no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری فرم در معماری


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری فرم در معماری


PPT
دانلود پروژه معماری فرم در معماری
ppt
10 f 2020


دانلود پروژه معماری فرم در معماری

پاورپوینت معماری فرم در معماری در اسلاید های مختلف توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه و تدوین شده است در ادامه میتواندی پروژه معماری فرم و سایر پروژه های مشابه را دریافت نمایید.

دانلود پروژه معماری فرم در معماری

دانلود پروژه معماری فرم در معماری

پروژه معماری فرم

هرآنچه در دنیا وجود دارد، دارای سازه‏ است. از قرون وسطی تاکنون، همواره معماران و سازندگان راهکارها، شیوه‏ها و مصالح جدیدی را برای اجرای ساختمان‏ها و ترکیب سازه با معماری به منظور رسیدن به راه‏حل‏های نو اختراع کرده‏اند. یک بخش غیرقابل تفکیک در طراحی معماری، درنظرگرفتن نوع پوشش فضا، پی‏ها، دال‏ها، ستون‏ها و سقف‏هاست. تلفیق معماری و سازه، ترکیبی است از هنر، ارزش‏های زیبایی‎شناسی، تکنولوژی، مصالح و رفتار آنها، عملکرد و اجرا. طراحی سازه‏ای را می‎توان به عنوان فرآیندی از مرتب کردن مصالح در سه بعد فضا درنظرگرفت، به‎طوری که بعضی از اهداف از قبل تعیین شده را در حداکثر کارآیی ممکن تامین نماید.

بسیاری از افراد با عبارت ” فرم از عملکرد پیروی می‏کند” آشنا هستند. همه افراد می‏توانند نوع سازه بکار رفته را در ارتباط با عملکرد مورد نظر آن در ساختمان‏هایی مانند پل‏ها، سدها، عملکردهای ورزشی، نیروگاه‏ها، بیمارستان‏ها، سیلوها و … تشخیص دهند اما هنگامی که فقط روش‏هایی که در آن نیازهای عملکردی تعیین کننده هنر مهندسی سازه‎اند، درنظرگرفته شود، نتایج قابل توجهی حاصل می‎شود.

عوامل تأثیر گذار بر سازه

  • فرم سازه ای باید به گونه ای انتخاب شود تا با محدودیت های موجود با توجه به طبیعت زمین محل ساخت ، سازگار باشد. این موارد شمال توپوگرافی ، طبیعت خاک و نوع سنگ ها می باشند .
  • فرم سازه ای باید متناسب با مشخصات مکانیکی و روش های ساخت مصالح انتخاب شده باشد .
  • سازه باید از نظر زیبایی شناسی خوشایند باشد، حداقل از نظر بصری .

 

تأثیر نیازهای عملکردی بر طرح سازه

  • نیازهای عملکردی نقش مهمی را در تعیین فرم سازه ای ایفا می کنند . ابعاد و محل قرار گیری سطوحی که باید در طرح تأمین شود محل قرار گیری نقاط اصلی مورد نیاز تکیه گاهی ، مقدار بارهای وارده و ترکیب لازم برای فضاهای داخلی از جمله این نیازها می باشند . این عوامل در اغلب موارد انواع سیستم های سازه ای را که مانند دهانه های نیرها و دال ها ، طول و محل قرار گیری ستونها

و شکل و نوع سطـوح نهــایی

و پــوشش دهنده به کــار برده

می شــوند ، تعـــیین می کنند.

 

یکپارچگی عملکرد و فرم سازه ای

بهترین درجه هماهنگی بین فرم و عملکرد در طراحی آخرین پل های معلق به خوبی اثبات شده است . که در آن ها خرپاهای سخت کننده و سیستم های سطح پل با طراحی آیرودینامیکی یک تیر اصلی با مقطع قوطی جایگزین شده اند.

خصوصیات نیازهای عملکردی می تواند تأثیر به سزایی در محدودیت های مهندس سازه داشته باشد و یا ممکن است برای وی فرصت های غیر منتظره ای را در جستجویی معانی مناسب تر از کارایی انتقال نیروها فراهم کند .

عملکرد یک پل نیاز به تامین یک سطح صاف افقی برای تعیین وسعت و محل قرار گیری پل دارد . در ساخت پل های قدیمی ( تصویر الف ) چنین سطحی باید به اندازه کافی قوی ساخته می شد تا فاصله بین تیرهای متقاطع نزدیک به هم را پوشش دهد و آنها نیز به نوبه خود روی تیرهای طولی اصلی قرار می گرفتند. امروزه این یک راه حل طبیعی است که کل سطح پل در عملکرد سازه ای با یکپارچه کردن آن به عنوان یک تیرآهن فشاری و مقاوم در برابر تنش های طولی یکی می شود .معادل تیرهای متـــقـاطــــع و تـــراورس های

قدیمی امروزه صرفاً به عنوان

سخت کننده طراحی می شوند.

این نوع از سازه پل به عنوان

سطحی دارای مــحــور اصلــی

عمودی شناخته می شود .

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت فرم در معماری

دانلود پروژه معماری رنگ ها بسیار کامل و تحلیل شده

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  : home_plan98@

بررسي تاثير فرم معماري بر نحوه آسيب پذيري سازه اي

با توجه به اهميت ارتباط خصوصيات معماري با سيستم سازه اي در ايفاي عملكرد لرزه اي مطلوب ساختمان تعيين رابطه اي بين نوع پيكره بندي در (پلان و ارتفاع سازه) و ميزان آسيب احتمالي مي تواند نقش عمده اي در انتخاب طرح معماري و سيستم سازه اي سازگار با آن ايفا نمايد.

با توجه به مطالعه انجام گرفته بر روي آسيب پذيري ساختمان ها با فرم هاي متفاوت در پلان و ارتفاع و با لحاظ كردن نوع و محل خرابي ها مشخص مي شود كه هرچه پيكره بندي سازه، ساده تر و متقارن تر باشد در اثر زلزله عملكرد مطلوب تري داشته و در نتيجه آسيب پذيري كمتري خواهد داشت.

از طرفي گوشه هاي تورفته در پلان و همچنين تغييرات ناگهاني سختي در ارتفاع، موجب افزايش رده آسيب پذيري ساختمان مي گردند.

عواملي از قبيل قرار گرفتن ساختمان در يك سطح شيب دار، محدود شدن ستون و يا ديوار با عناصر غير سازه اي نظير ديوار هاي آجري و بازشوها و يا اختلاف سختي در يك تراز معين         ( به علت وجود عواملي نظير اختلاف تراز طبقه ، پله و تير نيم طبقه) باعث ايجاد پديده ستون كوتاه مي گردند.

ستون كوتاه به علت سختي بيشتر، نيروي زلزله بيشتري جذب نموده و در نتيجه رعايت جزييات اجرايي مناسب جهت مقابله با اين نيروي بزرگ ضروري مي گردد. ترفند هاي معماري و سازه اي در نحوه چيدمان عناصر سازه اي و غير سازه اي مي تواند در جلوگيري از وقوع پيچش و يا به حداقل رساندن آن موثر باشد.

در طراحی سازه های صنعتی ارتباط بین عملکرد و فوم معمولاً مستقیم تر از حالتی است که در ساختمان ها مسکونی وجود دارد .

زیبایی شناسی

زیبایی شناسی یک جز عقلانی در کشف احساس قوه تشخیص است که طراحان در تقابل با نیازهای یک سازه به کار می برند.

بدیهی است تنها مبتکرانند که این جنبه از معماری را به طور کامل مورد توجه قرار می دهند .

معماران مكتب مدرنیسم با این فرض كه فرم ساختمان اساساً تحت تاثیر منظور و هدف از بهره برداری آن است و اهمیت بسزایی در پاسخ به نیازهای اساسی آن دارد، برای مواردی نظیر پاسخ به تاثیر فرهنگ و یا انسجام در بافت شهری اهمیت یكسانی قائل نبودند.

معماری مدرن به سبب توسعه برج های مسكونی ، اداری و مراكز خرید نتوانسته نیازهای یك خانواده را برای زندگی در یك خانه مناسب برآورده سازد لذا در چنین معماری اگر آنها را بدون فكر در كنار یكدیگر قرار بدهیم ، نخواهند توانست یك شهر منسجم را بوجود آورند.

ودیگر توضیحات ……………….

 

تعداد صفحات پروژه:20

 درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
درگاه پرداخت شماره دو


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما