no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان


دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان
zip
19 f 2015


دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان

دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان

دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان

توضیحات:دانلود پاورپوینت مرمت حمام خان

فهرست:

این پروژه شامل  100  اسلاید پاور پوینت میباشد که دارای  5 قسمت اصلی میباشد که شامل:

1.شناخت جغرافیایی
2.شناخت تاریخی
3.موقیعت قرارگیری بنا
4.شناخت بنا
5.نیارش بنا(معرفی سازه)
6.آسیب شناسی

فصل اول شناخت جغرافیایی:
1. موقیعت ارتباطی
2. شرایط آب و هوایی
3. زمین شناسی کاشان

فصل دوم شناخت تاریخی:
1. معرفی شهرستان کاشان
2. وجه تسمیه کاشان
3.مذهب و زبان
4.تاریخچه حمام

فصل سوم موقیعت قرار گیری بنا:
1.موقیعت کلی بنا
2.کاریری فضاهای پیرامون

فصل چهارم شناخت بنا:
1.نوع بهره برداری بنا
2.معرفی فضاها همراه با نقشه
3.تزیینات به کار رفته در بنا
4. تاسیسات بنا
5. عناصر الحاقی
6. شناخت مواد و مصالح به کار رفته
7.عوامل عارضه
8.عامل مخل

فصل پنجم نیارش بنا (سازه) نفاط مختلف بنا:

فصل ششم آسیب شناسی نفاط مختلف بنا:

منابع وماخذ:

…………………………………..

گرمابه های ایرانی قبل ازاسلام

پاکی ونظافت تن وبدن ازاموری است که همواره موردتوجه آدمیان قرارداشته است.مدارک وشواهدنشان می دهد که ازسالیان درازپیشین انسانهابه تمیزی انسانها توجه می دادندوحتی دربعضی مواردتمیزی بدن رابه سلامت روح وروان مرتبط می دانستند. درتمامی جهان نمونه هایی ازمحل شستسووجود داشته ودرتمام ادیان وفرق دینی به شستشوی جسم تاکید شده است.

ایرانیان نیزازدوران باستان به این امرحساسیت نشان داده اندوآب رامقدس می شمردندوبرای آب الهه ونگهبانی داشته اند.ومعابدی جهت این الهه برپا می کردند(ازجمله معبدآناهیتا).درآیین مهرپرستی نیزشستن تن اهمیت به سزایی داشته ومهرابه ها رادرکنارآب روان بنا می نمودندتا پیش ازبه انجام رساندن مراسم مذهبی مراسم غسل رابه جای آورند:

درتمامی جهان نمونه هایی ازمحل شستسووجود داشته ودرتمام ادیان وفرق دینی به شستشوی جسم تاکید شده است. درآیین زرتشتی نیزبه شستشوهای روزانه بعدازبیداری وقبل از خواب وقبل ازمراسم مذهبی ونمازهای روزانه اشاره شده است .

همچنین هنگام نزدیک شدن به میت ولمس آن بایدغسل می نمودندونیزکودکان راقبل ازجشنها ی کشتی غسل می دادندوآنگاه سدره می پوشانند.درکارنامه اردشیربابکان نیزبه موضوع شستشوی تن وروان اشاره شده که فردوسی آن راچنین بیان می کند:

(بدو گفت بابک به گرمابه شو           همی باش تا خلعت آرندنو)

کاوشهای باستانشناسی درتخت جمشیدموید آن است که درزمان هخامنشیان ازنوعی گرمابه استفاده می شد که این گرمابه ازدوبخش داخلی وخارجی تشکیل شده وتوسط پله ای ازهمدیگر متمایزمی شود.درکاخ آشورنیزآثارگرمابه کشف گردیده که مویدوجود گرمابه خصوصی دردوره اشکانیان است .

اما به طورکلی ازحمام های عمومی قبل از اسلام اثری به جای نمانده است.وطبری می نویسد که ایرانیان پیش ازاسلام حمام نداشته اندکه به توجه به صحبتهای ذکر شده این امرنادرست می باشد.شایدیکی ازدلایل عدم وجودبقایای معماری حمام ازدوران پیشین وجودآب وآتش ورطوبت که باعث فرسوده شدن موادومصالح بنایی بوده وهمچنین احتمالا به دلیل جدال های مذهبی وایدئواوژیکی بین مهرپرستان وزرتشتیان این بناها تخریب شده اند.

 

فهرست

فصل اول:شناخت جغرافیایی

موقعیت ارتباطی

زمین شناسی کاشان

شرایط آب و هوایی کاشان

فصل دوم:شناخت تاریخی

معرفی شهرستان کاشان

وجه تسمیه کاشان

مذهب و زبان

تاریخچه حمام

فصل سوم:موقعیت قرارگیری بنا

کاربری فضاهای پیرامون بنا

نقشه موقعیت کلی بنا

فصل چهارم:شناخت بنا

نوع بهره برداری ازبنا

معرفی فضاها همراه با نقشه ها

تزیینات به کار رفته در بنا

تاسیسات بنا

عناصرالحاقی بنا

شناخت مواد و مصالح به کار رفته

فصل پنجم:نیارش بنا

فصل ششم:آسیب شناسی بنا

فصل اول

شناخت جغرافیایی

موقعيت ارتباطي

 

كاشان به علت واقع بودن بر سر راههاي تجارتي و ارتباطي در تمامي ادوار از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است. زماني در کنار جاده ابريشم واقع بوده و در رونق و آباداني شهر سهم بسزايي داشته است و در حال حاضر نيز بر سر شاهراه ارتباطي بسيار مهمي قرار دارد که پايتخت را به شهرهاي جنوبي کشور ارتباط مي دهد. اين شاهراه کاشان را از طرفي به قم و تهران و از طرفي ديگر به شهرهاي جنوبي کشور همچون نائين، يزد ، کرمان، بندرعباس و … مربوط مي سازد. خصوصا جديدا با تکميل اتوبان قم ـ اصفهان اين ارتباط سهل الوصول تر شده است. و همچنين کاشان با قرار گيري در مسير راه آهن تهران ـ اصفهان ، تهران ـ يزد و کرمان توسعه و گسترش اقتصادي و رشد افزون تري را پيدا کرده است.

مجموع 84 ده آباد در شهرستان کاشان وجود دارد. اما بسياري از دهات ديگر نيز ديده مي شود که به علل مختلف (نبودن آب و …) خالي از سکنه و متروکه شده اند بطور کلي 110 تا 130 روستا در اطراف اين شهرستان وجود دارد.

آب و هواي كاشان

از نظر پهنه‌بندي اقليمي شهر كاشان در پهنه اقليمي با زمستانهاي نسبتاً سرد و تابستانهاي خيلي گرم و خشك قرار گرفته است. شهرستان کاشان در حدود جنوب و غرب در محاصره سلسله جبال مرکزي ايران قرار گرفته است. آباديهاي دامنه اين کوهستان عموما داراي آب و هوايي لطيف و معتدل مي باشند ولي از جانب شمال شرق که به زمينهاي شوره زار کوير مرکزي ايران اتصال پيدا مي کند هواي آن بتدريج خشک و سوزان مي شود و آب و هوا در قسمت جلگه اي کاشان گرم و خشک مي باشد. دليل اصلي خشکي هواي کاشان مجاورت آن با دشت کوير است. گرماي هوا در اين شهر در تابستان از مرز 40 درجه سانتيگراد نيز عبور مي کند.وزش بادهاي کويري که از صبح تا شام جريان دارد، موجب حرارت و خشکي هواست و ازشام تا بام که نسيم خشکي از جهت کوهستان جريان پيدا مي کن باعث تعديل هواي منطقه مي گردد. بادهاي موسوم به باد سرخ، باد شهرياري، باد سام، باد شمال و باد قبله از بادهاي معروف اين منطقه است که اکثرا از کوير به سوي کاشان مي وزد.

در زمينه منابع آب، کاشان شامل رودخانه ها، چاههاي عميق، نيمه عميق و چشمه سارهاست. مهمترين رودخانه هاي اين شهر رودخانه هاي هنجن، قهرود، لتحر و چم رود مي باشند که همگي فصلي است و بيش از 130 رشته قنات در اطراف شهر وجود دارد که بين 40 الي 50 رشته آن هم اکنون مورد بهره برداري قرار مي گيرد. علاوه برقنات ها بيش از 8 چشمه سار وجود دارد که بين آنها چشمه سليمانيه فين از آبدهي و اهميت ويژه اي برخوردار است.
به طور کلی شهرستان کاشان دارای دو حالت نسبتاً متفاوت اقلیمی است و در این امر بیش از هر چیز عامل ارتفاع مؤثر می‌باشد.

این دو حالت عبارتند از:

شرایط اقلیمی پایکوه و شرایط اقلیمی دشت. دشت دارای اقلیمی بیابانی با تابستانهای بسیار گرم و خشک و زمستانهای نسبتاً معتدل می‌باشد و پایکوه دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک با تابستانهای معتدل و خشک و زمستانهای سرد می‌باشد. میزان بارندگی چه در دشت چه در پایکوه کم است. شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه شرایط اقلیمی دشت می‌باشد. که بارندگی بسیار کم و افزایش قابل ملاحظه میزان حرارت در تابستان مشکلات فراوانی را در این منطقه به وجود می‌آورد. خشکی فیزیکی شدید یکی از خصوصیات بارز شرایط آب و هوایی این منطقه است. در مقایسه بین ناحیه پایکوه و ناحیه دشت عامل تبخیر و تعرق قابل ملاحظه است زیرا در پایکوه به علت ارتفاع دما افت پیدا می‌کند و درنتیجه تبخیر و تعرق بالقوه نسبت به دشت کاستی می‌گیرد. و همین امر سبب می‌شود که خشکی فیزیکی در پایکوه دیرتر از دشت شروع ‌گردد و یا به شدت آن نرسد. از طرف دیگر اختلاف دما بین این دو ناحیه باعث می‌شود که زمان گل دادن درختان در پایکوه و دشت تغییر کند.

و دیگر توضیحات……………………………….

تعداد صفحات پروژه:100

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .


درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما