no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود نقشه های اتوکدی کلینیک


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود نقشه های اتوکدی کلینیک


دانلود نقشه های اتوکدی کلینیک
zip
12 f 2015


دانلود نقشه های اتوکدی کلینیک

دانلود نقشه های اتوکدی کلینیک

دانلود نقشه های اتوکدی کلینیک

توضیحات: نقشه های اتوکدی کلینیک همراه تمامی نقشه های.نما ها.برش ها.سایت پلان و…

درمانگاه (به انگلیسی: clinic) ساختمان یا بخشی در بیمارستان یا مرکز بهداشتی – درمانی که به درمان بیماران یا مراقبت پزشکی از بیماران سرپایی اختصاص دارد. معمولاً درمانگاه موسسه‌ای مستقل است که به درمان بیماران می‌پردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند.

در ایران درمانگاه معمولاً می‌تواند دارای بخشهای پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی، داروخانه، مامایی، رادیولوژی، آزمایشگاه و … باشد. مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری درمانگاه را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه صادر می‌نماید. درمانگاه می‌تواند خصوصی، دولتی یا خیریه باشد. هر درمانگاهی بجز موسس باید برای هر شیفت فعال خود دارای مسئول فنی پزشک باشد. درمانگاه می‌تواند عمومی یا تخصصی (مانند درمانگاه پوست و مو یا درمانگاه دندانپزشکی) باشد.

برخلاف ساختمان پزشکان، درمانگاه موسسه واحدی است لذا می‌تواند با سازمانهای بیمه گر و ادارات قرارداد (جهت پذیرش بیماران) ببندد، سرنسخه و سربرگ داشته باشد و پذیرش و صندوق واحدی برای بخشهای مختلف داشته باشد.

بیمارستان نهادی است برای تیمارداری و درمان بیماران که در آن انجام مراقبت و درمان از سوی پزشکان، جراحان، پرستاران، متخصصان و دیگر افراد انجام می‌گیرد.

در قدیم به بیمارستان، مریضخانه و شفاخانه هم گفته می‌شد. در منابع قدیم فارسی از واژه‌هایی چون دارالشفا[۱] و بیت‌الادویه[۲] نیز برای نامگذاری بیمارستان استفاده می‌شده‌است.

معماری بیمارستان

شکل یک بیمارستان به شدت از چگونگی دسترسی به آن و مسیرهای رفت و آمد متأثر است؛ بنابراین، در این مورد تصمیم گیری شود که یک شکل مانند ستون فقرات با شعبات انتخاب شود یا مسیرهای رفت و آمد از یک هسته مرکزی به شکل شعاع‌ها خارج شوند. تنظیم ارتباطاتات عمودی در داخل یک بیمارستان باید طوری طراحی شود که قسمت‌های عملکردی، مراقبت، درمان، تأمین، دسترسی به بیماران ممنوع الملاقات، حیاط سرویس به صورت کارامد به هم مرتبط و در دسترس باشند.

بخش‌های بیمارستان

بیمارستانها بر حسب مأموریت و وسعت آنها به سطح بندی‌های مختلفی تقسیم گشته‌اند. اما مهمترین بخشها شامل:

  • داخلی
  • جراحی
  • ICU
  • اورژانس
  • CCU
  • زنان
  • فیزیوتراپی (این نام استاندارد بین‌المللی است که در ایران گاهی از نامهایی دیگر مانند توابخشی و یا طب فیزیکی بصورت غیر علمی استفاده می‌گردد).
  • اطفال
  • عفونی
  • سوختگی
  • روانی

در ایران

در ایران قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در سال ۱۳۹۳ خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها گفت، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در امتیازدهی به بیمارستان‌ها موضوع ترویج زایمان طبیعی و تناسب میان زایمان‌های طبیعی و سزارین را لحاظ کند.

تکنیسین داروخانه یا دستیار داروخانه که در ایران و در میان عوام نسخه پیچ نیز نامیده می‌شود، به کارکنان داروخانه اطلاق می‌شود که معمولاً در کنار دکتر داروساز به تحویل داروها اشتعال دارند. گرچه در ایران مسئولیت دستور زدن به دارو و تحویل به مشتری و ارائه مشاوره بر عهده دکتر داروساز است و تکنیسین دارویی مسئولیتی در این باره ندارد، اما عملاً در شیفت شب و ایام تعطیل عمدتاً تکنیسین دارویی بجای داروساز به فعالیت اشتغال دارد. همچنین در روزها نیز در بسیاری موارد کار تحویل دارو و مشاوره دارویی در داروخانه‌ها توسط تکنیسین دارویی انجام می‌شود. این صنف که دستکم دهها هزار نفر را در حدود ۸۴۰۰ داروخانه کشور شامل می‌شود بدلیل نداشتن اتحادیه و رو در رو بودن با صنف قدرتمند پزشکان با مشکلات عدیده مالی و حقوقی روبروست. عدم برخورداری از بیمه تامین اجتماعی در اغلب موارد و همچنین عدم حمایت و برخورداری ازحقوق قانونی بر پایه قانون کار در کنار دستمزد بسیار پایین از مشکلات این صنف است. به گفته رییس انجمن داروسازان، داروسازان در تهران برای کسب نفع مادی ۷۰ درصد داروخانه‌ها را به افراد غیر متخصص و سرمایه دار واگذار کره‌اند.

مجتمع درمانی (به انگلیسی: polyclinic) مجتمعی که در آن انواع مختلف بیماریها و صدمات به طور سرپایی بررسی و درمان می‌شود.

معمولاً مجتمع درمانی مانند درمانگاه موسسه ای مستقل است که به درمان بیماران می پردازد ولی برخلاف بیمارستان بیماران را بستری نمی‌کند و برخلاف درمانگاه معمولاً همزمان بیماران در چند رشته تخصصی ( مانند چشم، ارتوپدی، قلب و …) پذیرش می شوند .

مجتمع درمانی می تواند خصوصی، دولتی یا خیریه باشد . البته در قوانین مصوب فعلی بخش درمان ساختار مستقلی با نام مجتمع درمانی نداریم .

تصاویر از قسمت هایی از نقشه های کلینیک……………………


کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما