no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری


دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری
zip
03 f 2014


دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری

دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری

دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری

توضیحات:دانلود پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا و اکوستیک در معماری

پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا

مقدمه:

مفاهيم اوليه استاندارد
ميدان آكوستيك

 

كميت فشار در فراگيره در حالت تعادل در همه نقاط آن يكسان ميباشد. چنانچه در چنين فراگيره حالت تعادل در يكي از نقاط آن متزلزل شود (به عنوان مثال فشار در يك نقطه بيشتر ميشود) اين حالت ناپايدار در همه جهات در فراگيره منتشر شده به شكل موج پديدار ميشود (نظير افتادن سنگ در آب آرام).

 

تندي آوا

 

تندي آوا كه به آن سرعت ذرات فراگيره نيز ميگويند درگير با فشار آوا و اندازه وابسته به هم ميباشند. تندي آوا خود وابسته به بسامد و دامنه نوسان ذرات است كه مقداري متغير ولي تكراري است. به اين معني كه تندي آوا به سرعت حركت ذرات فراگيره در حول نقطه حالت تعادلشان گفته ميشود. هرچه انرژي ساماندهي آوا (يا به بيان ديگر بلندي آوا) بيشتر باشد به همان نسبت نيز تندي و فشار آوا بيشتر ميشود.

 

1- انتشار آوا در فضاي باز و بسته

 

چگونگي انتشار آوا در يك فضاي باز كه ديواري آنرا محدود نكرده باشد تنها بستگي به ساختمان هندسي سرچشمه دارد. از اين رو كاهش شدت آوا (انرژي آكوستيكي) كه در هر ثانيه از يك مترمربع ميگذرد،با فاصله آن از سرچشمه بستگي پيدا ميكند و تنها از ابعاد هندسي آن تابع است و به فركانس بستگي ندارد « تباهي هندسي انتشار آوا » ناميده ميشود. افزون بر تباهي هندسي آوا كاهشهاي ديگري مانند تباهي در فضا (تباهي هوا – تباهي بخار آب و مه – تباهي باد…) يا تباهي در زمين (تباهي در گل و گياه…) نيز به شدت آوا در كاهش ميدهند. از اين رو براي پيشگيري از آزاد آوا (نوفه) با بهره گيري از تباهندههاي نامبرده يا تباهندههاي ويژه ديگر (مانند ديواركهاي بازدارنده يا گذراندن سرچشمه در ژرفاي زمين) كوشش ميشود كه آزاد نوفه را كاهش دهند. پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا

 

 

آوا به شيوه چشمگيري كاهش مييابد. زيرا اندازه اين بازدارندهها (كوه و تپه) چندين بار بزرگتر از طول موج آواهاي بم ميباشند. از اين رو به خوبي ميتوان دريافت كه چرا آواي قطاري كه از درهها و گوديها ميگذرد كمتر آزا دهنده است تا قطاري كه از دشت و كوه ميگذرد. همچنين اتاقهاي سمت حياط خانهها بيش از اتاقهاي سمت خيابان آرامش دارند. پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا

 

نوفه

همچنانچه در اسيلوگرام آوائي به جاي خطوط مشخص،نوار ناموزوني ملاحظه ميشود آن آوا ديگر داراي اجزاء مشخص و هارمونيك نيست و در شكل وجود خطوط مشخص هم ديگر اين خطوط داراي رابطه اي با يكديگر و نغمه اصلي نمي باشند و به همين جهت اين آوا را كه خالي از لطافت و دلپذيري است نوفه ميناميم.

 

سرچشمه آواتراز آوااحساس آوا
پرچ كاري ديگ بخار130 (C) dBغيرقابل تحملa
120(C) dBغيرقابل تحمل
110(C) dBغيرقابل تحمل
راديو (بلند)100(C) dBخيلي بلندb
90 (C) dBخيلي بلند
80 (B) dBخيلي بلند
اتومبيل سواري در 10متري70 (B) dBبلندc
60 (B) dBبلند
آرامش كامل50 (A) dBآهستهd
40 (A) dBآهسته
30 (A) dBخيلي آهسته
20 (A) dBخيلي آهسته
10 (A) dBغيرقابل شنيدن
0 (A) dBغيرقابل شنيدن
a: نوفه ترافيك هوائي                   b: نوفه صنايع       c: نوفه ترافيك زميني

d: نوفه محيط مسكوني

حدمجاز (پيشينه) غوغاي آزار دهنده

پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا

محل كار    

ميانگين 50%    

غوغاي آزار دهنده برحسب

پيك 99%

پيك گه گاهي 9/99%

 

سيستمهاي با عايق ساماندهي آواي گوناگون

 

چنانچه يك ديوار يا سقف از چندين جزء گوناگون تركيب شود، عايق بندي آن ديوار يا سقف نتيجه عايق بندي اجزاء گوناگون خواهد بود. همانگونه كه در شكل 12 نمايش داده شده است ميتوان كاهش عايق بندي يك ديوار را كه داراي در يا پنجره است بدست آورد.

پاورپوینت ایجاد فضای عایق صدا

در شكل زير 13 كنستركسيون (نحوه اجرا) يك در چند لايه با چهارچوب و پاشنه ويژه نمايش داده شده است. با توجه به ساختمان و عايقبندي درها برداشت ميشود كه و جود در، اثر عايقبندي ديوار را كاهش ميدهد، زيرا به عنوان مثال يك ديوار آجري 12 سانتيمتر به وزن 240 كيلوگرم در مترمربع داراي عايقبندي معادل 46 دسيبل ميباشد، در حالي كه اگر دري معادل اين عايقبندي مورد نياز باشد ، بايد هم سنگين و هم چند لايه ساخته شود (كه با ديوار تناسبي ندارد).

چون ساختن دربهاي سنگين به علل فني و عملي ميسر نيست، از اين رو در مواردي كه عايقبندي بيش از 30 دسيبل مورد نياز باشد، ناچار از بكار بردن دربهاي دوبل و چند لايهاي ميباشند كه نظير ديوارهاي دوجداره پيشروي ميكنند.

به ويژه در مورد اينگونه دربها اجراي چهارچوب و قفل و پاشنه اهميت زيادي دارد و از طرف موسسات مختلف وسايل ويژه ساخته و عرضه شده است.

براي آببندي اينگونه دربها بهترين جنس نمد ميباشد (استفاده از اسفنج طبيعي يا مصنوعي در اين مورد مجاز نميباشد، زيرا دوام آنها كم است).

دربهاي ويژه با عايقبندي زياد را ميتوان با فلز هم ساخت. به ويژه چهارچوب و قاب در را اگر از آهن بسازند، در ديگر بازي نميكند و آببندي همواره يكسان ميماند.

به علت خواص عايقبندي با ورق فلزي در تركيب دربهاي ويژه عايقبندي بيشتر اغلب از لايههاي سربي نيز به عنوان لائي استفاده ميشود.

پنجره

در تمام ساختمانها، همواره نقطه ضعف عايقبندي آواي هوابرد و نوفه بيرون (نوفه ترافيك ـ نوفه صنايع و …) ميباند، زيرا بالاترين حد عايقبندي پنجرههاي بازشو Ia=35-40dB است و رسيدن به اين حد خود تابع نكات زير ميباشد:

شيشه دو جداره از دو شيشه به ضخامتهاي گوناگون (از 10 تا 50 ميليمتر)

فاصله كافي ميان شيشهها (به تناسب پروفيلهاي موجود در بازار)

آببندي كافي با چهارچوب، چسبندگي كافي شيشهها به قاب پنجره

ب كار بردن خمير پلاستيكي كشسان براي محكم كردن شيشهها (زاماسگا)

ساخت پنجره و نصب آن و آببندي آوايي چهارچوب پنجره

و دیگر توضیحات ………………………………..

تعداد صفحات :60

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما