no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه روستای خانقاه سفلی (اردبیل) بسیار کامل و تحلیل شده


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه روستای خانقاه سفلی (اردبیل) بسیار کامل و تحلیل شده


PPT
دانلود پروژه روستای خانقاه سفلی (اردبیل) بسیار کامل و تحلیل شده
ppt
10 f 2020


دانلود پروژه روستای خانقاه سفلی (اردبیل)

پروژه روستای خانقاه سفلی واقع در استان اردبیل شهرستان نمین ،دارای 55 اسلاید بسیار کامل و تحلیل شده توسط مهندسین سایت بروزکد میباشد در ادامه میتوانید پاورپوینت روستای خانقاه سفلی اردبیل و سایر پروژه های مشابه را دریافت نمایید.

دانلود پروژه روستای خانقاه سفلی (اردبیل)

دانلود پروژه روستای خانقاه سفلی (اردبیل)

مقدمه:

معرفی اجمالی شهرستان

شهرستان نمین با مساحتی در حدود 21011 کیلومتر مربع حدود 1/6 درصدازمساحت استان اردبیل را در بر می گیردوبه عنوان کوچکترین شهرستان در سطح استان معرفی می گردد.این شهرستان در موقعیت جغرافیایی °48و15 الی “25و°38 الی “40و°38 عرض جغرافیایی قرار دارد.

این شهرستان از سمت شمال شرقی با جمهوری آذربایجان، ازشرق با استان گیلان ،از جنوب غرب با شهرستان اردبیل واز سمت شمال غرب با شهرستان مشکین همسایه است .این شهرستان یکی از شهرستان های نه گانه ی استان اردبیل و جزو شهرستان های تازه تاسیس آن به شمار می رود که طبق آخرین تقسیمات کشوری استان مشتمل بر دو بخش مرکزی و ویلکیج است.

پروژه های مرتبط:

دانلود پروژه معماری روستا

پاورپوینت مرمت اولیه حسینیه شیرخان آق اولر گیلان

برای دانلود پروژه معماری کلیک کنید

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دیدن و دانلود نقشه اتوکدکلیک کنید.

برای دیدن و دانلود رساله معماری میتوانید کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج home_plan98@

بررسی جغرافیایی و منابع طبیعی محدوده

الف)ویژگی های طبیعی

توپوگرافی

ادامه ی رشته کوه های تالش در شرق اردبیل عمده ترین ارتفاعات منطقه است که بیشتر قسمت های شهرستان نمین را در بر می گیرد و ارتفاعات صلوات داغی از ناهمواری های عمده ی آن محسوب می شود که بیش از 2000 متر ارتفاع دارد.

این شهرستان بخشی از واحد زمین شناسی البرز غربی آذربایجان است و بر دامنه های غربی چین خوردگی های تالش انطباق دارد .

توپوگرافی

از خصوصیات زمین شناسی شهرستان وجود ساختمان های گسلی متعدد است که عبارتند از :گسل عمران ،دامنه غربی تالش ، مالیخ لی چای و گسل شرقی اردبیل .

براساس پهنه بندی خطر نسبی زمین لرزه که به وسیله ی مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران صورت پذیرفته است این محدوده در پهنه ی خطر نسبتا پایین زمین لرزه قرار دارد با این حال وجود گسل های موجود در پیرامون شهرستان و سوابق لرزه خیزی منطقه لزوم توجه به قوانین و ضوابط ساختمان سازی و آیین نامه 2800 زلزله را ضروری می سازد .

خاک

خصوصیات فیزیو گرافیک شهرستان غنی از تیپ ها و واحد های مختلف ارضی شامل ، کوهها و تپه ها ، ملات ها و دشت های آبرفتی تشکیل گردیده است که فلات ها و تراس های فوقانی باپستی و بلندی کم تا متوسط و تپه های کم ارتفاع تا نسبتا مرتفع بیشترین وسعت را دارد . لذا از این رو بیشتر قسمت های شهرستان را خاک های کم عمق تا نیمه عمیق با بافت متوسط تا سنگین ، سنگ ریزه دار و در خاک های کم عمق تا نیمه عمیق با بافت متوسط تا سنگین ، سنگ ریزه دار و در خاک های نیمه عمیق و اغلب همراه باتجمع مواد آهکی تشکیل می دهد .

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی در این اراضی متوسط تا نسبتا خوب است که اغلب به عنوان چراگاه فصلی مورد استفاده قرار می گیرد .

منابع آبرود خانه قره سو مهمترین حوزه آب خیز شهرستان نمین است و رودخانه ی نمین چایی به عنوان مهمترین رودخانه ی فرعی به شمار می رود که پس از دریافت شاخه های مختلف در امتداد نمین در اردبیل از غرب روستای نوجده به رودخانه قره سو می پیوندد .بر اساس داده های ایستگاه هیدرومتری متوسط دبی سالانه این رودخانه 9/2 میلیون متر مکعب است.

اقلیم

شهرستان نمین تحت تاثیر توده های هوا ی بحری قطبی و بحری مدیترانه ای است.

باعنایت به نفوذ توده ها و خصوصیات طبیعی منطقه و براساس داده های ایستگاه تبخیر سنجی نمین در دوره ی 51-1350 الی 76-1385 ایستگاه سینوبتیک اردبیل مشخصه های کلی عناصر آب و هوایی منطقه عبارتند از :

میانگین دمای ماهانه در هیچ ماهی از سال به °20 سلیسیوس هم نمی رسد و طولانی بودن دوره ی سرما و پایین بودن دما در فصل گرم سبب زمستان های سرد و خشن با تابستان های معتدل شده است .

میانگین حداکثر دما° 5/24 سانتی گراد به مرداد ماه و°6/3 سانتی گراد به بهمن ماه مربوط می شود.

میانگین روزهای یخبندان در سال 30 روز است. فشار ریزش ها و بارندگی های منطقه توده های هوای مرطوب غربی اند.میانگین بارش سالیانه 386 میلی متر می باشد که اردیبهشت ماه پرباران ترین ومردادماه کم بارانترین ماه از سال محسوب می شود.

براساس ایستگاه سینوپتیک اردبیل جهت بادهای غالب در ماه های سرد سال جنوب غربی و در سایر سال های سال شمال شرق و شرق است.

ب)ویژگی های جمعیتی

برطبق آمار سال 1375 جمعیت شهرستان نمین 69349 نفراست که 61497 آن (88/7 درصد) در نقاط روستایی 7852 نفر(11/3 درصد) در شهر نمین (به عنوان تنها نقطه یشهرستان نمین) زندگی می کنند. مطابق آمار مذکور از 117 آبادی شهرستان 15 نقطه فاقد جمعیت اند.

ویژگی های کلی جمعیت شهرستان نمین به شرح زیر است: از61497 نفر جمعیت مذکور 30594 نفر شامل مردان و 30543 نفر زن هستند که نشان دهنده ی نسبت جنسی از 1 به 1 می باشد.

متوسط بعد خانوار روستایی 5/6 و نقاط شهری در شهر نمین 4/7 است.

جمعیت

جمعیت بخش مرکزی شهرستان نمین 31775 و تعداد خانوارهای آن 60107 (متوسط بعد خانوار 5/2نفر) و بخش ویلکیج29722 نفر و تعداد خانوارهای 4862 (متوسط بعد خانوار 6/1 می باشد).

نرخ رشد جمعیت شهرستان نمین در دوره ی 70 به75 معادل666/0 درصد،75-80 به مقدار 006/0 درصدو 80-85 برابر 673/0 بوده است.در بین جمعیت 6 ساله و بیشتر نقاط روستایی شهرستان 68/77 درصد مردان و26/59 درصد زنان را افراد با سواد تشکیل می دهد.

در سال 1385 از جمعیت 10 ساله و بیشتر روستایی شهرستان نمین (449831 نفر)،51/33 درصدآنها (15074 نفر) شاغل بوده اند که نسبت شاغلین در بین مردان 35/61 ودر بین زنان05/6 درصد بوده است. در جمعیت 10 ساله در سال 1385 (حدود 55077نفر) ،معادل 18275 نفر آنهابی کاربوده اند که نشان دهنده ی نرخ اشتغال 93 درصد در این جمعیت است.


ج) راه های ارتباطی

جاده ی آستارا- اردبیل به عنوان مهمترین محورارتباطی شهرستان ادامه ی جاده ی طویلی است که یک طرف آن را مرز ایران-ترکیه واقع در آذربایجان غربی و طرف دیگر را مرز ایران-آذربایجان واقع در استان گیلان تشکیل می دهد.

قسمتی از جاده ی مابین اردبیل –آستارا را از محدوده ی شهرستان نمین (جنوب شهر نمین) عبور کرده است ووارد استان گیلان و مازندران می شود.عملکرد این جاده در سطوح بین المللی و بین شهری قابل تعریف است.عملیات تبدیل این جاده به بزرگراه در دست اقدام است.

از شبکه های ارتباطی ناحیه می توان به جاده ی نمین آبی بیگلو اشاره نمود که ارتباط بخش مرکزی شهرستان با بخش ویلکیج برقرارمی کندوسایرراهها درسطح محلی عمل میکند.

معرفی روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی:

روستای خانقاه سفلی بر حسب سلسله مراتب سیاسی –اداری در دهستان ویلکیج شمالی از توابع بخش مرکزی شهرستان نمین واقع شده است.این روستا در جنوب شرقی شهر نمین در مسیر جاده ی روستایی دودران آریا تپه واقع شده است . روستای خانقاه سفلی از طرف شمال غربی به روستای دودران از جنوب شرقی به روستای آریا تپه و از جنوب غربی به روستای سولا محدود است. این روستا جلگه ای است و ارتفاع متوسط آن 1387 متر از سطح دریاهای آزاد است و از نظر اقلیمی تابع شهرستان نمین می باشد.

محدوده ی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی روستا :

از شمال غرب به اراضی کشاورزی روستای دودران

از جنوب شرق به اراضی روستای آریاتپه

از جنوب غرب به اراضی کشاورزی روستای سولا

و توضیحات دیگر………………………


تعداد صفحات پروژه:55

درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
درگاه پرداخت شماره دو


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما