no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس


نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس
zip
04 f 2016


نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس

نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس

نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس

نحوه مدل بارهای قائم طره ها در ایتپس

طُرّه یا تیر سرکش یا تیر کنسول در ساختمان‌سازی و هواپیماسازی به تیر یا عضو افقی گفته می‌شود که یک سرش بر پایه متکی و سر دیگرش از بدنهٔ بنا بیرون نشسته است.

برای مدل نمودن حالت رو به بالا برای بارهای قائم زلزله بایستی از ابتدا بارهای ثقلی مربوطه را جدا نمود. این کار برای مدلهای تکمیل شده اندکی سخت و وقت گیر است اما اگر از ابتدای محاسبه این مورد مد نظر باشد هیچ سختی و اضافه وقتی را به محاسب تحمیل نخواهد کرد.

ابتدا باید یک بار جدید برای بارهای مرده و زنده ی مربوط به طره ها ایجاد نماییم. بطور مثال نام آنها را متناظر DEADC , LIVEC انتخاب می نماییم.

در زمان بازگذاری دقت میکنیم که بارهای مربوط به طره ها را از نوع های تعریف شده وارد می‌کنیم و برای سایر بخش ها از بارهای معمولی خود استفاده می‌کنیم. این بخش پایه‌ی امکان بارگذاری بار قائم است.

حال ترکیب بارهای خود را بر اساس آیین نامه تولید کرده و همه جا برای بار مرده از ترکیب تمامی بارهای مرده ( DEAD + DEADC ) استفاده می‌کنیم. این کار را برای بارهای زنده، برف و باران در صورت وجود نیز انجام می‌دهیم.

در تمامی ترکیب های باری که جهت بار قائم زلزله به سمت بالا است ( منفی است ) بارهای DEADC و LIVEC را حذف میکنیم.

 

نکته 1: می‌توان بار دیوارها را نیز جدا کرد. و برای آنها نیز نوع بار جداگانه ای تعریف کرد. با این حال کلیات مطابق فوق خواهد بود.

نکته 2: می‌توان بار قائم را بصورت یک نوع بار تعریف کرد یا اینکه آن را بصورت یک ترکیب بار تولید کرد، در هر دوصورت جوابها یکی است و در حالت اول مقدار آن باید بصورت دستی محاسبه گردد و در حالت دوم برنامه آن را محاسبه می‌کند.

نکته 3: بدیهی است که باید از CONC0 برای بتن کف های این بخش استفاده کرد تا وزن آنها اشتباهاً به DEAD افزوده نشود.

نکته 4: اگر تیرهای این بخش از CONC0 استفاده کنند باید وزن تیرها را نیز بصورت دستی حساب نموده و در DEADC اعمال نمود. اما عموماً مقطع تیرها چون بصورت مشترک با سایر بخش های سازه استفاده می‌شوند، عموماً دارای متریال CONC است و این خود کمی خطای محاسباتی ایجاد می‌کند.

 



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما