دانلود پاورپوینت پست مدرنيته
zip 20 f 2015
دانلود پاورپوینت پست مدرنيته
توضیحات:پاورپوینت پست مدرنيته تعداد صفحات پروژه :327
پست مدرنيته
رابرت ونتوری
كنت فرامپتون
چارلز جنكز
پيتر آيزنمن
رم كولهاس
فیلیپ رزندال
وینی ماس از دفتر معماری ام وی آر دی وی
مفاهيم
هنر مفهومي
مارسل دوشان
پست مدرنیسم
1 . عقلانيت
- ايدئولوژي
- كثرت گرايي
4.تاريخ
- رسانه ها
- زبان
- تكنولوژي
جدول تمايز مدرنيسم و پست مدرنيسم
- از مهمترين مضامين پست مدرنيته مي توان به موارد زير اشاره كرد:
رابرت ونتوري:
ونتوري و براون
ارو سارینن
يادگيري از لاس وگاس
خانه ماشینی
به سوی معماری نوین
ایستگاه آتشنشانی دیکسول
ساختمان پژوهش درمانگاهی
اتاق نمایش بهترین محصولات
Trubek and Wislocki Houses
اورن اوتزون
Jørn Utzon
Silkeborg Art Museum
اپرا هاوس سیدنی
Sydney Opera House
چارلز مور:
چارلز جنكز:
كلاسيسيسم پست مدرن
گريوز
تحلیل نمونه کار های همراه پلان ها و تحلیل کلی و جز به جز
MICHAEL GRAVES
Ackerberg House
Bridgeport Center
موزه تزیینات
Douglas House
فرانک
خانه گلووانیتتی
Giovannitti House
استرلينگ
جیمز استرلینگ
گالری اشتوتگارت
هنر پست مدرن
مجسمه سازي
. بوداي تلويزيون
لونگو
رابرت اشترن
دهکده سنت ژوزف محله مترو
………………………………………………………….
- رابرت ونتوری
- رابرت ونتوري با انتشار كتاب پیچیدگی و تضاد در معماری در سال 1966 ، نقدهاي بنيان فكني بر معماري مدرن وارد آورد
- او دراين كتاب نوشته است:من پيچيدگي و تضاد در معماري را دوست دارم. من عدم انسجام و خودسري معماري ناشيانه يا پيچيدگي تصنعي جاذبه ي تصويري يا اكسپرسيونيسم را دوست ندارم. بلكه بر عكس از يك معماري پيچيده و متضاد مبتني بر غنا و ابهام تجربه ي مدرن، از جمله آن تجربه اي كه ذاتي هنر است، سخن مي گويم.
- به استثناي معماري، در همه جا پيچيدگي و تضاد به رسميت شناخته شده است. از برهان گودل درباره ي ناسازگاري نهايي در رياضايات تا تحليل تي. اس. اليوت از شعر«غامض» و تعريف جوزف آلبرز از كيفيت پارادوكسيكال نقاشي.
- اما در معماري در همان تضمين عناصر«ویتروویوسی» يعني آسايش، استحكام وزيبايي – ضرورتاً پيچيده و متضاد است
- زيبايي – ضرورتاً پيچيده و متضاد است امروزه الزامات برنامه، ساخت، تجهيزات مكانيكي، و بيان، حتي در يك ساختمان منفرد در زمينه اي ساده، متعدد بوده و به طرقي كه قبلاً قابل تصور نبود، متعارض اند.
- ابعاد و مقياس فزاينده ي معماري در طرح هاي شهري و منطقه اي به دشواري ها اضافه مي كند. من از دشوراي ها استقبال مي كنم و از عدم قطعيت ها بهره مي گيرم. با پذيرش تضاد و نيز پيچيدگي، سرزندگي و نيز اعتبار را جست و جو مي كنم.
- معماران از اين پس نمي توانند بگذارند كه با زبان ارتودوكسِ معماريِ مدرن، كه از جنبه ي اخلاقي پيوريتن گونه اي برخوردار است،مرعوب شوند.
- من عناصر مختلط را بر عناصر «خالص» عناصر سازش پذير را بر عناصر«تر و تمیز» عناصر مغشوش را بر عناصر«سرراست» عناصر مبهم را بر عناصر«واضح» ترجيح مي دهم؛ من هم عناصر ناهنجار و هم عناصر غير شخصي، هم عناصر كسالت آور و هم عناصر«جالب» را دوست دارم.
- من عناصر متعارف را بر عناصر«تعمدی» عناصر وفق يابنده را بر عناصر طرد كننده، عناصر داراي حشو و زوائد را بر عناصر ساده ترجيح مي دهم، من هم عناصر بازمانده از گذشته و هم عناصر ابداعي را دوستدارم؛ من عناصر ناسازگار و دو پهلو را بر عناصر سر راست و روشن بر عناصر سر راست و روشن ترجيح مي دهم.
- من طرفدار سر زندگي درهم و بر هم عليه وحدت آشكار هستم.
- من ناپيوستگي را مي پذيرم و ثنويت را اعلام مي كنم. من بيش تر
- طرفدار غناي معنا هستم تا وضوح معنا، من هم از نقش ضمني و هم از نقش صريح طرفداري مي كنم. من «هم این هم آن»را بر«یا این یا آن» سياه و سفيد و گاه خاكستري را بر سياه يا سفيد ترجيح مي دهم
- يك
- معماري موجه سطوح بسياري از معنا و تركيب هاي مختلفي از تمركز را طلب مي كند. فضا و عناصر آن، در آنِ واحد به طرق متعددي خوانا و كارا هستند.
- اما يك معماري پيچيده و متضاد التزام ويژه اي به كل دارد. حقيقت آن بايد در تماميت آن يا الزامات تماميت آن قرار داشته باشد.
- اين معماري بيش تر بايد وحدت دشوار تضمن را مجسم كند تا وحدت آسان طرد را: بيش تر، كم تر نيست.
دیدگاه ها