no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

مکس اسکریپت چیست و چه کاربردی در 3dmax دارد؟


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

مکس اسکریپت چیست و چه کاربردی در 3dmax دارد؟


مکس اسکریپت چیست و چه کاربردی در 3dmax دارد؟
zip
26 f 2016


مکس اسکریپت چیست و چه کاربردی در 3dmax دارد؟

مکس اسکریپت چیست

مکس اسکریپت چیست

مکس اسکریپت چیست و چه کاربردی آن در 3dmax

اسکریپت یک نوع زبان برنامه نویسی می باشد .، در واقع شما با max script می توانید دستورات تری دی مکس را به صورتی متنی بنویسید و اجرا کنید .با کمک maxscript می توانید با scene (صحنه) تری دی مکس در تعامل متقابل و تماس مستقیم بوده و نحوه عملکرد آن ها را با استفاده از «دستور» (statement) یا «عملگر»(operand)ها کنترل و تنظیم نمایید .شما این «دستور » و «عملگر» ها را به صورت یک متن ساده (همان اسکریپت)می نویسید که تری دی مکس موقع اجرا آن را تفسیر کرده و عملگرها را آنگونه که تعریف کردید به اجرا در می آورد . می توان گفت maxscript تقریباً تمام کاربرد ها و کارایی های تری دی مکس را تحت پوشش قرار می دهد .

مکس اسکریپت چیست

مکس اسکریپت چیست

اما اسکریپت چه کاربردی برای ما دارد ؟

شما بوسیله مکس اسکریپت می توانید یکسری کار که به صورت روتین مجبورید چندین بار انجام دهید ، بوسیله یک اسکریپت ساده ، از تکرار کار بپرهیزید و با اجرای اسکریپت همان کار را انجام دهید . همچنین می توانید در مدل سازی ، در انیمیشن ، و حتی رندر ، کارهای خود را خیلی سریع تر انجام دهید .با مکس اسکریپت می توانید برای مدل های خود یک user interface مخصوص به خود بسازید ، مثلا در زمینه ریگ کردن کاراکترها. پس الان تقریبا آشنایی با مکس اسکریپت پیدا کردید و می دانید maxscript چیست .عجله نکنید به مرور در همین سایت می توانید به یک اسکریپت نویس حرفه ای تبدیل شوید . و اگر حرفه ای کار تری دی مکس را دنبال می کنید از بقیه افراد یک پله جلو باشید .

مکس اسکریپت چیست

مکس اسکریپت چیست

خیلی از پلاگین هایی که در اینترنت مربوط به تری دی مکس می شوند در واقع با همین MAXscript نوشته شده اند .در اسکریپت نویسی باید به سه عامل زیر توجه داشته باشید :

تمرین – شما باید در اسکریپت نویسی در تری دی مکس خیلی تمرین کنید تا دستورات ونحوه نوشتن دستورات مکی اسکریپت در ذهن شما باقی بماند همچنین برای نوشتن اسکریپت مناسب باید سعی کنید هنگام کار با maxscript نوشته شده توسظ سایر افراد را مطالعه کنید .این کار باعث می شود که خود شما نیز در زمینه اسکریپت نویسی پیشرفت قابل توجهی داشته باشید .

مکس اسکریپت چیست

مکس اسکریپت چیست

اصول و مفاهیم اولیه ریاضیات – درک و فهم اولیه ریاضیات مانند مثلثات ، هندسه و … کمک زیادی به اسکریپت نویسی می کند .

تجربه برنامه نویسی – با اینکه برای اسکریپت نویسی در تری دی مکس نیازی به تجربه ی قبلی در در برنامه نویسی نیست اما کسانی که قبلا تجربه برنامه نویسی را داشتند به مراتب راحت تر می توانند در زمینه اسکریپت نویسی کار کنند .

مکس اسکریپت چیست

مکس اسکریپت چیست

برخی از کاربرد های مکس اسکریپت :

1) اسکریپت نویسی برای جنبه های مختلف تری دی مکس مدلسازی متحرک کردن رندر…..

2) کنترل تعامل نرم افزاری از طریق یک پنجره ی خط فرمان

3) ساخت ابزار های سفارشی ( فکر کنم تنها استفاده ی تو ایران)

4) تنظیم رابط های به صورت بیرونی با استفاده از ole

5) ساخت ابزار های پردازش دسته ای مانند اسکریپتهای رندر دسته ای

 



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما