no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل


PPT
دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل
ppt
25 f 2019


دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس

پاورپوینت برسی مدرسه باهاوس از جمله پروژه های کامل سایت میباشد که توسط مهندسین سایت تهیه شده و نمونه مشابه این پروژه که با نام دانلود پاورپوینت هنرستان باهاوس اثر والتر گریپیوس در سایت موجود است را با کلیک کردن روی لینک آن میتوانید دریافت کنید.

تاریخچه به وجود آمدن مدرسه باهاوس

دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل

توضیحات:پاورپوینت برسی مدرسه باهاوس

free dawnload,دانلود رایگان بررسی مدرسه باهاوس

مقدمه

معماري مدرن متعالي و به عبارتي اوج معماري مدرن بين دو جنگ جهاني ، يعني در دهه هاي 20و30 ميلادي در اروپا وآمريكا مطرح شد.

در دوره معماري مدرن اوليه ، سبكهاي تاريخ گرايي همچون نئوكلاسيك ، رمانتيك و بالاخص اكلكتيك سبكهاي رايج در جهان غرب بودند و با اينكه  سبكهاي جديدي در برابر اين سبكها مثل مكتب شيكاگو و آرت نوو  بوجود آمد ، ولي هنوز بسياري از ساختمانهاي مهم به سبكهاي مختلف تاريخي احداث مي شد.

ولي با پايان جنگ جهاني اول و نياز شديد به ترميم خرابي هاي جنگ و توليد انبوه ساختمان ، گرايش به سمت معماري مدرن افزايش يافت . لذا استفاده از تكنولوژي روز ، مصالح مدرن ، پيش ساختگي ، عملكرد گرايي و دوري از سبكهاي پرزرق و برق تاريخي مورد توجه قرار گرفت و عده اي مانند والتر گروپيوس ، ميس ون دروهه و لوكوربوزيه سعي در قطع كردن وابستگي هاي معماري مدرن به گذشته و تاريخ گرايي داشتند و به جاي آن خوهان جايگزيني تكنولوژي و عملكرد ، به عنوان منبع الهام معماري شدند.

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت هنرستان باهاوس اثر والتر گریپیوس

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای پاورپوینت معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج home_plan98@

 

تاريخچه بوجود آمدن مدرسه باهاوس

مدرسه باهاوس

 

در سال 1906 در شهر وايمار آلمان ، مدرسه هنرها و صنايع دستي به رياست هانري وان دوولد (1863-1957) بلژيکي يا هلندي  تاسيس شد و تا سال 1919 رياست وي ادامه داشت . وي رياست اين مدرسه را كه از سال 1915 به علت وقوع جنگ به صورت نيمه كاره رها شده بود در سال 1919 به والتر گروپيوس واگذار كرد .

او(دوولد) ابتدا تحت تأثير موريس از پايه گذاران مکتب هنرها وصنايع دستي و راسکين به معماري و طراحي داخلي روي آورد و اعتقاد داشت :

 دروس به جاي آتليه بايد در کار گاه و به صورت عملي تدريس شود.

 

در سال 1924 گروپيوس در يك بيانيه اي به نام ”هنر و تكنولوژي-يك وحدت جديد“ كه به بيانيه باهاوس معروف است ، اعلام موضع كرد و در آن تفكر و بينش غالب در مدرسه را تبيين نمود . خلاصه اين بيانيه به اين شرح است:

”هدف پاياني تمامي آفرينش هاي هنري،ساختمان است…

مدارس دوباره بايد به آموزش كارگاهي بازگردند…

تفاوت چنداني ميان هنرمند و پيشه ور وجود ندارد. هنرمند پيشه وري متعالي است…

پس بياييد گروه جديدي از پيشه وران تشكيل دهيم ، بدون رده بندي ، چرا كه اين كار مرزهاي خودخواهانه اي در ميان پيشه وران و هنرمندان بوجود مي آورد! بياييد تا ساختمان نوين آينده را با يكديگر آرزو كنيم و بيافرينيم. اين ساختمان ، معماري ، مجسمه سازي و نقاشي را در شكلي يگانه خلاصه مي كند…“

والتر گروپيوس

—

  ايده ي او اين بود:

فرم تابع عملکرد است .که بيان کننده ي اين ايده لويي ساليوان بوده وتأثير آنرا د ر مدرسه باهاس در دسوا مي بينيم.

در 1924 گروپيوس بنا به دلايل سياسي مجبور به انتقال مدرسه به شهر دسوا شد ومدرسه جديد را بين سال هاي 1925-26 طراحي و اجرا کرد سر در فرم تابع عملکرد را بر آن نصب کرد.

 ”يک ساختمان مدرن بايد به دور از هرگونه تحريف هاي زايد و بي مورد و هرگونه تزئينات و جزيي گرايي باشد و جهان مکانيکي و جابجايي سريع معاصر رامنعکس کند.“

 

ساختمان باوهاوس نمايي به معناي سنتي آن ندارد ، اين ساختمان در سه جهت مختلف گسترش پيدا مي كند و در نهايت شكلي مانند Lتشكيل مي دهد .طراحي هر يك از اين ساختمانها به گونه اي صورت گرفته است كه نشانه اي باشد از عملكردهاي دروني و گوناگون آنها. در عين حال ساختار هاي عمودي و افقي با دقت تمام در تركيب با يكديگر قرار گرفته اند تا در نهايت موازنه اي پويا و نا متقارن بوجود بياورند.

 

بررسی پلان مدرسه باهاوس

بررسی پلان مدرسه باهاوس

پروژه برسی مدرسه باهاوس

باهاوس در دهه ي 20 مهم ترين مدرسه ي هنري و اولين مدرسه ي معماري مدرن بود و اساتيد آن در همه ي زمينه هاي هنري و صنعتي و معماري توجه خود را به آينده و راه رسيدن به آن با به کارگيري و الهام از تکنولوژي مدرن مي دانستند.

گروپيوس در سال 1927 از رياست مدرسه کنار رفت وبه دلايل سياسي به امريکا مهاجرت کرد وبا تعدادي معمار جوان تعاوني معماران را تشکيل داد.

 

استادن مدرسه باهاوس

استادن مدرسه باهاوس

پروژه برسی مدرسه باهاوس

به جز مديران نامدار اين مدرسه ، استادان و هنرمندان معروف ديگري با شهرت جهاني در مدرسه باهاوس تدريس مي كردند . از آن جمله واسيلي كاندينسكي نقاش روس تبار ، پل كلي نظريه پرداز سوئيسي و يوهانس ايتن هنرمند سوئيسي نام برد.

 

—

مدرسه باوهاوس پس از گروپيوس:

—پس از کناره گيري  گروپيوس در سال 1927 هانز ماير(1881-1954 ) معمار سوئدي رئيس گروه معماري باوهاوس به پيشنهاد او به رياست مدرسه برگزيده شد.ولي به دلايل سياسي در1930 برکنار گرديد.

—پس از او لودويگ ميس ونده روهه (1969-1891) معمار هلندي به رياست منصوب شد.

مدرسه ي باوهاوس در برلين:

—درسال 1932 به دليل توسعه ي نفوذ نازي ها مدرسه ي باوهاس در دسوا تعطيل شد. وندروهه مدرسه را به برلين منتقل کرد و در سال 1933 اين مدرسه نيز تعطيل شد و وند روهه نيز به امريکا مهاجرت کرد ورئيس دانشکده ي معماري دانشگاه فني ايلي نويز شد.

— موهولي ناگي پس از ترک باوهاوس به امريکا مهاجرت کرد و در شهر شيکاگو مدرسه ي باوهاوس جديد را تأسيس نمود.

 

برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید…………

لینک:dawnload
پسورد:www.broozcad.ir
منبع سایت بروزکد
پیشنهاد میکنیم این صفحه رو از دست ندید.


تصاویر پیش نمایش


دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل-1
دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل-1
دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل-1
دانلود پروژه معماری برسی مدرسه باهاوس بسیار کامل-1

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما