no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پروژه معماری نور در معماری بسیار کامل 60 اسلاید


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پروژه معماری نور در معماری بسیار کامل 60 اسلاید


PPT
دانلود پروژه معماری نور در معماری بسیار کامل 60 اسلاید
ppt
09 f 2020


دانلود پروژه معماری نور در معماری

پروژه معماری نور در معماری در 60 اسلاید بسیار کامل  توسط مهندسین سایت بروزکد تهیه شده است در ادامه میتوانید پاورپوینت نور در معماری و پروژه های مشابه ان را نیز دریافت نمایید.

دانلود پروژه معماری نور در معماری

دانلود پروژه معماری نور در معماری

 توضیحات:دانلود پروژه معماری نور در معماری

پاورپوینت نور در معماری

مقدمه:

نور!؟…

نورشفافترین ،نرمترین ، آسانترین وارزانترین مواد ساختاری موجود در تولیدکیفیت ها واشیای موردنیاز محیط انسانی است. چیزی است که امکان شخصیت سازی وحیات بخشیندن به فعالیتهای روزمره وبازنمائی زندگی درتصورات وحالات روانی متغیررا فراهم می سازد.

نور نه تنها نقش مهمی درارزش گذاری بر عناصر معماری دارد بلکه یکی ازعوامل مهم تعیین کنندة فضا نیز محسوب می شود. نوردر دگرگونی ماهیت فضایی وکالبدی تاثیری بسیار دارد.

نور از نظر فيزيکی عبارت است از انرژی تشعشعی که بِين طول موجهای مشخص واِقع شده است .از سوی ديگر تظاهر ديد از انرژی تشعشعی.

زیبائی که به چشم می آید از پرتو نور و روشنائی است و گرنه در تاریکی ،زیبائی مفهومی ندارد.زیبائی حقیقتی با نور معرفت درک می گردد و زیبائی ظاهری با عزیزترین حس ما که بینائی است دیده می شود.

اهمیت نور:

نورعاملی فعال در معرفی فضاست همچنین نورقادراست از لحاظ بصری به فضا وسعت ببخشد نور اولین شرط برای ادراک بینایی است.در تاریکی مطلق ما نه فضا را می توانیم ببینیم و نه فرم و رنگ را اما نور تنها ضرورت فیزیکی نیست بلکه ارزش روانشناختی آن یکی از مهمترین عوامل زندگی در همه زمینه هاست آنچه که باعث می شود اشکال بیشتر یا کمتر مورد توجه قرار بگیرند نحوه تظاهر انها در برابر نور است.

مطالب مرتبط:

برای دانلود مطالعات معماری کلیک کنید.

برای دانلود نقشه اتوکد کلیک کنید.

برای دانلود پاورپوینت معماری کلیک کنید.

برای دانلود رساله معماری کلیک کنید.

پیج اینستاگرامی پر از نقشه های ویلایی پیشنهاد میکنم حتما تو اینستاگرام فالوش کنید.

حوم پلان 98

پلان معماری

 ای دی پیج  : home_plan98@

ادراک بینایی تابع 4 عامل است:

2.جای جسم مورد مشاهده

1.زمان

3. شدت نور

4.رنگ

نور و بینایی

منابع نور

1.نور طبیعی

2. نور ساختگی

تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در معماری ایران :

اولین تاریخی که ما از آن اطلاع داریم سده ی سوم هزاره چهارم ق.م می باشدکه در آن زمان جهت کسب نور و سایه از ایجاد اختلاف سطح در دیواره های خارجی استفاده می کردند.

از جمله کهنترین مدارک و نمونه های در و پنجره در معماری ایران را شاید بتوان در نقش قلعه های مادی در آثار دوره شاروکین یافت.

از خصوصیات سبک پارسی، تعبیه سایبان و آفتابگیر منطقی و ضروری برای ساختمان هاست. در این دوره از اصل اختلاف سطح، جهت جذب نور به داخل استفاده می شد.

نور درطبیعت:

نورطبیعی که حاصل انرژی حیات بخش درونی است به عنوان یکی از منابع وجود حیات برروی زمین محسوب می گرددعلاوه برآن نورمی تواند با رنگ هاوجلوه های متفاوت خودباعث تغییر چهره یک مکان شود زیرا نوردر هریک از فصول سال درآب و هواهای متفاوت و یا در هر زمانی از طول روز دارای چهره ای مخصوص به خود میباشد ضمنا هر مکانی دارای نور خاصی است که تنها به آنجا تعلق دارد

تأثیرات روانی نورطبیعی

بخشی ازتأثیرات مثبت یا منفی تماس بانورطبیعی را می توان کنش متقابل بین ذهن و جسم تلقی کرد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش ترشح برخی هورمونها خواهد شد که نتیجه آن بروز حالت شادابی و توان غلبه بر مشکلات و نهایتا کاهش میزان استرس های روانی در زندگی روزمره خواهد بود

نوروبشر:

از دوران ماقبل تاریخ همواره اجسام نورانی که تجسمی از یک شیء زنده را در ذهن بیدار  می کردند توسط بشر مورد ستایش و احترام قرار گرفته و مشتاقانه برایشان جشن می گرفتند، آن ها را عبادت کرده و می پرستیدند.این توجه بیش از اندازه به عنصر نور در اغلب فرهنگ های اولیه بشری و در جوامعی با آداب و رسوم و عقاید مذهبی متفاوت همچنان در طول زمان مشاهده می شود. برخی از جوامع نور خورشید را در تشریفات مذهبی شان به کار می بردند و برخی دیگر درخشش اجسام نورانی را به عنوان عامل ایجاد فعل و انفعالاتی رمزآلود جهت دست یابی به حیطه هایی ماورای دنیای زمینی تلقی می کردند.

لوکوربوزیه:

معماری بازی هنرمندانه دقیق وخیره کننده مجموعه ای از اجسام ساخته شده درزیر نور است. چشمهای ما برای این آفریده شده اند که فرمها را زیر نورببینند این سایه روشنها هستند که فرمها را درمقابل ما نمایان می سازند.

نور در معماری

در معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار” نظم فضایی “مصالح” رنگ و …. مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفاکند .

با افزایش کارآیی های صنعت برق و امکانات تکنولوژیک مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانکه باید اذعان داشت روشنایی، راه را برای یک تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده است.

ابزار و وسایل روشنائی :

بعد از به پایان رسیدن روشنائی روز، انسان در تاریکی شب نیز نیازمند نور بوده است. لذا پس از استقرار دائم و تشکیل شهر ها و ساخت خانه های مسکونی وجود یک وسیله بعنوان عامل نور مصنوعی که بتوان آن را از جایی به جایی حمل کرده؛ و یا اینکه بتوان از آن در هر جایی از ساختمان استفاده کرده حس شد. بنابراین از این زمان تأمین نور مصنوعی با وسایلی که عوامل نوری نامیده می شوند آغاز شد و بشر به ساخت وسایل گوناگونی در این زمینه روی آورد. این وسایل که در مجموع وسایل روشنائی نامیده می شوند جهت تأمین نور مصنوعی برای روشنائی بخشیدن محیط اطراف در هنگام تاریکی شب بودند. این وسایل عبارت بودند از: پیه سوزها، شمعدان ها، چراغ دان ها، پایه چراغ ها، قندیل ها، فانوس ها، مشعل ها، شمع ها و چراغ های روغنی در زمان قدیم و روشنایی های الکتریکی بعد از کشف الکتریسیته.

و توضیحات دیگر…………..

تعداد صفحات پروژه:60
فرمت فایل:پاورپوینت
دانلود فایل به محض پرداخت موفق
درگاه پرداخت بانک سامان.
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

 

پروژه معماری نور در معماری



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما