no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری – بسیار کامل و تحلیل شده


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری – بسیار کامل و تحلیل شده


PPT
پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری – بسیار کامل و تحلیل شده
ppt
26 f 2015


پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری

پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری

پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری

توضیحات:پاورپوینت تجزیه وتحلیل فضاهای دانشکده معماری تعداد صفحات:38.

مقدمه:
دانشکده معماری

موضوعات مورد بحث

 

اجزا و استاندارد های مربوط به فضاهای آموزشی دانشکده هنر و معماری

جدول سرانه ی فضاهای آموزشی

جدول تعداد و ظرفیت و سطح آتلیه ها و کلاس ها

مشخصات فضا های اداری ، خدماتی و پشتیبانی

فضاهای مورد نیاز بخش اداری و مدیریت

فضاهای مورد نیاز مدیریت آموزش  

فضاهای مورد نیاز مجموعه تسهیلاتی و رفاهی

فضاهای مورد نیاز بخش کمک آموزشی

مدول های طراحی کلاس ها ، آتلیه ها و دفاتر اداری

استاندارد های نویفرت

اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش

حفاظت ساختمان بروزکد در مقابل حریق

مطالب مرتبط:

دانلودپاورپوینت تحلیل کلی دانشکده معماری

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

آتليه طراحی

باید در نزدیکی اتاق کار یا کارگاه باشد. به دور از اصوات مزاحم و گرد و خاک قرار گیرد

و فضای لازم جهت ورقه های نقشه ، کمد لباس ، مرجع و مدل ها در نظر گرفته شده باشد.

روشنایی ، اصل مهمی در آتلیه ها می باشد که هم از نوع طبیعی و هم از نوع مصنوعی آن

بسیار ضروری است .

آتلیه های نقشه کشی

کلیه ی ابعاد بر اساس استاندارد ترسیم       تعیین می شود.

تجهیزات لازم شامل تخته رسم و صندلی می باشد . جهت گیری پنجره ها در بهترین حالت به سمت

شمال و شرق است. در صورت عدم امکان باید پرده ها و کنترل کننده ها ی لازم جهت منافذ نوری

در نظر گرفته شود.

کارگاه ها

محل کارگاه بسته به نوع کارگاه است. کارهای سبک مانند : گرافیک ، عکاسی و مدل سازی

معمولاً درطبقه ی بالاترو کارهای سنگین مثل : نجاری ، آهنگری و جوشکاری ، درطبقه ی

همکف یا زیرزمین واقع شود. در صورت وجود تکنسین کارگاه ، فضای لازم برای استقرار

وی و دید کافی برای تمام کارگاه لازم است. کمدهای شخصی نیز ضروری می باشد.

هر انباری باید نزدیک به کارگاه مناسب خود باشد. شرایط گرمایی و رطوبتی که بر مواد

کارگاهی مانند چوب ، خاک و گچ ، تأثیر. می گذارد ، لحاظ شود

محاسبه ی تعداد ، ظرفیت و سطح کلاس ها برای دروس نظری

تعداد صندلی مورد نیاز Nبرای دروس نظری از رابطه ی زیر بدست می آید :

* فرضیات ارائه شده در رابطه ی بالا که اصولاً مبنای تجربی دارد به شرح زیر می باشد

ساعات مفید استفاده از کلاس به طور عادی 30 ساعت در هفته یعنی 6 روز کاری و هر روز 5 ساعت فرض شده است.

نرخ استفاده از کلاس در ساعات مفید ، 70% و نرخ اشغال صندلی ها ، 80% محاسبه می شود.

 

فرضیات ارائه شده در رابطه ی قبل که اصولاً مبنای تجربی دارد به شرح زیر می باشد :

ساعات مفید استفاده از کلاس به طور عادی 30 ساعت در هفته یعنی 6 روز کاری و هر روز 5 ساعت فرض شده است.

نرخ استفاده از کلاس در ساعات مفید ، 70% و نرخ اشغال صندلی ها ، 80% محاسبه می شود.

میانگین ساعات دروس نظری و عملی از رابطه ی زیر بدست می آید :

میانگین ساعات دروس نظری / عملی =

 

محاسبه ی فضای مورد نیاز بخش های اداری ، خدماتی و پشتیبانی.

مهمترین بخش در این قسمت ، مجموعه فضاهای اداری است که راهبرد و هدایت کلیه ی

امور دانشکده را بر عهده دارد. این بخش شامل رییس دانشکده و چهار معاونت می باشد.

سایر بخش های این قسمت عبارتند از : فعالیت های فوق برنامه ، سرایداری و نگهبانی ،

انبارهای عمومی و تأسیسات و نمازخانه.

محـاسـبه ی فضـاهای مـورد نیـاز مجـموعه تسـهیلاتی،رفـاهی

نهـار خـوری و آشـپزخـانه

 

از تالار غذا خوری در هر وعده دو نوبت استفاده می شود.

تالار ، گنجایش پذیرایی 600 نفر را در هر نوبت غذا خوردن خواهد داشت.

آشپزخانه در هر وعده ، برای 600 نفر غذا تهیه خواهد کرد و با فرض 5/1 متر مربع به ازاء هر صندلی ، سطح تالار برابر است با :     900=6001/5*

و با احتساب 5/0 متر مربع سرانه ، سطح فضای کار آشپزخانه برابر است با :     300= 0.5*600

تجهیزات ، انبارها ، سردخانه ها و دوش و رختکن کارکنان و سایر فضاهای مورد نیاز ، 5/1 برابر سطح

فضای کار آشپزخانه در نظر گرفته می شود. (   4501.5*300=)

کــتـابـخــانــه

شامل مخزن ، سالن های قرائت ، بخش کامپیوتر و سمعی بصری است.

مبانی محاسبه برای تعین سطوح مورد نیاز کتابخانه به این شرح است :

1- تالار مطالعه برای 6/1 تعداد کل دانشجویان یا اساتید و پژوهشگران که به طور همزمان حضور به هم رسانند در نظر گرفته می شود.

2- به ازاء هر فرد ، 30 جلد کتاب تهیه خواهد شد.

3- به ازاء هر فرد در تالار مطالعه ، سطحی معادل 2/3 متر مربع اختصاص خواهد یافت که شامل محل مطالعه و محل کاتالوگ ها ، میز و صندلی و سایر لوازم تالار مطالعه خواهد بود.

4- بخش تسهیلات و پشتیبانی و اداری کتابخانه حدود 25% از کل مخزن و سالن قرائت است.

و دیگر بخش ها و توضیحات………………………..

تعداد صفحات:38
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما