no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه فضای اداری وهتل ها با فرمت پاور پوینت


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه فضای اداری وهتل ها با فرمت پاور پوینت


دانلود پروژه فضای اداری وهتل ها با فرمت پاور پوینت
zip
23 f 2014


دانلود پروژه فضای اداری وهتل ها با فرمت پاور پوینت

 

مقدمه:

 

فضای اداری در هتل

فضای اداری را از یک دیدگاه می توان بعنوان مهمترین بخش یک هتل با هر کاربری به شمار آورد.

سیاستها و اصول اداره یک هتل می تواند بیشترین تأثیر را در جذب مسافرین و بازدهی مالی یک هتل داشته باشد. همین مسئله نیز باعث می شود که مدیریت هتل حساسیت بیشتری نسبت به کارمندان بخش اداری داشته باشد زیرا این قسمت علاوه بر یک سری مسئولیتهای منحصر به فردی که دارد مثل پذیرش امور مالی و حسابداری، کار نظارت بر بخشهای دیگر را نیز برعهده دارد. بنابر این سازماندهی بخش اداری باید بصورتی باشد که علاوه بر اینکه بخشهای مختلف اداری با هم همکاری داشته باشند، بتوانند با سایر قسمتها دیگر مثل امور آشپزخانه، امور نظافت و خانه داری ارتباط نزدیک داشته باشند.

تقسیم بندی اداری

بخش اداری یک هتل شامل یک سری مسئولیتها و زیرمسئولیتهائی
می باشد که در رأس آنها مدیریت هتل است که کار نظارت بر کلیه امور اداری و به تبع آن کلیه امور یک هتل را عهده دار میباشد. مدیر هتل بر بخشهای دیگر اداری نظارت می کند، که ا ین بخشها عبارتند از:

 

1-امور اداری و کارگزینی
2-تأسیسات 3-مدیران داخلی
4-حراست 5-خدمات
6-امور مالی 7-تولید
8-تدارکات 9-غذا و پذیرائی

لازم به ذکر است که هر کدام از این مسئولیتها نیز خود به زیر مسئولیتهای دیگری نیز تقسیم
می شود.

 

  • مدیریت

در رأس تمام مسئولیتهای هتل مدیریت قرار دارد که مسئولیتها و وظایف گسترده و بسیار مهمی را بر عهده دارد، که عبارتند از: برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت برای امور مالی، اجرائی و توسعه هتل، کنترل و هماهنگی امور مربوط به سرپرستاران قسمتها، نظارت و کنترل

 

بر جریانات پولی و تأمین اعتبارات هتل، ارتباط و هماهنگی با سازمانها و ادارات ذیربط و از همه مهمتر نظارت و اشراف کلی بر سرویس دهی مناسب به مهمانان به عهده او می باشد. زیر بنای مورد نیاز برای اتاق مدیر علاوه بر دفتر کار شخص مدیر هتل، باید یک فضای کنفرانس با ظر5فیت حداقل 75% از کل پرسنل اداری هتل و همچنین اتاق منشی مخصوص درنظر

 

گرفته شود. با در نظر گرفتن موارد فوق زیربنای متناسب با مسئولیتهای این قسمت طبق متراژ زیر پیشنهاد می شود.

1-اتاق مدیر حدود اً 24 مترمربع 2-اتاق کنفرانس حدوداً 40 مترمربع 3-اتاق منشی حدوداً 20 مترمربع

مدیران داخلی

در هتلها برای هر شیفت کاری یک مدیر داخلی دومین مقام مسئول بعد از مدیر عامل می باشد ایفای وظیفه می کند. بدین ترتیب در مجموع سه مدیر داخلی در استخدام هتل خواهند بود که در غیاب مدیر عامل و یا در زمان مشغولیت وی به امور دیگر، مسئولیتهای مربوط به امور هتل را

 

به عهده می گیرند محل دفتر کار مدیران داخلی بایستی در مجاورت اتاق مدیریت و منشی مخصوص در نظر گرفته شود. زیربنای مورد نیاز برای این فضا حدوداً 16 مترمربع می باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر این دفتر کار در سالن لابی نیز یک میز کار برای مدیر داخلی هتل در نظر گرفته شود.

سرپرستان بخش ها

شامل:

1-سرپرست تشریفات و امور مهمانان: مسئول بخش اقامت مهمانان، خدمات خانه داری و سالن چند منظوره

2-سرپرست امور مالی: مسئول اعتبارات، صندوق، حسابداری و انبارها

3-سرپرست غذا و نوشابه: مسئول رستورانها، روم سرویس وآشپزخانه

4-سرپرست تدارکات: مسئول تهیه، خرید و توزیع کلیه اقلام مصرفی مورد نیاز هتل

برای هر کدام از این سرپرستان باید یک اتاق مجزا به مساحت حدوداً 14 مترمربع در نظر گرفت و گاهی یک فضای یک پارچه با تفکیک فضای داخلی توسط پارتیشن ها درنظر گرفته می شود که این مجموعه دسترسی راحت به اتاق مدیر باید داشته باشد.

 

حسابداری

این بخش با 3 یا 4 پرسنل وظیفه حسابداری هتل را به عهده دارند که این قسمت تحت نظر سرپرست امور مالی قرار دارد. همچنین به لحاظ ارتباط کاری با صندوق پذیرش بایستی در مجاورت و با نزدیکی این فضاها قرار داشته باشد. فضای مورد نیاز اتاق حسابداری حدوداً 25 مترمربع می باشد.

ودیگر توضیحات ………………..

تعداد صفحات پروژه:35

 

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما