no-img
بروزکد | مرجع آموزش معماری

تحقیق در مورد فرانک لوید رایت


بروزکد | مرجع آموزش معماری
>>>>آیدی اینستاگرام ادمین (navid_asefii) <<<<>>>> آیدی اینستاگرام سایت (broozcad.ir)(home_plan98)<<<<
مراحل خریدضمانت پرداخت
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

تحقیق در مورد فرانک لوید رایت


PPT
تحقیق در مورد فرانک لوید رایت
ppt
10 f 2017


تحقیق در مورد فرانک لوید رایت

تحقیق در مورد فرانک لوید رایت,

تحقیق در مورد فرانک لوید رایت

توضیحات:تحقیق در مورد فرانک لوید رایت,تحقیق در مورد آثار فرانک لوید رایت

 

فهرست مطالب:

بيوگرافي

خانه هاي پرايري

سبک معماري

منبع الهام ونظريات

آثار رايت

…………………..

  فرانک لويد رايت

در 2 جون 1867 در مرکز ريچليز، ويسکونيس به دنيا آمداو بعد از کار در مزرعه به عنوان يک دانشجوي ويژه در دانشگاه مهندسي ويسکونيس ثبت نام کرد او راضي نبود و بعد از گذراندن يک ترم در سال 1887 به شيکاگو نقل مکان کرد و به عنوان طراح در شرکت  ادلر و ساليوان مشغول به کار شود وقتي که زير نظر ساليوان کار مي کرد او شروع به طراحي کرد و به طور مستقل خانه هاي شخصي براي بعضي از مشتريان ادلر و ساليوان مي ساخت فرانک لويد رايت نزديک به 7 سال را در دفتر (ادلر و ساليوان ) سپري کرد و بعد به خاطر به توافق نرسيدن بر سر قراردادي از انها جدا شد رايت اولين کار شخصي خود را با خانه ويليام.اچ.وينسلو شروع کرد اين معمار در طي 90 سال عمر پر بار خود بيش از 60 سال فعاليت مستمر معماري داشته و حدود 560 ساختمان اجرا نموده است او در 9 اوريل 1959 فوت کرد .

نوع خاصي از طراحي مسکوني بود که توسط رايت در سال هاي 1900 تا 1911 ساخته شداين خانه ها به نام خانه هاي دشتهاي مسطح نيزمعروف بودند، زيرا اين خانه ها كه غالبا درحومه شهر شيكاگو ساخته شده بودند، در تلفيق  و هماهنگي با دشتهاي مسطح و سرسبزاين نواحي طراحي شده بودند . از مشخصه هاي بارز اين ساختمانها مي توان  به تناسبات کوچک نزديک به زمين ِ پنجره هاي سرتاسري كنسول نمودن بام و نمايش افقي آن به موازات سطح زمين مسطح ونشان دادن مصالح در ساختمان اشاره كرد .اما وراي اين خوصوصيات بيرونييک زبان جديد کلي از معماري متولد شد اولين قدم در اين جهت توسعه طبيعي پلان خانه : فضاي باز بيشتر توسط وسايل ساده معماري به جاي جداکننده ها و درها بود اين پلان به نام (پلان باز)معروف شد يکي شدن ساختمان با سايت طبيعي اش توسعه ديگري بود .

اين منطقه بخاطر بلند بودن از سطح زمين به منظور ايجاد چشم انداز وسيع تر مطلوب بود.

به اين دليل رايت طبقه زيرزمين را همسطح همکف قرار داد و اين کار باعث شد به عنوان پايه ستوني براي طبقه اصلي بالا باشد ديوارها مستقيما از پي بالا مي رفتند پنجره هاي طبقه دوم يک نوار متصل زير پيش آمدگي لبه بام بوند در بحث مصالح رايت  استفاده از مصالح تک ماده را نسبت به ترکيبي از مصالح مختلف ترجيح مي داد .خانه هاي از جنس  روکار سيماني  داراي تخته روکار چوبي بودند همه اين خانه هاي اوليه مثل  بردلي (Bradley ) ِ دانا ((Dana ويليتس ((Willitsگرفته تا خانه هاي بعدي مثل مارتين ((Martin  ِ کونليCoonly) ) و رابي (Robie) همه اين خانه ها به سبک پرايري قلمداد مي شوند

خانه وارد دبليو . ويليتس

خانه  فردريک سي . رابي 1909- 1908

خانه وارد دبليو . ويليتس

خانه وارد دبليو . ويليتس 1903- 1902

فرانک لويد رايت به عنوان يکي از اشخاص مؤثر در معماري غربي مدرن به شمار مي آيد اساساً در طرح هاي مبتکرانه او،از سبک ساختمان سازي براساس اشکال طبيعي استفاده مي شود که به عنوان معماري ارگانيک ناميده مي شود .

رايت معماري ارگانيك را با عبارات زير تعريف مي كند :

1- طبيعت : فقط شامل محيط خارج مانند ابرها،درختان وحيوانات نمي شود     بلكه شامل داخل بنا واجزا ومصالح آن نيز مي باشد

2- ارگانيك : به معناي همگوني وتلفيق اجزا نسبت به كل وكل نسبت به اجزا مي باشد.

3- شكل تابع عملكرد: عملكرد صرف صحيح نمي باشد بلكه تلفيق فرم وعملكرد واستفاده از ابداع وقدرت تفكر انسان در رابطه با عملكرد ضروري است. فرم وعملكرد يكي هستند.

4- لطافت: تفكر وتخيل انسان بايد مصالح وسازه سخت ساختمان را به صورت فرمهاي دلپذير و انساني شكل دهد.همانگونه كه پوشش درخت وگلهاي بوته ها،شاخه هاي آنها را تكميل ميكند.مكانيك ساختمان بايد در اختيار انسان باشد ونه با العكس .

5- سنت: تبعيت ونه تقليد از سنت اساس معماري ارگانيك است.

6- تزئينات : بخشي جدايي ناپذير از معماري است . رابطه تزييات به معماري همانند گلها به شاخه هاي بوته مي باشد.

7- روح:روح چيزي نيست كه به ساختمان القا شود بلكه بايد دردرون آن باشد واز داخل به خارج گسترش يايد.

8-بعد سوم:بر خلاف اعتقاد عمومي ،بعد سوم عرض نيست ، بلكه ضخامت وعمق است.

9-فضا:عنصري است كه دائما بايد در حال گسترش باشد.فضا يك شالوده پنهاني است كهتمام ريتمهاي ساختمان بايد از آن منبعث شوند و در آن جريان داشته باشند .

 

žمنبع الهام کارهاي رايت :

žهنر و صنايع ( هنر و پيشه ) – ساختمانهاي ژاپني – مکتب شيکاگو در کل سه هدف عمده رايت عبارتند از : ارتباط سيال بين داخل و خارج با گشودگي هاي مداوم و عناصر برنامه ريزي شده افقي بودن چشمگير آنها که ارتباط کامل با زمين به وجود مي آورد . تقارن محوري براي تمرکز سياليت در نقاط مشخص ، براي نمونه در جلوي بخاري يا به سمت منظر اصلي ( چشم انداز ) بکار گرفته شده است .

و دیگر توضیحات…………..

تعداد اسلاید ها:84
فرمت فایل:پاورپوینت
درگاه پرداخت شماره یک
کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .
برای دیدن رساله های معماری اینجا کلیک کنید.
برای دیدن پاورپوینت های معماری و عمران اینجا کلیک کنید.
برای دیدن پکیج پاورپوینت های معماری اینجا کلیک کنید.

تحقیق در مورد فرانک لوید رایت,دانلود تحقیق در مورد فرانک لوید رایت



تصاویر پیش نمایش


تحقیق در مورد فرانک لوید رایت-1
تحقیق در مورد فرانک لوید رایت-1
تحقیق در مورد فرانک لوید رایت-1
تحقیق در مورد فرانک لوید رایت-1

درباره نویسنده

نوید آسفی هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران-عمران , به طراحی های مهندسی علاقه شدید دارم , و به علت علاقه به طراحی و شناخت سبک های معماری تصمیم به فعالیت اینترنتی در هر دو زمینه عمران و معماری گرفته , و در حال حاضر به عنوان مدیر و سردبیر سایت بروزکد فعالیت می کنم. نرم افزار های مورد تسلط: autocad , 3dmax , sketchup , photoshop , cinama 4d , v-ray

مدیریت 1094 نوشته در بروزکد | مرجع آموزش معماری دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش حرفه ای طراحی نما