no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها


دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها
zip
26 f 2017


دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها

دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها

دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها

توضیحات: دانلود مقاله مهندسان و بازسازی روستاها

جلب نظر فرهیختگان جامعه به وضعیت موجود روستاها و دعوت از تمامی کارشناسان، متخصصان، مهندسان، معماران و آبادگران عرصه های گوناگون سازندگی در کشور، می تواند مسئولان و دولت مردان را برای رسیدن به جامعه ی سالم، امیدوار و به دور از تبعیض یاری نموده و توانمندی های آنان را ارتقاء بخشد بدین لحاظ انجمن مفاخر معماری ایران، در سال جاری پیشنهاد نموده است که روز بزرگداشت دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی به مهندسان و بازسازی روستاها تخصیص یافته و توانایی جامعه مهندسین کشور برای بازسازی، مقاوم سازی، تجهیز و آبادانی روستاها، به یاری فراخوانده شود.

 

نیاز جامعه به گسترش عدالت و دنبال نمودن این هدف توسط دولت، بیانگر این نکته است که روستاهای کشور در پیاده سازی طرح فوق باید در اولویت قرار داده شوند، هر چند بعد از انقلاب، روستانشینان مورد حمایت بیشتر دولت واقع شده اند اما هم چنان این قشر جزء محروم ترین اقشار جامعه باقی ماندند محرومیت روستاییان را نمی توان مختص ناحیه یا منطقه ی خاص دانست. در برخی موارد روستاهایی در جوار شهرهای بزرگ، شاهد شرایطی به مراتب بدتر از روستاهای دور افتاده در مناطق محروم می باشند. در نتیجه مفهوم محرومیت در روستاها تبدیل به مفهومی عام شده است. مهندس قهاری در ادامه به بحث راجع به روند کمک های انجام شده پرداخت و معتقد است:

با ان که پس از انقلاب توجه بیشتری به سمت روستاها معطوف شده اما متاسفانه کمک های فوق در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تاثیرات جدی نداشته و نتیجه ای به بار نیاورده این ضعف ناشی از عملکردهای مختلفی است که بحث راجع به همه ی آن ها در این گفت و گو نمی گنجد.

رییس هیئت مدیره انجمن مفاخر معماری ایران در بیان یکی از بزرگترین دلایل بی تاثیر بودن برنامه ها در ممانعت از مهاجرت روستاییان، به عامل اقتصاد اشاره می کند مبنی بر این که: کمک ها و بازسازی روستاها تا حدودی در کاهش میزان مهاجرت ها موثر بوده ولی با توجه به اقتصاد بیمارگونه کشور نمی توان بیش از آن چه اتفاق افتاده، انتظار داشت.

سیاست های کلان نیازمند تفکرها و بازنگری های توام با کارشناسی بیشتری دارد فقدان این نگرش، سیل عظیم مهاجران را به سوی شهرها کشانده است و این معضل باعث گردیده که بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده و هیچ راه بازگشتی برای ساکنان قبلی آن ها باقی نمانده است. بنا به گفته های هندس قهاری، بی توجهی به حقایق یاد شده به معنای عدم وجود آنها نیست. بسیاری از شرایط و وضعیت هایی که در تصور هیچ یک از ما نمی گنجد، در گوشه و کنار کشور  مشاهده می شود و فقط در صورت بازدید نزدیک از آن ها می توان شرایط دشوار زندگی در روستاها را درک نمود.

در سال گذشته اعتبار لازم به منظور بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی در روستاها به تصویب رسید. از این پس روستاییان با دریافت کمک های مالی در قالب وام های بانکی قادر به بازسازی، بهسازی و نوسازی منازل مسکونی خواهند بود.

و دیگر توضیحات……………

تعداد صفحات : 9

فرمت:word

لینک دانلود downlod



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما