no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت سازه های فشاری -پروژه معماری سازه های فشاری(بسیار کامل)


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت سازه های فشاری -پروژه معماری سازه های فشاری(بسیار کامل)


PPT
پاورپوینت سازه های فشاری -پروژه معماری سازه های فشاری(بسیار کامل)
ppt
17 f 2019


پاورپوینت سازه های فشاری

پاورپوینت سازه های فشاری

پاورپوینت سازه های فشاری

توضیحات:پاورپوینت سازه های فشاری تعداد :39.

مقدمه:

سازه های فشاری
مقدمه


سازه در معماری ؛ سازه همواره یکی از اجزاء ضروری معماری است. پس همواره بایستی به سازه اهمیت داده شود، چرا که یک سازه صحیح و موفق و زیبا در صورت تلفیق با زیبایی معماری بسیار مطلوب خواهد بود.
پس سازه و معماری همیشه لازم و ملزوم یکدیگر بوده اند،چرا که ساختمانهایی با معماری زیبا از نظر سازه ضعیف بوده اند و برعکس.

در قدیم تلفیق وترکیب سازه و معماری اکثراً بدست یک معمار چیره دست ساخته میشد.در صورتیکه در نیم قرن اخیر به علت تخصصی شدن علوم و فنون برای ساختن یک بنا وجود دو شخص ضروری بوده و اجتناب ناپذیر است.”مهندس معمار و مهندس محاسب”

مطالب مرتبط:

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

 

امروزه هیچ معماری بدون مشورت با مهندس ساختمان مبادرت به طرح یک ساختمان نمیکند،و به دنبال این موضوع تیم های مهندسین مشاور گرد هم می آیند و ما در حال حاضر بندرت شاهد یک کار برجسته و بزرگ توسط یک شخص هستیم. اساس و پایه ریزی مهندسان مشاور یک مهندس معمار یا مهندس ساختمان میباشد و به دنبال آنها سایر مهندسان رشته های دیگر دور آنها جمع می شوند..

سازه ها دربرگیرنده یک معماری معین بطور خاص با محصور کردن و تعریف نمودن یک فضا، آن را برای عملکرد معین قابل استفاده می نماید و فضاهای گوناگون که اهداف متفاوتی را تامین میکند نیاز به سازه های گوناگون دارد. اما همه سازه ها تحت تاثیر بارهایی قرار میگیرند که باید در مقابل این بارها مقاومت کنند.

 

اصلی ترین این بارها، بارهای استاتیکی میباشند که مبنای طراحی سازه ها قرار میگیرند. این نوع بارگذاری اغلب توسط آیین نامه های جهت استفاده مهندسان منتشر میگردد. ولی یک طراح همیشه کافی نیست به لحاظ مسؤلیت استحکام یک طرح فقط از آیین نامه ها استفاده نماید.چرا که در طرح و قبول مسئولیت مؤلفین آیین نامه ها هیچ نقشی ندارند. بنابراین برای معمار کاملاًضروری است که آگاهی و اطلاع کافی از چگونگی تأثیر بارها داشته باشد.

 

انواع بارها:

بار مرده : این بارها تشکیل شده از وزن سازه (تیرها –ستونها – کف ها – دیوارها – بامها – وزن تأسیسات و تجهیزات ثابت)

بار زنده : سایر بارها غیر از بارهای مرده ساختمان را بارهای زنده می نامند (و یا طبق مبحث ششم عبارتند از بارهای غیر دایمی که در حین استفاده و بهره برداری از ساختمان به آن وارد میشوند.).بارهای ناشی از بار برف – باد – زلزله شامل آن نمیشوند.

حداقل بارهای زنده در مبحث ششم (صفحات 13-14-15) به غیر از این بارها                                                                                                                                                                                       1- بارهای ضربه ای (مانند بارهای وارده از آسانسور)

         2- بارهای جرثقیل ها

         3- بارهای ضمن اجرای ساختمان نیز وجود دارد.

         4- بار برف ،که در اردبیل در تقسیم بندی 6 منطقه کشور در منطقه 5 قرار گرفته است و بار kg/m2 200 باید منظور شود.

 

نهایت اصلی ترین و شاخص ترین بارها ،بارهای ناشی از زلزله است که ساختمانها و اجزای آن باید برای اثر ناشی از زلزله طراحی و ساخته شوند. زلزله مبنای طراحی که زلزله طرح نامیده میشود ،زلزله ایست که احتمال وقوع آن در 50 سال عمر مفید ساختمان کمتر از ده درصد باشد. به علاوه ساختمانهای با اهمیت خیلی زیاد – ساختمان های بلندتر از 50 متر و یا بیشتر از 15 طبقه باید ضوابط ویژه ای برای تأثیر نیروی زلزله که احتمال وقوع آن در 50 سال بیشتر از% 5/99 باشد برآورده شود.

 

ملاحظات معماری:
* پلان ساختمان باید تا حد امکان به شکل ساده و متقارن در دو امتداد عمود بر هم و بدون پیش آمدگی و پس رفتگی زیاد باشد و از ایجاد تغییرات نامتقارن پلان در ارتفاع ساختمان نیز حتی المقدور احتراز شود.
* از احداث طره های بزرگتر از 1.5 متر حتی المقدور احتراز شود.
* از ایجاد بازشوهای بزرگ و مجاور یکدیگر در دیافراگم های کف ها خودداری شود.
* با به کارگیری مصالح سازه ای با مقاومت مناسب و مصالح سبک                                                                                                                                                                     سازه ای وزن ساختمان به حداقل رسانده شود.
* از ایجاد اختلاف سطح در کف ها تا حد امکان خودداری شود.
* از کاهش و افزایش مساحت زیر بنای طبقات در ارتفاع پرهیز گردد.

 

ستون:
همه بارهای محاسبه شده توسط اعضاء و عناصری تحمل و به فنداسیون و از آنجا به زمین منتقل میشود که به آنها ستون یا اعضای فشاری سازه میگویند.
ستونها سازه های فشاری هستند که بارهای قایم را تحمل مینمایند بطوریکه باید این عناصر در طبقات بر روی هم قرار داده شوند.

 

دیوارهای باربر

از سازه های فشاری دیگر در ساختمان، دیوارهای باربر در ساختمان های با سیستم دیوار باربر می باشند. در این ساختمان ها هم عمدتاً بارهای قایم توسط این دیوارها تحمل و مقاومت در برابر نیروهای جانبی به وسیله قابهای مهار بندی شده تأمین میشود.مطابق آیین نامه 2800 حداکثر ارتفاع این ساختمانها 8 متر و در دو طبقه روی زیرزمین میباشد.

بلندترین ساختمان با سیستم دیوار باربر ساختمان مونادناک با 16 طبقه در شیکاگو که در سال 1891 توسط مهندس معمار برنهام وروت ساخته شده است .

 ضخامت دیوار این ساختمان در طبقات بالا cm 60 و در طبقه همکف cm180 میباشد که به علت وزن سنگین آن تا حال cm 50 نشست کرده است،در حالی که طراحان حداکثر نشست آن را cm20 پیش بینی کرده بودند.

و دیگر توضیحات…………………..

تعداد صفحات:39
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما