no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

تحقیق در مورد پیتر آیزنمن


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

تحقیق در مورد پیتر آیزنمن


PPT
تحقیق در مورد پیتر آیزنمن
ppt
11 f 2017


تحقیق در مورد پیتر آیزنمن

تحقیق در مورد پیتر آیزنمن,

تحقیق در مورد پیتر آیزنمن

تحقیق در مورد پیتر آیزنمن

دانلود تحقیق در مورد پیتر آیزنمن

پیتر آیزنمن

پیتر ایزنمن یک معمار ویک معلم میباشد پیتر آیزنمن در ۱۱ اگوست سال ۱۹۳۲ در نیویورك، ایالت نیوجرسی به دنیا آمد. او مدرك لیسانس معماری خود را از دانشگاه كرنل، مدرك فوق لیسانس خود را از دانشگاه كلمبیا و دكترای خود را ازدانشگاه كمبریج دریافت كرد

نقطه شروع آیزنمن آیین افلاطونی است .تفکر آیزنمن غیر دینی است .تئوری های وی در معماری وآزادی و استقلال رشته پژوهشی را دنبال می کند .کار او به منزله یک کوشش دائم به سوی فرم آزاد از تمام لحاظ  است .

وی در آرا و اندیشه های خویش از فیلسوف  فرانسوی ژاک دراید بسیار بهره  جسته و نظریه  ساختار شکنی در متن را در معماری وارد کرده و سعی می کند مفاهیم و فضاهای جدید در معماری دست یابد.

دیکانستراکتیویسم از اواخر دهه 80 توسط معمارانی مانند آیزنمن و برنا رد چومی و….مطرح شد دیکانستراکتیویسم سعی دارد تا ساختار اندیشه محوری را که به جهان تحمیل شده را تغییر دهد.

در مقایسه کلی می توان گفت که مانند مدرنیسم و پست مدرنیسم یک فرآوری جهان بینی است.

آیزنمن معمار فرمهای مكعبی و سری خانه های 1 تا 10 به سمتی پیش می رود كه مسئله مكان در پیش زمینه قرار گرفته است و با این حال او كاری به دیگران ندارد وی با روح نوستالژیك هوشمندانه و نبوغ آسای خود خیال می كند كه می تواند مكان را در تسلط خویش در آورد و معماری خویش را بر آن بنا نهد

 

میدان فرهنگ و هنر

موزه در كنار رودخانه پرل در شهر گوانگژو در كشور چین، صورت میگرفت. این میدان كه تحت عنوان میدان فرهنگ و هنر (Culture and Art Square) معرفی می شد، بر روی محور مركزی شهر و مشرف به رودخانه، به­عنوان فضایی شهری در مركز فرهنگی شهر و مكانی برای گردهمآیی های بزرگ عمومی طراحی می شد.

قرارگيری موزه به گونه‌ای است كه به ميدان فرهنگ و هنر مشرف باشد.

این میدان، در ارتباط با لنداسكیپ طراحی شده برای موزه جدید و نیز لنداسكیپ ارگانیك پیشنهادی خانم زاحاحدید قرار می گرفت. در طرح آیزنمن، این میدان به دو میدان تقسیم می شد. دو میدانی كه به‌ نوعی نشانگر ردپایی از طرح موزه بودند.

 میدان اول‏، در سمت غرب موزه، نشانگر میدان فرهنگ و هنر است. این میدان در دو كنج خود یك متر داخل زمین فرو می‌ رود، و به ‌صورت منظم، درختان بومی به صورت دو ردیف شش تایی به‌صورت انگاره هایی شش خطی ، در آن كاشته می‌شوند.

پیاده راههای وسیع و مستقیم میان خطوط درختان، به‌­صورت یك واحه سایه‌ داری از شهر، بازدیدكنندگان را به سمت میدان فرهنگ و هنر هدایت می كنند. این میدان درواقع مكانی برای گذران اوقات فراغت و بهره مندی از محیط بیرون و فضای شهری را برای شهروندان فراهم خواهد كرد.

میدان دوم، به وسیله لنداسكیپ پیرامون ساختمان اپرا و بر روی بلندی‌ های زمین‌های اطراف ساختمان اپرا به وجود می‌آید. فرم ارگانیك طرح و لنداسكیپ ارائه شده توسط خانم حدید، به وسیله اضافه شدن این میدان برجسته تر می شود.

ديد هوايی كه مسيرهای دسترسی به موزه را نشان مي‌دهد.

مرکز گرد همایی بزرگ کلمبوس:به طور کلی در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا ساختمانی به نام مرکز گرد همایی وجود دارد .در این ساختمان  به صورت مستمر سخنرانی و نمایشگاه از طرف دولت یا اصناف بر گزار می شود .مرکز گرد همایی کلمبوس در مرز بین مرکز شهر و قسمت شمالی شهر قرار دارد . این مکان  مرکز خطوط ارتباطی محلی وبین شهری است و لایه های مختلف راههای ارتباطی از چهار طرف ساختمان عبور می کند

شهر فرهنگ:

در سالهای اخیر ایجاد مکانهای خاص یا شهرهایی که مجموعه ای از اماکن تاریخی و فرهنگی را در خود داشته باشد با هدف معرفی این ارزشها و همچنین توسعه گردشگری در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است. تجمع اماکن فرهنگی نظیر سینما، تئاتر، کتابخانه، موزه، مراکز موسیقی و … در منقطه ای مناسب می تواند علاوه بر معرفی هر چه بهتر ارزشهای تاریخی و فرهنگی مردمان آن مرز و بوم یا سایر نقاط جهان، به جذب سرمایه گذاری و رونق صنعت توریسم در آن منطقه منجر شود. این مقاله سعی دارد به معرفی یک شهر فرهنگی برجسته در جهان که با چنین رویکردی در حال احداث می باشد بپردازد.

 

گالیسیا شهری است که طرح معماری و ساخت آن در کنار تپه ای در سانتیگو آغاز شده است.

این شهر مرکز فرهنگی جدیدی در استان گالیسیا واقع در شمال غربی اسپانیا به شمار می رود که طرح اولیه آن از 3 نوع اطلاعات ریشه گرفته است

در مرحله نخست طرح خیابانهاست که از نوعی مرکزیت قرون وسطایی در نقشه توپوگرافی دامنه تپه برخوردار می باشد.

 دومین عنصر طرح و الگوی مدرنی است که بالاتر ازاین خیابان ها قرار می گیرد

مرحله سوم یک مدل نرم افزار برنامه رایانه ای زمینه ای را فراهم می آورد که بهترین نقشه توپوگرافی منطقه ترسیم شود. سیسیتم شهرسازی در سانتیگو به گونه ای شکل می گیرد که در آن ساختمان ها ترکیبی و منسجم و خیابانها دارای فضای خالی و اضافی است. با بهره گیری از این نقشه می توان شهری ترکیبی از معماری امروز و کهن را در کنار هم قرار داد و در عین حال به آیین ها و قوانین شهرسازی شهرهای قدیمی و تاریخی نیز توجه کرد.

در این پروژه طرح ساخت 6 ساختمان یا مجتمع مطرح می باشد که به 3 بخش تقسیم می شود که عبارتند از: موزه تاریخ گالیسیا و مرکز جدید تکنولوژی، ساختمان تئاتر و موسیقی ، کتابخانه و آرشیو گالیسیا.

برخی از خیابان های این شهر از الگو و طرح پلکانی برخوردار هستند و فضای خالی میان ساختمان ها به یک میدان عمومی منتهی می شود.

به طور عمده شهر فرهنگ گالیسیا یک مجموعه تکنولوژی پیشرفته است که مشتمل بر 6 مجتمع می باشد و می تواند به زودی به یک قطب مهم گردشگری در سراسر جهان مبدل گردد. بودجه ای معادل 125 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

اولین عامل در نظر گرفته شده در احداث شهر فرهنگ نیاز به یک طرح گسترده و پویا می باشد.

این طرح نوعی ترکیب جدید شهر سازی است که در آن از فضای موجود به صورت شیار دار استفاده می شود. طرح به گونه ای است که گویی مجموعه ای از سفال ها را در سه ردیف 5 تایی به یکدیگر متصل ساخته است. در اصل طرح پایانی مجموعه ای از طرح های معماری مراکز تاریخی برگرفته شده است. در الگوی معماری نیز از نوعی سنبل های جاده مسافران سانتیگو استفاده شده است.

 

مرکز تجارت جهانی :

مكعبی از تغییرات

پیشنهاد ما (به نقل از آیزنمن) برای موزه گوانگ­‌دونگ، مكعبی از تغییرات (The Box of Changes) نام داشت. در واقع ایده اصلی این موزه، بر مبنای منطق چینی (به مفهوم تغییر ـ Change) قرار داشت. مكعب مورد نظر، از دو اندیشه درباره مكان شكل می گرفت: مكان به مثابه انسان ‌ساختی واقعی و مكان به مثابه یك اندیشه فرهنگی؛Iسایت پروژه نیز پتانسیل‌ های نمادین و واقعی بسیاری را در اختیار می ‌گذاشت؛ قرارگیری روی محور مركزی شهر، رودخانه و ساحل آن و پتانسیل‌ هایی این چنینی. البته در طراحی موزه، بایستی توجه می ‌كردیم كه سایت موزه قسمتی از یك سایت بزرگ تر بود؛ سایتی شامل لنداسكیپ ساختمان جدید اپرا و میدان فرهنگ و هنر. ساختمان اپرا و لنداسكیپ طراحی شده توسط ظه حدید، از یك سری منحنی‌ های ارگانیك (Organic Waves) شكل گرفته بودند. در چنین موقعیتی دو گزینه در برابر ما قرار داشت: ارائه طرحی در تقابل با فرم ارگانیك یا یافتن پاسخی دیالكتیكی یعنی یك حالت یین ـ یانگ (Yin-Yang).

“بر اساس كیهان‌­شناختی چین باستان، جهانی دوگانه بر مبنای اصول منفی و مثبت، یعنی یین و یانگ وجود داشت كه در همه اشیا نفوذ می‌­كرد. یین بر زن، زمین، تاریكی، ماه و انفعال دلالت داشت و یانگ حاكی از مرد، آسمان، روشنی، خورشید و عامل فعال در طبیعت بود. یین و یانگ در اثر باستانی چینی، یعنی (كتاب تغییرات در حدود سده دهم پیش از میلاد) آمده است.”

 

برای ایجاد یك حالت دیالكتیكی با هندسه سیال لنداسكیپ و ساختمان اپرا، یك نیم‌مكعب عمودی پیشنهاد دادیم. همچنین، اندیشه قدرتمندی نیز انگیزه چنین تصمیم و ایده‌ ای بود. ما می‌خواستیم تا به فضاهای موزه و عملكردهای آن با یك منطق باستانی چینی حیات ببخشیم، یا كتاب تغییرات (The Book of Changes) و شبكه انگاره‌­های شش­‌خطی (Grid of Hexagrams) آن. با توجه به اینكه موزه‌­هایی در عمل موفق هستند كه بر مبنای سیركولاسیون پویا و حركت­ مردم در میان فضاهای موزه شكل گرفته‌­اند، از این‌رو دیاگرام سیركولاسیون موزه در طرح ما، برمبنای كندوكاو و مطالعاتی كه روی انجام داده بودیم، شكل گرفت.

نمايه اعداد انگاره های شش خطی

راه‌­حل كلاسیك برای پیدا كردن انگاره‌های شش­‌خطی، شبكه­‌ای 64 خانه‌­ای (8 در 8) بود. در این شبكه انگاره های سه‌ خطی در ردیف اول افقی و ردیف اول عمودی قرار می‌گرفتند و از تلاقی ردیف ‌های افقی و عمودی، انگاره‌ های شش­‌خطی به ‌دست می آمدند.

در منطق  ، ۸ انگاره سه خطی و 64 انگاره شش ‌خطی وجود دارد. انگاره‌ های سه ‌خطی از سه خط موازی و انگاره‌ های شش ‌خطی از شش خط موازی كه از تركیب انگاره‌­های سه­‌خطی شكل می­‌گیرند، به وجود می ‌‌آیند.

ما برمبنای ترتیب منطقی‌ای، هشت خانه را درون این شبكه 64 خانه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی كردیم. به‌­این ترتیب، هشت مسیر سیركولاسیون، داخل موزه ایجاد می‌شد. مسیرهایی كه از به هم رسیدن منطقی دو انگاره شش‌­خطی پدید می­‌آمدند. به‌­عنوان نمونه، اولین خانه در شبكه می‌ باشد، به  این معنی كه خانه یك است. دومین انگاره­ شش­‌خطی هم­‌ردیف عمودی  كه تنها یك خط آن تغییر می ‌كند،‌ خانه 44 است. یعنی اولین مسیری كه شكل می گیرد از خانه 1 به خانه 44 در همان ردیف عمودی است.

برای رسیدن به سومین انگاره شش­‌‌خطی، بایستی از خانه 44 به خانه 33 حركت نمود. این حركت در واقع برگشتی روی مسیر قبلی است. این برگشت حكم می‌­كند كه می­‌بایست یك شیب‌­راه برای رسیدن به تراز بعدی وجود داشته باشد و به همین طریق بقیه مسیرها را انتخاب نمودیم.

 

دياگرام شبكه ساختاری موزه، كه بر مبنای روابط ميان خانه­های جدول انگاره­ها مشخص شده است.

این نمونه‌­ای از هشت مسیر انتخابی روی شبكه بود. البته طراحی یك مسیر داخل موزه، تنها تعیین یك سیركولاسیون نیست، بلكه مسیر سیركولاسیون می­‌بایست مسیری شكل‌یافته از فرهنگ، مردمان و آداب ­و رسوم آنها نیز باشد. از این­‌رو، ما چهار مسیر حقیقی و چهار مسیر مجازی، برای سیركولاسیون (افقی و عمودی) در فضای موزه مشخص كردیم.

مسیرهای حقیقی، چهار طبقه نمایشگاهی و فضاهای پشتیبانی را به­ هم مرتبط می‌­كنند و در پایان به یك باغچه­ ـ بام (A Roof Garden) منتهی می‌­شوند، در واقع یك پارك درون پاركی دیگر. اما مسیرهای مجازی، قابل هدایت نیستند. این مسیرها، داخل سطح طبقات به تراس‌­هایی ـ كه البته نمی‌­توان روی آنها حركت نمود ـ تقسیم می‌شوند.

سيركولاسيون داخلی موزه و اتاقك­های طراحی­شده

بازدیدكنندگان در طول مسیرهایی كه طی می­‌كنند، با اتاقك­‌‌هایی (Cabinets) برخورد خواهند كرد. این اتاقك‌­های چهارگوش، به دو صورت هستند: فضاهای نمایشی ویژه‌­ای، كه برای به نمایش­ گذاشتن اشیا موزه می‌باشند یا فضاهایی كه برای ارائه چای و قهوه در نظر گرفته شده‌­اند. در برخی موارد این اتاقك­‌ها در تراز­های نمایشگاهی هستند و در برخی موارد در طول مسیر و میان تراز­ها قرار گرفته‌اند. فضای نمایشگاهی چهار طبقه، به وسیله شیب­‌راه‌­هایی به­ هم مرتبط هستند و به‌­نظر می‌­ر­سد كه اتاقك‌­ها درون مكعب معلق هستند.

 

مرکز تجارت جهانی:

آیزنمن برای نقشه ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی می گوید :اگر معماری آینه جامعه باشد تخریب برجهای دو قلو در 11 سپتامبر باید باز تاب قطعات شکسته شده باشد در طرز فکر داخل ساختار دائمی تغییر شکل بدهید .ردپایی از آن برجها که اثری قابل رویت باشد و همزمان بتای یاد بود و منظره طبیعی.در طرف دیگر تفسیر برجها هستند برگشت روان یا رفتن به اینده آن نقطه مبنا می باشد

این مجتمع متضمن تصور هنر سازندگی و تخریب می باشد و معماری آن برجها به طور شگفت آور ی قرار داد ی داخلی است .برنده این مسابقه نورممن فاستر بود.

تصاویر…………….

تعداد اسلاید ها:23
فرمت فایل:پاورپوینت
لینک دانلود :dawnload
پسورد : www.broozcad.ir

 



تصاویر پیش نمایش


تحقیق در مورد پیتر آیزنمن-1
تحقیق در مورد پیتر آیزنمن-1

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما