no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت مدرن ریچارد میر


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت مدرن ریچارد میر


دانلود پاورپوینت مدرن ریچارد میر
zip
25 f 2014


دانلود پاورپوینت مدرن ریچارد میر

پاورپوینت مدرن ریچارد میر

پاورپوینت مدرن ریچارد میر

توضیحات:دانلود پاورپوینت مدرن ریچارد میر

پاورپوینت مدرن ریچارد میر

مقدمه:

›از دهه شصت ميلادي ، موضوع پست مدرن در معماري به صورت يك سبك مهم مطرح شد و انتقادات زير بنايي به انديشه منطق گرا وارد گرديد . آغاز گر اين جنبش كسي نبود مگر يكي از شاگردان لويي كان به نام رابرت ونچوري .

›از نظر ونچوري ، ساختمان ها نمي توانند همه داراي يك فرم و فلسفه باشند ساختمان مانند يك ماشين نيست كه تنها شامل مجموعه اي از مسائل تكنولوژيكي و مكانيكي باشد .

 

مدرنيست ها معماري را يك مسئله تكنولوژيك مي دانستند . تكنولوژي يك خصوصيت عام دارد و در سرتاسر جهان از قواعد و اصول يكسان تبعيت مي كند . ولي پست مدرنيست ها به معماري يك نگرش فرهنگي دارند و فرهنگ در هر منطقه اي متفتاوت با ساير مناطق است .

از نظر معماري پست مدرن ، اين مسائل را مي توان در موارد زير خلاصه كرد :

.1خصوصيات فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي و افرادي كه از آن ساختمان استفاده مي كنند ؛

.2خصوصيات شهري ، خيابان ، ميدان ،‌كوچه ، مغازه ؛

.3شرايط اقليمي ، رطوبت ، سرما ، گرما ، جنگل ، صحرا ؛

 

خانه مادر ونچوري (64-1962) اگر از نظر كوربوزيه خانه ماشيني است برای زندگي ، از نظر رابرت ونچوري ، خانه خانه است و بايد داراي نمادهاي خانه در هر فرهنگ و جامعه باشد اين خانه در عين داشتن تقارن ، نامتقارن ، در عين وحدت ، داراي كثرت و در عين پيچيدگي و تضاد در فرم ، داراي قرائت ساده براي عامه مردم به عنوان يك خانه مسكوني است .

 

 

نحوه زندگي روزمره اهالي ساختمان ، عادات آنها ، طرز استفاده و پيش زمينه هاي ذهني آنها در رابطه با فرم هاي زيستي .

ونچوري سعي مي كند تا مجدداً ارتباط معماري و ساختمان ها را با هويت انساني برقرار كند ، شرايط تعيين كننده شكل ها و نمادها بايد متفاوت باشد . ونچوري تزئينات را رد نمي كند ، بلكه تزئينات ساختمان را بخشي از خصوصيات فرهنگي و تاريخي هر منطقه مي داند كه مي تواند در ساختمان هاي جديد مورد استفاده قرار گيرد .پاورپوینت مدرن ریچارد میر

در اكثر كارهاي معماران پست مدرن مشاهده مي شود كه آنها سعي دارند تا از نشانه ها و نمادهايي استفاده كنند كه در هر منطقه مشخص كننده نوع كاربري آن ساختمان است . مانند مادرونچوري ، كه براي طرح آن از نمادهاي يك خانه و آنچه در غرب به عنوان خانه محسوب مي شود ، استفاده شده است . بر خلاف ايده مطرح شده در ويلاساوا خانه ماشيني است براي زندگي و در خانه مادر ونچوري ايده خانه خانه است بيان شده .

اگر كوربوزيه در كتاب خود ،‌به سوي معماري نوين ، نگاه معماران را به اتومبيل ، كشتي و به طور خلاصه به تكنولوژي معطوف داشت ،‌ونچوري و ديگر معماران پست مدرن مي خواهند نگاه معماران را به سمت فرهنگ تاريخ سنت و در يك كلام آن چيزي كه هويت انسان و محيط كالبدي پيرامون آن را شكل مي دهد برگردانند .پاورپوینت مدرن ریچارد میر

 

خانه مادرونچوری ، اولین ساختمان ساخته شده به سبک پست مدرن و نماد این معماری است . این خانه را رابرت ونچوری در سال 1962 در نزدیکی شهر فیلادلفیا در ایلات پنسیلوانیا در آمریکا ساخت . ونچور ی در طرح خود از نمادهایی همچون بام شیبدار ، پنجره قوس سردر ورودی و لوله دودکش استفاده کرد که در غرب ، از جمله در آمریکا ، نمادها و نشانه های یک خانه شمرده می شود . هر کس در غرب ، از نگاه اول ،این ساختمان به عنوان یک خانه مسکونی تشخیص می دهد .

اگرچه نمای اين ساختمان به صورت متقارن طراحی شده ، ولی به دلیل پیچیدگی ها و ملزومات خاص در چیدمان اتاق ها ، در نمای ساختمان پنجره ها به صورت نا متقارن طراحی شده اند . در سمت راست فضاهای نیمه خصوصی ، همچون آشپزخانه ، پذیرایی و نهارخوری قرار دارد . در سمت چپ فضاهای خصوصی ، همچون اتاق های خواب و حمام طراحی شده است . این عدم تقارن و دوگانگی در چیدمان پلان ، در نما توسط بام شیبدار ، دودکش و قوس تزئینی در بالا ی سردر ورودی به یگانگی و وحدت تبدیل شده است .

پاورپوینت مدرن ریچارد میر

 

لذا وحدت و یکپارچگی از طریق حذف المانهای مختلف ساختمان بدست نیامده ، بلکه همه تناقضات و پیچیدگی های خانه در این طرح وجود دارد و وحدت در عین کثرت با شامل نمودن کلیه موارد موجود در بنا پدید آمده است .

 

معمار نباید خود به تنهایی ساختمان را طراحی کند – آنچه در معماری مدرن مرسوم بود – بلکه باید همکار و مشاور استفاده کنندگان باشد الگوی شکل ساختمان نباید تنها در ذهن معمار باشد ، بلکه باید آن چیزی باشد که ساکنان آینده ساختمان با آن انس و آشنایی دارند و می توانند با آن ارتباط برقرار کنند .
به معماری پست مدرن « معماری پاپ » یا « معماری مردمی هم می گویند » چرا که در این معماری از احجام ، تزئینات و رنگهای عامه پسند و قابل توجه برای عموم استفاده می شود . بر خلاف معماری مدرن که تنها قشر خاص روشنفکر می تواند متوجه معانی و مفاهیم انتزاعی آن باشند .

به معماری پست مدرن ، معماری التقاطی نیز می گویند ، زیرا این معماری التقاطی و تلفیقی از سبکها و دوره های مختلف تاریخی است که با مصالح متفاوت و متنوع اجرا می شود .

ساختمان پست مدرن دارای دوگانگی در قواعد و مفاهیم است . یکی برای قشر روشنفکر و دیگری برای عامه مردم .

در ایران نیز ، سبک پست مدرن پس از انقلاب مطرح شد ولی عمدتاً آنچه در شهرهای بزرگ ایران بالاخص تهران ساخته شد تقلیدی از معماری غرب بود و خصوصیات بومی و محلی خاص هر نقطه در ایران مورد توجه واقع نشد . یعنی یک تقلید صرف از مجلات معماری صورت گرفت و به معانی و اصول فکری معماری پست مدرن توجهی نشد : اگر چه معمارانی همچون شیخ زین الدین ، کلانتری و صفامنش که معماری دوره قاجار را عمدتاً الگو قرار داده اند بیشتر به اصول و مبانی پست مدرن نزدیک هستند .

 

فیلیپ جانسون به عنوان تنها بازمانده از بزرگان معماری مدرن در اواخر دهه هفتاد تغییر موضع داد و بارارر دادن سنتوری تزئینی غیر عملکردی بر بالای برج شرکت تلفن و تلگراف آمریکا (AT & T) 84-1978 در نیویورک ، به جمع معماران پست مدرن پیوست .

 

 

ساختمان مرکزی شرکت صفحات شیشه ای (PPG) ، در شهر پیتسبورگ در آمریکا ( 1981) ، طراح فیلیپ جانسون . برج های شرکت های معظم در عصر مدرن و فرامدرن جایگزین کاتدرال های قرون وسطی به عنوان مرتفع ترین و بزرگترین شاخص ها در شهرهای غرب شده اند . این موضوع ایده اصلی جانسون در طرح این ساختمان پست مدرن بوده است ..

 

مایکل گریوز ، خانه هنسل من ( 1967) را همانند ویلا ساووا به صورت یک ساختمان مکعب شکل به رنگ سفید و بی نیاز از محیط اطراف طراحی کرد .

 

اکثر ساختمانهای مکعب شکل این معماران جوان به رنگ سفید و جلد کتاب آنها به رنگ کاملا سفید بود . لذا سبک آنها با نام پست مدرن سفید و بعدها نئو مدرن (Neo – modern نام گذاری شد . پست مدرن رابرت ونچوری ، پست مدرن خاکستری نام گرفت ، زیرا نه سفید بود و نه سیاه ، بلکه التقاطی از موضوعات مختلف بود .
بر خلاف معماری پست مدرن خاکستری که تأثیر بسیار گسترده ای در سطح بین المللی داشت ، حوزه نفوذ معماری پست مدرن سفید بسیار محدود بود .
در حال حاضر چهره شاخص سبک پست مدرن سفید ( نئو مدرن ) ریچارد میر است . وی کماکان خود را مقید به اصول فکری این سبک می داند و ساختمان های بسیار زیبا و جالب توجهی در این زمینه ارائه کرده است .
در اینجا باید متذکر شد که هر کجا از امعماری پست مدرن صحبت شود ، منظور پست مدرن خاکستری است . معماری پست مدرن سفید به لحاظ تشابه زیاد آن با معماری مدرن بیشتر به نام نئو مدرن – مدرن جدید – خوانده می شود .

 

 

پیشگفتار
ریچارد میر پف یکی از برجسته ترین معماران حاضر در جهان می باشد که آثار ماندگاری از خود بر جای نهاده است . وی پس از تکمیل تحصیلات معماری در دانشگاه کورنل ، رنگ سفید را مشخصه ی اصلی کارش قرار داد و سال 1963 ، دفتری در شهر نیویورک تأسیس کرد .
میر در UCLA دانشگاه هاروارد وییل تدریس کرده و کارهایش در بسیاری کتاب ها و مجلات بین المللی در سطح گسترده ای منتشر شده است . ریچارد میر تا کنون سخنراتنی های متعددی در سراسر ایالات متحده ، اروپا ، آمریکای جنوبی و ژاپن کرده و پروژه های طراحی مبلمان ، نقاشی ها و طرح های معماری او ، به صورت بسیار وسیع در جهان به نمایش درآمده است .

 

در سال 1976 ، میر عضو موسسه ی معماران آمریکا شد و در سال 1983 دولت فرانسه او را به عنوان مسئول موسسه ی هنرو ادبیات برگزید و در سال 1987 ، عضو افتخاری موسسه ی سلطنتی معماران بریتانیا شناخته شد . در سال 1990 نیز ، درجه ی دکترای افتخاری دانشگاه ناپل را از آن خود ساخت . وی در سال 1995 عضویت آکادمی هنر و علم آمریکا درآمد و تا امروز با موسسه ی هنر و علم آمریکا همکاری دارد .
میر تا کنون پروژه های بسیار متعددی اجرا کرده است که تمام آنها موفق به دریافت جایزه ی ملی افتخاری از موسسه ی معماری (AIA) شده است . علاوه بر این ، جوایز بسیار دیگری را نیز از آن خود ساخته است .پاورپوینت مدرن ریچارد میر

و دیگر توضیحات پروژه…………………….

تعداد صفحات پروژه:86

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما