no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

روش تست و راه اندازی پله برقی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

روش تست و راه اندازی پله برقی


روش تست و راه اندازی پله برقی
zip
02 f 2017


روش تست و راه اندازی پله برقی

روش تست و راه اندازی پله برقی

 

در دنیای امروز جابجائی دقیق مسافرین و به عبارتی کنترل ترافیک نفرات از مهمترین مباحث می باشد برای مثال فرودگاه و یا ترمینالی را در پر ترافیک ترین ساعات در نظر بگیرید ازدحام انبوه مسافران چنانجه با مدیریت و ابزاز صحیح بررسی و هدایت نشود باعث به وجود بی نظمی و تأخیر در ورود و خروجها میگردد.

پله های برقی و پیاده روهای متحرک از پیشرفته ترین این ابزار هستند و می توان عملکرد قدرتمند این ابزار ها را در فرودگاه ها، ترمینال ها، مالها و سوپر مالهای پیشرفته و مدرن دنیا مشاهده نمود، میتسوبیشی الکتریک به عنوان کمپانی پیشرو در تولید پرکیفیت ترین این ابزار در بسیاری از موارد در ابداع و توسعۀ تکنولوژی و ساخت پله برقی و راهروی متحرک پیشگام بوده است.

 

آشنایی با مفاهیم اولیه پله برقی

گیربکس پله­ برقی (Gear Type):

عموماً سه دسته گیربکس در پله برقی‌ها به کار می‌رود:

۱- چرخ‌دنده ساده (Spur gear): که به وسیله زنجیر محورهای دستگیره و پله را به حرکت در می‌آورد.

۲- چرخ و پیچ حلزون (Worm gear): در این نوع که بیشترین مصرف را دارد حرکت توسط زنجیر به محورهای دستگیره و پله انتقال می‌یابد.

۳- چرخ‌دنده خورشیدی یا سیاره ای (Planetary gear): این نوع گیربکس که راندمان بالایی دارد انتقال حرکت به محور زنجیر و محور دستگیره توسط چرخدنده انجام می‌شود و همواره سرعت خطی حرکت دستگیره و پله یکسان است .

– موتور پله ­برقی (Drive Motor): موتور پله‌برقی نیز همانند موتورهای معمول آسانسور از نوع سه فاز – متناوب می‌باشند این نوع موتورها عموماً دارای ۴ قطب و تک سرعته می‌باشند، بعضی از سازندگان از موتورهای ۶ قطب نیز استفاده ‌می‌کنند.

نکتـه: محل قرارگیری موتور و گیربکس در اکثر مواقع در قسمت بالایی پله‌برقی می‌باشد.

سیستم ترمز (Brake system):

اکثر سازندگان پله‌برقی برای توقف پله‌برقی از ترمزهای زبانه ای (Pawl Brake) استفاده ‌می‌کنند ولی انواع دیگر آنها تـرمزهای گوهای(Wedge Brake) و ترمزهای مغناطیس دائم مداربسته (Closed loop Permanent magnet Brake) نیز توسط برخـی از سازنـدگان به کار گرفته می‌شود که این نوع اخیر عملکرد بهتری دارد.

پله (Step) :

پله معمولاً با عرض ۸۰۰mm و ۱۰۰۰mm ساخته می‌­شود اما پله رمپ و پیاده رو متحرک تا عرض ۱۴۰۰mm نیز در دسترس می‌‌باشد. جنس پله ها آلومینیوم می‌باشد . اکثر سازندگان پله‌برقی از پله های یک‌پارچه استفاده ‌می‌کنند اما تعداد کمی از پله های چند تکه نیز بهره می‌گیرند که در عمل چندان مطلوب نیست. جنس و نحوه اتصال محوری (Axle) که پله را به قرقره ها متصل ‌می‌کند نیز دارای اهمیت می‌باشد.

زنجیر پله (Step chain):

زنجیر پله از قطعات مهم پله‌برقی می‌باشد که معمولاً از جنس فولاد می‌باشد . اما مهمترین نکته در مورد زنجیر نحوه روغنکاری است. معمولاً زنجیرها به صورت دستی یا اتوماتیک روغنکاری می‌باشد، در این صـورت توصیـه می‌شود از روغنکاری اتوماتیک استفاده شود، اما اخیراً زنجیرهایی نیز وارد صنعت شده­اند کـه در طـول عمر مفیـدشان نیـازی به هیچ گونه روغنکاری ندارند.

محرک دستگیره (Handrail Drive):

چرخ نسبتاً بزرگی به صورت اصطکاکی دستگیره را به حرکت در می‌آورد و حرکت خود را به وسیله زنجیر یا چرخ‌دنده از یکی از محورهای اصلی گیربکس می‌گیرد. قطر این چرخ، لاستیک و دندانه های روی آن که اصطکاک لازم را به وجود می‌آورند، غلطک‌هایی کـه فشـار لازم بـرای دستگیره را اعمـال ‌می‌کنند از ویژگی‌های مهم سیستم دستگیره می‌باشد.

طبقـه بنـدی و مشخصـات پله­برقی بر اساس کاربری:

مشخصات فنی و قیمت پله برقی‌ها بر حسب کاربری متفاوت می‌باشد. انتخاب پله‌برقی مناسب برای هر نوع مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب نامناسب یک پله‌برقی برای یک کاربری خاص مانند انتخاب یک اتومبیل چهار دیفرانسیل برای خرید شهری است یا بالعکس با یک اتومبیل سواری شهری بخواهید از یک جاده کوهستانی برفی عبور کنید، لذا باید در انتخاب نوع مناسب برای هر کاربری دقت نمود، به طوری که نه کیفیت فدای قیمت شود و نه به خاطر قیمت، کیفیت را از دست داد. از آنجایی که پله‌برقی پس از نصب قابل تغییر یا جابه‌جایی نیست این دقت چند برابر می‌شود. پله‌برقی‌ها بر اساس مکان مورد استفاده به چند دسته تقسیم می‌شوند:

۱- پله‌برقی‌هـای تجـاری (Commercial Escalators):

امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های چند طبقه، مراکز تجاری و هتل‌هایی که بیش از یک طبقه لابی دارند، شاهد استفاده از پله برقی‌ها هستیم. اصولاً ساختمان‌هایی که مجموع ساعات کاری آنها کمتر از ۱۲ ساعت در روز است و ترافیک جمعیت در طول روز به صورت یکنواخت توزیع می‌شود باید از پله برقی‌های تجاری استفاده کنند.

در تهیه مشخصات فنی اولیه پله برقی‌های تجاری توجه به نکات زیر ضروری است:

– معمولاً ارتفاع طبقات تجاری متوالی کمتر از ۶ متر است، لذا از پله‌برقی‌هایی با زاویه ۳۵ درجه استفاده می‌­شود که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر است و فضای کمتری را اشغال ‌می‌کند.

– تعداد پله های افقی در ایستگاه‌های بالا و پائین ۲ عدد انتخاب می‌­شود.

– قطر قرقره هایی که در دو طرف هر پله (step) هستند، ۷۵ میلیمتر می‌باشد.

– شعاع انحنای سازه اصلی پله‌برقی و دستگیره در بالا و پائین ۱۰۰ سانتی متر است. این شعاع در استهلاک قرقره­ها و توزیع نیرو روی هر یک از آنها تأثیر دارد.

– درجه حفاظت موتور و قطعات الکتریکی می‌­تواند تا IP21 کاهش یابد.

۲- پله برقی‌های نیمه تجاری (Heavy duty Escalators):

ساختمان‌ها یا کاربری‌هایی وجود دارند که از پله‌برقی در بیشتر اوقات شبانه روز توسط عموم استفاده می‌شود و معمولاً در خارج از ساختمان با پوشش کامل قراردارند یا در مسیر استفاده عموم در داخل ساختمان‌هایی هستندکه همواره مسیر رفت و آمد است. از جمله این کاربری‌ها می‌توان به پل‌های عابر پیاده، ایستگاه‌های دورافتاده و غیراصلی مترو، بخش‌هایی از ساختمان‌های عمومی که دسترسی بین دو سطح خیابان‌ها از طریق آنها انجام می‌گیرد، اشاره نمود.

در انتخاب مشخصات فنی اولیه پله‌برقی های نیمه تجاری باید به موارد زیر توجه نمود:

– به دلیل استفاده عموم در کلیه ساعات شبانه روز در صورتی که کمبود فضای نصب وجود نداشته باشد بدون توجه به ارتفاع، انتخاب زاویـه ۳۰ درجـه مناسبتر است، هر چند که انتخاب زاویه ۳۵ درجه اشتباه نیست.

– تعداد پله های افقی در ایستگاه‌های بالا و پائین ۳ عدد انتخاب می‌­شود.

– قطر قرقره هایی که در دو طرف هر پله (Step) هستند هنوز می‌تواند ۷۵ میلیمتر باشد، اما اگر از نظر تأمین منابع مالی مشکلی وجود نداشته باشد می‌توان قطر ۹۰ می‌لیمتر را نیز پیشنهاد نمود.

– شعاع انحنای سازه اصلی پله‌برقی و دستگیره در بالا ۱۵۰ سانتی متر و در پائین ۱۰۰ سانتی متر می‌باشد.

– درجه حفاظت موتور و قطعات الکتریکی IP54 انتخاب می‌­شود، این امر به دلیل امکان ورود آب به داخل سازه پله­برقی از طریق کفش خیس یا برفی، چتر خیس یا اجسام خیس است. هر چند که فرض بر این است امکان بارش باران و برف مستقیم روی پله‌برقی به دلیل پوشش روی آنها وجود ندارد.

– پوشش رنگ قطعـات فلـزی و سازه پله­برقی باید ضدزنگ باشد.

– به دلیل این که در طول ساعات شبانه روز از این پله‌برقی استفاده می‌شود، ولی ممکن است در ساعات پایانی شب رفت و آمد بسیار کم باشد، به طوری که دقایق زیادی از پله‌برقی استفاده نشود، به منظور جلوگیری از استهلاک پله‌برقی و صرفه جویی در انرژی، باید پله‌برقی مجهز به سیستمی باشد که در صورتی که برای زمان تعیین شده­ای (مثلاً ۱۵ دقیقه) از آن استفاده نشود، متوقف شده و به محض ورود استفاده کننده بعـدی به حرکت در آیـد. این سیستم معمولاً ایست – رو (Stop & Go) نامیده می‌­شود و تردد افراد به وسیله چشم الکترونیکی (Photo Cell) یا وسایل مکانیکی کنترل می‌شود.

۳- پله برقی‌های غیرتجاری (Extra Heavy duty Escalator):

اماکن و کاربری‌های غیرتجاری که معمولاً در تمام ساعات شبانه روز دارای ترافیک سنگین هستند و یا در ساعات خاصی هجوم جمعیت را تحمل ‌می‌کنند در این رده هستند. ایستگاه‌هـای مترو، ایستگاه‌هـای قطار، پایانه‌هـای بزرگ در این رده بندی قرار می‌گیرند. می‌توانید تصور کنید که با هر بار رسیدن مترو به ایستگاه‌های اصلی حجم عظیمی از جمیعت برای ورود و خروج از ایستگاه‌ها از پله برقی‌ها استفاده ‌می‌کنند. دویدن روی پله‌هـا ایستادن بیش از یک نفر روی هر پله (Step) در این اماکن امری بدیهی به شمار می‌رود. این نوع پله ها سنگیان‌ترین و گران‌ترین نوع پله برقی‌ها هستند، لذا در انتخاب جزئیات فنی آنها باید حتماً با کارشناسان پله­برقی مشورت نمود و مواردی که در زیر می‌آید تنها مشخصات فنی اولیه هستند:

– زاویه پله برقی‌ها ۳۰ درجه است.

– تعداد پله‌هـای افقی در بالا و پائین حداقل ۳ عدد است هر چند که در برخی متروها مانند متروی سنگاپور ۴ عدد پله افقی در بالا و پائین، نیز سفارش داده می‌شود.

– شعاع انحنای سازه اصلی پله‌برقی و دستگیره در بالا ۲۵۰ میلیمتر و در پائین حداقل ۱۵۰ میلیمتر است، البته بهتر است این شعاع در بالا و پائین ۲۵۰ میلیمتر باشد.

– درجه حفاظت موتور و قطعات الکتریکی IP54 انتخاب می‌شود، همچنین سازه داخلی باید مجهز به سیستم گرم کننده ای باشد که آب را به سرعت تبخیر کند (Heater).

– پوشش رنگ کلیه قطعات فلزی و سازه ضد زنگ باشد، پیشنهاد می‌شود در کلیه سطوح خارجی پله از استیل ضد زنگ استفاده شود.

– سیستم ایست – رو (Stop & Go) پیش‌بینی شود.

– نرده عمودی زیر دستگیره (Balustrade) از نوع زاویه دار ساندویچ پانل انتخاب شود که مقاومت زیادی در برابر نیروهای جانبی را دارا می‌باشد.

– لازم به ذکر است این نوع پله در فضای خارجی بدون پوشش نیز قابل استفاده است و می‌­تواند در معرض مستقیم بارش برف و باران قرار گیرد.

 

از نکات جالب در مورد پله برقی می توان به نحوه نصب آن اشاره کرد. پله های برقی میبایست به گونه ای طراحی گردد که بر روی تیر های اصلی سازه قرار گیرد و تنها با نیروی وزن و بدون استفاده از جوشکاری یا پیچ و پرچ بر روی نشیمن گاه قرار می گیرند.برای پله های برقی با ارتفاع بالای ۶متر پایه میانی نیز طراحی میگردد.پله های برقی نسبت به ارتفاع کف تا کف و نیز شرایط محیطی پروژه به تکه های متعدد تقسیم میگردد و به محل پروژه ارسال و توسط نیروی متخصص نصب و منتاژ می گردد. پله برقی نیز مانند سایر دستگاههای مکانیکی نیاز به سرویس و نگهداری ماهیانه دارند که این امر میبایست توسط متخصصین انجام گردد.

نصب تجهیزات  :
نصب درایو اینورتر و سنسورهای چشمی، جهت بالابردن عمر قطعات و همچنین کاهش چشمگیر مصرف برق
تامین قطعات شامل :
استپ آلومینیومی پله برقی
استپ استیل پله برقی
هندریل پله برقی
شیشه پله برقی
ریل پله برقی
قوسی هندریل پله برقی
نیول چین پله برقی
رولیک و رولر پله برقی
استپ چین پله برقی
درایو چین پله برقی
هندریل چین پله برقی
شانه پلاستیکی پله برقی
شانه آلومینیومی پله برقی
مگنت ترمز پله برقی
تسمه پرشبلت پله برقی
فرکشنویل پله برقی
تنسیون چین پله برقی
پی ال سی پله برقی
میکروسوییچ پله برقی
سنسور پله برقی
کنتاکتور پله برقی
تابلو فرمان کامل پله برقی
سوییچ استپ و استارت پله برقی
راهنمای کنار استپ پله برقی
فرچه های کناری پله برقی
پمپ روغن پله برقی
و…

 

پله برقی تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که بیشترین ظرفیت جابه‌جایی عمودی را در بین دستگاه مشابه نظیر آسانسور دارا می‌باشند. استفاده از این وسیله در اماکن عمومی ، متروها، پایانه‌های مسافری، فروشگاه‌ها و مرکز تجاری مزیت‌های رقابتی و ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد . با نگاهی گذرا به وضعیت پله برقی های نصب شده در کشور، این نکته به خوبی مشهود می شود که عدم سرویس مناسب وبه موقع پله برقی خساراتی متوجه کابران این صنعت مدرن میگردد. از طرف دیگر، نظر به این که لوازم و قطعات مورد استفاده در پله برقی دارای عمر مفید مخصوصی میباشند. بدیهی است در صورت استفاده از بهترین و مدرن ترین قطعات ،حتی با داشتن بهترین برنامه سرویس و نگهداری، تجهیزات از شرایط مطلوب خارج شده و عمر مفید آنها به اتمام می رسد.حال اگر نداشتن برنامه راهبری سرویس و نگهداری برای بسیاری از پله برقی های کشور و یا برنامه سرویس و نگهداری غیر اصولی و مهمتر از همه عدم آشنائی بسیاری از افراد و شرکتهای با سیستم های کار شده ، را هم به موارد فوق اضافه کنیم به راحتی به وضعیت بغرنج پله برقی های کشور پی می بریم.

 

با توجه به اینکه پله برقی یکی ازتجهیزات قیمتی نصب شده در ساختمان ، واماکن می باشند لذا تعویض آن(هم از نظر اجرائی و هم از نظر اقتصادی) به راحتی امکان پذیر نیست. پس بهینه سازی و سرویس اصولی می تواند در این زمینه کار ساز شده و به احیاء ارزش بیانجامد.

اگر همواره پله برقی های شما در حال بهره برداری باشند می توانند ارزش ساختمان ، رضایت شهروندان در اماکن عمومی. شما را با لا ببرد و باعث ایجاد انگیزه های جدیدی گردد.

نظافت ظاهری پله برقی

ظاهر پله برقی بخش عمده از سرویس ونگهداری را شامل میشود که خود باعث جلب اطمینان، تضمین ،وآرامش مسافر استفاده کننده از پله برقی میگردد . درهنگام بهره برداری از پله برقی چه در اماکن تجاری وچه اماکن عمومی مخصوصاً در اماکن عمومی نظیر سطح شهر(پل های عابر پیاده،متروها وپایانه مسافربری ها) بر اثر استحکاک هندریل (دستگیره مخصوصی که بصورت عمودی در طرفین پله برقی وجود دارد ) مقدار قابل توجهی گرده سیاه رنگ بر روی هندریل و دیواره های نرده بوجود میاید. که اگر مسافر دست خود را به هندریل بگیرد سیاه میگردد ، ویا باعث کثیف شدن لباس مسافر میشود ، واین مسئله خود باعث میشود که مسافر یا دست به هندریل نگیرد ویا با اکراه دست بگیرد ، و بیشتر حواس مسافر به آلوده نشدن دست ولباس خود است که این امر در برخی از مواقع موجب حادثه و زمین خوردن مسافر میگردد . پس بنظر شما بهتر نیست که در سرویس ها این مسئله مهم را مد نظر بگیریم و بانظافت سر قوس هندریل توسط جارو برقی (مواد سیاه رنگ را بدون انتشار در اطراف مستقیماً جمع میکند ) ونظافت شیشه ،استپ ها و ورودی پله برقی موجب جلب اطمینان، تضمین ،وآرامش مسافر استفاده کننده از پله برقی قرار گیرد .
ایمنی بودن قسمت الکتریکی پله برقی

پله برقی از معدود وسایل نقلیه ای می باشد که فرمان دادن در اختیار مسافر نیست و کنترل و توقف آن توسط یک سیستم که شامل انواع سنسورهای حسگر ومیکروسوئیچهای مکانیکی انجام می شود و مسافر هیچ نقشی در توقف آن ندارد. مگر در مواقع ضروری که آن هم توسط اپراتور و یا مسافر دیگری در یکی از جهات ،جهت بالا و یا پایین پله برقی شاسی استُپ را فشار دهد . لذا باید توسط افراد خبره ومتخصص تمامی حسگرها،میکروسوئیچ هادائماًمورد بازدید قرار گیرد ونواقص وعیبهای موجود رفع گردد .بعنوان مثال میتوان به میکروسوئیچ کامپلیت(شانه های ورودی وخروجی ) اشاره داشت.که اگر این میکروسوئیچ درست عمل نکند ، ویا اگرترمزالکتریکی پله برقی دچار نقص وعیب گردد . باعث حوادث ناگواری میگردد .لذا همواره باید از افراد متخصص وباتجربه جهت سرویس ونگهداری بهره بجویید. پله برقی ها همانطور که از نظر ظاهری، آرامش خاطر به مسافر میدهند باید از نظر فنی وایمنی که قابل رویت مسافر نمی باشند ، موجب جلب اطمینان، تضمین ،وآرامش مسافر استفاده کننده از پله برقی قرار گیرد .پرسنل متعهد ومجرب سرویسکار می تواند این امکان را به ساختمان های موجود بدهد که از همان امکانات موجود، نتایج بهتری در راستای ایمنی و سلامتی فوق العاده بهره مند شوند و این می تواند هزینه سرویس ونگهداری را توجیه کند.

ایمن بودن قسمت مکانیکی پله برقی

پله برقی متشکل از زنجیرها ،بلبرینگها ،رولرها، شفت ها، وگایدها ومجموعه ای از استپ میباشد .که همواره باید توسط پرسنل متخصص ومجرب مورد بازدید ،وسرویس قرار گیرد.در تمامی پله برقی ها دستگاه پمپ روغن وجود دارد وتمام قطعات (بلبرینگی ودورانی ) توسط این پمپ با لوله کشی های که در پله برقی انجام شده روغن کاری میگردد. وباید همیشه راه های ومنافذ ورودی وخوروجی های روغن کاری مورد بازدید قرار گیرد . برای مثال در پله برقی زنجیر محرک (زنجیر استپ چین ) دائما باید توسط روغن ،روغنکاری شود که اگر این امر محق نگردد باعث خشکی زنجیر گردیده وسایش استحکاک زنجیر محرک را ازبین برده وهزینه سنگینی به بار خواهد آورد .

تجدید اعتبار تجهیزات

بررسی میزان اعتبار، یک ارزش بسیار آشکار برای تعیین میزان نیاز به سرویس ونگهداری کردن می باشد. علاقمندی به تجدید اعتبار هرگز به معنی تجمل طلبی نمی باشد بلکه روشی برای افزایش بازدهی مجتمع ها می باشد.

میزان اعتبار هر مجتمع و مدیر آن به چندین عوامل بستگی دارد که یکی از آنها پله های برقی وآسانسورها می باشد. خرابی و از کار افتادگی مکرر آسانسور ها و پله های برقی ها حتی به مدت کوتاه شما را در معرض یک محکومیت شدید قرار خواهد داد.فراتر از موضوع زحمت ایجاد شده، ظهور مکرر علامت “خارج از سرویس ” باعث افزایش تردید در مورد ساختمان و اوضاع مالی مالکان می شود.روش سرویس ونگهداری اصولی ،توسط افراد مجرب ومتخصص می تواند به شما کمک کند تا با تجدید کردن میزان اعتبار مردم به تجهیزات انتقال عمودی شما، از این معضل رهائی یابید.

هزینه تحمیلی ناشی از کار افتادگی

ما اغلب فکر می کنیم که هزینه های از کار افتادگی فقط در محدوده هزینه های تعمیرات است. با این وجود در بسیاری از ساختمان ها ومراکز تجاری پله برقی وآسانسور نقش مهمی بازی می کند،برای مثال میزان هزینه ناشی از کار افتادگی پله برقی که در یک مجتمع تجاری برای سرویس دهی به طبقات بالا وپایین مجتمع تجاری در نظر گرفته شده است. چه میزان می شود؟

وقتی همه چیز همان طوری که باید کار می کنند،سرویس دهی مجتمع تجاری می تواند بی نقص بماند با این وجود وقتی یک ویا دو پله برقی ازسرویس خارج می شود مشتریان دگر به طبقات تردد کمتری میکنند .وباعث کسادی وبی رونقی در طبقات میگردد که بطور منفی بر روی موثر بودن پله برقی تاثیر می گذارد و ممکن است باعث پاسخ دهی هر روزبه مشتریان وکسبه خشمگین که در طبقات کار واجب دارند شود.

سود حاصل از احساس مثبت مسافران

تاثیر ساختمان شما به طرز مهمی در احساس افراد نسبت به ارزش آن مجتمع دارد و همچنین ارزش قدرت احترام برای سکونت در آن ، آسانسورها و پله های برقی در ایجاد این احساس به طرز قابل توجهی سهیم هستند.یک پله برقی پر سر و صدا و شلوغ با تجهیزات قدیمی دارای لوازم و یا قطعات درونی فرسوده همه چیز را قدیمی جلوه میدهد و یک احساس نا مناسب بودن محیط را در مسافران بوجود می آورد.این مورد می تواند تاثیر عمده ای بر روی جذابیت ساختمان بگذارد و انعکاس منفی از وضعیت مالی مالک و مستاجر را در پی داشته باشد.
وقتی شما به ارزش ساختمان خود می افزاید وهمواره پله برقی فعال وآسانسورهای مرتب داشته باشید تاثیر مثبتی دارد که نشان می دهد حداقل های شما به طرز عمده ای به طرف بالا جابجا شده است.شما می توانید به طرز موثری برای جذب مشتری ومستاجر وارد رقابت شوید. چشم انداز بالقوه وسیع،در آمد بیشتر از فضاهای قابل دسترسی و افزایش بهره وری و باروری تمام اینها یک تفاوت قابل توجه در ارزش ساختمان شما ایجاد خواهد کرد.

به روز کردن ساختمان – حفظ سابقه

هر چند سابقه زیاد ممکن است در زمینه آن چیزی که پایداری و کارشناسی نامبرده می شود ارزشمند باشد.ولی در زمینه قدیمی بودن و تاریخ گذشته بودن می تواند تاثیر بالعکس داشته باشد.

این یک حقیقت است که بانکی با سابقه ۱۰۰ سال می تواند اطمینان پذیری در امر خدمات رسانی اش را القا کند. در حالی که اگر این بانک به دستگاههای موجود بروز نشده باشد ….شما ازاین بانک با سابقه بهره میگیرید ؟اما این احساس در مواردی مثل جابجائی با یک آسانسور ویا یک پله برقی پر سر و صدا ، شلوغ و لرزان با یک سیستم کنترل قدیمی به ندرت حفظ و تقویت میشود.آسانسورهای وپله برقی های به روز شده که از فناوری پیشرو استفاده می کنند می توانند در بالا بردن ارزش چارچوب کارشناسی سازمان نقش داشته باشند.این آسانسورها وپله برقی ها حاکی از یک مدیریت موثر هستند و می تواند مدعی سرزندگی و حیات با نشاط این نشان باشد و به بازدید کنند گان این احساس را القاء می کنند که مجتمع به مساله راحتی و ایمنی اهمیت می دهد.

اجاره دادن آپارتمان با نرخ جدید

سیستم آسانسور و پله های برقی شما به منزله قلب ساختمان شما هستند و به عبارتی هیچ کدام از سیستم های دیگر در ساختمان دارای این مقدار تاثیر بر میزان توانائی شما برای جابجائی افراد به طور موثری در داخل ساختمان شما نیستند.تجهیزات قدیمی و منسوخ شده آسانسور و یا پله های برقی شما می تواند میزان مصرف انرژی ساختمان شما را به طرز غیر ضروری و چرخه حیات هزینه ها را افزایش دهند. راه حل های مدرنیزاسیون که به منظور کاهش هزینه های فعالیت، همراه با یک مصرف انرژی معقول طراحی شده است می تواند نمونه ای از جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش چرخه هزینه ها باشند و در نهایت .به طرز قابل توجهی بر روی خط بنیادی شما تاثیر بگذارد به یک آپارتمان مسکونی یک فرصت تازه حیات بدهید.

سرویس های دوره ای شامل :
روغنکاری زنجیر موتور
روغنکاری زنجیر استپ
روغنکاری زنجیر هندریل
گریسکاری شفت هندریل
گریسکاری خورشیدی ها
گریس کاری گاید پدها
نظافت چاله ها
نظافت گاید ریلها
تست عملکرد میکروسوییچ ها و سنسورها و تنظیم آنها
نظافت ورودی موتور
بازدید و شارژ واسگازین گیربکس
نظافت رولیک ها و رولرها
نظافت ریلها
نظافت قسمت داخلی هندریل ها
روانکاری قطعات
آچار کشی تابلو برق و دیگر قطعات
تنظیم هندریل
تنظیم زنجیرها
تست عملکرد ترمز و تنظیم آن در صورت لزوم
تنظیم استپها
تنظیم اسکیرتینگها
تنظیم دک ها و استیلهای کناری
تست عملکرد درایو اینورتر
تنظیم کامب پلیت ها
تنظیم شانه ها
تنظیم زنجیر ها

و…..
تعمیرات و تعویضات شامل :
تعمیر یا تعویض فرکشنویل
تعویض شانه ها
تعمیر یا تعویض زنجیر استپ
تعویض زنجیر هندریل و زنجیر موتور
تعویض رولیکها یا رولرها
تعمیر یا تعویض مگنت ترمز
تعمیر موتور
تعمیر یا تعویض قطعات تابلو برق از قبیل کنتاکتورها، رله ها، پی ال سی، ترانس، کنترل فاز و…
برنامه نویسی پی ال سی
لنت کوبی سیستم ترمز
تعویض یا تعمیر نیول چین ها
تعویض هندریل
صدا گیری پله برقی
و…



موضوعات :
آزمایش مهندسی

درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما