no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)


آزمایش میکرودوال (micro-Deval)
zip
18 f 2017


آزمایش میکرودوال (micro-Deval)

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)

 

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)

 

آزمایش میکرو دوال که اولین بار در دهه 1960 در فرانسه توسعه یافت، جهت تعیین کیفیت مصالح سنگی ( بویژه بالاست) و تخمین مقاومت آن در برابر فرسایش، اصطکاک و ضربه‌های خفیف بکار گرفته می‌شود. عامل سایش گوی‌های فلزی هستند که همراه با مصالح و در حضور آب درون محفظه استوانه‌ای ریخته می‌شوند. آزمایش میکرو دوال یکی از بهترین آزمون‌ها جهت کنترل کیفیت مصالح در برابر سایش است که بدون وارد کردن ضربات سنگین به ذرات، شرایط حضور آب را نیز ملحوظ می‌دارد. در استانداردها و آیین‌نامه‌های فنی از این آزمایش تحت عنوان آزمایش دوام مصالح سنگی درشت‌دانه به روش میکرودوال یاد می‌شود. اصول کلی و عملکرد آزمایش میکرودوال در تمامی استانداردها و آیین‌نامه‌ها یکسان است ولی در برخی از جزئیات تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

برخی از استانداردها و دستورالعمل‌های مرتبط با آزمایش میکرودوال عبارتند از:

BS EN 1097-1

ASTM D6928-10

AASHTO T 327-06

CP-L 4211

Ministry of Transportation,Ontario,Canada

 

 

دستگاه میکروداوال

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)

آزمایش میکرودوال (micro-Deval)

این دستگاه جهت تعیین ضریب سایش مصالح سنگی براساس استاندارد ASTMD6928 و معـادل آن AASHTOTP58 بکار رفتـه و مکمّل آزمایش LOOSSANGLES می باشد با این تفاوت که سایش مصالـح درحضورآب انجـام می شود . کاربرد این آزمایش در مصالح سنگی مورد استفاده در قشرهای بالاست و ساب بالاست در پروژه های ریلی می باشد .

این دستگاه در پروژه راه آهن سریع السیر قم – اصفهان مورد استفاده قرار گرفت .

قیمت مشابه خارجی این دستگاه حدود 250میلیون ریال می باشد که با ساخت این دستگاه در داخل توسط متخصصان ایرانی با قیمت حدود 80 میلیون ریال به تعداد مورد نیاز در پروژه های مشابه ، از خروج ارز به میزان قابل توجهـی جلوگیـری می شود .

روش آزمایش

روش انجام آزمایش به این صورت است که مصالح سنگی دانه‌بندی شده همراه با گوی‌های فلزی به قطر 9/5 میلیمتر و در حضور آب به درون یک محفظه استوانه‌ای به قطر 194میلیمتر ریخته می‌شود. نمونه مصالح سنگی بسته به استاندارد مورد نظر به مدت چند ساعت قبل از آزمایش درون ظرف آب ریخته شده و اشباع می‌گردد. محفظه استوانه‌ای حاوی مصالح، گوی‌ها و آب بسته به ابعاد مصالح تا مدت 2 ساعت با سرعت 100 دور بر دقیقه دوران می‌یابد. ضریب میکرو دوال بر اساس افت وزنی ناشی از آزمایش محاسبه می‌شود و مقادیر زیاد ضریب، نشان دهنده سایش پذیری بیشتری نمونه می‌باشد.

آزمایش میکرودوال در کشورهای اروپایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران چندان مرسوم نشده است.

 

 



موضوعات :
آزمایش مهندسی

درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما