي
ج)واحد چاپ و تكثير
بخش خدمات پشتيباني:
الف)اطلاعات
ب)سرايداري و تحويل نامه
ج)سرسراي ورودي و محل تابلوي اعلا نات
د)انبار اصلي دانشكده
ه)امور خدمات
بخش رفاهي و فوق برنامه:
الف) نماز خانه
ب) بو فه دانشجوي
ج)واحد فعاليت هاي فر هنگي و فوق بر نامه
روش دپار تماني:
فضاها از يكديگر قابل تفكيك و تميز مي شو ند .
فضا ها شامل چهار روش مي باشند:
الف)تجمع و همجواري و طرا حي كلاس ها و آزما يشگاه ها و فضا هاي اداري و خد ماتي هر دپار تمان در ارتبا ط با يكديگر در فضايي قابل تفكيك به عنوان منطقه خا ص دپار تمان
ب)سايز فضا ها (كلاس ها و اداري و خد ماتي )
ج)جدا كردن بخش آزما يشگاهي در مورد دانشكده هاي تخصصي
د)جدا كردن كلاس هاي نظري و عملي
nفضاهاي يك دانشكده:
الف)فضاي آموزش نظري:
1)كلاسها
2)آتليه هاي سمينار (پخش فيلم.اوپك.اسلايد و…)
ب)فضاي آموزش عملي:
1)آتليه ها
2)كارگاها
3)آزمايشگاها
nو)فضاهاي اداري هر دانشكده:
1)اداره ي آموزش هر دانشكده داراي كليه لوازم اداري و كامپيوتري
2)امكانات سمعي وبصري
3)كانون دانشجويان هر رشته
4)انتشارات و كتابفروشي
nد)فضاهاي فرهنگي:
1)كتابخانه مركزي
2)مسجد دانشگاه
3)آمفي تئاتر دانشگاه (سالن اجتماعات)
4)كتابفروشي
5)مركز گذراندن اوقات فراغت و امكانات
ورزشي(استاديوم.استخر.درياچه.فضاي سبز.سالن ورزش.پارك)
دیدگاه ها