no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری محوطه سازی بسیار کامل 75 اسلاید


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری محوطه سازی بسیار کامل 75 اسلاید


PPT
دانلود پروژه معماری محوطه سازی بسیار کامل 75 اسلاید
ppt
31 f 2020


دانلود پروژه معماری محوطه سازی

پاورپوینت معماری  محوطه سازی بسیار کامل و تحلیل شده در 75 اسلاید توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه شده است ،پروژه معماری محوطه سازی و سایر پروژه های مشابه ان را میتوانید در فروشگاه معماری بروزکد دریافت نمایید.

دانلود پروژه معماری محوطه سازی

دانلود پروژه معماری محوطه سازی

 پروژه معماری محوطه سازی

دانلود پاورپوینت در مورد محوطه سازي

—مقدمه

  • عوامل موثر درطراحی
  • آماده سازی خاک وکفسازی
  • موانع
  • دیوارهای حائل
  • پله ها و رمپ ها
  • پیاده روها وجدول ها
  • سپتیک
  • چاه
  • 1-میله
  • 2-انبار
  • 3-طوقه
  • 4-گلدان روی دهانه چاه
  • 5-دال بتنی روی گلدان

پاورپوینت معماری محوطه سازی

امروزه طراحی فضای بیرون ساختمان نیز به اندازه طراحی خود ساختمان ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی فضاهای بیرونی اعم از فضاهای شهری روستایی خصوصی ویا عمومی جزئیات فراوانی را در بر گرفته وبه دانش جامعی در زمینه های مواد و مصالح ساخت و ساز و زیبایی شناختی نیاز دارد. فقدان هر یک از این موارد میتواند تاثیرات نامطلوبی بر جای گذارد. اهمیت اساسی طراحی فضاها و محوطه سازی در نمای ظاهری و زیبایی آن نمود بیشتری پیدا می کند.

مطالب مرتبط:

دانلود پاورپوینت محوطه سازی کف ها

دانلود تحقیق محوطه سازی ورزشگاه ها

برای دانلود نقشه اتوکد فرهنگسرا کلیک کنید

برای دانلود رساله فرهنگسرا کلیک کنید

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج home_plan98@

امور مهندسی محوطه سازی:

عملیات محوطه سازی در بر گیرنده برنامه های مدون توسعه و تغییرو

بهبود فضاهای موجود است. طرحهای مقدماتی عظیم دفن زباله های صنعتی بلا استفاده همراه با مراکز بازیافت زباله اصلاحات اساسی پس از نصب سرویسهای خدماتی مهم رفع شیبهای مجاور مسیرهای حمل و نقل آبادسازی مناطق ساحلی یا تالاب ها و منشعب نمودن مسیرهای آبی را در بر می گیرند.

فصل اول :
عوامل موثر در طراحی

جزئیات طراحی باید در بر گیرنده موارد زیر باشد:

جهت گیری تاثیرات مهمی بر وضعیت و میزان تابش ونور دریافتی از خورشید در طی فصلهای مختلف یا ساعات روز و وزش باد در جهت مخالف بر جای می گذارد و این موضوع نوع گیاهان و نیاز به حفاظت آنها را تعیین می نماید.

خطوط تراز زمین نه تنها بر زاویه تابش خورشید و پرتودهی تاثیرگذارند بلکه مقاومت گیاهان و روشهای آبیاری را نیز تحت شعاع قرار می دهند. خط دید و برخورد چشمی نیز از ارتفاع تاثیر می پذیرد.

َفصل دوم:
آماده سازی خاک و کفسازی

خاک سطحی: خاک سطحی برای رشد سالم گیاهان عنصری اساسی تلقی می شود. در صورتیکه کیفیت این خاک خوب است آن را از خاک زیر سطحی تفکیک کرده و برای استفاده در مواقع نیاز آن را حفظ نمایید. عمق پیشنهادی خاکهای سطحی متغیر است.

کوبش (تراکم) خاک: خاک مورد استفاده در خاکریزی فضاهای سخت محوطه سازی باید در لایه هایی به عمق 300-400 میلیمتر پخش و به خوبی متراکم و کوبیده شود به این منظور نمی توان از هر نوع خاکی استفاده نمود.هریک از انواع مصالح با ویژگیهای خاص خود تفکیک شده و به صورت مجزافشرده میشود.

مصالح به کار رفته به عنوان بستر اصلی در نواحی مختلف متغیر است اما ایده آل است که مخلوطی از سنگریزه و مصالح مقاوم باشد. آجرهای قدیمی و سنگهای لاشه درصورتیکه به خوبی شکسته و با مصالح مرغوب مخلوط شده باشند باید مورد استفاده قرار بگیرند.

انباشتگی خاک درزیر محوطه سازی سخت

خاکریز: به منظور جلوگیری از رانش و جابجایی خاک خاکریزهای واقع در امتداد شیب ها باید با خاک پر شوند. به منظور حفظ مصالح خاکریز و پروفایل مناسب برش ها باید با مصالح مناسب پر شوند. در خاکریزهای مرتفع تر جهت جلوگیری از ریزش و لغزش مصالح خاکریز پروفایل زمین باید به صورت پلکانی باشد.

زاویه شیب باید نسبت به عملیات نگهداری مورد نیاز در نظر گرفته شود و قسمت فوقانی و پایینی خاکریز به طور ملایم گرد شود. شبکه تخلیه آبهای سطحی را در هردو بخش بالا و پایین خاکریز ایجاد نمایید به طوری که خاک فقط رطوبط بارشهای صورت گرفته بر روی سطح را جذب کند. حداکثر منحنی شیب برای زمینهای علفی1:3 برای کاشت گیاهان1:2 است.

برش کف سازی بوسیله بلوکهای بتنی که در محل ریخته میشوند

این نوع کفسازی برای حیاط و محوطه های خارجی به کار می رود. در صورت نیاز به کف سازی بهتر وزیرسازی کامل تر باید کف سازی نوع دوم به کار رود. برای مکان هایی که وسایل نقلیه سنگین رفت و آمد می کنند کفسازی نوع سوم با آرماتور گذاری اجرا میشود.

کف سازی نوع چهارم در مواردی به کار می رود که وسایل نقلیه سنگین از روی آن عبور کرده و احتمالا بارهای سنگین مثل تیر آهن را تخلیه می کنند به دلیل عدم نشست بین درزها در فواصل 50 سانتیمتری داخل بتن لوله هایی کار گذاشته و میله ای درون آن و بتن قرار می گیرد.

برای بتن ریزی در محوطه به فاصله 60 سانتیمتری از دیوار نوارهایی به عرض 6متر یک در میان بتن ریزی میشود و چون سطح بتن ریزی زیاد است برای جلوگیی از ترک خوردن در فواصل 6متر درزهایی تعبیه می گردد که باید با مواد قابل ارتجاع پر شود.

دور تا دور ستون ها مانند کروکی ها بتن ریزی می شود ودرز انبساط تعبیه می گردد تا در اثر نشست احتمالی ستون ها بتن ترک برندارد.

فصل سوم:
موانع

هدف از ایجاد موانع به شرح زیر است:

ایجادحریم

تامین سلامت

امنیت

تعیین حد و مرز

کنترل مسیرهای حرکت

بهسازی محیطی- آب و هوا صدا و غیره

مناظر

و دیگر توضیحات ..بسیار تحلیل شده و کامل

تعداد صفحات پروژه:75
فرمت فایل:پاورپوینت
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
درگاه پرداخت شماره دو
برای دیدن پکیج پاورپوینت های معماری اینجا کلیک کنید.


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما