no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران


PPT
پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران
ppt
28 f 2015


پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران

پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران

پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران

توضیحات:پاورپوینت بررسی روستای شاقوزکتی مازندران تعداد صفحات:61.

مقدمه:

عنوان پژوهش : بررسی روستای شاقوزکتی

معرفي اجمالي استان و شهرستان

معرفي اجمالي استان و شهرستان

پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان

پيشينه و زمينه

پيشينه تاريخي روستا

آشنایی با مفاهیم روستایی

روستاهاي مرکزي

روستاي اقماري

روستاهاي مستقل

بررسي هاي محيطي

بررسي هاي اجتماعي

تراکم جمعيت

بررسي نحوه مديريت و اداره روستا در گذشته و حال

وضع فعاليت هاي پايه روستا

کشاورزي

صنعت

خدمات

بررسي هاي کالبدي

بررسي و شناخت کيفيت ابنيه روستا
بناهاي ساختماني ازنظر دوام و نوع مصالح بکاررفته

بررسي شبکه معابر روستا در معابر اصلي با استفاده از اطلاعات محلي

خدمات زيربنايي تأسيسات و تجهيزات

خدمات رفاهي اجتماعي و اقتصادي

شبکه جمع آوري و دفع فاضلابهاي روستا

مکان يابي و يا توسعه محدوده گورستان

ايمن سازي در روستا در مقابل سوانح طبيعي

توصيه هاي طراحي

زمين لغزش

خشکسالي و سرمازدگي و طوفان

سيل

مطالب مرتبط:

پروژه معماری روستا آق اولر

دانلود پروژه معماری روستا

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پروژه معماری کلیک کنید.

معرفي اجمالي استان و شهرستان

استان مازندران با وسعتي معادل 4/23756 كيلومترمربع 6/4 درصد از كل مساحت كشور را تشكيل مي دهد. اين استان از شمال به درياي خزر، از جنوب به رشته كوههاي البرز و استانهاي تهران و قزوين ، از شرق به استان گلستان و از غرب به استان گيلان محدود      مي گردد. موقعيت استان مازندران را در كشور نشان مي دهد.

 

lبراساس آخرين نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1385 ، استان مازندران داراي جمعيتي معادل 2922432 نفر بوده كه از اين تعداد 82/46 درصد آن در نقاط روستايي و 18/53 درصد ديگر در نقاط شهري ساكن   بوده اند.

 

از نظر تقسيمات سياسي و كشوري، براساس آخرين تقسيمات سياسي كشور، استان مازندران داراي 16 شهرستان ، 44 بخش، 51 شهر، 113 دهستان ، 3690 آبادي داراي سكنه مي باشد.

 

معرفي اجمالي استان و شهرستان

lشهرستان تنکابن با وسعت حدود 2/2042 کیلومتر مربع معادل 6/8 درصد مساحت استان مازندران را به خود اختصـاص داده است . این شهـرستان در فاصله 230 کیلومتری مرکز استان واقع شده و یکی از شهرستان هـای غرب استان می باشد . این شهـرستان از شمال به دریـای خزر ، از جنوب به سلسله رشته کوه های البرز ، از شرق به شهرستان چالوس و از غرب به شهرستان رامسر محدود می شود . از نظر موقعیت جغرافیایی حداقل در 50 درجه و 31 دقیقه و حداکثر 51 درجه و 17 دقیقه طول شرقی و حداقل در 36 درجه و 17 دقیقه و حداکثر 36 درجه و 53 دقیقه عرض شمالی واقع شده است .

پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان

تنکابن قبلاً جزء گیلان بوده و حد شرقی آن به نمک آبرود می رسید . خرم آباد (شهسوار) حاکم نشین نواحی قشلاقی و دو هزار حاکم نشین ییلاقی آن محسوب می شد . آثار و اشیاء به دست آمده از ناحیه کلاردشت و تپه های اطراف آن حاکی از آن است که این منطقه در دوره های گذشته ، منطقه ای آباد و از تمدن ویژه ای برخوردار بوده است . تنکابن یا شهسوار در گذشته رستمدار نیز خوانده می شد . پادوسبانان تا زمان شاه عباس اول حکومت محلی این منطقه را در اختیار داشتند . از دوران حکومت صفویه تا سال 1209 ه . ق که آغاز سلطنت آقامحمدخان قاجار است این شهر فیض نامیده می شد . از زمان پهلوی تا وقوع انقلاب اسلامی این شهر مجدداً شهسوار نام گرفت و بعد از انقلاب به تنکابن تغییر نام یافت . شهرستان تنکابن امروز منطقه ای آباد و دیدنی و همه ساله جاذب گردشگران فراوانی است . در جنوب خرم آباد آثاری از قلاگردن یا قلعه گردن باقی است . این قلعه ظاهراً همان قلعه تنکا است . نام تنکابن برگرفته از این نام است .

پيشينه و زمينه

 

روستاي منصورآباد (شاقوزکتي) در قسمت جنوبي شهر خرم آباد قرار دارد. اين روستا از نظر تقسيمات سياسي ـ اداري در استان مازندران, شهرستان تنکابن, بخش خرم آباد, دهستان بلده واقع شده است. از نظر موقعيت روستا در طول جغرافيايي 50 درجه و 25 دقيقه و عرض جغرافيايي 36 درجه و 51 دقيقه قرار گرفته است. به لحاظ موقعيت جغرافيايي روستا از سمت شمال به شهر تنکابن , جنوب به روستاي کردکله و سيد محله , شرق به روستاي پسکلايه بزرگ و از سمت غرب به روستاي كرف و رودخانه چشمه کيله محدود مي شود. فاصله روستا تا شهر تنکابن حدود 4 کيلومتر مي باشد .

از نظر پيشينه تاريخي در خصوص تقسيمات سياسي , در گذشته مرزبندي تقسيمات سياسي از نقطه نظرهاي فرهنگي, معيشتي و جغرافيايي کاملاً منطبق با محدوده واقعي و سياسي آن    نمي بود و به مرور در سال هاي اخير مرزبندي سياسي  داري شهرستان, بخش, دهستان و روستاها براساس روابط حاکم تا حدودي به شکل واقعي انطباق يافت. روستا از نظر تقسيمات سياسي در سال هاي 35 , 45 , 55 , 65 و 75 و 85 در محدوده شهرستان تنکابن واقع بوده است و در سرشماري هاي مختلف به عنوان نقطه آبادي و داراي کد آبادي بوده است.

 

مرزبندي دهستان بلده براساس ويژگي هاي طبيعي و تاريخي صورت گرفته است. بنابراين روستا به لحاظ موقعيت مناسب  ستقرار , از نظر تقسيمات سياسي مطلوب به نظر مي رسد و مشکل خاصي در اين خصوص مشاهده نمي شود.

پيشينه تاريخي روستا

در زمينه پيشينه تاريخي منطقه بايد گفت سابقه تاريخي روستا متأثر از سابقه تاريخي استان و منطقه است. تنکابن قبلاٌ جزء گيلان بوده و حد شرقي آن به نمک آبرود مي رسيد. خرم آباد   ( شهسوار ) حاکم نشين نواحي قشلاقي و دو هزار حاکم نشين ييلاقي آن محسوب مي شود. آثار و اشياء به دست آمده از ناحيه کلاردشت و تپه هاي اطراف آن حاکي از آن است که اين منطقه در دوره هاي گذشته , منطقه اي آباد و از تمدن ويژه اي برخوردار بوده است. تنکابن يا شهسوار در گذشته رستمدار نيز خوانده مي شد. پادوسپان تا زمان شاه عباس اول حکومت محلي اين منطقه را در اختيار داشتند. از دوران حکومت صفويه تا سال 1209 هـ . ق که آغاز سلطنت آقامحمد خان قاجار است اين شهر فيض ناميده مي شد. از زمان پهلوي تا وقوع انقلاب اسلامي اين شهر مجدداً شهسوار نام گرفت و بعد از انقلاب به تنکابن تغيير نام يافت. شهرستان تنکابن امروز منطقه اي آباد و ديدني و همه ساله جاذب گردشگران فراواني است. در جنوب خرم آباد آثاري از قلاگردن يا قلعه گردن باقي است. اين قلعه ظاهراً همان قلعه تنکا است. نام تنکابن برگرفته از اين نام است.

در مورد سابقه تاريخي و تکوين روستا بايد گفت که نام ديگر روستاي شاقوزکتي منصورآباد مي باشد. نام روستا برگرفته از عوامل طبيعي ( نوعي درخت ) مي باشد. در گذشته در محدوده روستا نوعي درخت به نام شاقوز که نوعي چوب صنعتي بوده رويش داشت که به دليل آفات و تغيير آب و هوايي از بين رفته است و به همين دليل به اين نام معروف گشت.

با توجه به موارد فوق بنظر مي رسد به لحاظ موقعيت و مرفولوژي روستا , اسم و سابقه تاريخي پيدايش و تکوين آن متأثر از پديده هاي طبيعي نظير آب و منابع طبيعي بوده است و عوامل ديگر کمتر دخالت داشته اند.

آشنایی با مفاهیم روستایی

.1روستاهاي مرکزي

.2روستاي اقماري

.3روستاهاي مستقل

روستاهاي مرکزي

شامل مراکز منظومه ها , مجموعه ها و حوزه هاي روستايي است که خدمات برتر را به سطوح پايين تر ارائه مي دهد.

روستاي اقماري

روستاهايي که خدمات برتر را از سطوح بالاتر خود مي گيرند و به تناسب جمعيتي که دارند فقط عرضه و تأمين برخي خدمات ساده براي آنها ميسر خواهد بود.

روستاهاي مستقل

آبادي هايي که از قابليت برخوردار نبوده و در نظام سطح بندي شده تأمين خدمات آنها به صورت اقماري ميسر نيست. اين آبادي ها به تناسب جمعيت خود و بدون توجه به آستانه هاي پوشش تجهيز مي شوند .

و دیگر توضیحات……………………………………

تعداد صفحات:61
فرمت: پاورپوینت
 درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما