no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

نحوه ساختن guides در sketchup


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

نحوه ساختن guides در sketchup


نحوه ساختن guides در sketchup
zip
15 f 2017


آشنایی با menu bar در نرم افزار Sketchup

نحوه ساختن guides در sketchup

 

 

نحوه ساختن guides در sketchup

گاهی باید در حین مدل سازی، خطوط موقتی رسم کرد. این خطوط موقت را guides می نامند. آنها برای همردیف کردن چیزها، ساختن اجسام و بازسازی درست، مفیدند و به مدل دقت و درستی اضافه می کنند.

در ورژن های قبلی guide  sketchup ها را Construction geometry می نامند؛ زیرا آ نها دقیقاً همین اند؛ یعنی نوعي چیز که وقتی نیاز دارید، تولید می شوند. آنها بخشی از مدل شما نیستند؛ زیرا اصولاً edge ها یا face نیستند. این يعني می توانید آ نها را حذف یا پنهان کنید، زیرا بر بقیه ي هندسه اثر ندارند.

 

ایجاد کردن guide با ابزار Tape Measure

می توان سه نوع guide مختلف ایجاد کرد و از ابزار Tape Measure برای این کار استفاده نمود.

نحوه ساختن guides در sketchup

نحوه ساختن guides در sketchup

 

guide Line های موازی :

کلیک کردن در جایی روی یک edge  با ابزا Tape Measure به sketchup می گوید که می خواهید یک guide موازی با آن لبه ایجاد کنید.ماوس را حرکت دهید. می بینید که یک خط چین موازی ظاهر شد. دوباره کلیک کنید تا آن را هر جا می خواهید، قرار دهید.

نحوه ساختن guides در sketchup

نحوه ساختن guides در sketchup

 

guide line خطی:

برای ایجاد کردن یک guide در امتداد یک لبه در مدل، روی یکی از endpoint ها یا midpoint کلیک کنید. سپس دوباره در جای دیگری در امتداد لبه کلیک کنید.

Guide point :

ممکن است بخواهید یک point  را در جایی در فضا قرار دهید. می توانید این کار را با Guide point  انجام دهید. با ابزار Tape Measure روی midpoint یا endpoint لبه کلیک و بعد در جای دیگری در فضا کلیک کنید. یک x کوچک در انتهای خط چین ایجاد می شود که guide point  جدید شماست.

یک نکته ي مهم در مورد ابزار Tape Measure :

این ابزار دو مود دارد و هر بار، فقط در یکی از آنها guide تولید می کند. Tape measure در اصل ابزار اندازه گيري در sketchup  مي باشد كه آن را در منوي ابزار با يک متر نواري نمايش مي دهند. با فشردن Ctrl  بین مودها سوییچ کنید. وقتی یک + در نزدیکی کرسر می بینید،Tape Measure  می تواند guide بسازد .

از guideبرای ساده کردن کار استفاده کنید

وقتی با این نرم افزار کار می کنیم، می فهمیم که همیشه از guide ها استفاده مي شود. آنها بخش جدايي ناپذير مدلسازی در sketchup اند. نکاتی در مورد آنها:

 

با استفاده از VBC مکان GUIDE ها را دقیق تعیین کنید.

 

Guide ها را می شود همیشه پاک کرد. روی آنها کلیک کنید و با ابزار Eraser آنها را پاک کنید. می توان روی آنها راست كلیك کنید و از منو Eraser را انتخاب کنید.

 

همه ي guide ها را به یک باره پاك كنيد کنید. از دستور  Delete Guides > Edit استفاده شود.

 

guide ها را به صورت تک تک یا به صورت جمعی پنهان کنید. روی یک guide راست كليك کنید و ئ را انتخاب نمایید. یا Guides > View را از حالت انتخاب درآورید تا همه پنهان شوند. این ایده ي خوبی برای پنهان کردن guide ها به جای حذف آ نها، به ویژه در هنگام مدلسازی است.

 

 

guide ها را انتخاب کنید، حرکت دهید، کپی کنید و بچرخانید درست مثل هر چیز دیگر.Guide ها، edge نیستند اما می توانید بیشتر اوقات مثل edge با آن ها رفتار کنید.

 

 

 



درباره نویسنده

سعید فکر آزاد هستم فارق التحصیل کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران، طراح و علاقه مند به نوشتن در مورد معماری و تکنولوژی. نرم افزار های مورد تسلط: autocad, 3dmax,

سعید فکر آزاد 193 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما