no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود پاورپوینت سیستم ترونکو


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود پاورپوینت سیستم ترونکو


دانلود پاورپوینت سیستم ترونکو
zip
12 f 2015


دانلود پاورپوینت سیستم ترونکو

پاورپوینت سیستم ترونکو

پاورپوینت سیستم ترونکو

توضیحات:پاورپوینت سیستم ترونکو تعداد صفحات این پروژه 47 ص میباشد.بسیار کامل و تحلیل شده همراه نمونه های اجرایی

پاورپوینت سیستم ترونکو

پاورپوینت سیستم ترونکو

فهرست:

  1. سیستم ساختمانی ترونکو
  2. معرفی سیستم
  3. سیستم ساختمانی ترونکو (Tronco building System)
  4. سرعت ساخت
  5. عناصر اصلی تشکیل دهنده سیستم ترونکو
  6. ویژگی های معماری
  7. سیستم سازه ای
  8. اجزای سیستم
  9. 1- لوله های گالوانیزه
  10. ب-اتصالات معمولی
  11. ج-اتصالات دو تایی
  12. د-پوشش انتهایی
  13. هـ – صفحه اتصال
  14. و- مهاربندی های تسمه ای
  15. سایر اجزای سیستم
  16. بررسی سازه
  17. بررسی سیستم از نظر هزینه و زمان ساخت
  18. بررسی سیستم از نظر انرژی و عایق بندی صدا
  19. روش اجرا
  20. نمونه هایی از مراحل اجرا
  21. نمونه کار های اجرا شده
  22. کابردهای مناسب
  23. محدودیت ها
  24. مزایای سیستم
  25. الزامات سیستم ساختمانی ترونکو
  26. ارزیابی و نتیجه گیری
  27. منابع.

………………………………………………..

معرفی سیستم

واژه ترونکو در زبان اسپانیایی به معنای الوار است.طرح اصلی سیستم ترونکو برگرفته از همان ساختمان های چوبی سنتی و متداول در آمریکا و کانادا است که با الوارهایی از مقاطع دایره ساخته می شود. از جهات زیادی مانند قاب فلزی سبک (LSF) است ولی در ساخت با یکدیگر تفاوت دارند چراکه در این سیستمSTUD (عناصر عمودی در سیستم) LSF وجود ندارد و لوله‌های گالوانیزه با زاویه ۹۰ درجه توسط اتصالات معمولی یا اتصالات دوتایی به یکدیگر و در گوشه‌ها متصل می‌شوند و در وسط روی یکدیگر قرار می‌گیرند. اتصال این سازه به شالوده توسط جوش صورت می‌پذیرد، برای این منظور قبلاً صفحه‌هایی را بر روی پی در نظر گرفته که سازه به آن جوش شود.

لوله‌ها توسط اتصالات تسمه‌ای گالوانیزه و پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند که قابلیت تحمل نیروهای جانبی را خواهند داشت، همچنین در این سیستم تیر و ستونی وجود ندارد و دیوارهای ساختمان نقش نگهدارنده را ایفا می‌کنند. سقف و دیوار به صورت یکپارچه عمل می‌کنند که این ویژگی بر خلاف سازه‌های رایج مشکلی در اتصالات مابین تیر و ستون به وجود نمی‌آورد، بنابراین در برابر نیروهایی مانند زلزله بسیار مناسب می‌باشد.

سیستم ترونکو با الهام از این روش ولی با مصالح و فناوری جدید روش نوینی را در ساختمان ایجاد کرده است. عنصر اصلی در این سیستم قطعات لوله ای تو خالی از جنس فولاد گالوانیزه و قطر حدود 20 سانتی متر است. مزیت اصلی این سیستم سرعت بالا و سهوات اجرا است.

سیستم ساختمانی ترونکو (Tronco building System)

سیستم ساختمانی ترونکو برای ساختمان های با ارتفاع یک الی دو طبقه طراحی شده است. این سیستم متشکل از قاب های ساختمانی ساده با اعضای فلری سرد نورد شده شامل اعضای قائم یا مقاطع مختلف: Lشکل، Ω شکل و … تیرهای قوطی شکل و بادبندهای ضربدری که در دیوارهای ساختمان نصب می شوند، می باشد. سقف این سیستم متشکل از لوله های فلزی متالوک به همراه دال بتن آرمه فوقانی است. لوله های متالوک، لوله های فلزی گالوانیزه با قطر 206 میلی متر و ضخامت 53/0 میلی متر بوده که به عنوان پرکننده سقف طراحی شده است و نقش قالب بندی برای دال بتنی سقف را ایفا می کند.

طرح اصلی این سیستم برگرفته از ساختمان های چوبی سنتی و متداول در آمریکا و کانادا است که با استفاده از الوارهای چوبی با مقطع دایره ساخته می شدند؛ مورد استفاه این سیستم بیشتر برای ساختمان های کم ارتفاع است.

تیر و ستونی در این سیستم وجود ندارد و همه اجزا از یک عنصر اساسی ساخته می شوند که مشابه همان الوار چوبی با مقطع دایره است این الوار ها به صورت افقی روی هم قرار گرفته و در گوشه ها به هم متصل می شوند.

در سیستم ترونکو عنصر اصلی را قطعات لوله از جنس فولاد گالوانیزه تشکیل می دهد، این سیستم  شبیه الوارهای چوبی خانه های قدیمی با مقطع دایره هستند با این تفاوت که این لوله ها تو خالی هستند و به دلیل وجود هوا در داخل لوله ها تبادل حرارتی در این روش بسیار کم و از این حیث عایق های حرارتی مناسبی نیز به شمار می روند.

سرعت ساخت در این شیوه به مراتب بالاتر از دیگر سیستم ها است که راه حل مناسبی برای ساخت واحدهای مسکونی با سرعت بالا است به طوری که میتوان برای 300 متر مربع سقف و دیوار در یک روز کاری 8 ساعته با 10 نفر نیروی انسانی کار را به اتمام رساند.

لوله های گالوانیزه نیز در این سیستم به دلیل سبک بودن به سهولت قابل حمل و نقل هستند.به طوری که هر کارگر میتواند با هر دست یک لوله را حمل کند.

عناصر اصلی تشکیل دهنده سیستم ترونکو

قطعات فلزی از جنس گالوانیزه

اعضای عمودی فلزی سرد نورد شده با مقاطع مختلف لوله / قوطی / L  شکل

بادبندهای ضربدری

سقف متشکل از لوله های فلزی ( متالوگ ) به همراه قطعات پوشش دهنده و یا سقف بتن آرمه

لوله های فلزی متالوگ

و دیگر توضیحات……………………………..

تعداد صفحات پروژه:47

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما