no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت


PPT
دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت
ppt
30 f 2017


دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت

دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت

دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت

توضیحات : دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت

فهرست:

مقدمه در موردکامپوزیت

آشنایی با کامپوزیت

مزایای کامپوزیت آلومینیوم

روش های نصب کامپوزیت آلومینیوم

انواع کامپوزیت آلومینیوم

خواص فنی و مكانیكی وجایگاه آلومینیوم كامپوزیت در میان سایر مصالح

تقسیم بندی محصول از حیث كاربرد 

انواع آلومینیوم كامپوزیت برحسب پوشش سطح ورق

تقسیم بندی از لحاظ تكنولوژی لایه میانی

فواید استفاده از ورق كامپوزیت آلومینیوم

نخستین پروژه های اجرا شده با پانل های کامپوزیت آلومینیومی

آیین نامه مربوط به کامپوزیت آلومینیومی

معایب کامپوزیت آلومینیومی

و در پایان نتیجه گیری

…………………….

مقدمه در موردکامپوزیت:

شکل جدید بناهای امروزی که متناسب با نیازهای بشرامروز است، تنها به دلیل طراحی متفاوت نیست بلکه شکل اجرا و نوع مصالح به کار رفته در بناها نیز در متفاوت بودن بناهای امروزی تاثیر بسیاری دارند.
بشر امروزوارد دوران جدیدی از زندگی خود شده است و به همین خاطر نیز نسبت به بسیاری از مسائل حساس تر از قبل عمل میکند. نگاه جدید انسان ها به حفظ محیط زیست وصرفه جویی درمصرف انرژی، خاصل این دیدگاه جدید است.
بدون مصالح،محصولی وجود نخواهد داشت.علاوه بر این مصالح درهر طرحی اصول عقلی راهم به خوبی احساسات به نمایش میگذارند ودربسیاری از تخصص های تکنیکی  فراهم کننده یک معنی برای الهام احساسات هستند.

دربناهای دو دهه گذشته،هم ملاحظات تکنیکی و هم زیبایی شناختی مورد توجه بوده اند. دراین میان پیشرفت های جدید مهندسی مواد، خود موجب افزایش امکانات فناورانه شده، وهمانند جنبه زیبایی شناسانه مصالح، به عنوان یک فرصت طراحی قلمداد میشود. مصالح نام آشنای بناهای امروز ما آجر، سنگ، گچ، آهن و فولاد و بتن وشیشه اند درحالی که درطول ده سال اخیر تاثیر عمده مصالح طبیعی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. برای مثال تقاضاهای مربوط به سازه های چوبی، کورتن استیل، اکسیدایزد کوپر، روی، آجر کوره ای چند رنگ و انواع جدیدبتن نشان دهنده این موضوع هستند. اما باید قبول کرد که این پیشرفت ها نیز به زودی به پایان عمر خود نزدیک میشوند.
پیشرفت های جدید، علاقه و اشتیاقی روزافزون را به انواع مختلف مصالح و تکنیک های جدید، چند منظوره و شگفتاور نشان میدهد که به کمک آنها ایده هایی را که زمانی غیر ممکن و نامعقول به نظرمیرسید، عملی و قابل درک کرده است. نباید این نکته را از خاطر برد که ایده هایی که درامر ساخت و ساز یک بنا ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه دارند.

ورقهای کامپوزیت برای اولین بار در کشور آلمان ابداع گردید و استقبال و کاربرد فراوان این محصولات به عنوان یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها، بیانگر کیفیت مناسب و عدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای آن می باشد.

علاوه بر این مطلب جریانات عمده و مهم آینده ما را نیز موضوعاتی همچون توجه به محیط، سلامت عمومی، ارزشمند کردن پول، و روش زندگی آینده تشکیل میدهند. درتوضیح بیشتر باید گفت که محیط زندگی آینده ما وابسته مسائلی چون کم کردن استفاده ازمصالح، پایداری و چرخه حیات، برگشت پذیری محصولات ومصالح و صرفه جویی درانرژی است. سلامت عمومی جامعه را نیز شرایط کاری راحت و ایمن، محیط کار و زندگی پاکیزه و سالم تامین میکند. ضمن اینکه صنعتی شدن، انعطاف پذیریدرساخت و ساز، استفاده از محیط شهری به طور منعطف، توسعه کیفی و تولید وساخت سریعتر باعث ارزشمند تر شدن پول خواهد شد و شیوه خانه داری، باز تولید و وجودخانه های انعطاف پذیردرشیوه زندگی آینده ما موثر خواهند بود. نگاه جدید به شیوه ساختمان سازی، استفاده ازمصالح جدیدی رانیز طلب میکند. هر چند ممکن است تکنولوژی ساخت و یا شیوه اجرادراستفاده از این مصالح هنوز غریب و نا آشنا باشد اما شناخت این مصالح جدید وکشف خصوصیات آنها کمک موثری به ایجاد نیاز کردن آنها درجامعه ما خواهد کرد.

ورقهای کامپوزیت برای اولین بار در کشور آلمان ابداع گردید و استقبال و کاربرد فراوان این محصولات به عنوان یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها، بیانگر کیفیت مناسب و عدم وجود هر گونه محدودیت در طراحی و اجرای آن می باشد.

با ظهور مدرنیسم در معماری و شروع عصر مدرن و همزمان با روی کار آمدن معماران تحصیلکرده و مجرب و همچنین علاقه مندی وافر به ایجاد ساختمانهای بلند مرتبه و ساخت و سازهای صنعتی، استفاده از مصالح پیشرفته بیش از ییش مورد توجه طراحان و مجریان ساختمانی قرار گرفت و طی چند سال اخیر، استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی به عنوان یکی از مصالح پیشرفته، آنچنان مورد استفاده قرار گرفته که امروزه به یکی از اصلی‌ترین مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمانی کشور مبدل شده است.

مزایای کامپوزیت آلومینیوم:

1-سبکی

ورق هاي کامپوزيت داراي وزن کمي حدود 8-5 کيلوگرم در هر مترمربع مي باشند که در مقايسه با ديگر مصالح از قبيل سنگ، شيشه و سيمان داراي پايين ترين وزن ممکن مي باشد. با بررسي هاي بعمل آمده نماي کامپوزيت آلومينيوم حدود 90% سبک تر از سنگ گرانيت، 85% سبک تر از سيمان، 75% سبک تر از شيشه و 50% سبک تر از ورق معمولي است.( کاهش وزن سازه باعث کاهش ضريب زلزله در محاسبات مي باشد.

2-خواص آکوستيک

فضاي خالي پشت ورق هاي کامپوزيت باعث ايجاد خاصيت آکوستيک مي شود. بعنوان مثال وقتي از يک ورق کامپوزيت در يک ساختمان با ديوارهاي ساخته شده از بتن سبک استفاده مي شود خاصيت عايق بودن صوت آن و برابر مي شود.

3-شکل پذیری

بوسيله ابزار زواياي مختلف با لبه تيز تا 135 درجه را مي توان با اين ورقها ايجاد کرد در حاليکه براي مصالح رايج ديگر فاقد سيمان، سنگ و شيشه اين امر امکان پذير نمي باشد.

4– تنوع رنگ

با توجه به وجود تنوع رنگ ورق ها طراحان مي توانند از رنگ هاي بسيار متنوع و مختلف از جمله رنگ هاي متاليک در طرحهاي خود استفاده کنند. براي رنگ کردن پانل ها از سيستمهاي بسيار پيشرفته و با کيفيت بالا استفاده شده است تا رنگ مورد نظر بالاترين کيفيت و بهينه ترين مقاومت را در برابر شرايط نامساعد جوي و آلودگي هاي صنعتي داشته باشد. اين خواص به وسيله پوشش هاي فلورايدي ياPVDF تأمين شده اند.

5-مقاومت دربرابر آتش

از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزي اين مصالح در بسياري از کشورها بعنوان مصالح ضد احتراق شناخته شده و مورد استفاده قرار مي گيرد و پس از آتش سوزي نيز براي محيط زيست آلودگي ايجاد نمي کند زيرا تمامي مواد بکار رفته در ساخت آن بدونCFC هستند.

پانل مقاوم در برابر آتش متشکل از لایه هایی از ورق آلومینیومی در پائین و بالا و ماده مرکب غیر ارگانیک کندکننده سرعت سرایت شعله به سایر نقاط و مواد ضد حریق در اندازه نانومتری در مرکز پانل می باشد . عیار این ماده که متشکل از مواد ریز غیر طبیعی و انواع زیادی از مواد با تراکم بالا و اکسیژن است بسیار بالا می باشد . این ماده دارای خاصیت پایداری در برابر شرایط آب و هوایی متغییر و عملکرد فوق العاده است و نه تنها مشکل ضد حریق نبودن پانل کامپوزیت آلومینیومی را برطرف میکند بلکه بطور چشمگیری عملکرد دینامیکی قسمتهای خم و یا تا شده پانل که ضعیف ترین بخش یک پانل مرکب آلومینیومی می باشد بهبود می بخشد.

6-عملکردغیریکپارچه دربرابر زلزله

با توجه به اينکه اين ورق ها بصورت ثابت به نماي ساختمان متصل نمي شوند، هنگام وقوع زلزله ورق ها در جاي خود حرکت کرده و امکان فرو ريختن آن به حدأقل مي رسد.

7-امکان آببندی نما

از ويژگي هاي نماي کامپوزيت، امکان آب بندي آن مي باشد به گونه اي که امکان نفوذ آب به زير نما وجود نداشته باشد و آب ناشي از باران و برف پس از هدايت به شيارهاي تعبيه شده از محل معيني خارج مي شوند. همچنين اين ورق ها در مقابل خوردگي ناشي از آب و هوا و باران هاي اسيدي کاملاً مقاوم است و عوامل جوي هيچگونه تأثيري به زيبائي و کيفيت نما نخواهد داشت.

8-بی نیازی به شستشو

از ديگر ويژگي هاي اين ورق ها تميز ماندن آن است. دليل اين امر نوع رنگ مصرفي است که در اثر جريان هوا الکتريسيته ساکن در ورق ايجاد نمي شود که گرد و غبار معلق در هوا جذب نشده لذا سطح آن تميز مانده و هرگونه گرد و غبار احتمالي نيز با اولين باران از روي سطح کاملاً شسته مي شود.

9-قابلیت تعویض پنلها

در صورت بروز هرگونه مشکل در يکي از پانل ها به دلايل مختلف، اين قابليت وجود دارد که بتوان بدون خرابي کل نما تنها پانل آسيب ديده را عوض کرده و يک پانل نو جايگزين آن کرد.

و دیگر توضیحات …………..

دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت

دانلود پاورپوینت پنل آلومینیوم کامپوزیت

 

فرمت فایل :پاورپوینت
تعداد اسلاید :64
قیمت:8000تومان

[purchase_link id=”12709″ text=”خرید” style=”button” color=”blue”]

  • برای دیدن سایر تحقیق های معماری اینجا کلیک کنید.


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما