no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی


DOC
دانلود کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی
doc
24 f 2015


دانلود کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی

کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی در شیت های مختلف توسط معماران سایت بروزکد تهیه و در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده شده است.

دانلود کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی

دانلود کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی

توضیحات:کارآموزی معماری ساختمان اسکلت فلزی

مقدمه:

عنوان…………………………………..صفحه

مقدمه… 1

-1تاریخچه سازه های فولادی… 3

ساختمان اسکلت فلزی :… 5

معایب ساختمان اسکلت فلزی :… 7

قسمت های مختلف ساختمان اسکلت فلزی :… 7

نصب ستون ها :… 9

بادبندها :… 10

اجرای پله :… 10

سقف طاق ضربی :… 11

سقف دال بتنی… 11

اجرای سقف تیر چه بلوک :… 11

مزایای سقف تیر چه بلوک :… 13

آجر کاری :… 14

گچ کاری :… 16

سفید کاری:… 16

مطالبی در مورد کف سازی :… 17

نما سازی :… 17

 

فصل اول کلیات

مقدمه

ساختمان و پروژه ای که اینجانب برای گذراندن دوره کار آموزی در کار گاه آن حضور داشتم پروژه ای از نوع ساختمان اسکلت فلزی بود که کارهای مربوط به اجرای پی و نصب ستون ها در مرحله اجرا سقف تیر چه بلوک قرار داشت  این ساختما ن در شهرک سبلان اردبیل روبروی پارک فزل گول قرار دارد و من در دوره کار اموزی خودم تقریبا در جریان تمام مراحل اجرایی پروژه حضور داشتم و از نزدیک به همراه بقیه در جریان همه مراحل کار قرار داشتم . در این گزارش سعی شده است تا از تمام مراحل ساخت ساختمان اسکلت فلزی صحبت شود و از قسمت هایی که در مدت حضور اینجانب انجام گرفت بطور اجمال بحث شود و از سایر مطالب بطور اختصار نوشته شود .

تا یک صورت کلی در احداث ساختمان اسکلت فلزی در آن باشد .

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه کار آموزی معماری

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

تاریخچه سازه های فولادی

استفاده از فلز به عنوان مصالح سازه ای به ساخت یک پل قوسی در انگلستان به دهانه 30 متر با استفاده از اعضای چدنی بین سالهای 1777-1779 بر میگردد بین سالهای 1780 تا 1820 میلادی پل های چدنی متعددی به همین شیوه ساخته شد تیر اصلی این پل ها، خر پاهای قوسی با اعضای از جنس چدن بود چدن باری ساخت زنجیر ها و آویز های پل ها محلق اولیه تا حدود سال 1840 مورد استفاده قرار می گرفت .

بتدریج پس از سال 1840 آهن کم کربن (چکش خوار) جایگزین چدن معمولی در امر ساختمان سازی شد . قدیمیترین مثال مهم در این زمینه ،پل چهار دهنه بریتانیا در ویلز با دهانه های 70، 140،140، 70 متر می باشد که برای ساخت آن از ورق ها و نبشی ها از جنس آهن کم کربن استفاده گردید .

با تولید و نورد نیمرخ های از جنس چدن و آهن کم کربن ، استفاده از این دو فلز گسترش بیشتری یافت و نهایتا به نورد نیمرخ های 1 شکل در سال 1870 انجامید و تکامل آن در سال 1870 باعث افزایش کاربرد چدن و مشتقات آن در ساختمان گردید از سال 1890 به تدریج جایگزین آهن کم کربن در امر

 

ساختمان سازی شد . در حال حاضر فولاد از عمده ترین مصالح ساختمانی می باشد که با تنشهای جاری شدن (تسلیم ) به منظورهای مختلف تولید می شود .

فولاد به عنوان ماده ای با مشخصات خاص و منحصر به فرد مدتهاست در ساخت ساختمان کاربرد دارد . قابلیت اجرای دقیق ، رفتار سازه ای معین ، نسبت مقاومت به وزن مناسب و امکان اجرای سریع و سایر مزیت های فولاد ، امکانات زیادی را در اختیار طراح قرار می دهد که در هیچ ماده دیگر قابل دستیابی نیست . که در کشور ما نیز استفاده زیادی را در امر ساختمان به خود اختصاص داده است .

فصل دوم

شرح کامل کلیه فعالیتهای انجام شده

در طی دوره کار آموزی

 

ساختمان اسکلت فلزی :

در این نوع ساختمانها برای ساختن ستونها و پل ها از پروفیل های فولادی استفاده می شود در کشور ما معمولا ستون ها را از تیر آهن های دوبل یا بال پهن های تکی استفاده می نمایند و همچنین برای اتصالات از نبشی و تسمه و برای زیر ستون ها از صفحه فولادی استفاده می شود و معمولا دو قطعه را بوسیله جوش به هم متصل می نمایند و سقف این نوع ساختمانها تیرچه بلوک و طاق ضربی و غیره می باشد .

برای جدا سازی و پارتیشن بندی می توان از انواع آجر و یا قطعات گچی و یا چوب و یا چوب سفالهای تیغه ای استفاده کرد .

تیر آهن مهمترین نوع پروفیل های ساختمانی است وبه دو صورت معمولی و لاله زنبوری در ساختمان بکار می رود و مورد استفاده آن در ستونها و پل ها و سایر نقاط می باشد .

ورق آهن و نبشی و سپری و ناودانی از دیگر پروفیل مهم ساختمانی می باشند که در بازار در اندازه های مختلف وجود دارند که برای اتصال و زیر ستونها و غیره بکار می روند

میلگرد و مفتول نیز در ساختمان به شکل گسترده استفاده می شود البته در ساختمانهایی که اسکلت آن فولادی می باشد میلگرد استفاده کمتری نسبت به ساختمانهایی که از بتن ساخته می شود دارد .

محاسن ساختمان اسکلت فلزی :

  • جای کمتری را اشغال می کند
  • کاربرد آن سریع است .
  • تاپ فشاری ، کششی و خمشی و برشی آن زیاد است .

معایب ساختمان اسکلت فلزی :

  • زنگ زدگی و پوسیدگی آهن در مقابل رطوبت .
  • در مقابل آتش سوزی های شدید مقاومت آن زیاد است .

 

که برای جلو گیری از زنگ زدگی و پوسیدگی آهن چند روش وجود دارد که به اختصار بیان می شود .

  • پوشش سطح آهن پس از جوشکاری توسط رنگهای ضد زنگ .
  • پاشیدن مواد ماسه ای و خاک شیشه و رنگ به وسیله دستگاههای تحت فشار .

قسمت های مختلف ساختمان اسکلت فلزی :

-پی و فنداسیون

– ستون

– تیر

– تیرهای فرعی

– پله

– بادبند

– سقف

مراحل اجرا : پی کنی و پی ریزی : زمین یا قطعه مورد نظر را که نقشه آن طراحی شده است با توجه به نقشه چهار گوشه محل احداث ساختمان را میخ کوبی کرده و با توجه به نوع پی (منفرد-

–نواری – رادیه ) بصورت دستی به وسیله کار گران یا درصورت وسیع بودن پی کنی به وسیله بیل مکانیکی زمین را تا کد مربوطه می کنیم .

در ساختمان مرکزی که از پی تکی یا منفرد استفاده شده بود پس از کندن دخاک عملیات آرماتور بندی و مش بندی

آغاز شد .

و با توجه به آکس بندی که در پلان فنداسیون صورت پذیرفته و در آن ارتفاع داده شده است در چندین نقطه از پی ساختمان میگردهایی می کارد و توسط شیلنگ تراز به ارتفاع داده شده در پلان فنداسیون که معمولا آنرا با نمایش می دهند علامت هایی را می زنند که ارتفاع یا از زمین کناری بلند تر است در آن صورت ارتفاع مربوط به زمین با علامت منفی نوشته شده و یا پائین تر از زمین کناری است . که در آن صورت با علامت مثبت نوشته می شود . پس از آنکه علامت گذاری تمام شد بر طبق آکسی که در نقشه آورده شده ریسمانی را در یک آکس طولی و یک آکس عرضی می بندند به طوری که در محل قرار گیری بیس پلیتها (صفحه های زیر ستون ) دو ریسمان کاملا بر هم عمود باشد که محل برخورد دو ریسمان وسط بیس پلیت خواهد بود و ریسمانها در اینجا نقش تراز را با هم بازی می کنند چون دو طرف ریسمان به یک طرف بسته شده است . با کار تمام بیس پلیتهای یک آکس کاملا به موازات هم و در تراز یکدیگر قرار می گیرند زیرا

اگر بیس پلیتها در یک تراز نخواهد بود و این یک ایراد بزرگ برای ساختمان بشمار می رود .

بعد از عملیات بتن ریزی بیس پلیتها مجدادا باز و دوباره ملات نرمه زیر آن می ریزند و توسط پیچها تراز می کنند . یعنی عملیات هواگیری انجام می دهند چون احتمال دارد هنگام بتن ریزی بتن کاملا زیر پلیت را پر نکرده باشد .

مطالب مرتبط:
دانلود کارآموزی عمران ساختمان اسكلت بتني
دانلود تحقیق کارآفرینی شرکت های تعاونی

توضیحات……………………………………………….

تعداد صفحات پروژه:35
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما