no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما


DOC
دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما
doc
14 f 2017


دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما

دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما

دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما

توضیحات:دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما

این رساله شامل 221صفحه مطالعات در قالب word میباشد.

دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما

فهرست مطالب

 

پیشگفتار     1

فصل اول : انواع هنر و رابطه آن با سینما

 

1-1 مقدمه                 4

1-2 سینما و عکاسی                     5

1-3 سینما و نقاشی                     5

1- 4 سینما و ادبیات                   5

1 -5 سینما و تئاتر                     6

1- 6 سینما و موسیقی                    6

1 – 7 سینما و حرکات موزون                      7

1 – 8 سینما و معماری                     7

1 – 9 نتیجه گیری                     7

فصل دوم:کلیاتی در مورد سینما

2 – 1 سینما : هنر و فیلم                              10

2- 2 سینما: هنر و صنعت                   12

2 – 3  مکاتب و سبک های سینمایی               14

2 – 4 پیدایش نوع (ژانر در سینما)            16

2 – 5 جشنواره های بین المللی                   19

فصل سوم : شکل گیری فضایی استودیو های بزرگ جهان

3 – 1 هالیوود                 21

3 – 2 چینه چیتا، شهر سینمایی رم                     23

3 – 3 استودیو های بابلزبرگ آلمان                  25

فصل چهارم : شناخت سینمای ایران

4 – 1  سیر تحول سینمای ایران              28

4 – 2 زمینه سازان تحول                31

4 – 3 انقلاب اسلامی و سینمای ایران                     33

4 – 4 زایش سینمای ایران               34

4 – 5  نتیجه گیری        39

4 – 6 مراحل تهیه فیلم های حرفه ای در ایران                         40

4 – 7 مراجع قانونی سینمای ایران                   41

4 – 9 بررسی انگیزه های شکل گیری خانه سینما                     42

فصل پنجم : شناخت سینما ، تئاتر و عکاسی تبریز

5 – 1 تبریز نخستین شهرایران که صاحب سینما شد                            45

5 – 2 نخستین نمایشنامه و تئاتر در تبریز شکل گرفت                   53

5 – 2 – 1 نخستین تئاتر               54

5 – 3 ملک قاسم میرزا آغازگر عکاسی در تبریز                       62

فصل ششم : تعیین مقیاسها و معیارهای طراحی

6 – 1   تعاریف پایه                 67

فضاهای تشکیل دهنده سینما

6 – 2 سالن نمایش                    70

6 – 2 – 1 فواصل دید                70

6 – 2 – 2 زوایای دید                         71

6 – 2 – 3 زوایای تابش و فاصله پروژکتور نسبت به پرده                  71

6 – 2 – 4 صندلی تماشاگران                 72

6 – 2 – 5  راهروهای سالن نمایش                      74

6 – 2 – 6 ورودی ها و خروجی های سالن نمایش                          75

6 – 2 – 7پرده نمایش         77

6 – 2 – 8 سایر ملاحظات در سالن نمایش              78

6 – 3 سالن انتظار            79

6 – 3 – 1 مشخصات عمومی                   79

6 – 4 اتاق پروژکتور و ملحقات آن          80

6 – 5 ورودی سینما            81

6 – 6 سرویسهای بهداشتی                81

6 – 7 فضاهای اداری          81

6 – 8 انبار و اتاق تاسیسات             82

6 – 9 پارکینگ های سینما              82

6 – 10 بوفه و رستوران               83

6 – 11 نمونه سینماهای موجود در جهان                    84

فصل هشتم : طراحی

8- 1 توجیه طرح                115

8 –  1 – 2  توجیه نمای سینما                    116

8 – 1 – 3 توجیه عرصه و اعیانی مجموعه از لحاظ ایمنی                    117

8 – 2 تجزیه و تحلیل طرح             118

8 – 2 – 1 سازه           118

8 – 2 – 2 نور طبیعی                     119

8 – 2 – 3 توده                    119

8 – 2 – 4 ارتباط پلان با نما یا مقطع                119

8 – 2 – 5 جزء یا واحد به کل                120

8 – 2 – 6 هندسه               121

8 – 2 – 7 الحاقی                 121

8 – 2 – 8 سلسله مراتب                       121

منابع و ماخذ 

 

1-1 مقدمه

با پیدایش هنر و قاعده پذیر شدن آن . هنر در تمامی ابعاد وارد شده و هر موضوعی در زندگی انسان علاوه بر کارکرد خویش صاحب جنبه ی زیبایی شناسی شده و گونه ای از هنر در آن تبلور یافته بدین ترتیب بود که هنر محض و هنر کاربردی شکل گرفت و همین هنر ها به صورت مختلف عینی و ذهنی یا به عبارت دیگر هنرهای دستی و هنر های تجسمی تبلور یافتند که اندیشمندان غرب برای هنرهای تجسمی هفت شاخه قائل شدند: ادبیات، تئاتر، معماری، موسیقی، رقص، نقاشی و سینما و این شاخه بندی بدلیل کاربردی شدن هنر بوده است . در کنار این مباحث ، بحث های دیگری چون هنر مردی، هنر تجملاتی، هنر سازنده و هنر تبلیغاتی نیز در زمان حاضر مطرح گردیده است که توضیح آنها در این جا لازم نیست ولی آنچه مسلم است هنر پایدار آن است که از دل مردم و برای مردم پدید آمده و همان است که همواره در دل مردم باقی می ماند.

برای هنر راستین تعریف های فراوان شده است اما خصوصیات اصلی آن را می توان این چنین بیان کرد: 1- هنر پایدار مردمی است 2- در طول زمان ارزش خود را حفظ می کند 3- گذشت زمان ارزش آن را بیشتر می کند 4- غیر قابل تقلید است 5- آینده نگر است 6- ملهم از اندیشه های برجسته و برتر است.

تعریف سینما:

سینما به عنوان هفتمین شاخه هنر مردمی ترین نوع آن است . این هنر با تمامی اقشار مردم ارتباط برقرار کرده و آنان را مخاطب خود قرار می دهد. کلمه سینما از سینماتوگرافی گرفته شده و معنای آن «ثبت تصاویر متحرک» است بعبارت دیگر از هنگامی که یکسری صدا و تصویر که بر روی حلقه فیلم ضبط شده بر صفحه ی سفیدی بنام «پرده نمایش» در برابر چشم بینندگان نمایان می شود ما شاهد تبلور پیدا کردن این هنر خواهیم بود.

از لحاظ لغوی سینماتوگرافی ناشی از کلمات آتوس به معنای حرکت یا جنبش گرافئین به معنی ثبت یا نگارش است. [1]

 

 

رابطه سینما و سایر هنرها

در میان هنر ، سینما آخرین و کامل ترین آنهاست . سینما همواره از تماس هنرها برای رسیدن به هدف خود یعنی بیان موضوع و جلب مخاطب استفاده کرده و شاید بتوان گفت که بر آینده هنرهای پیش از خود است.

1-2 سینما و عکاسی

در واقع عکاسی جزئی از سینما و این هنر است . بشر هنگامی می توانست سینما را کشف کند که عکاسی را شناخت و توانست عکس های پی در پی بگیرد . امروز هم وظیفه اصلی کارگردان و فیلمبردار ، کادر بندی های صحیح برای گرفتن عکس های زیباست . انتخاب هنر پیشه ها و مکانهای فیلمبرداری از روی عکس انجام می گیرد. یکی از موارد مهم تبلیغاتی برای فیلم ها عکس است و عکاسی برای فیلم یکی از حرفه های رسمی سینماست. بسیاری از فیلمبرداران کار   خویش را از عکاسی برای فیلم شروع نموده اند . (بطور مثال در سینمای ایران می توان از علیرضا زرین دست ، محمود کلاری، حسین ملکی ، عزیز ساعتی نام برد. ) بدین ترتیب می بینیم که سینما فرزند عکاسی و وابسته به آن است.

1-3 سینما و نقاشی

از هنگامی که انسان غارنشین نقاشی بر روی دیوار غار را شروع کرد و بعد ها که در دوران ابتدائی شهر نشینی با ساخت کتیبه های سنگی نقش اشکال مختلفی بر روی سنگ را آغاز نموده واضح بود که در این تصاویر به دنبال یک داستان بود که همین پیشینه ی تاریخی ، بیانگر نخستین نشانه های سینمای داستانی است که مدت زمان اندکی بعد از اختراع سینما ژرژ مه لیس برای ساخت اولین نمونه های تخیلی از پرده های نقاشی شده استفاده نمود . نخستین نمونه فیلم های جانبخشی (انیمیشن) به سال 1905 ساخته شد که رکن اساسی آن نقاشی بود. طی سالها سینمای جانبخشی آنچنان پیشرفتی نمود که آن را هنر هشتم نیز می نامند و امروزه فیلم های نقاشی متحرک (کارتن) در سراسر دنیا طرفداران بسیار دارد. سینمای داستانی نیز به نقاشی بسیار مدیون است. فیلم های ارزشمندی درباره نقاشان مشهور ساخته شده است و در طراحی صحنه فیلمها، بسیاری از کارهای نقاشان زبر  دست و گرافیست ها استفاده می شود. حتی جلوه های  ویژه تصویری که امروزه بسیاری از آثار سینمای تجاری موفقیت خود را مدیون آنهاست از پیشرفت گرافیک در صنعت رایانه بوجود آمده اند . برخی از آثار جذاب سینما نیز از هماهنگی همزمان فیلم زنده و نقاشی متحرک ساخته شده اند و مخاطبین زیادی را جلب نموده اند.

1- 4 سینما و ادبیات

از همان نخستین روزهایی که سینما اختراع شد، برای جذب روشنفکران و فرهیختگان از اقتباس های ادبی سود برد و بسیاری از کتاب های مشهور را به فیلم برگرداندند. حتی تا زمان حال نیز بسیاری از آثار ارزشمند سینما اقتباس های ادبی بوده اند که در بسیاری مواقع سود فراوانی نیز به همراه داشته اند و حتی در سینمای امروزه هالیوود و آثار نویسندگانی چون جان گریشام- مایکل کراتین- پیش از انتشار به مبلغ هنگفتی جهت ساخت فیلم توسط کمپانی های فیلم سازی پیش خرید می شود و کم نبوده است مواردی که کتابی تنها بصورت فیلم عرضه شده و بسیاری از اوقات داستان فیلم های پر فروش پس از مدتی بصورت کتاب عرضه شده است.دانلود رساله سینما

سینمای داستانی همواره مدیون ادبیات بوده است و فیلمنامه نویسان مشهور هنگامی موفق به نوشتن فیلمنامه های ارزشمند شده اند که آثار آنها دارای بار ادبی محکمی بوده است. سینمای ایران نیز که مشکل فیلمنامه دارد و به دلیل آن است که فیلمنامه نویسان آن پیش زمینه ی ادبی لازم را دارا نیستند و از نظر مطالعه آثار فرهنگی ایران سستی به خرج داده اند و این مشکلی است که گریبان بسیاری از داستان نویسان معاصر را گرفته است.(به جز مواردی انگشت شمار مثل مرگ پلنگ نوشته ی سید علی حسینی ، قصه های مجید و کیسه برنج نوشته ی هوشنگ مرادی کرمانی).

1 -5 سینما و تئاتر

همانگونه که گفته شد فیلمسازان اولیه برای جذب مخاطب روشنفکر از آثار نویسندگانی برجسته استفاده نمودند. بنابراین بسیاری از آثار تئاتری مشهور از همان نخستین سالهای اختراع سینما بصورت فیلم در آمده اند. بطوری که نخستین اقتباس های سینمایی از آثار شکسپیر به سالهای 1901 و 1902 بر می گردد این استفاده از آثار تئاتری در دوران های مختلف شکسپیر صورت گرفته بطوری که بسیاری از نمایشنامه نویسان معاصر خود وظیفه نوشتن فیلمنامه از روی آثار شان را بر عهده می گرفتند ( مانند: نورمن میلر و تنسی ویلیا مز) امروزه ساخت فیلم های معتبر از آثار شکسپیر و سایر نویسندگان برجسته از افتخارات کارگردانان مهم است و برخی از معروف ترین کارگردان ها آنانی هستند که کار خویش را از صحنه تئاتر آغاز کرده و حتی کار سینما را همزمان با تئاتر انجام می دهند . ( مانند: الیا کازان، بلیک ادواردز در آمریکا و بهرام بیضایی و داوود میر باقری در ایران). همچنین بسیاری از هنر پیشگان برجسته کار خویش را از تئاتر آغاز کرده و صاحب نظران عقیده دارند که الفبا ی بازیگری را می بایست از صحنه تئاتر آموخت و مخصوصاً این نکته را در نحوه ی فن بیان بازیگری می توان مشاهده نمود.

1- 6 سینما و موسیقی

هنگام نخستین برنامه های نمایش فیلم عده ای از نوازندگان در جلوه پرده آهنگ هایی متناسب با صحنه نمایش در آمده می نواختند متناسب با ضرباهنگ فیلم، ریتم آهنگ نیز آهسته یا تند می شد و بدین ترتیب جلوه ی خستگی ناشی از تماشای فیلم های صامت را می گرفت. بزودی برای برخی از فیلم ها آهنگ های اختصاصی ساخته  شد و بتدریج حرفه ی آهنگسازی برای فیلم بصورت یک حرفه وابسته به سینما در آمد و برای بسیاری از آثار سینمایی آهنگ هایی ساخته شد که جدای از فیلم نیز موسیقی هایی جذاب و شنیدنی است.

گاهی اوقات پیش آمده که یک موسیقی ارزشمند فیلمی را چند برابر دیدنی کرده(مانند دکتر ژیواگو، ماجراهای نیمروز ، محمد رسول الله، سریال امام علی ، فیلم از کرخه تا راین ،…) همچنین بسیاری از استادان سینما فیلم های خود را براساس ریتم موسیقی بنیان گذاشته اند و بدون استفاده از موسیقی فیلم خویش را فاقد بیان موسیقائی نموده اند( در ایران داریوش مهرجویی در این زمینه در فیلم های سارا و لیلا تلاش هایی را انجام داده.) برخی از فیلمسازان برجسته (مانند چارلی چاپلین و ساتیا جیت رای) خود شخصاً آهنگ فیلم هایشان را بر عهده می گرفتند. زندگی برخی از آهنگسازان مشهور زمینه ساخت فیلم های مشهور سینما قرار گرفتند.(آمادئوس براساس زندگی موتسارت و در تلاطم زندگی براساس زندگی چایکو فسکی).برخی از کارگردانان به جای ساخت موسیقی از آثار کلاسیک موسیقی بهره می بردند (مانند استانلی کوبریک در 2001 اودیسه فضائی با راز کیهان).

ضمناً نمی توان از سینمای موزیکال غافل ماند که سهم مهمی را چه در تاریخ سینما چه در فیلم های پر فروش ایرانی به خود اختصاص داده اند.دانلود رساله سینما

 

1 7 سینما و حرکات موزون

همانگونه که اشاره شد سینمای موزیکال فصل مهمی از تاریخ را به خود اختصاص داده اند.و فیلمسازان همراه با آهنگ حرکات موزون را در کنار خویش استفاده کرده اند تا به این وسیله فیلم های سرگرم کننده برای مخاطب های خویش بسازند . به همین دلیل است که اوج موفقیت های سینمای موزیکال در دهه ی 50 میلادی است که دوران رکورد اقتصادی غرب است.

1 8 سینما و معماری

احتمالاً سینما و معماری دو هنر کاملاً متفاوت به نظر می آید اما اگر هر دو را به دقت مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که بسیار به یکدیگر شبیه هستند. بطور مثال همانگونه که یک معماری موفق بیننده را در بر گرفته و بر روح و جسم وی تاثیر می گذارد سینما نیز هنگامی موفق به القاء مفاهیم مورد نظر خویش می شود که بتواند جسم و روح تماشا گر را به تسخیر خود در آورد.دانلود رساله سینما

از دیگر وجوه همسانی سینما و معماری ، وجود بسیاری از مفاهیم ذهنی در هر دو است به عنوان مثال عواملی چون ریتم ، عطف، کشش و زمان در هر دو قابل مقایسه اند . همانگونه که در معماری مراتب حائز اهمیت است مقدمه فیلم و توالی در سینما از ارکان است. امروزه شاهدیم که سینما و معماری هر دو در نهایت به نوعی استعاره و قابلیت انتزاعی دسته یافته اند و مکاتبی چون مدرنیسم در هر دو قابل تشخیص است. از سوی دیگر سینما معماری را نیز چون دیگر هنر ها به خدمت می گیرد و از آن سود می برد. بسیاری از آثار برجسته معماری مکانهای مناسبی برای ساخت فیلم های سینمایی است . ضمناً طراحی صحنه که یکی از شاخه های معماری داخلی است از حرفه های اصلی سینماست . همچنین باید اشاره کرد که بسیاری از سینما گران دارای تحصیلات معماری بوده اند که یک نکته در کار آنان قابل تشخیص است:فضا سازی مناسب .

1 9 نتیجه گیری

بنابراین سینما هنری است که از همه هنرهای دیگر تغذیه می کند ، یک رسانه ی ارتباطی مدام در حال تغییر است با منابع تمام نشدنی ، که می تواند انگیزه های هنرمندان را در خود  جای دهد با مخاطبان گسترده ای ارتباط برقرار کند و از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی بگذرد. سینما که از همان آغاز میان تجربه و خلاقیت دو شقه شده است از دیرباز در مقام هنری تمام عیار شناخته شده است.

و دیگر توضیحات………………….

تعداد صفحات:221
فرمت فایل:word
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
درگاه پرداخت شماره دو

[purchase_link id=”13046″ text=”خرید” style=”button” color=”blue”]

  • برای دیدن نقشه های اتوکدی سینما اینجا کلیک کنید.
  • برای دیدن سایر رساله های معماری اینجا کلیک کنید.
  • برای دیدن نقشه های اتوکدی اینجا کلیک کنید.

 

دانلود رساله سینما-مطالعات کامل سینما,دانلود رساله سینما,رساله سینما,



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما