no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

آشنایی با نرم افزار Autodesk Revit Architecture


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

آشنایی با نرم افزار Autodesk Revit Architecture


TXT
آشنایی با نرم افزار Autodesk Revit Architecture
txt
09 f 2016


آشنایی با نرم افزار Autodesk Revit Architecture

آشنایی با نرم افزار Autodesk Revit Architecture

اتودسک رویت (Autodesk Revit) نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان  هست که برای استفادهٔ مهندسان معمار، عمران و تاسیسات کاربرد دارد و برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات ساختمانی کاربرد دارد.

آشنایی با نرم افزار Autodesk Revit Architecture

نحوه کار با نرم افزار Autodesk Revit Architecture

اتودسک رویت (Autodesk Revit) نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان  هست که برای استفادهٔ مهندسان معمار، عمران و تاسیسات کاربرد دارد و برای مدل‌سازی سه‌بعدی و ترسیم جزئیات ساختمانی کاربرد دارد.

این برنامه به کاربران توان طراحی ساختمان و سازه و مولفه های آن به صورت سه بعدی (3D)، یادداشت و علامت گذاری با عناصر دوبعدی و دسترسی اطلاعات ساختمانی از پایگاه داده های مدل ساختمان را می دهد.

این نرم‌افزار به علت قدرت بالای خلق اثر در نرم‌افزارهای مهندسی از ریشهٔ revitalization :به معنای حیات بخش و زندگی آفرین و revitalize: به معنای تجدید حیات وقدرت و زندگی تازه دادن (به)، باز زنده ساختن …}} گرفته شده است. رویت قادر به گردآوری اطلاعات و مدل سازی ساختمان به گونه ای 4 بعدی (قابلیت مدیرت مالی و هزینه تولید و مصرف بر پایه زمان علاوه بر ترسیم سه بعدی را ۴D BIM می‌نامند.) با ابزاری برای طرح ریزی و ردیابی طبقات مختلف در شیوه ی زندگی ساختمان، از مفهوم تا ساخت و ویرانی پس از آن است.

این نرم‌افزار دارای سه نسخهٔ معماری، عمران و تاسیسات است که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شوند و با استفاده از افزونه BootCamp بر روی سیستم عامل مک نیز نصب خواهد شد. این برنامه هم روی پروسسورهای 64 بیت و هم 32 بیت اجرا میشود.چند ویژگی مهم این نرم‌افزار به شرح زیر است:

*سادگی و سرعت یادگیری آن
*افزایش سرعت و دقت ترسیم و همچنین تغییر نقشه‌ها
*ترسیم همزمان ۳بعدی و ۲ بعدی نقشه‌های ساختمان
*تبدیل سریع نقشه‌های فاز ۱ به نقشه‌های فاز ۲
*ارتباط همزمان نقشه‌های معماری با نقشه‌های سازه و تاسیسات و *اعمال همزمان تغییرات بین این نقشه‌ها
*حذف خطاهای انطباق نماها و پلانها و مقاطع
*امکان انجام مطالعات اقلیمی (نور و سایه) بر روی ساختمان
*امکان تعریف استانداردهای ساخت در تجهیزات ساختمان
*محاسبه متره ساختمان و تغییر سریع آن در صورت تغییر نقشه‌ها
*قابلیت ارتباطی با دیگر نرم‌افزارها

 

نرم افزار معماری Revit ویژگی های بسیار برجسته ایی دارد و امکان دسترسی آسان به ابزارهای حرفه ایی برای مدلسازی freeform و طراحی پارامتریک را مهیا می کند. در Autodesk Revit Architecture روند انجام پروژه براساس مدل اطلاعاتی ساختمان BIM (Building Information Model) است .در زیر به معرفی مختصر برخی از این امکانات و توانمندی های این نرم افزار پرداخته ایم.
– روند طراحی : برای طراحی در این برنامه ، شما ابتدا حجم کلی ساختمان را می سازید و سپس به آسانی با جانمایی و بهینه سازی اجزا و عناصر ساختمان ( دیوار ها ، ستون ها ، درب ها ، پنجره ها و … ) و همچنین ترکیب معمارانه آنها طرح مورد نظر خود را خلق می کنید.
– ترسیمات: کار ترسیم شما بسیار راحت است چرا که با انتخاب تراز هر طبقه ، نقشه ای دو بعدی از عناصر موجود بر مبنای مقیاسی که تعریف کرده اید در اختیارتان قرار می گیرد
– جداول مقادیر و برآورد ها : یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار بحث متره و برآورد پروژه می باشد .
– مستند سازی: برای انضباط در آلبوم نقشه ها می توانید استاندارد شرکت خود را برای چیدمان شیت ها و ضخامت خطوط و مقیاس های نقشه ها لحاظ کنید .
– تبادلات: ارسال و وارد کردن فایل های اکثر نرم افزارهای کاربردی مهندسی معماری به این برنامه از قابلیت های منحصر به فرد این محصول شرکت Autodesk است.
– تحلیل انرژی : در این نرم افزار می توانید مدل ساختمان خود را از نظر دریافت و ذخیره انرژی برای رسیدن به شرایط ایده آل مورد تجزیه و تحلیل و اصلاحات قرار دهید.
– تصاویر سه بعدی: برای تهیه تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی لازم است شما ابتدا دوربین را در موقعیتی جاگذاری کنید و با تعیین و تنظیم نور های طبیعی و مصنوعی رندر مورد نظر خود را ایجاد کنید
– گردش مجازی: شاید باور کردنی نباشد، برای تهیه یک انیمیشن فقط مسیری برای گردش در طرح ترسیم می کنید و با بهینه سازی دوربین و سرعت حرکت آن یک انیمیشن حرفه ای از پروژه خود تهیه می نمایید.

نرم افزار Autodesk Revit Architecture

برای دیدن آموزش های بیشتر اینجا کلیک کنید.
بروز شده در تاریخ 1396/2/2
بروزکد


درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما