پاورپوینت تعریف فضاهای مجتمع تجاری همراه با ارتباط دیاگرامی
PPTppt 13 f 2017
تعریف فضاهای مجتمع تجاری همراه با ارتباط دیاگرامی
توضیحات:پاورپوینت تعریف فضاهای مجتمع تجاری همراه با ارتباط دیاگرامی
تعریف دیاگرام ارتباطی یک مجتمع تجاری
با توجه به ثعریف پروژه و اهدافی که در نظر گرفته شده است فضاهای یک مجتمع تجاری عبارتند :
1-فضاهای تجاری:شامل سالن فروش کالا (خرد-میان اندازه –خرد)
2-فضای خدماتی:برای رفاء و آسایش خریداران(فضای نگهداری کودکان-اسثراحت-بانک-کیوسک اطلاع رسانی-ایسگاه تاکسی و اتوبوس )
3-فضای تفریحی:زستوران-چایخانه-بازی کودکان
4-اداری :اتاق مدیریت-امور مالی-کنفرانس
5- فضای اجتماعی و فرهنگی:آمفی تتاتر-میدان گاه
6-فضای سرویس دهنده :انبارها-محل تخویل کالا-جابجای زباله
7-تاسیسات :گرمایش –تهویه متبوع-مانیتورینگ
8-فضای فرهنگی:نامزخانه – نمایشگاه خاص
9-پارکینگ:فروشندگان-خریداران-کنترل خرج و ورود
10-فضای سبز:باغ-باغچه- آب نما
11-مسیر ها :رهروهای ورود و خروج-سیستم توزیع در خیابان-مسیر سر پوشیده و باز
- ارتباطات عمودی و افقی
سیر کولاسیون افقی از طرف راهروهای عمودی خرید در داخل و به طرف عناصر عمودی مر بوط می باشد.
در این ارتباط فضاهای هرطبقه بصورت مدول پیوسته دیده میشود و یک شبکه پیوسته را در طول راهرونشان میدهد.
- ارتباطات عمودی و افقی
سیرکولاسیون عمودی و افقی یک عامل حیاتی در طرح ریزی است که هم مربوط به خریداران است هم به فرمشندگان هم به کالا
سیر کولاسیون عمودی از طریق پله برقی-آسانسور -پله فرار برقرار می شودکه آسانسور باید به تعداد کافی و از طریق ورودی قابل رویت باشد0محل پله برقی و آسانسورباید به گونه ای باشد که مشتری را به گذشتن از مرکز خرید جلب نماید و رفتن به طبقات را بصورت عمودی امری جذاب جلوه گر سازد.
دیدگاه ها