no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها


PPT
دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها
ppt
08 f 2017


تحقیق بررسی تقاطع ها

,دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها,دانلود پروژه بررسی تقاطع ها,پروژه بررسی تقاطع ها,پاورپوینت بررسی تقاطع ها,پاورپوینت تقاطع,نقد انواع تقاطع ها با شکل,بررسی انواع تقاطع ها با شکل,شکل انواع تقاطع ها,

دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها

دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها

توضیحات:دانلود پاورپوینت بررسی انواع تقاطع ها همراه با شکل

انواع تقاطع ها

فهرست مطالب

انواع تقاطع

تقاطع همسطح

تقاطع غيرهمسطح

تقاطع همسطح

سه راهي ساده

سه راهي تعريض شده

سه راهي مسيربندي شده

چهارراهي ساده

چهارراهي تعريض شده

چهارراهي مسيربندي شده

تقاطع چند راهي

تقاطع ميداني

تقاطع غيرهمسطح

ضوابط طراحي

طرح تقاطع غيرهمسطح

جزئيات طرح

…………………………….

  • تقاطع همسطح

طراحي يك تقاطع هم‌سطح به شكل‌هاي گوناگوني امكان‌پذير است و طراح بايد با انواع تقاطع‌ها و محاسن و معايب و محدوديت‌هاي هر يك به خوبي آشنا باشند تا بتوانند مناسب‌ترين نوع تقاطع را براي شرايط معين انتخاب نمايند.

عوامل موثر در انتخاب نوع تقاطع عبارتند از: وضعيت مسيرهاي منتهي به تقاطع، حجم و نوع ترافيك، سرعت طرح و سطح سرويس موردنظر.

  • تقاطع غيرهمسطح

در گذشته وقتي تقاطع‌هاي هم‌سطح حتي با وجود نصب چراغ راهنما و وسايل كنترل قادر به توزيع و حل مشكل ترافيك نبودند. طراحان و مهندسان به فكر هدايت ترافيك از طريق زودگذر و پل‌هاي هوايي و درنتيجه تقاطع‌هاي غيرهمسطح برآمدند.

اگرچه در گذشته ساخت تقاطع‌هاي غيرهمسطح صرفاً به منظور جلوگيري از وقوع تصادفات و راه‌بندان بر سر چهارراه مورد توجه قرار مي‌گرفت، احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح امروزه براي توزيع شريان‌هاي جذب و توليد ترافيك در سطح وسيع و پيچيده‌تر شكل مي‌گيرد. شك نيست كه به دليل رشد جمعيت و توسعه شهرهاي بزرگ و همچنين بالارفتن حجم سفرهاي روزانه در آينده شاهد تحكيم بيشتر تاسيسات حمل و نقل در سطح فوقاني شهرها خواهيم بود.

  • سه راهي ساده

ساده‌ترين و معمول‌ترين اين نوع تقاطع در شكل نشان داده شده است. اين نوع تقاطع براي خيابان‌هاي فرعي يا محلي مناسب است.

  • سه راهي تعريض‌شده

در مواردي كه سرعت‌ها بالا بوده و وسايل ممكن است چپگرد ايمن نباشند، مي‌توان با ازدياد عرض روسازي، تعداد خطوط عبور را افزايش داد. اين وضعيت در شكل نشان داده شده است.

استفاده از خطوط عبور كمكي موجب افزايش ظرفيت و كاهش خطر براي وسايل نقليه گردش مي‌گردد. علي‌الخصوص اين نوع عواملي براي وسايل نقليه چپگردي كه براي انجام حركت خود بايد سرعت خود را كاهش داده يا متوقف گردند، مناسب است. وجود خطوط عبور كمكي سبب مي‌گردد كه وسايل نقليه‌اي كه مستقيم حركت مي‌كنند، به راحتي از كنار وسايل نقليه‌اي كه سرعت خود را كاهش داده‌اند، بگذرند.تحقیق بررسی تقاطع ها

در شكل الف، ‌براي استفاده وسايل نقليه راستگرد، يك خط كاهش كاهش سرعت در امتداد مسير اصلي و در مجاورت مسير فرعي، اضافه شده است. اين وضعيت در مواردي كه حجم گردش به راست از مسير اصلي (حركت 1) قابل توجه بوده و حجم گردش به چپ از مسير اصلي (حركت 2) كم باشد، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در بعضي موارد يك خط عبور اضافي در روبري خيابان فرعي اضافه مي‌گردد. اين حالت در شكل ب نشان داده شده است. از اين وضعيت وقتي استفاده مي‌شود كه حركت گردش به چپ در مسير مستقيم (حركت 2) و حركت مستقيم (حركت 5) تعيين شده باشد و حجم گردش به راست (حركت 1)‌كم باشد. تحقیق بررسی تقاطع ها

اين خط عبور اضافي سبب مي‌شود كه وسائل نقليه حركت مستقيم از كنار وسايل نقليه چپگرد به راحتي بگذرند. خط عبور اضافي را مي‌توان در مسير فرعي تقاطع نيز اضافه كرد.

شكل ج، نوع ديگري از تعريض را نشان مي‌دهد كه در آن خط عبوري اضافي در هر دو طرف مسير مستقيم در مجاورت تقاطع ايجاد شده است.

  • سه راهي مسيربندي شده

شكل الف، يك تقاطع سه راهي با مسير گردش به راست منشعب از مسير مستقيم را نشان مي‌دهد. براي ايجاد مسير گردش به راست، شعاع گوشه تقاطع افزايش داده شده تا فضاي كافي براي ايجاد يك جزيره فراهم آيد. در اين حالت مي‌توان به منظور تسهيل حركت گردش به راست از خط كمكي كاهش سرعت نيز استفاده نمود. ايجاد اين خط كمكي بستگي به تعداد وسايل نقليه راستگرد، سرعت وسايل نقليه در تقاطع و تعداد وسائل نقليه در حركت مستقيم دارد.

 

در شكل ب، يك تقاطع با دو مسير گردش به راست نشان داده شده است. اين طرح در مواردي مناسب است كه ضرورت ايجاب مي‌كند سرعت‌ها و شعاع‌هايي بيش از مقادير حداقل بكار برده شوند.

شكل ج، يك تقاطع مسيربندي شده بوسيله جزيره جداكننده در مسير فرعي را نشان مي‌دهد. فضاي لازم براي اين جزيره با تعريض مسير فرعي در محدوده تقاطع و افزايش شعاع حركت‌هاي گردش به راست (بيش از حداقل شعاع مورد نياز) ايجاد شده است.

شكل د، يك تقاطع همراه با جزيره، جداكننده و خط كمكي گردش به راست را نشان مي‌دهد. اين طرح براي خيابان‌هاي دو طرفه با حجم ترافيك متوسط تا سنگين مناسب است. در اين حالت كليه حركت‌هاي گردشي توسط مسيرهاي گردشي مجزا انجام شده است.

  • چهارراهي ساده

شكل الف، ساده‌ترين تقاطع چهارراهي را نشان مي‌دهد. در اين حالت، زاويه بين دو مسير متقاطع ترجيحاً‌ بايد بين 120-60 درجه باشد. در برنامه‌ريزي‌ و طراحي شهرها و شهرك‌هاي جديد ضروري است به اين مطلب توجه شود. در تقاطع‌هاي مايل موجود مي‌توان وضعيت‌هاي تقاطع را با تمهيداتي اصلاح نمود.

در شكل ب، يك تقاطع مايل با زاويه انحراف بيش از 45درجه نشان داده شده است. در اين تقاطع به منظور تسهيل حركات گردشي و جلوگيري از حركات دشوار و تجاوز به خطوط عبوري مقابل، در قسمت‌هايي از تقاطع كه زاويه گردش حاده است،‌ مسيرهاي گردشي يكطرفه مجزا تامين شده است.

  • چهارراهي تعريض شده

شكل مورد نظر، وضعيتي را نشان مي‌دهد كه در آن گنجايش حركت‌هاي مستقيم و گردشي با تعريض سطح سواره‌رو در محدوده تقاطع افزايش يافته است. با توجه به ميزان حجم ترافيك و نوع سيستم كنترل تقاطع، مي‌توان تعريض را توسط خطوط كمكي موازي و يا بوسيله لچكي به صورت تدريجي انجام داد.

و دیگر توضیحات……………….

تعداد اسلاید ها:35
فرمت فایل:پاورپوینت
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
برای دیدن رساله های معماری اینجا کلیک کنید.
برای دیدن پاورپوینت های معماری و عمران اینجا کلیک کنید.
برای دیدن پکیج پاورپوینت های معماری اینجا کلیک کنید.

 

دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها,تحقیق بررسی تقاطع ها,



تصاویر پیش نمایش


دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها-1
دانلود تحقیق بررسی تقاطع ها-1

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما